Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

36 minuten per dag..

+2
Marin
frolic
6 plaatsers

Ga naar beneden

36 minuten per dag.. Empty 36 minuten per dag..

Bericht  frolic ma 16 jan 2012 - 1:52

In een boekje van de leesmap las ik dat uit onderzoek gebleken is dat een ouder gemiddeld 36 minuten per dag besteed aan zijn kind..

HOE ???????????????????? Hier lijkt het af en toe 36 uur per dag , 36 dagen per dag !

Of is aandacht besteden dan puur spelletjes doen met kind en de verzorging( stond er niet bij ) hier gaat de ratel 's morgens aan bij alle 2 de kinderen en gaat pas uit als de ogen 's avonds weer sluiten.. je bent sowieso al een hele dag antwoord aan het geven , verzorgen , spelen , wandelen weet ik het wat.

Dus wie zit er hier aa die 36 minuten per dag , en hoe doe je dat dan ?

frolic
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 498
Punten : 632
Registratiedatum : 04-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

36 minuten per dag.. Empty Re: 36 minuten per dag..

Bericht  Marin ma 16 jan 2012 - 1:54

Haha je zou eerder denken aan 36 minuten per dag aan zichzelf besteed, als je onder de douche staat, op de wc zit, en 's avonds natuurlijk nog even. 36 minuten per dag lijkt me heel erg weinig, of ze verstaan er inderdaad echt directe aandacht als in spelen met het kind mee. Dan nog vind ik dat erg weinig overkomen. Lijkt me niet erg gezond.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

36 minuten per dag.. Empty Re: 36 minuten per dag..

Bericht  Niene ma 16 jan 2012 - 1:57

Nou die 36 minuten besteed ik aan mijzelf haha,de rest draait om de kleine meid. Dus hoe ze het doen weet ik niet,maar hier komt ik echt tijd te kort Laughing
Niene
Niene
Prater
Prater

Aantal berichten : 554
Punten : 575
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

36 minuten per dag.. Empty Re: 36 minuten per dag..

Bericht  Gast ma 16 jan 2012 - 1:58

Dat was toch voor de vaders? Moeders liggen iets hoger..
En het gaat of ouders die fulltime werken. Koken, wassen enz, telt niet mee. Het is echt het bezig zijn met je kind (lezen, spelen enz.)


Laatst aangepast door Smikkell op ma 16 jan 2012 - 2:02; in totaal 2 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

36 minuten per dag.. Empty Re: 36 minuten per dag..

Bericht  Gast ma 16 jan 2012 - 1:59

Misschien bedoelen ze 36 minuten exclusieve speel-aandacht? Anders kan ik het me niet voorstellen. Alleen de luiers verschonen kosten me hier al wel 36 minuten per dag en het avondeten samen eten doen we ook wel 36 minuten over. Het bedritueel duurt ook wel 36 minuten...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

36 minuten per dag.. Empty Re: 36 minuten per dag..

Bericht  Gast ma 16 jan 2012 - 1:59

Ik zit daar soms wel aan hoor. De afgelopen week bijvoorbeeld ben ik elke dag van huis geweest tot etenstijd, dan eten we, en gaan ze naar bed. De tijd die ik dan tel als tijd aan mijn kinderen besteed die dag is dan het eten, en het voorlezen en knuffelen. Het is wel iets meer denk ik, maar niet veel. Maar toch kan ik me niet voorstellen dat een ouder gemiddeld zo weinig aan de kinderen besteed, bij mij ligt dat gemiddelde ook veel hoger (alleen nu dus even niet).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

36 minuten per dag.. Empty Re: 36 minuten per dag..

Bericht  Gast ma 16 jan 2012 - 2:00

http://www.goedgevoel.be/gg/nl/12/Kinderen/article/detail/1242390/2011/03/28/Werkende-ouders-besteden-minder-dan-1-uur-per-dag-aan-de-kinderen.dhtml



Laatst aangepast door Smikkell op ma 16 jan 2012 - 2:02; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

36 minuten per dag.. Empty Re: 36 minuten per dag..

Bericht  frolic ma 16 jan 2012 - 2:01

Poeh :shock:

frolic
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 498
Punten : 632
Registratiedatum : 04-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

36 minuten per dag.. Empty Re: 36 minuten per dag..

Bericht  LMCurious ma 16 jan 2012 - 2:04

kan inderdaad niet anders dan echte effectieve tijd voor de kids buiten het verzorgen om. Maar goed, dat is natuurlijk maar net hoe je het bekijkt, we lunchen hier bijv. een dik uur. Omdat we tussendoor kletsen/liedjes zingen/boekjes lezen. Dus dat zou dan al niet mee tellen. En zo is dat met veel dingen. Qua tijd die ik echt met Joris bewust doorbreng zonder andere dingen te doen....dus ook geen verhaaltje s avonds ofzo.... dan denk ik dat ik aan gem. 1-1,5 uur per dag kom. De dagen dat ie naar kdv gaat zijn dan gecompenseerd met weekend. Want op die dagen is het verder alleen verzorgen. En op de andere dagen zijn het juist veel eetmomenten dat ik rustig met ze ga zitten. En meestal in de middag dat we uitgebreider gaan spelen samen. In het weekend vaak wel even naar kinderboerderij, maar hebben we ook bijna elk weekend wel iets met familie/vrienden, en dan ben ik de kids 'kwijt'. Heb dan weinig tijd met ze zelf, omdat juist veel anderen dan echt met ze spelen.

Maar frolic, je noemt wandelen enzo, dat combineer ik dan dus al met boodschappen doen/brief posten ofzo. Wij wandelen bijna nooit doelloos om maar te wandelen. En verder is het dus dat Joris mee helpt met opruimen, de was doen, dat hij knutselt ofzo als ik bezig ben en we tussendoor kletsen. Dan ga ik steeds kijken bij hem, maar ben dan niet effectief met hem bezig. maar 36 min. per dag vind ik wel heel minimaal.
LMCurious
LMCurious
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

36 minuten per dag.. Empty Re: 36 minuten per dag..

Bericht  frolic ma 16 jan 2012 - 2:09

Maar dat is toch ook aandacht ? Of je nu doel loos wandeld of naar brievenbus , als kind mee is , is kind mee toch ?

T.eun speelt graag alleen maar of iemand van ons zit erbij of we kletsen inderdaad tegen hem .. M.iek wil altijd op schoot dus die laat ik er in dit verhaal even helemaal buiten Very Happy

frolic
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 498
Punten : 632
Registratiedatum : 04-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

36 minuten per dag.. Empty Re: 36 minuten per dag..

Bericht  Gast ma 16 jan 2012 - 2:37

Maar het gaan om ouders die vijf dagen werken. Je loopt niet alle werkdagen een half uur met je kind naar de brievenbus of winkel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

36 minuten per dag.. Empty Re: 36 minuten per dag..

Bericht  Bolleke ma 16 jan 2012 - 2:41

Best moeilijk op te reageren, want ik combineer ook alle dingen samen met het aandacht geven aan C.hristian. Als we gaan wandelen gaan we naar het bos en dan gaan de honden mee. Samen winkelen vinden we allebei leuk, maar dat is meteen ook nuttig.

Als ik puur alleen bezig ben met hem (boekje lezen, helpen met werkjes voor school) kom ik wel aan meer dan 36 minuten per dag, maar dat is niet iedere dag. Maar verder amuseert hij zich ook prima zelf. En als we allebei thuis zijn heb je toch ook aandacht voor je kind, terwijl ik dan vaak iets anders doe.

Wel is hij een enorme knuffelkont dus misschien zijn we die minuten per dag al wel kwijt aan het knuffelen 36 minuten per dag.. 827601
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

36 minuten per dag.. Empty Re: 36 minuten per dag..

Bericht  snoezel ma 16 jan 2012 - 7:38

Rejoy. schreef:Misschien bedoelen ze 36 minuten exclusieve speel-aandacht? Anders kan ik het me niet voorstellen. Alleen de luiers verschonen kosten me hier al wel 36 minuten per dag en het avondeten samen eten doen we ook wel 36 minuten over. Het bedritueel duurt ook wel 36 minuten...

Whahahahahahahahahah.. heeeeerlijke reactie cheers Sluit me er wel bij aan....
snoezel
snoezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 831
Punten : 885
Registratiedatum : 01-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

36 minuten per dag.. Empty Re: 36 minuten per dag..

Bericht  LMCurious di 17 jan 2012 - 6:29

ik zat me later nog te bedenken dat er ook geen leeftijd bijgenoemd word natuurlijk. Een kind wat naar school gaat, speelt natuurlijk toch ook meer zelf of met vriendjes na schooltijd. Dus dan blijft er door de weeks denk ik al weinig echte quality time buiten eten naar bed brengen om over dacht ik zo. Maar misschien kijk ik daar wel verkeerd tegenaan hoor, die van mij gaan nog niet naar school natuurlijk.
LMCurious
LMCurious
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

36 minuten per dag.. Empty Re: 36 minuten per dag..

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum