Goede anti-kalk, magnetron-cleaner en keukenreiniger?
+3
Jerry
Pien
Lady4
7 plaatsers
Pagina 1 van 1
Goede anti-kalk, magnetron-cleaner en keukenreiniger?
Er zijn vast al eens topics over geweest, maar ik heb goede tips nodig om:
- mijn badkamer kalkvrij te krijgen
- mijn magnetron weer schoon te krijgen
- mijn keukentegeltjes weer schoon te krijgen.
Het is echt niet zo'n vieze bende in mijn huis als dat jullie nu wellicht zullen denken hoor. Maar meneer van de woningstichting is langsgeweest voor inspectie ivm huuropzegging en het huis moet gewoon netjes achtergelaten worden. Mijn magnetron wil ik graag verkopen dus die moet ook weer een beetje blinken (roestvrij staal).
Kom maar op met jullie tips!
- mijn badkamer kalkvrij te krijgen
- mijn magnetron weer schoon te krijgen
- mijn keukentegeltjes weer schoon te krijgen.
Het is echt niet zo'n vieze bende in mijn huis als dat jullie nu wellicht zullen denken hoor. Maar meneer van de woningstichting is langsgeweest voor inspectie ivm huuropzegging en het huis moet gewoon netjes achtergelaten worden. Mijn magnetron wil ik graag verkopen dus die moet ook weer een beetje blinken (roestvrij staal).
Kom maar op met jullie tips!
Lady4- Ratel
- Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Goede anti-kalk, magnetron-cleaner en keukenreiniger?
Voor je badkamer en keukentegels zou ik je absoluut HG adviseren. Je hebt dat voor kalk en voor schimmel. Dat gebruiken wij ook altijd en onze badkamer is nog als nieuw!! Voor tegels werkt het ook altijd goed om met een zachte handdoek of microvezeldoek ze na te wrijven..
Ik maak zelf altijd onze magnetron schoon door er een bak met schoonmaakazijn in te zetten en dit een half uur aan te zetten. Wel zorgen dat je het tussendoor vult want het verdampt. Vervolgens gaan alle restjes/ viezigheid los zitten waardoor je die heel makkelijk kunt weg halen, wel oppassen want hij is dat heet!!
Ik maak zelf altijd onze magnetron schoon door er een bak met schoonmaakazijn in te zetten en dit een half uur aan te zetten. Wel zorgen dat je het tussendoor vult want het verdampt. Vervolgens gaan alle restjes/ viezigheid los zitten waardoor je die heel makkelijk kunt weg halen, wel oppassen want hij is dat heet!!
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
Jerry- Ratel
- Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Dasty van de wibra, de gele fles is echt voor veel dingen te gebruiken. Ik maak daar de magnetron ook altijd mee schoon, echt een goede ontvetter en veel goedkopen dan HG.
Verder gebruik ik voor de badkamer ook HG, maar ik wil eens de dasty proberen, je hebt er verschillende soorten van.
Verder gebruik ik voor de badkamer ook HG, maar ik wil eens de dasty proberen, je hebt er verschillende soorten van.
Gast- Gast
Wat een goede tips, bedankt!
Met schoonmaakazijn in de magnetron, moet ik hem dan gewoon op magnetronstand aanzetten of ovenstand? En moet het schoonmaakazijn zijn of mag het ook gewone azijn zijn?
Met schoonmaakazijn in de magnetron, moet ik hem dan gewoon op magnetronstand aanzetten of ovenstand? En moet het schoonmaakazijn zijn of mag het ook gewone azijn zijn?
Lady4- Ratel
Ik zet gewoon altijd een bakje water in de magnetron met een scheutje muscle ( gele fles ). Even aanzetten en ik kan hem zo afnemen. Die gebruik ik ook voor de keuken trouwens.
Mamsie- Ratel
- Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10
Je keukentegeltjes zou ik trouwens met water en soda schoonmaken. Als er vetspetters opzitten eerst goed nat maken met je ontvettende sopje en dan met een oud pasje ( in de zin van bankpas ) de spetters eraf krabben.
Mamsie- Ratel
Thanks Mamsie! Hoe lang zet jij de magnetron dan aan?
Lady4- Ratel
Die paarse fles, ik geloof dat het Cilit bang is. Werkt overal voor, zowel antikalk als ontvetter.
luisa- Prater
- Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11
Lady4 schreef:Thanks Mamsie! Hoe lang zet jij de magnetron dan aan?
Gewoon een paar minuutjes en dan kijk ik even als het nodig is nog een paar minuutjes.
Ik vind azijn zo stinken dus dat doe ik nooit.
Mamsie- Ratel
HG to the rescue!
Lady4- Ratel
Hier nog een HG fan!
Pandora- Prater
- Aantal berichten : 1492
Punten : 1682
Registratiedatum : 04-12-10
Is het een combi magnetron Lady?
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Rush, ja het is een combi magnetron. Why?
Ik ga dat ding vanmiddag schoonmaken, want vanavond komt er iemand langs om de woning te bezichtigen.
Ik ga dat ding vanmiddag schoonmaken, want vanavond komt er iemand langs om de woning te bezichtigen.
Lady4- Ratel
Nou, als je die magnetron toch te koop zet, heb ik wel interesse als je wat specificaties hebt :-)
Rush- Lady Post-a-lot
Ik zal het in mijn achterhoofd houden Rush. In eerste instantie krijgt dit meisje de kans om hem eventueel over te nemen. Wel zo makkelijk voor mij ook.
Lady4- Ratel
Dat is helemaal waar. Ik hou het topic wel even in de gaten
Rush- Lady Post-a-lot
Badkamer - Sorbo Roze.
Keuken - Cif Power Cream (Daar doe ik echt alles in de keuken mee. Het ontvet en je hebt weinig moeite nodig om het schoon te krijgen. Heerlijk spul, zou niet meer zonder willen.)
Keuken - Cif Power Cream (Daar doe ik echt alles in de keuken mee. Het ontvet en je hebt weinig moeite nodig om het schoon te krijgen. Heerlijk spul, zou niet meer zonder willen.)
Gast- Gast
Rush, ik heb de magnetron toegezegd aan een vriendin. Haar zusje is is ongepland zwanger geraakt en gezien haar jonge leeftijd heeft ze nog geen uitzet en ook niet echt geld om dit allemaal duur aan te gaan schaffen. Dus sorry voor jou!
Lady4- Ratel
Soortgelijke onderwerpen
» een goede ANTI LEK beker
» Combi magnetron?
» cakemix uit de magnetron
» Foutje met m'n magnetron
» combi magnetron
» Combi magnetron?
» cakemix uit de magnetron