10 minuten vol met tranen
+19
Polly
TNMN
Amber-
Steep
patjuhhh
Rush
Monte
Sneeuwvlok
Zininzon
Arwyn
Travelgurly
VeryCherry
Smaragdje
Jerry
Burn
Catwoman79
vlindertje
Shisha
Guus
23 plaatsers
Pagina 2 van 3
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Re: 10 minuten vol met tranen
Burn schreef:Waarom heeft mijn broer voor defensie gekozen?
Dat heb ik me ook vaak afgevraagd, je gaat toch niet voor je lol naar een oorlogsgebied.. Toen ik dat tegen hem zei, kreeg ik ook als antwoord terug.. Jawel, dat ga je wel!
Hij is bij defensie gegaan, omdat hij hier veel kan sporten, en een afwisselende baan heeft. Hij kon in deze baan voor zichzelf steeds de grens verleggen, en dat is wat hij wou.
Nu is hij ook naar Afghanistan geweest, heeft daar best veel dingen gezien. Maar heeft eigenlijk een vrij rustige uitzending gehad, en hier baalde hij van.. Hij heeft wel is een maand gehad dat hij eigenlijk niets hoefde te doen, en maar een beetje op de basis zat.
En inderdaad, ze kijken uit naar de uitzending, dat is waar je jaren voor aan het trainen bent.
Mijn broer is nu opzoek naar een opleiding binnen defensie, waarmee hij over een jaar of 2,3 terug kan in de burgermaatschappij..
Dáár heb ik nou respect voor.
Gast- Gast
James, ... Hij wist niet wat hij wou doen, en daarvoor ging hij naar defensie. En nu is hij daar bezig met een opleiding aan het zoeken wat hij graag wil doen.
Hij wil nog wel voor defensie blijven werken, maar eigenlijk.. kriebelt er dus ook wel iets in hem dat hij terug komt in de burgermaatschappij..
Hij wil nog wel voor defensie blijven werken, maar eigenlijk.. kriebelt er dus ook wel iets in hem dat hij terug komt in de burgermaatschappij..
Burn- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 12281
Punten : 12796
Registratiedatum : 07-02-11
Maple schreef:Wow... ik dacht 't aardig droog te houden, maar ik ben begonnen met janken bij dat eerste meisje bij de Kerstman op schoot en daarna is de tranenstroom niet meer opgehouden
+1
Maar bij mij telt 't niet, want ik moet ongesteld worden
Jerry- Ratel
- Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10
Maple schreef:Wow... ik dacht 't aardig droog te houden, maar ik ben begonnen met janken bij dat eerste meisje bij de Kerstman op schoot en daarna is de tranenstroom niet meer opgehouden
+1, dacht dat het wel ging lukken zonder tranen. Alleen na dat moment...
Smaragdje- Ratel
- Aantal berichten : 3094
Punten : 3173
Registratiedatum : 19-11-10
Hebben jullie pas meegekregen dat die schilder een enorme opdonder heeft gekregen in een hoogspanningsmast? Ik ken hem. Hij was eerst soldaat, maar hij wilde die onzekerheid niet voor zijn gezin...
Echt cru...
Echt cru...
VeryCherry- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10
Misschien is het omdat ik het zonder geluid kijk maar dit is te amerikaans voor mij.
Gast- Gast
Zo F*ck wat een filmpje. moest afentoe wegkijken met tranen!
echt bizar.
Pffff weet dat dit er voor mij ook nog aan zit te komen.
Mijn vriend is al op uitzending geweest naar Afganistan. En over 2,5 jaar gaat hij nog 1 tot 3 x op uitzending. En als het goed is tegen die tijd hebben we wel kinderen. Zwaar maar toch ook mooi.Tuurlijk sta ik er niet om te springen, maar wist van te voren toen ik de realtie aanging met mijn vriend waar ik aan begon.
Ik weet dat mijn vriend in het leger wil blijven, die energie die hij daar kwijt kan, en die spanning....heeft hij gewoon nodig. Kan het wel achter een buro zetten....maar daar wordt hij echt ongelukkig van.
energie...sporten elke dag, buiten in de bossen hele parcoursen etc.En spanning....oefeningen in de bossen, oefenen ompersonen uit gebouwen te krijgen etc.
Na die uitzendingen is het wel gedaan. Dan gaat hij binnen het leger een functie aan waarbij je niet uitgezonden hoef te worden...of hij wordt uitgekocht door de burgermaatschappij. We zien het wel, ik weet dat we onwijs gelukkig zijn en dat hij zo´n mooi persoon is....waar ik zo gek op ben.
Nee met defensie ben ik ook altijd niet blij en ja soms zou ik een nieuwe regel willen dat personen met kinderen NIET op uitzending mogen. Alleen helaas zo werkt het niet.
echt bizar.
Pffff weet dat dit er voor mij ook nog aan zit te komen.
Mijn vriend is al op uitzending geweest naar Afganistan. En over 2,5 jaar gaat hij nog 1 tot 3 x op uitzending. En als het goed is tegen die tijd hebben we wel kinderen. Zwaar maar toch ook mooi.Tuurlijk sta ik er niet om te springen, maar wist van te voren toen ik de realtie aanging met mijn vriend waar ik aan begon.
Ik weet dat mijn vriend in het leger wil blijven, die energie die hij daar kwijt kan, en die spanning....heeft hij gewoon nodig. Kan het wel achter een buro zetten....maar daar wordt hij echt ongelukkig van.
energie...sporten elke dag, buiten in de bossen hele parcoursen etc.En spanning....oefeningen in de bossen, oefenen ompersonen uit gebouwen te krijgen etc.
Na die uitzendingen is het wel gedaan. Dan gaat hij binnen het leger een functie aan waarbij je niet uitgezonden hoef te worden...of hij wordt uitgekocht door de burgermaatschappij. We zien het wel, ik weet dat we onwijs gelukkig zijn en dat hij zo´n mooi persoon is....waar ik zo gek op ben.
Nee met defensie ben ik ook altijd niet blij en ja soms zou ik een nieuwe regel willen dat personen met kinderen NIET op uitzending mogen. Alleen helaas zo werkt het niet.
Travelgurly- Prater
- Aantal berichten : 1086
Punten : 1299
Registratiedatum : 24-11-10
Oh, dit zijn zulke mooie momenten!
Mijn vriend is nooit uitgezonden geweest (daarvoor heeft hij er te kort bij gezeten), maar zijn broertje wel 2 keer in 2 jaar tijd. Vooral de eerste keer was echt heftig, in die periode zijn er meerdere jongens om het leven gekomen daar en dat maakt het zo spannend voor de thuisblijvers! Het moment dat je die jongens dan op kan halen.. Dat is echt gewoon geweldig! Al die spanning die van je af glijdt omdat je hem eindelijk weer ziet..
Broertje is er inmiddels wel zat van trouwens, hij wil heel graag een burgerbaan, maar kan helaas niks vinden. Zolang zijn vriendin nog studeert, moet hij dus nog wel even blijven. Het moet wel echt bij je passen, dat wereldje en hij is er inmiddels na zoveel jaar wel zat van.
Overigens, dat respect voor militairen in Amerika is dus ook niet altijd helemaal waar. Ik zag vorige week een aflevering van Oprah over vrouwen in het leger en daar was een vrouw die nu al een tijd dakloos is sinds ze uit het leger is. Zolang je er nog in zit, wordt er goed voor je gezorgd, maar daarna wordt je aan je lot over gelaten. Er zijn daar bijvoorbeeld genoeg vrouwen met kleine kinderen wiens man op uitzending is omgekomen. Ze woonden voor die tijd verplicht op een basis, maar op het moment dat er niemand meer in dienst zit, moet je daar weg. Vrouw heeft vaak geen baan om voor de kinderen te zorgen, hoe moet je dan aan een woning komen? Dat is echt niet goed geregeld daar. Ook vind ik het echt belachelijk dat ze ruim een jaar op uitzending moeten. In mijn ogen is dat veel te lang.
Mijn vriend is nooit uitgezonden geweest (daarvoor heeft hij er te kort bij gezeten), maar zijn broertje wel 2 keer in 2 jaar tijd. Vooral de eerste keer was echt heftig, in die periode zijn er meerdere jongens om het leven gekomen daar en dat maakt het zo spannend voor de thuisblijvers! Het moment dat je die jongens dan op kan halen.. Dat is echt gewoon geweldig! Al die spanning die van je af glijdt omdat je hem eindelijk weer ziet..
Broertje is er inmiddels wel zat van trouwens, hij wil heel graag een burgerbaan, maar kan helaas niks vinden. Zolang zijn vriendin nog studeert, moet hij dus nog wel even blijven. Het moet wel echt bij je passen, dat wereldje en hij is er inmiddels na zoveel jaar wel zat van.
Overigens, dat respect voor militairen in Amerika is dus ook niet altijd helemaal waar. Ik zag vorige week een aflevering van Oprah over vrouwen in het leger en daar was een vrouw die nu al een tijd dakloos is sinds ze uit het leger is. Zolang je er nog in zit, wordt er goed voor je gezorgd, maar daarna wordt je aan je lot over gelaten. Er zijn daar bijvoorbeeld genoeg vrouwen met kleine kinderen wiens man op uitzending is omgekomen. Ze woonden voor die tijd verplicht op een basis, maar op het moment dat er niemand meer in dienst zit, moet je daar weg. Vrouw heeft vaak geen baan om voor de kinderen te zorgen, hoe moet je dan aan een woning komen? Dat is echt niet goed geregeld daar. Ook vind ik het echt belachelijk dat ze ruim een jaar op uitzending moeten. In mijn ogen is dat veel te lang.
Arwyn- Ratel
- Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Inderdaad in Amerika gaan veel soldaten een jaar weg!!!
Nou dat zou mij te ver gaan!
Nu als mijn vriend op uitzending gaat.....2,5 tot 5 maanden is nog te doen, maar 1 jaar vind ik echt te much.
Nou dat zou mij te ver gaan!
Nu als mijn vriend op uitzending gaat.....2,5 tot 5 maanden is nog te doen, maar 1 jaar vind ik echt te much.
Travelgurly- Prater
Weet je zeker dat hij zo'n periode weg moet dan Travel?
Sommige uitzendingen duren 7 maand, je zou maar net de pech hebben dat je vriend zo lang weg moet.. Hij komt dan tussendoor wel 2 week thuis als het goed is, maar dat lijkt me helemaal moeilijk! Moet je daarna weer voor zolang afscheid nemen.
Sommige uitzendingen duren 7 maand, je zou maar net de pech hebben dat je vriend zo lang weg moet.. Hij komt dan tussendoor wel 2 week thuis als het goed is, maar dat lijkt me helemaal moeilijk! Moet je daarna weer voor zolang afscheid nemen.
Arwyn- Ratel
- Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Poe, dat waren echt 10 minuten vol tranen.
Mijn hals en decolleté zijn 1 grote vijver
Zininzon- Ratel
- Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Bij het eerste filmpje begon ik al te huilen..
Toevallig heb ik afgelopen zaterdag een afscheidsfeestje gehad van mijn neef die begin juli uitgezonden gaat worden, dus daar dacht ik wel aan toen ik het filmpje zag..
Toevallig heb ik afgelopen zaterdag een afscheidsfeestje gehad van mijn neef die begin juli uitgezonden gaat worden, dus daar dacht ik wel aan toen ik het filmpje zag..
Sneeuwvlok- Prater
- Aantal berichten : 591
Punten : 604
@ arwyn: ja dat weten we zeker, zal niet langer worden als 5maanden. en als de eerste uitzending 5maanden is , dan is de volgende 2,5-3 maanden of andersom.
Travelgurly- Prater
James schreef:Catwoman79 schreef:Heb het ook niet echt droog kunnen houden. Blijft altijd mooi om te zien.
@ James - In Amerika kies je volgens mij niet vrijwillig voor het leger, daar heb je toch nog dienstplicht ??
En ze gaan daar ook al met 16-18 het leger in. Dan heb je nog geen gezin.
Ik heb het niet zozeer over Amerikanen Want ik had het over mensen die het vrijwillig doen, dus bijv Nederlanders.
Ik kan het gewoon niet goed begrijpen denk ik. Natuurlijk kan je een hele leuke en gave baan hebben, maar als dat betekent dat je je kinderen heel vaak niet ziet.. Ja ik snap dat gewoon niet. Dat geldt niet alleen voor banen in het leger hoor, maar ook voor vaders (tenminste,daar zie je het het meeste) die 80 uur per week werken en hun kinderen 1 dag in de week zien. Ik vraag me dan een beetje af waar je mee bezig bent. Maar goed, ieder zijn keuze. Het zal de mijne nooit zijn in ieder geval en ik zal ook nooit een man willen die dat wel zo wil.
Ik denk dat je bij het voorbeeld wat je noemt van 80 uur per week werken je kinderen veel minder ziet dan de gemiddelde militair. Mijn vader is in mijn leven 4 keer 6 maanden uitgezonden geweest, de laatste keer was toen ik 16 was. Daar tussen had hij een vrij 'normale' baan met veel vakantie en snipper dagen. Ik heb het nooit ervaren als dat mijn vader altijd weg was of te weinig bij ons was... integendeel zelfs.
Tsja die 6 maanden waren elke keer (toen ik het doorhad) erg zwaar, en ik kan me voorstellen dat het voor mijn moeder met 4 kinderen alleen ook geen pretje was. Maar mijn vader deed het echt vanuit een passie, hij is na zijn VWO KMA gaan doen en heeft het altijd met veel plezier gedaan. Waarom hij er precies voor gekozen heeft snap ik niet... ik zou het ook wel moeilijk vinden als mijn vriend nu die ingeving zou krijgen... maar daar is hij totaal het type niet voor.
Nou is mijn vader er ook wel eentje van de oude stempel, kolonel incl. de bijpassende snor en hij kon toen ik aan het puberen was ook echt goed streng zijn
Guus- Kletskop
- Aantal berichten : 1885
Punten : 1989
Ik vond het echt een heel mooi filmpje, die op school vond ik echt geweldig.
Monte- Ratel
- Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Is dat nieuw? Mijn ex is 3x achter elkaar 6maand - 6 maand - 5 maand geweest.Travelgurly schreef:@ arwyn: ja dat weten we zeker, zal niet langer worden als 5maanden. en als de eerste uitzending 5maanden is , dan is de volgende 2,5-3 maanden of andersom.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Rush schreef:Is dat nieuw? Mijn ex is 3x achter elkaar 6maand - 6 maand - 5 maand geweest.Travelgurly schreef:@ arwyn: ja dat weten we zeker, zal niet langer worden als 5maanden. en als de eerste uitzending 5maanden is , dan is de volgende 2,5-3 maanden of andersom.
scheeld per functie dacht ik.
Travelgurly- Prater
Arwyn schreef:Oh, dit zijn zulke mooie momenten!
Er zullen ook vast een heleboel mensen zijn die het niets vinden wbt Amerika. Maar de mannen en vrouwen die Sander heeft gesproken spraken met veel meer passie en liefde voor het vak en hun land dan wij. Die mannen krijgen ruim 15.000 dollar per maand zodat ze goed kunnen sparen voor bijvoorbeeld een studie voor de kids (daarom zitten er veel mensen heel lang..) terwijl nederlanders 2500 toelage krijgen. Verder wordt er voor de thuisblijvers inmiddels wel meer geregeld zoals een bloemetje,een aantal thuisfront dagen. Maar in Amerika mag je op de basis wonen (sommige doen dat ook niet!) en anders wordt je hypotheek ed allemaal betaald zodat de vrouw voor de kinderen kan zorgen.
Ik doelde meer op het feit dat er heel anders gesproken wordt over Nederlandse militairen dan over die in Amerika. De voorwaarden zijn overal anders en soms niet te vergelijken maar het feit dat ze daar met zoveel respect en liefde voor die mannen spreken is wel anders als hier.. (doel meer ook op de politiek ed)
Ach ja,, leger...
Gast- Gast
Inderdaad, echt zo ontzettend schattig, lief en gevoelig.Smaragdje schreef:Maple schreef:Wow... ik dacht 't aardig droog te houden, maar ik ben begonnen met janken bij dat eerste meisje bij de Kerstman op schoot en daarna is de tranenstroom niet meer opgehouden
+1, dacht dat het wel ging lukken zonder tranen. Alleen na dat moment...
Gast- Gast
pfff, inderdaad 10 minuten met tranen! Kon het echt niet droog houden. Meeennn wat een mooi filmpje.
patjuhhh- Prater
- Aantal berichten : 1070
Punten : 1103
Ik heb alle 10 minuten en 3 seconden zitten brullen.
Mijn zusje haar ex was millitair.
We zijn hem eens op wezen halen op de vliegbasis, jemig...
Respect voor alle achterblijvende familieleden hoor!
Ik zou daar persoonlijk niet mee kunnen leven.
Mijn zusje haar ex was millitair.
We zijn hem eens op wezen halen op de vliegbasis, jemig...
Respect voor alle achterblijvende familieleden hoor!
Ik zou daar persoonlijk niet mee kunnen leven.
Gast- Gast
Mijn broer wilt dus ook heel graag in het leger..ik vind het totaal niet leuk, en kan er haast wel om "janken". Ik ben heel zuinig op mijn jongste broer, ook al is het een grote stoere vent.
Maarja, hij wilt het graag en ik heb het (helaas) maar te accepteren..
Maarja, hij wilt het graag en ik heb het (helaas) maar te accepteren..
Gast- Gast
Ik heb al tranen over mijn wangen van dit topic.. Dus het filmpje kijk ik maar niet haha! Fijn die hormonen
Steep- Kletskop
- Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
pff heb ook echt 10 minuten zitten huilen!!
Amber-- Ratel
- Aantal berichten : 4069
Punten : 4135
Zininzon schreef:Poe, dat waren echt 10 minuten vol tranen.
lol +1
TNMN- Kletskop
- Aantal berichten : 1679
Punten : 1866
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Huilen met tranen
» Tranen met tuiten!
» Dikke tranen...
» Je make up eraf tranen