Suiker vs zoetstoffen
+5
Printje
Susan
Tania
Coco
Pussycat
9 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Suiker vs zoetstoffen
Suiker is slecht, maar tot op zekere hoogte ook nodig.
Zoetstof schijnt niet goed te zijn, maar je wordt er niet dik van.
Al die keuzes pfff...
Waar kiezen jullie voor?
Geven jullie je kindje bijvoorbeeld liever limonade waar dus veel suiker in zit. Of dan lieve crystal clear waar geen suiker in zit, maar wel zoetstoffen...
Ik geef beide niet hoor. Zelfs geen diksap o.i.d. mijn dochter vind haar melk gelukkig nog veel te lekker
Maar ik denk er soms wel aan wat nu beter zou zijn etc...
Zelf probeer ik namelijk zo min mogelijk suiker te drinken. Af en toe een cola neem ik wel, maar vooral alleen als ik op visite ben of eens in de zoveel tijd thuis. Wel drink ik regelmatig crystal clear en verder koffie, thee en water.
Zoetstof schijnt niet goed te zijn, maar je wordt er niet dik van.
Al die keuzes pfff...
Waar kiezen jullie voor?
Geven jullie je kindje bijvoorbeeld liever limonade waar dus veel suiker in zit. Of dan lieve crystal clear waar geen suiker in zit, maar wel zoetstoffen...
Ik geef beide niet hoor. Zelfs geen diksap o.i.d. mijn dochter vind haar melk gelukkig nog veel te lekker
Maar ik denk er soms wel aan wat nu beter zou zijn etc...
Zelf probeer ik namelijk zo min mogelijk suiker te drinken. Af en toe een cola neem ik wel, maar vooral alleen als ik op visite ben of eens in de zoveel tijd thuis. Wel drink ik regelmatig crystal clear en verder koffie, thee en water.
Pussycat- Ratel
- Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10
Re: Suiker vs zoetstoffen
Tot ze het in de gaten krijgt proberen wij zoetstoffen, suikers en onverzadigde vetten zoveel mogelijk te voorkomen. Ze krijgt vooral thee en water bijvoorbeeld i.p.v. ranja en een rijstwafel i.p.v. nijntje koekjes bijvoorbeeld. Ik vind het zo gemakkelijk om dit soort dingen niet te geven, ze heeft het nu nog niet door dat zij dingen niet krijgt die wij wel eten en ze neemt genoegen met de gezondere alternatieven.
Als ze het straks in de gaten krijgt mag ze van mij rustig een snoepje of koekje, maar wel met mate.
Als ze het straks in de gaten krijgt mag ze van mij rustig een snoepje of koekje, maar wel met mate.
Gast- Gast
Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om mijn kinderen drinken met zoetstof te geven. Troep. Op sommige verpakkingen staat ook aangegeven dat je het niet aan kinderen onder de 4 jaar moet geven.
Mijn kinderen krijgen meestal roosvicee boomfruit of woudfruit (1,5 liter pak), zitten alleen natuurlijke suikers in en ook niet schrikbarend veel. Minder dan in aanmaak roosvicee. Ik heb alles vergeleken en deze kwamen het laagst uit. Ook geen kunstmatige toevoegingen.
Dat vind ik het belangrijkste.
Mijn kinderen krijgen meestal roosvicee boomfruit of woudfruit (1,5 liter pak), zitten alleen natuurlijke suikers in en ook niet schrikbarend veel. Minder dan in aanmaak roosvicee. Ik heb alles vergeleken en deze kwamen het laagst uit. Ook geen kunstmatige toevoegingen.
Dat vind ik het belangrijkste.
Coco- Ratel
- Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11
Suiker. Ik pak bijvoorbeeld wel eens per ongeluk de lightversie van Roosvicee Multivit, maar die krijgen ze dan niet.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Mijn zoontje krijgt eerder suiker dan zoetstoffen. Hij is zo actief dat hij die suikers er wel weer af beweegt, zoetstoffen vind ik gewoon ongezond.
Hij krijgt ook vanalles te drinken, diksap, roosvicee, ranja, 50/50. Maar ook vaak genoeg water of thee, verder alle limonade sterk aangelengd. Zo ook met tussendoortjes, hij is gek op fruit, maar hij krijgt ook wel is een liga, nijntjekoekje, en hij is helemaal dol op yoghurt rozijntjes. Nou prima, als het maar met mate is vind ik het prima.
Hij krijgt ook vanalles te drinken, diksap, roosvicee, ranja, 50/50. Maar ook vaak genoeg water of thee, verder alle limonade sterk aangelengd. Zo ook met tussendoortjes, hij is gek op fruit, maar hij krijgt ook wel is een liga, nijntjekoekje, en hij is helemaal dol op yoghurt rozijntjes. Nou prima, als het maar met mate is vind ik het prima.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Ik let ook op de hoeveelheid suikers maar hij mag best een koekje of wat dan ook. Hij krijgt soms ook gewoon ranja al leng ik hem dan extra aan.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Weet je wat ik me afvraag...
Waarom sommige producten zo'n ik kies bewust logo hebben terwijl het soms helemaal niet zo gezond is als dat ze doen voorkomen.
Waarom sommige producten zo'n ik kies bewust logo hebben terwijl het soms helemaal niet zo gezond is als dat ze doen voorkomen.
Pussycat- Ratel
Geen van beiden, ik vermijd zoveel mogelijk voedingsmiddelen waar suiker of zoetstoffen inzitten. Dan geef ik eerder thee, melk of een 100%-vruchtendrank.
Gast- Gast
Pussycat schreef:Weet je wat ik me afvraag...
ik weet het niet zeker, maar is die keuze dan niet de gezondste keuze van alle alternatieven, terwijl die keuze ook ongezond kan zijn?
Gast- Gast
Ik kies altijd voor suiker en dat beperk ik gewoon zoveel mogelijk.
Flemy- Prater
- Aantal berichten : 516
Punten : 552
Dromertje schreef:Pussycat schreef:Weet je wat ik me afvraag...
ik weet het niet zeker, maar is die keuze dan niet de gezondste keuze van alle alternatieven, terwijl die keuze ook ongezond kan zijn?
Dat dacht ik ook ja.
Flemy- Prater
Als een merk/product maar genoeg geld neerlegt dan krijgen ze dat logo...
Was een keer op tv bij Radar.
Beachgirl- Kletskop
- Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Beachgirl_24 schreef:Pussycat schreef:Weet je wat ik me afvraag...
Als een merk/product maar genoeg geld neerlegt dan krijgen ze dat logo...
Was een keer op tv bij Radar.
Ja het logo is ook bedacht door een paar grote voedselproducenten.
http://kassa.vara.nl/tv/afspeelpagina/fragment/ik-kies-bewust-een-bewuste-keuze/speel/1/
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Volgens mij is het zo dat wanneer een product aan één gezonde voorwaarde voldoet, het gewoon zo'n logo mag voeren. Maar dat slaat natuurlijk eigenlijk nergens op. Als je bijvoorbeeld naar zuiveldrank kijkt waar op staat: 0% vet. Dan is dat hartstikke leuk, maar er kan alsnog gigantisch veel suiker in zitten. Maar door de 0% vet heeft het toch een ik-kies-bewust logo...
Gast- Gast
Dromertje schreef:Pussycat schreef:Weet je wat ik me afvraag...
ooh dat zou een hoop verklaren dan in ieder geval
Pussycat- Ratel
Haha andere reacties ook gelezen... maar wat zit het toch vreemd in elkaar. Soms zie ik door de bomen het bos niet meer
Pussycat- Ratel
Pussycat schreef:Haha andere reacties ook gelezen... maar wat zit het toch vreemd in elkaar. Soms zie ik door de bomen het bos niet meer
O, dat heb ik ook! Soms pas ik daarom ook maar de struisvogel techniek toe: dan negeer ik alle adviezen en mitsen en maren maar even en doe ik het gewoon lekker zoals het komt
Gast- Gast
Ik kijk ook altijd de verpakking na als ik iets koop of voordat ik het mijn kind geef. Is echt een gewoonte geworden van me, dat ik precies wil weten wat er in zit. Vooral hoeveel caloriën er in zitten, dat wil ik altijd graag weten.
Flemy- Prater
Minneke schreef:Pussycat schreef:Haha andere reacties ook gelezen... maar wat zit het toch vreemd in elkaar. Soms zie ik door de bomen het bos niet meer
O, dat heb ik ook! Soms pas ik daarom ook maar de struisvogel techniek toe: dan negeer ik alle adviezen en mitsen en maren maar even en doe ik het gewoon lekker zoals het komt
+1
Dan maar soms misschien iets wat ongezonder is, of juist gezonder of weet ik veel wat. Ze zullen er echt niets van krijgen...
Bovendien miepen ze tegenwoordig overal over, dit is te zout, dit is kankerverwekkend, dit is met teveel kleurstof, dit is puur natuur etc etc etc etc etc
Printje- Lady Post-a-lot
Printje schreef:Minneke schreef:Pussycat schreef:Haha andere reacties ook gelezen... maar wat zit het toch vreemd in elkaar. Soms zie ik door de bomen het bos niet meer
+1
Dan maar soms misschien iets wat ongezonder is, of juist gezonder of weet ik veel wat. Ze zullen er echt niets van krijgen...
Bovendien miepen ze tegenwoordig overal over, dit is te zout, dit is kankerverwekkend, dit is met teveel kleurstof, dit is puur natuur etc etc etc etc etc
haha, inderdaad, denk je gezond bezig te zijn door een soepstengel te geven i.p.v. een kinderkoekje, blijkt in de soepstengel ook weer ik weet niet hoeveel zout te zitten.
En je wordt dood gegooid met het advies om elke dag melk te drinken, blijkt melk helemaal niet goed voor je te zijn. Advies komt van de overheid zelfs.
Gast- Gast
Dat is wat ik bedoel Dromertje, ze weten zelf niet wat ze willen en roepen steeds maar weer andere onzin. natuurlijk zit in dingen echt wel een kern van waarheid maar het wil allemaal nog wel eens wisselen die adviezen die ze geven.....
Daarom doe ik in mijn ogen het beste, adviezen negeren en zelf logisch nadenken. Mijn moeder zegt altijd zolang je van alles niet teveel geeft is het allemaal in orde en dat denk ik ook.
Daarom doe ik in mijn ogen het beste, adviezen negeren en zelf logisch nadenken. Mijn moeder zegt altijd zolang je van alles niet teveel geeft is het allemaal in orde en dat denk ik ook.
Printje- Lady Post-a-lot
@ printje dat denk ik ook... alles met mate dan heb je denk ik wel een gezonde bodem.
En dat met die tegenstrijdige adviezen dat hoor je steeds meer...
Echt zo raar af en toe en ik volg het niet meer haha.
Gelukkig is het herkenbaar Want soms denk ik wel eens dat ik de enige ben die daar last van heeft.
Iedereen wil immers het beste voor zijn/haar kind toch? Maar soms krijg ik het gevoel om een moeder te zijn als ik er alleen al aan denk om mijn dochter een danoontje of een koekje te geven.
En dan bedoel ik niet nu haha maar gewoon stel dat ik dat zou willen. Snap je? Iedereen heeft overal wel een punt in en een mening over...
En dat met die tegenstrijdige adviezen dat hoor je steeds meer...
Echt zo raar af en toe en ik volg het niet meer haha.
Gelukkig is het herkenbaar Want soms denk ik wel eens dat ik de enige ben die daar last van heeft.
Iedereen wil immers het beste voor zijn/haar kind toch? Maar soms krijg ik het gevoel om een moeder te zijn als ik er alleen al aan denk om mijn dochter een danoontje of een koekje te geven.
En dan bedoel ik niet nu haha maar gewoon stel dat ik dat zou willen. Snap je? Iedereen heeft overal wel een punt in en een mening over...
Pussycat- Ratel
Ik vind dat trouwens niet allen met dingen voor kinderen. Kijk naar deo, daar roepen ze ook van dat je er weet ik veel wat van krijgt. Een half jaar later krijg je hetzlefde van haarkleuring ofzo ik noem maar iets ja denk ik dan het zal allemaal wel. Alles met mate dan zal het wel meevallen allemaal.
Printje- Lady Post-a-lot
Flemy schreef:Ik kijk ook altijd de verpakking na als ik iets koop of voordat ik het mijn kind geef. Is echt een gewoonte geworden van me, dat ik precies wil weten wat er in zit. Vooral hoeveel caloriën er in zitten, dat wil ik altijd graag weten.
Dat doe ik ook, ik kijk altijd naar de calorien. (hoe krijg ik de puntjes op de e ?) Daarnaast kies ik ook altijd voor suiker, geen zoetstoffen.
Gast- Gast
Ik kijk serieus nooit naar de calorieen ahahahha. Kan me daar echt totaal niet druk om maken..
Printje- Lady Post-a-lot
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Rabarber, suiker vervangen?
» Rapley en zout/suiker
» geen suiker eten
» Dieet met weinig suiker en koolhydraten
» Toetje zonder zuivel en suiker?
» Rapley en zout/suiker