Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kind van 3 ineens niet meer zindelijk bij komst 2e kindje

2 plaatsers

Ga naar beneden

Kind van 3 ineens niet meer zindelijk bij komst 2e kindje Empty Kind van 3 ineens niet meer zindelijk bij komst 2e kindje

Bericht  Beachgirl vr 24 jun 2011 - 11:36

Mijn nichtje van 3,5 is sinds een maand of 2 ineens niet meer zindelijk. Plast zeker 2x per dag in haar broek, terwijl het gewoon plassen op de wc ook vaak genoeg goed gaat. Soms gaat ze naar de wc en dan plast ze alles op de grond.

Mijn zus is op dit moment zwanger van de 2e, dus er komt een broertje of zusje bij. Kan dit daarmee te maken hebben?

Iemand tips?? Mijn zus weet het niet zo goed meer...
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kind van 3 ineens niet meer zindelijk bij komst 2e kindje Empty Re: Kind van 3 ineens niet meer zindelijk bij komst 2e kindje

Bericht  Gast vr 24 jun 2011 - 18:20

Ja dat kan zeker, maar het kan ook een medische reden hebben. ( blaasontsteking bijv.)
Maar kan ook zeker te maken hebben met de komst van een 2de, moet je zus veel rust houden waardoor ze minder aandacht krijgt?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kind van 3 ineens niet meer zindelijk bij komst 2e kindje Empty Re: Kind van 3 ineens niet meer zindelijk bij komst 2e kindje

Bericht  Beachgirl vr 24 jun 2011 - 22:48

Nee mijn zus hoeft geen rust te houden.

Mijn nichtje is wel een verschrikkelijke aandachttrekster hoor, als ze ziet dat niemand naar haar kijkt dan zorgt ze ervoor dat dat wel gebeurt door gekke dingen te doen of dingen te doen die ze niet mag.
Maar in haar broek plassen hoorde daar nooit bij.

Ze kan ook nooit alleen spelen. Ze houdt het 5 minuten vol maar daarna moet iemand mét haar spelen anders gaat ze lopen jengelen en klieren.

Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kind van 3 ineens niet meer zindelijk bij komst 2e kindje Empty Re: Kind van 3 ineens niet meer zindelijk bij komst 2e kindje

Bericht  Gast vr 24 jun 2011 - 22:58

ik lees een behoorlijk negatieve ondertoon in je berichten...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kind van 3 ineens niet meer zindelijk bij komst 2e kindje Empty Re: Kind van 3 ineens niet meer zindelijk bij komst 2e kindje

Bericht  Susan vr 24 jun 2011 - 23:00

Dromertje schreef:ik lees een behoorlijk negatieve ondertoon in je berichten...

+1
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kind van 3 ineens niet meer zindelijk bij komst 2e kindje Empty Re: Kind van 3 ineens niet meer zindelijk bij komst 2e kindje

Bericht  Beachgirl vr 24 jun 2011 - 23:10

Klopt wel een beetje.
Ik sta niet achter de manier van opvoeden van mijn zus, en denk dat daardoor mijn nichtje ook dit gedrag heeft. (het aandachttrekken etc.)

Maargoed, ik denk zelf dus dat ze bang is dat ze geen aandacht krijgt. En ze krijgt wel aandacht als ze in haar broek plast.
Maar hoe te reageren?? Mijn zus reageert elke keer boos, zo van het ging zo goed, en waarom plas je nu in je broek?!

Mijn moeder (dus oma) reageert als ze tijdens het oppassen in haar broek plast rustig, maar weet ook niet goed hoe te reageren/wat ze ermee aan moet.
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kind van 3 ineens niet meer zindelijk bij komst 2e kindje Empty Re: Kind van 3 ineens niet meer zindelijk bij komst 2e kindje

Bericht  Susan vr 24 jun 2011 - 23:16

Ja, maar ja, jij hoeft er ook niet achter te staan, hè. Het is helemaal niet zo vanzelfsprekend dat broers en zussen hetzelfde denken over de opvoeding. Ik zou dat zelf niet zo laten doorschemeren.

Het gebeurt wel dat kinderen weer in hun broek gaan plassen als er een broertje of zusje geboren wordt, of op komst is. Ik denk dat je zus daar het beste zo min mogelijk aandacht aan kan besteden en haar dochtertje los van het broekplassen zoveel mogelijk positieve aandacht te geven - en ook te zorgen dat het niet altijd over de baby gaat.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kind van 3 ineens niet meer zindelijk bij komst 2e kindje Empty Re: Kind van 3 ineens niet meer zindelijk bij komst 2e kindje

Bericht  Gast vr 24 jun 2011 - 23:20


maar het is ook niet jouw kind, dus hoeft zij op geen enkele manier aan jouw ideeen te voldoen.
En welk kind van 3.5 wil jou geen aandacht, bijna alle kinderen van die leeftijd die ik ken trekken op die manier aandacht. Gekke bekken trekken, reacties uitlokken door gek te gaan dansen, baldadig doen, vrij normaal toch? Dan komt er ook nog eens een broertje of zusje, ook allemaal nieuw en spannend, dan vind ik het niet vreemd dat zij zich anders gaat gedragen dan jullie gewend zijn.

Aan het broekplassen zou ik geen aandacht geven, ik denk niet dat je met boos worden voor elkaar krijgt dat ze opeens weer zindelijk wordt. En als het wel een vorm van aandacht vragen is: negatieve aandacht is ook aandacht.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kind van 3 ineens niet meer zindelijk bij komst 2e kindje Empty Re: Kind van 3 ineens niet meer zindelijk bij komst 2e kindje

Bericht  Beachgirl vr 24 jun 2011 - 23:23

Naja dat is het dus. Het gaat altijd alleen maar over mijn zus en over de komende kleine.
En zij verwacht ook van ons zoveel aandacht, en ze geeft haar eigen dochter verkeerde aandacht, negatieve aandacht.

Mijn nichtje loopt ook al vanaf dat ze kan lopen op haar tenen. Ze huisarts en het CB hebben gezegd dat ze naar de fysio moet met haar, maar ze doet het gewoon niet.

Maar wel elke keer als ze op haar tenen loopt mopperen: **** ga eens goed lopen!!
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kind van 3 ineens niet meer zindelijk bij komst 2e kindje Empty Re: Kind van 3 ineens niet meer zindelijk bij komst 2e kindje

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum