Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Rapley en zout/suiker

+2
Linda
Muppetje
6 plaatsers

Ga naar beneden

Rapley en zout/suiker  Empty Rapley en zout/suiker

Bericht  Muppetje za 29 jun 2013 - 5:57

Hoe doen jullie dat? Ik kook zoveel mogelijk zoutloos, maar heb ook weleens een pakje, bijvoorbeeld pastasaus ofzo. Daar zit vaak wel wat zout in.... Al is het dan met de hoeveelheden die ie eet niet heel veel.

Hoe doen jullie dat? Of ben ik de enige mamma die niet alles vers maakt, haha? 

Ik maak nu vaak diepvriesgroenten voor Lars als zoiets gebeurt, maar dat vindt ie lang niet altijd leuk, hij wil echt wat wij hebben

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rapley en zout/suiker  Empty Re: Rapley en zout/suiker

Bericht  Linda za 29 jun 2013 - 6:05

Wij zijn onze eetgewoontes drastisch gaan veranderen toen dochter mee ging eten. Ze kreeg, in ieder geval tot ruim 1 jaar, niks waar zout of suiker in zat. Vooral met zout ben ik voorzichtig. Ik liet haar geen kant en klare pakjes of zakjes eten, ookal at ze maar weinig.
Pastasaus maakte ik bijvoorbeeld zelf en dan deden we er voor onszelf wat zout op ons bord op. Want zij wilde inderdaad ook graag hetzelfde op haar bord hebben als wij. En ik vind dat zelf ook wel zo gezellig.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast za 29 jun 2013 - 6:14

Mijn dochter eet met de pot mee. Wij koken ons eten met Keltisch zeezout. Dit is een heel ander soort zout dan het gemiddelde supermarktzout en heeft een laag natriumgehalte en bevat veel mineralen en sporenelementen. Dit krijgt ze nu al een poosje. We eten verder niet tot nauwelijks uit pakjes, dus ze krijgt nog niet echt ander zout binnen.

Gast
Gast

Bericht  Liadan za 29 jun 2013 - 6:20

Tot ze een jaar waren kregen ze geen zout of suiker (behalve dan wat bijv. al in brood zit). Als wij pasta aten dan maakte ik voor de kinderen eigen pastasaus (vaak van tomaten en courgette). 
Wij eten ook wel eens saus uit pakjes/zakjes, maar de kinderen krijgen dit nog steeds zo min mogelijk, zij krijgen dan meestal een alternatief en soms eten ze het mee. Maar wij eten dat nu veel minder dan voor de kinderen er waren.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Sophiee za 29 jun 2013 - 9:59

Het hele eerste jaar zoutloos en suikerloos. Ze eet met ons mee. Wij eten alles vers en voegen naar smaak zout toe op ons bord.

Nu ze een jaar geweest is, krijgt ze wel eens iets wat suiker bevat. Zout krijgt ze eigenlijk nog niet.
Sophiee
Sophiee
Prater
Prater

Aantal berichten : 921
Punten : 927
Registratiedatum : 13-10-11

Bericht  Sanne za 29 jun 2013 - 10:05

Tot 1 jaar kreeg H. geen extra zout dan wat in brood etc. zit. Nu eet ze gewoon met de pot mee, maar zijn wij wel veel minder zout gaan eten. En uit pakjes koken doe ik ook veel minder. Maar als ik uit een pakje kook, dan eet ze gewoon mee. Ze eet toch weinig en voor af en toe vind ik het niet zo erg.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  PapillonRose za 29 jun 2013 - 21:53

Ik kook meestal sowieso zoutloos, dus dat was makkelijk. En maak ook echt zelden iets uit een pakje. Inmiddels komt het wel voor dat we eens iets met zout erin eten (eten ook wel eens diepvriespizza bijvoorbeeld) en dan mag ze dat gewoon hebben. Onder een jaar heb ik haar behalve brood geen dingen met zout laten eten.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud