Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Voor het eerst uit logeren

+19
pindaatje
Barbabella
Julia
Flip Fluitketel
duckie
Liadan
joepie27
Annemie
Mida4you
loesje
Mamasapje
Annie24
Susan
Bloem86
moepie
Printje
sabje
miss22
LMCurious
23 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Voor het eerst uit logeren - Pagina 2 Empty Re: Voor het eerst uit logeren

Bericht  joepie27 za 25 jun 2011 - 22:01

Nog nooit Very Happy
Ze is nu 2 jaar en 1 maand.
joepie27
joepie27
Zwijger
Zwijger

Aantal berichten : 9
Punten : 11
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor het eerst uit logeren - Pagina 2 Empty Re: Voor het eerst uit logeren

Bericht  Gast zo 26 jun 2011 - 0:11

@ Mamasapje, had jou schoonmoeder haar helemaal geen voeding gegeven dan? Alleen water ofzo of helemaal niks? Wel vreemd. Ze is zelf moeder en dan zou je dat toch wel moeten weten dan zo'n kleintje nog voeding nodig heeft !

Bij mijn ouders heeft S. ook alles. Bedje, box, speelgoed, kinderstoel, verzorgingsproducten etc. Als hij voor het eerst ergens gaat slapen gaat dat waarschijnlijk bij mijn eigen ouders worden. Over een paar weken gaan we wel 2 nachten weg en dan komt mijn schoonmoeder hier in huis slapen. Dat is toch anders vind ik alhoewel ik het toch wel spannend vind en ik hoop echt zo dat hij dan wat beter slaapt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor het eerst uit logeren - Pagina 2 Empty Re: Voor het eerst uit logeren

Bericht  Gast zo 26 jun 2011 - 0:12

Ik lees zoveel dat jullie liever hebben dat de baby bij de eigen ouders slaapt dan bij de schoonouders. Maken jullie daar bewust onderscheid in?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor het eerst uit logeren - Pagina 2 Empty Re: Voor het eerst uit logeren

Bericht  Gast zo 26 jun 2011 - 0:18

Mijn dochter heeft tot nu toe één keer gelogeerd toen ze 8.5 maanden oud was, maar voorlopig doen we dat niet meer. Ik vind het bij nader inzien toch niet zo heel nodig dat ze nu al regelmatig ergens anders slaapt. Pas zodra zij het leuk gaat vinden en het besef ervan heeft gaat ze weer uit logeren.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor het eerst uit logeren - Pagina 2 Empty Re: Voor het eerst uit logeren

Bericht  Gast zo 26 jun 2011 - 0:19

Na wat er hier gebeurd is wel....
H. zal nooit bij mijn schoonmoeder gaan slapen.

Maar goed, daar is wel hel wat aan vooraf gegaan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor het eerst uit logeren - Pagina 2 Empty Re: Voor het eerst uit logeren

Bericht  Gast zo 26 jun 2011 - 0:24

Storm schreef:Ik lees zoveel dat jullie liever hebben dat de baby bij de eigen ouders slaapt dan bij de schoonouders. Maken jullie daar bewust onderscheid in?

Niet echt. Maar mijn ouders hebben alles in huis en mijn moeder past 1x in de week op en dan slaapt hij daar overdag. Mijn schoonmoeder komt hier altijd in huis oppassen als wij werken. Maar als het andersom was geweest zou het dus ook andersom zijn. Dan hij voor de eerste keer dan naar mijn schoonmoeder gaat om te logeren

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor het eerst uit logeren - Pagina 2 Empty Re: Voor het eerst uit logeren

Bericht  Gast zo 26 jun 2011 - 0:25

Ok, als er iets aan vooraf is gegaan snap ik het wel. Maar ik vind het altijd zo sneu voor de schoonmoeder, lijkt wel of die meestal 'achtergesteld' wordt omdat de ouders van de vrouw vaak voor gaan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor het eerst uit logeren - Pagina 2 Empty Re: Voor het eerst uit logeren

Bericht  Annemie zo 26 jun 2011 - 0:31

Hier is het juist andersom, mijn zoontje is 2 dagen in de week bij mijn schoonouders en blijft daar dan ook wel eens slapen en ze passen tussendoor ook weleens op. Mijn ouders wonen niet echt in de buurt, dus daar komt hij dan ook niet zo heel vaak.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor het eerst uit logeren - Pagina 2 Empty Re: Voor het eerst uit logeren

Bericht  Gast zo 26 jun 2011 - 0:34

Storm schreef:Ok, als er iets aan vooraf is gegaan snap ik het wel. Maar ik vind het altijd zo sneu voor de schoonmoeder, lijkt wel of die meestal 'achtergesteld' wordt omdat de ouders van de vrouw vaak voor gaan.

Ik vind het heel jammer dat het zo gegaan is toen.
Ze woont hier goed 4 straten lopen vandaan, was dus ideaal geweest.
Sowieso qua oppas. Niet alleen voor het logeren.

Maar ja, het is helaas anders gegaan. Nu moeten we telkens naar E.hoven naar mijn ouders.
Het is nu prima zo hoor en mijn ouders zijn wild van haar en laten alles voor haar vallen maar soms was een oppas dicht bij huis ook wel makkelijk geweest :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor het eerst uit logeren - Pagina 2 Empty Re: Voor het eerst uit logeren

Bericht  Liadan zo 26 jun 2011 - 0:45

Hazeltje schreef:Hier is H nog nooit uit logeren geweest.
In die zin, mijn moeder past regelmatig op als wij izjn werken en dan slaapt ze daar ook.

Hier hetzelfde.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor het eerst uit logeren - Pagina 2 Empty Re: Voor het eerst uit logeren

Bericht  duckie zo 26 jun 2011 - 1:01

hier slaapt ze sinds ze een maand of 5 is ongeveer 1 of 2 nachtjes in de week bij mijn ouders omdat ik moet werken (ze wonen 75km verderop)... binnenkort zal dit 1 nachtje of soms niet worden.... mn ouders hebben een eigen plekje voor haar gemaakt met een campingbedje, oud bureautje als commode en dan 2 plankjes aan de muur, 1 met verzorgingsspulletjes en 1 met houten letters met haar naam. ze hebben verder ook alles voor haar aan speelgoed, box, luiers enz, voeding + eten, en heb voor daar een kinderwagen gekocht incl maxi cosi dus ze kunnen alle kanten met haar op. bij mn schoonouders heeft ze nog nooit geslapen, zie dat zelf ook nog niet zo zitten eigenlijk... wel is ze daar een paar keer een paar uurtjes geweest voor oppas en afgelopen vrijdag voor het eerst een hele dag, binnenkort zal ze waarschijnlijk ook een hele dag in de week gaan oppassen.... moet me dan wel ff over n paar dingen heen zetten Embarassed
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor het eerst uit logeren - Pagina 2 Empty Re: Voor het eerst uit logeren

Bericht  Gast zo 26 jun 2011 - 1:16

Maar waarom dan duckie? Is er iets voorgevallen waardoor je je kindje niet zo graag achterlaat bij je schoonmoeder?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor het eerst uit logeren - Pagina 2 Empty Re: Voor het eerst uit logeren

Bericht  duckie zo 26 jun 2011 - 1:18

nee niet echt voorgevallen maar heb gewoon een fijner gevoel bij mn eigen ouders... ik zie soms dingen die ze doet bij de andere kleinkinderen die mij niet echt aan staan, en qua schoonheid daar zo heb ik zo ook mn twijfels over... moet het misschien ook een beetje los laten hoor... ze is verder wel heel erg lief voor de kinderen hoor k ook van mn schoonzus
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor het eerst uit logeren - Pagina 2 Empty Re: Voor het eerst uit logeren

Bericht  Gast zo 26 jun 2011 - 1:21

Ik zou het idd een beetje loslaten...vind het altijd jammer als ik zoiets hoor, dit is dus zoiets waarvan ik denk dat de eigen ouders voor gaan. Ik kan me zomaar voorstellen dat het niet leuk is voor de man want het zijn wel zijn ouders.
Helaas trekt de vrouw 9 van de 10 keer toch aan het langste eind.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor het eerst uit logeren - Pagina 2 Empty Re: Voor het eerst uit logeren

Bericht  duckie zo 26 jun 2011 - 1:26

mn man ziet het ook op een andere manier denk ik, en kan/durf het ook niet echt tegen hem te zeggen sommige dingen... maar gewoon t zijn kleine dingen wat me niet helemaal aan staat en niet alleen om mn dochtertje ook al dingen van voor die tijd... en ik moet het ook wel loslaten hoor want anders breng ik dat over op mn dochtertje... maar ik vind wel dat ik duidelijke afspraken moet maken, en dat heb ik mn man ook gezegd. nu ben ik zelf ook wel heel erg perfectionistisch op sommige dingen dus wil alles het liefst op mn eigen manier en dat lukt nou eenmaal niet als ze naar de oppas gaan...

maar een voorbeeld, als we daar zijn en de andere kleinkinderen zijn er ook dan worden ze naar mij mening helemaal volgestopt met snoep enzo, ze hebben t een nog niet op of t andere komt al weer op tafel en dat zie ik gewoon echt heel erg vaak... dat wil ik gewoon echt niet voor mn dochtertje!
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor het eerst uit logeren - Pagina 2 Empty Re: Voor het eerst uit logeren

Bericht  Printje zo 26 jun 2011 - 1:34

Bij ons slaapt ons ventje juist alleen maar bij mijn schoonouders. Mijn moeder woont een stuk kleiner vandaar.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor het eerst uit logeren - Pagina 2 Empty Re: Voor het eerst uit logeren

Bericht  Flip Fluitketel zo 26 jun 2011 - 1:47

Mijn dochter gaat sinds dat ik weer aan het werk bent na mijn zwangerschapsverlof regelmatig 'uit logeren'. Als wij beide moeten werken passen zowel mijn moeder als schoonouders regelmatig op en dan blijft ze meestal ook slapen. We vertrouwen ze beide voor de volle 100% qua zorg voor onze dochter.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor het eerst uit logeren - Pagina 2 Empty Re: Voor het eerst uit logeren

Bericht  Gast zo 26 jun 2011 - 3:30

Y. gaat ook heel vaak uit logeren, maar eigenlijk alleen bij mijn ouders + zus (woont nog thuis).
Ze was een week of 3 toen ze voor het eerst uit logeren ging! En denk nu wel aantalen keren zo gedaan..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor het eerst uit logeren - Pagina 2 Empty Re: Voor het eerst uit logeren

Bericht  Gast zo 26 jun 2011 - 3:33

Ik laat A. liever bij mijn schoonouders slapen dan bij mijn ouders. Mijn schoonouders houden zich aan onze regels en mijn ouders (met name mijn moeder) hebben daar schijt aan. Dan heb ik ook schijt aan hun, dan logeert A. daar toch niet?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor het eerst uit logeren - Pagina 2 Empty Re: Voor het eerst uit logeren

Bericht  Julia zo 26 jun 2011 - 6:13

Ik snap nooit zo goed waarom ouders/schoonouder of wie dan ook zich niet willen houden aan de "regels" die de ouders van een kind hanteren. Waarom stiekem toch snoep of iets geven terwijl ze weten dat de ouders het liever niet hebben en zichzelf zo uiteindelijk ook in de vingers snijden...
En ik weet niet meer wie het zei, dat je schoonmoeder vergeten was je kind eten te geven :shock: Ik was volgens mij heel hard gaan huilen en had mijn kind daar idd niet meer achtergelaten.

Mijn dochter slaapt sinds dat ze 5? weken is ofzo bij mijn ouders en die van mijn vriend. Ze was totdat we ontdekten dat ze een kma had, een huilbaby. We moesten gewoon echt zo nu en dan bijtanken. En nu gaat ze ongeveer 1x in de maand/1.5 maand een nachtje slapen, als wij een feestje hebben enz.
Ik snap de voorkeur voor eigen ouders wel, is toch meer eigen. Maar dat was bij mij alleen in het begin en dat was ook alleen gevoelsmatig, ik handelde er niet naar.
Julia
Julia
Prater
Prater

Aantal berichten : 966
Punten : 1244
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor het eerst uit logeren - Pagina 2 Empty Re: Voor het eerst uit logeren

Bericht  Barbabella zo 26 jun 2011 - 7:31

L.evi is voor het eerst uit logeren geweest met 8 weken. Hij gaat nu ong 1 x per maand logeren bij een van de oma's/opa of bij mijn zus.
Ik heb daar geen moeite mee, ben wel de volgende dag heel blij dat ik hem weer mag ophalen !
Ik weet dat hij in goede handen is bij de familie en laat hem dan ook met een gerust hard achter. het scheelt denk ik ook dat hij heel makkelijk is en vrijwel nooit huilt en altijd goed slaapt dus weet ook dat ik er anderen niet mee 'belast"

( Ik ben hier sinds heel veel maanden weer voor het eerst trouwens, voorheen aardbei1984 Wink)
Barbabella
Barbabella
Prater
Prater

Aantal berichten : 842
Punten : 894
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor het eerst uit logeren - Pagina 2 Empty Re: Voor het eerst uit logeren

Bericht  pindaatje zo 26 jun 2011 - 7:41

Ons meisje ging voor het eerst uit logeren toen ze een maand of 7 was, daarvoor vond ik het nog niet echt nodig en was er ook nog geen reden voor..
Sindsdien is ze al heel wat vaker uit logeren geweest, zowel bij mijn ouders, als bij m'n schoonouders, ik vertrouw ze beiden voor 100%, en onze dochter vind het helemaal leuk om bij 1 van dr opa en oma's te logeren..
Hier gaat ze gemiddeld denk ik 1x per 2 maanden uit logeren, soms iets vaker, soms ook langere tijd niet..

pindaatje
Prater
Prater

Aantal berichten : 888
Punten : 974
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor het eerst uit logeren - Pagina 2 Empty Re: Voor het eerst uit logeren

Bericht  PiP zo 26 jun 2011 - 8:17

Jeetje ik weet dat echt niet meer, ze was een paar maand oud. Dit omdat ik op dat moment echt even een dagje voor mezelf nodig had. We hebben haar toen zelf bij mijn moeder in bed gedaan en mijn man heeft haar na zijn werk weer opgehaald. Totaal is ze nu denk ik zo`n 5/6 keer wezen logeren. Meestal was dit als we een laat
feestje hadden of personeelsuitje. Zo zijn we pas 2 nachten weggeweest met mijn werk en gaan we dat straks ook weer doen met mijn man zijn werk. Ze sliep al wel door met 4 weken en dat doet ze op uitzonderingen na(tandjes/ziek) nog steeds.

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor het eerst uit logeren - Pagina 2 Empty Re: Voor het eerst uit logeren

Bericht  Gast zo 26 jun 2011 - 8:26

Ook ik weet dat echt niet meer hoor smile denk met 4 maanden ofzo, en toen met 8 maanden ongeveer nog een keer smile Hij is dus 2x wezen logeren (bij oma en opa) en dit is eigenlijk beide keren goed gegaan, maar wij hebben dan ook een hele makkelijke slaper smile En regels en dergelijke heb ik eigenlijk nog niet echt, bij oma en opa krijgt ie iets meer en mag ie iets meer dan thuis, maar dat vind ik verder geen probleem.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor het eerst uit logeren - Pagina 2 Empty Re: Voor het eerst uit logeren

Bericht  Pussycat zo 26 jun 2011 - 9:40

Hier voor het eerst met 5 maanden. Man en ik hebben een hotel gepakt en bij de zwaluwhoeve geweest om bij te tanken omdat het lichamelijk met mij niet zo goed ging.

Maar zolang het nog niet nodig is doen we het niet. Vinden we niet nodig. Als onze dochter het later graag zelf wil maak ik er geen punt van tenzij schoonmoeder zich niet aan de regels houdt.?

En sorry dat ook ik het zeg, maar ik heb haar liever ook niet bij mijn schoonouders. Omdat ze nu al zeggen dat ze haar gaan verwennen met allerlei dingen en ook snoep natuurlijk. En dan zegt ze goh wat zullen wij later veel geheimpjes hebben voor papa en mama tegen onze dochter. En dan zegt mijn man wel van nou als dat zo is dan gaat ze niet meer daar logeren, maar ja daar trekt ze zich weinig van aan tot nu toe.

Maar ik vind wel dat ze zich aan onze regels moet houden anders kan ik net zo goed zeggen ''zoek het maar uit wat je met onze dochter doet''.
Of hebben jullie weinig regels verder? Of zou je daar in de loop van tijd makkelijker in worden?

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor het eerst uit logeren - Pagina 2 Empty Re: Voor het eerst uit logeren

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum