Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Voor het eerst in het ledikantje..

+10
Kruidkoek
M-G
Pompoen
Novalee
Snoes
sanne-84
red rose
Linda
Sun88
Caroow
14 plaatsers

Ga naar beneden

Voor het eerst in het ledikantje.. Empty Voor het eerst in het ledikantje..

Bericht  Caroow vr 19 apr 2013 - 3:34

Ik had een geweldig idee vond ik zelf Very Happy R heeft 's nachts vaak krampjes en vindt dan troost bij zijn speen. Alleen gaat hij heel zielig jammeren als de speen uitvalt (of hij hem er zelf uit maait..). Hij sliep in zijn wagen naast ons bed, en ik kan net niet liggend met mijn hand in die bak.

Nu hebben we het ledikantje strak naast het bed gezet. Het ledikantje is maar iets hoger dan ons bed, dus ik kan makkelijk zijn speentje terug doen of hem aanraken zodat hij zich niet alleen voelt.

Hij slaapt als hij moe is ook makkelijk in de box, op de bank en in ons bed. Hij kent dus niet alleen de geborgenheid van zijn wagenbak, dus ik hoop niet dat hij dat gaat missen.


We hebben nog geen babyfoon dus ik ga hem nu er niet in leggen om te proberen, maar als hij echt niet kan slapen kan ik natuurlijk de wagenbak gewoon in het ledikant zetten.

Hoe ging de eerste keer in het ledikantje bij de andere kindjes? Moet ik nog ergens op letten ofzo?
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor het eerst in het ledikantje.. Empty Re: Voor het eerst in het ledikantje..

Bericht  Sun88 vr 19 apr 2013 - 3:41

Na 10 weken voor het eerst, ging meteen goed. Wij hadden een wieg en die schoof ik inderdaad ook tegen mijn bed zodat ik de speen terug kon stoppen
Sun88
Sun88
Prater
Prater

Aantal berichten : 751
Punten : 837
Registratiedatum : 17-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor het eerst in het ledikantje.. Empty Re: Voor het eerst in het ledikantje..

Bericht  Linda vr 19 apr 2013 - 3:44

We hebben zoon gelijk in een ledikant gelegd. Weliswaar omgebouwd tot co-sleeper. Alleen de eerste 2 nachten ging het niet zo goed. Nu wel.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor het eerst in het ledikantje.. Empty Re: Voor het eerst in het ledikantje..

Bericht  Caroow vr 19 apr 2013 - 3:47

Ik bedenk me net dat ik nu ook aan de andere kant liggend kan voeden. Dat deed ik niet omdat ik bang was dat R uit bed zou vallen, maar nu staat daar het ledikantje smile Ik ben al helemaal om, nu hopen dat hij het ook wat vindt.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor het eerst in het ledikantje.. Empty Re: Voor het eerst in het ledikantje..

Bericht  red rose vr 19 apr 2013 - 3:48

Hier is ze na 2 maanden in haar ledikant in haar eigen kamertje gegaan. Daarvoor in de wieg op onze kamer en overdags ook in de wagenbak beneden. We hebben 2 dagen overdags wieg in ledikant gezet en daarna ging ze overdag en de eerste nacht meteen in ledikant. Ze sliep gewoon, net als anders. Ik had de hyfrofiel die in de wieg lag met knuffeltje erbij in ledikant gezet.

Ik zou als ik jou was vannacht gewoon geljk proberen in ledikant, lijkt me voor jou heel makkelijk. Doet hij het niet, zet je de wagenbak in het ledikant.
red rose
red rose
Prater
Prater

Aantal berichten : 536
Punten : 587
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor het eerst in het ledikantje.. Empty Re: Voor het eerst in het ledikantje..

Bericht  red rose vr 19 apr 2013 - 3:48

Caroow schreef:Ik bedenk me net dat ik nu ook aan de andere kant liggend kan voeden. Dat deed ik niet omdat ik bang was dat R uit bed zou vallen, maar nu staat daar het ledikantje smile Ik ben al helemaal om, nu hopen dat hij het ook wat vindt.

Nog een voordeel, gewoon proberen vannacht. smile
red rose
red rose
Prater
Prater

Aantal berichten : 536
Punten : 587
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor het eerst in het ledikantje.. Empty Re: Voor het eerst in het ledikantje..

Bericht  sanne-84 vr 19 apr 2013 - 4:14

Dochter slaapt overdag weleens in t ledikantje.
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor het eerst in het ledikantje.. Empty Re: Voor het eerst in het ledikantje..

Bericht  Snoes vr 19 apr 2013 - 4:26

Mijn zoontje ging slaapt sinds een week in zijn ledikantje. Voorheen altijd in zijn wiegje, de eerste maanden bij ons, de laatste maand al in zijn eigen kamertje. Ik heb hem eerst eens overdag in zijn ledikantje gelegd om te kijken hoe dat ging en omdat dat zo goed ging, ligt hij er nu ook 's nachts in. Geen problemen gehad, het ging gelijk goed.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor het eerst in het ledikantje.. Empty Re: Voor het eerst in het ledikantje..

Bericht  Novalee vr 19 apr 2013 - 4:32

N. ging met twee maanden over van de wieg op onze slaapkamer naar het ledikant op haar eigen kamer. Het ging meteen goed. Althans, bij N. dan. Ik vond het de eerste nachten maar niks, mijn meisje zo ver weg Cry
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor het eerst in het ledikantje.. Empty Re: Voor het eerst in het ledikantje..

Bericht  Pompoen vr 19 apr 2013 - 4:37

Caroow schreef:Ik had een geweldig idee vond ik zelf Very Happy R heeft 's nachts vaak krampjes en vindt dan troost bij zijn speen. Alleen gaat hij heel zielig jammeren als de speen uitvalt (of hij hem er zelf uit maait..). Hij sliep in zijn wagen naast ons bed, en ik kan net niet liggend met mijn hand in die bak.

Nu hebben we het ledikantje strak naast het bed gezet. Het ledikantje is maar iets hoger dan ons bed, dus ik kan makkelijk zijn speentje terug doen of hem aanraken zodat hij zich niet alleen voelt.

Hij slaapt als hij moe is ook makkelijk in de box, op de bank en in ons bed. Hij kent dus niet alleen de geborgenheid van zijn wagenbak, dus ik hoop niet dat hij dat gaat missen.


We hebben nog geen babyfoon dus ik ga hem nu er niet in leggen om te proberen, maar als hij echt niet kan slapen kan ik natuurlijk de wagenbak gewoon in het ledikant zetten.

Hoe ging de eerste keer in het ledikantje bij de andere kindjes? Moet ik nog ergens op letten ofzo?

Het ledikantje is groot en daardoor kost het meer energie om het te verwarmen, tip daarvoor is het bedje kort op te maken (helemaal onderin of helemaal bovenin), dat is het nadeel ten opzichte van een wiegje. L. slaapt sinds hij uit het ziekenhuis in zijn ledikant omdat dat onze co-sleeper is, hij heeft daar wel iets vaker een kruik nodig. Ik temperatuur hem vaak 's nachts een keertje om te kijken of hij nog wel warm blijft. Maar goed, L. is natuurlijk wel een stukje kleiner dan jouw R.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor het eerst in het ledikantje.. Empty Re: Voor het eerst in het ledikantje..

Bericht  Caroow vr 19 apr 2013 - 4:45

Ik heb hem heel laag opgemaakt. Als hij krampjes heeft zet hij zich steeds af met zijn hakken en eindigt hij bovenin zijn wagenbak, dat zal hier wel net zo zijn.. Alleen nu heeft hij het dekentje dan nog een beetje over zich heen en in het ledikantje niet natuurlijk. Ik ga rond een uur of 9 lekker in bed liggen met hem in het ledikantje naast me en rond twaalven zal ik hem dan even temperaturen.

Oh ik bedenk met nu wel, als hij helemaal naar boven schuift dan kan hij boven het sensormatje komen.. Als die af gaat zal ik vast schrikken! Maar dan kan ik hem wel weer goed leggen.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor het eerst in het ledikantje.. Empty Re: Voor het eerst in het ledikantje..

Bericht  M-G vr 19 apr 2013 - 10:17

Bij ons lag hij al de eerste nacht in zijn ledikant en dat ging prima. Ik heb op den duur wel een slaapzak aangedaan en geen dubbele maar enkele deken omdat hij een slaapzak erbij aan had. Ik vond hem namelijk ook met regelmaat bovenin zijn bedje. Met de slaapzak aan kan hij zicht niet verplaatsen.
M-G
M-G
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1318
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor het eerst in het ledikantje.. Empty Re: Voor het eerst in het ledikantje..

Bericht  Kruidkoek vr 19 apr 2013 - 11:31

K sliep de eerste weken in zijn wiegje bij ons op de kamer, nou ja niet dat hij veel sliep maar áls hij in zijn wiegje lag, was dat dus bij ons op de kamer.
Geen succes want hij slaapt heel licht en werd wakker als mijn vriend of ik ons omdraaiden en daardoor het bed kraakte. Ook snurkt(e) hij waar ik niet van kon slapen en als hij opeens stil was schoot ik overeind om te kijken of hij nog wel ademde.
In het ziekenhuis sliep hij al in een bedje dat een stuk groter was als zijn wiegje en bij thuiskomst zou hij toch moeten wennen aan weer zijn wiegje en dus weer andere kamer dan het ziekenhuiskamertje.
Daarom besloten dat hij meteen naar zijn eigen kamertje zou gaan i.p.v. bij ons op de kamer en dat is eigenlijk meteen goed gegaan.
Na paar weken thuis lag hij weer in een ziekenhuisbedje, als hij in het weekend een paar dagen met verlof bij ons mocht zijn sliep hij weer in zijn wiegje op zijn kamer.
Inmiddels is hij overgedragen naar het Wilhelmina Kinderziekenhuis en hier slaapt hij wéér in een ander soort bedje en dus andere omgeving.
Het lijkt hem (gelukkig) niet veel uit te maken waar of waarin hij slaapt, zolang hij maar is ingebakerd, zijn speentje met inslapen in heeft en zijn tuttellapje op zijn hoofd (dat laatste ziet er niet uit maar daarmee valt hij wel goed in slaap)


Kruidkoek
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 371
Punten : 534
Registratiedatum : 05-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor het eerst in het ledikantje.. Empty Re: Voor het eerst in het ledikantje..

Bericht  Caroow vr 19 apr 2013 - 19:01

Wat fijn Kruidkoek dat hij op die verschillende plekken toch goed slaapt, al was het fijner geweest als dat helemaal niet had gehoeven natuurlijk.

Hier is het vannacht goed gegaan, R heeft heerlijk geslapen en voor mij is het een stuk makkelijker. Het is wel wennen hoor, zo'n klein babietje in zo'n groot bed.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor het eerst in het ledikantje.. Empty Re: Voor het eerst in het ledikantje..

Bericht  slaatje vr 19 apr 2013 - 19:42

Ik heb hem eerst een paar keer overdag in zijn ledikantje gelegd. Wel in zijn eigen kamertje trouwens. Zo kon hij er al een beetje aan wennen. De eerste nachten op zijn kamertje in zijn ledikantje was even wennen voor Mikey en voor papa en mama, maar inmiddels weet hij niet beter en gaat het eigenlijk super goed!
slaatje
slaatje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2964
Punten : 3160
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Ergens in het midden van het land

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor het eerst in het ledikantje.. Empty Re: Voor het eerst in het ledikantje..

Bericht  Pineco vr 19 apr 2013 - 19:46

Fijn dat het goed ging Caroow!
Pineco
Pineco
Prater
Prater

Aantal berichten : 1232
Punten : 1252
Registratiedatum : 25-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor het eerst in het ledikantje.. Empty Re: Voor het eerst in het ledikantje..

Bericht  Caroow vr 19 apr 2013 - 19:47

Zijn eigen kamer gaat hij nog niet heen, ik vind het heerlijk om hand in hand met hem te liggen angel En met de nachtvoeding vind ik het ook veel makkelijker.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor het eerst in het ledikantje.. Empty Re: Voor het eerst in het ledikantje..

Bericht  Aagje! vr 19 apr 2013 - 19:52

D sliep vanaf het begin overdag in haar ledikantje, en snachts bij ons op de kamer in een wieg. Na twee weken is ze helemaal om gegaan naar haar eigen kamer. Ging meteen goed.
Aagje!
Aagje!
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1539
Punten : 1735
Registratiedatum : 09-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor het eerst in het ledikantje.. Empty Re: Voor het eerst in het ledikantje..

Bericht  Pineco vr 19 apr 2013 - 19:56

Dat zou ik inderdaad ook nog niet doen in jouw geval, zolang jullie allemaal goed slapen is het wel zo handig als hij op jullie kamer ligt. Hier slaapt de jongste ook nog steeds op onze kamer, dat maakt de nachten net iets minder vermoeiend ;-)
Pineco
Pineco
Prater
Prater

Aantal berichten : 1232
Punten : 1252
Registratiedatum : 25-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor het eerst in het ledikantje.. Empty Re: Voor het eerst in het ledikantje..

Bericht  Sophiee vr 19 apr 2013 - 20:07

L. sliep vanaf een dag of 4 overdag in haar ledikantje op haar kamer. Toen bleek dat ze dat prima vond, is ze 's nachts ook in haar ledikantje op haar kamer gaan slapen.
Sophiee
Sophiee
Prater
Prater

Aantal berichten : 921
Punten : 927
Registratiedatum : 13-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor het eerst in het ledikantje.. Empty Re: Voor het eerst in het ledikantje..

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum