Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

3x slapen voor 8 maanden veel?

+6
kwak
ekjir@M
Flemy
Annemie
meisjesmama
mauwmauw
10 plaatsers

Ga naar beneden

3x slapen voor 8 maanden veel? Empty 3x slapen voor 8 maanden veel?

Bericht  mauwmauw vr 24 jun 2011 - 4:36

mijn zoontje heeft altijd al vrij veel geslapen,ook nu slaapt hij nog 3x.in de ochtend 1,5-2 uur in de middag 1,5-2uur en dan rond 17-17.30 nog 30-45 minuten.

is dit veel,als ik dit tegen mensen zeg krijg ik nogal vreemde blikken.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

3x slapen voor 8 maanden veel? Empty Re: 3x slapen voor 8 maanden veel?

Bericht  Gast vr 24 jun 2011 - 4:42

jouw zoontje heeft altijd veel geslapen, dus dit past wel bij hem blijkbaar. Mijn dochter heeft nooit zoveel uur gehaald zoals je zoontje nu slaapt, dus in mijn beleving is het wel veel, maar blijkbaar heeft hij het nodig.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

3x slapen voor 8 maanden veel? Empty Re: 3x slapen voor 8 maanden veel?

Bericht  Gast vr 24 jun 2011 - 4:45

Als hij het nodig heeft, lekker laten gaan.
H. heeft ook niet zoveel geslapen.

Maar het zoontje van een vriendin van mij slaapt nog steeds een paar keer een paar uur overdag.
(Is nu ook ruim een jaar)
Het ene kindje heeft dat mee rnodig dan een ander.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

3x slapen voor 8 maanden veel? Empty Re: 3x slapen voor 8 maanden veel?

Bericht  mauwmauw vr 24 jun 2011 - 4:59

hij heeft inderdaad altijd al veel geslapen,maar als je dat tegen een buitenstaander verteld,of zelfs tegen me moeder die graag mij haar manier van opvoeden oplegt(wat niet gaat gebeuren overigens)dan zitten ze heel raar aan te kijken,en dan hoor van een kind van 8 maanden moet toch wel vanaf 15uur wakker kunnen blijven tot 19-20uur.nou dat redt ie echt niet of anders stront chagrijnig.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

3x slapen voor 8 maanden veel? Empty Re: 3x slapen voor 8 maanden veel?

Bericht  meisjesmama vr 24 jun 2011 - 5:02

Mijn dochter is 14,5 maand en die slaapt tussen de 3 en 4,5 uur aan 1 stuk overdag. Dat deed mijn oudste ook en ik krijg ook vaak vreemde blikken.
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

3x slapen voor 8 maanden veel? Empty Re: 3x slapen voor 8 maanden veel?

Bericht  Gast vr 24 jun 2011 - 6:24

Lekker toch smile Hij zal t wel nodig hebben. J slaap 2 a 3 keer een half uurtje per dag, dus das echt vergelijkbaar.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

3x slapen voor 8 maanden veel? Empty Re: 3x slapen voor 8 maanden veel?

Bericht  Annemie vr 24 jun 2011 - 6:34

Ik vind het wel meevallen, mijn zoontje sliep ook altijd wel zoiets op die leeftijd.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

3x slapen voor 8 maanden veel? Empty Re: 3x slapen voor 8 maanden veel?

Bericht  Flemy vr 24 jun 2011 - 8:30

Mijn dochter slaapt dit ook nog het liefst, alleen laten wij haar nu sinds kort maar 2x slapen omdat ze anders om 21:00 nog klaarwakker in bed ligt (ze gaat er om 19:00 altijd in) en dan 's morgens heel vroeg wakker is. Als we haar 2x laten slapen overdag, dan is ze 's avonds meteen weg en 's morgens om een normale tijd wakker.
Ik vind het overigens heel normaal dat een baby nog 'zo veel' slaapt hoor, mijn oudste deed dit ook altijd nog toen.
Flemy
Flemy
Prater
Prater

Aantal berichten : 516
Punten : 552
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

3x slapen voor 8 maanden veel? Empty Re: 3x slapen voor 8 maanden veel?

Bericht  mauwmauw vr 24 jun 2011 - 9:02

Flemy schreef:Mijn dochter slaapt dit ook nog het liefst, alleen laten wij haar nu sinds kort maar 2x slapen omdat ze anders om 21:00 nog klaarwakker in bed ligt (ze gaat er om 19:00 altijd in) en dan 's morgens heel vroeg wakker is. Als we haar 2x laten slapen overdag, dan is ze 's avonds meteen weg en 's morgens om een normale tijd wakker.
Ik vind het overigens heel normaal dat een baby nog 'zo veel' slaapt hoor, mijn oudste deed dit ook altijd nog toen.
hier zat ik ook aan te denken ja,het is maar meestal een half uurtje dat hij slaapt om half6.misschien zoals jij zegt fles om half7 geven en dan zorgen dat hij om 19uur op bed ligt.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

3x slapen voor 8 maanden veel? Empty Re: 3x slapen voor 8 maanden veel?

Bericht  Gast vr 24 jun 2011 - 9:19

mauwmauw schreef:hij heeft inderdaad altijd al veel geslapen,maar als je dat tegen een buitenstaander verteld,of zelfs tegen me moeder die graag mij haar manier van opvoeden oplegt(wat niet gaat gebeuren overigens)dan zitten ze heel raar aan te kijken,en dan hoor van een kind van 8 maanden moet toch wel vanaf 15uur wakker kunnen blijven tot 19-20uur.nou dat redt ie echt niet of anders stront chagrijnig.

Mijn dochter is ruim anderhalf en die zou echt nog niet wakker kunnen blijven van 15.00 - 20.00. D. heeft ook altijd heel veel geslapen (en nu nog zestien uur per dag). Toen ze zo oud was als jouw zoon, sliep ze minstens wat hij nu ook sliep. Ik vind het ideaal zo'n goede slaper, dan houd ik ook wat tijd voor mezelf over op een dag. Is echt niks om je zorgen om te maken, verschilt gewoon per kindje.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

3x slapen voor 8 maanden veel? Empty Re: 3x slapen voor 8 maanden veel?

Bericht  ekjir@M vr 24 jun 2011 - 9:28

J. slaapt hier tot 7 uur ´s ochtends en vaak ligt hij na z´n bordje pap om 8 uur/half 9 alweer te slapen tot 10 uur en daarna meestal van 12 uur/half 1 tot een uur of 3. Vaak is hij ook om 5 uur weer onwijs moe dat hij nog even een half uurtje slaapt tijdens het wandelingetje naar de winkel. En om half acht ligt meneer alweer te slapen.

Volgens mij niet zo gek hoor die 3 slaapjes, het vraagt ook een hoop van die kleintjes dat draaien, rollen, kruipen, proberen te zitten en staan.

ekjir@M
Prater
Prater

Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

3x slapen voor 8 maanden veel? Empty Re: 3x slapen voor 8 maanden veel?

Bericht  kwak vr 24 jun 2011 - 10:25

als je zoontje het nodig heeft is het toch niet te veel?

voor mij klinkt het heel veel, mijn dochtertje van 7,5 maand slaapt max 2 uur per dag, ze heeft altijd zo weinig geslapen.
ik vind dat je naar je kindje moet luisteren, is hij moe dan "moet" hij slapen.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

3x slapen voor 8 maanden veel? Empty Re: 3x slapen voor 8 maanden veel?

Bericht  loesje vr 24 jun 2011 - 11:57

mijn zoontje slaapt 4x op een dag een uurtje dus ik vind het niet veel.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

3x slapen voor 8 maanden veel? Empty Re: 3x slapen voor 8 maanden veel?

Bericht  Gast vr 24 jun 2011 - 22:54

Ik zou het voornamelijk voor mezelf heel vervelend vinden. Ik bedoel, je moet alles rond de slaapjes gedaan en geregeld krijgen. Dat lijkt mij een heel geplan. Hier sliepen ze beide rond de 8-10 maanden nog maar 1x per dag. Maar dan wel meteen slaapjes van 3 uur. Jens slaapt niet altijd meer 's middags, maar als ik hem te bed leg dan slaapt hij 3 uur.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

3x slapen voor 8 maanden veel? Empty Re: 3x slapen voor 8 maanden veel?

Bericht  Gast za 25 jun 2011 - 0:03

Ik wou dat die van mij af en toe zo lang sliep laughcry S. slaapt nu tussen de 1,5 en de 2,5 uur per dag. Hij is dan rond 8 uur wakker en gaat rond 19.00 uur naar bed. En rond 20.30 is meneer weer 1,5 tot 2 uur wakker *gaap*

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

3x slapen voor 8 maanden veel? Empty Re: 3x slapen voor 8 maanden veel?

Bericht  Pien za 25 jun 2011 - 0:16

Ik zou zelf idd zeggen, kijk naar wat je kindje nodig heeft!! Tussen een volwassene zit ook veel verschil, ik heb bijv genoeg aan 7uur slaap in een nacht, mijn man heeft er echt 9nodig!

Mijn neefje van 16 maanden sliep altijd 2 keer 2 uur op een dag, mijn zus vond dat vervelend omdat ze zowel ´s ochtends als ´s middags heel erg gebonden was qua tijden. Ze heeft het geprobeerd zo te krijgen dat hij ´s middags wat langer slaapt. Nu gaat hij dus meestel rond 12 uur naar bed en slaapt dan meestel tot een uur of 3. Zij ervaard dit wel als prettiger en hij heeft er ook vrede mee!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

3x slapen voor 8 maanden veel? Empty Re: 3x slapen voor 8 maanden veel?

Bericht  sabje za 25 jun 2011 - 0:43

M.ax slaapt ook nog 3x op een dag. 's Morgens een uur, 's middags 2-2,5 uur en 's avonds ook nog een uur. Hij krijgt dan om 20.00 zijn fles en gaat naar bed.
Hij slaapt ook goed in de kinderwagen dus kan wel gewoon weg. Zorg dat als ik wat meer weg ben geweest de volgende dag een rustige dag inplan. En dat hij op een drukke dag wel 1 goed slaapje heeft.
Hij kan ook echt niet zonder zijn slaapjes. Hij wordt erg mopperig als hij slaap heeft (thuis wil hij dan niet veel. Als we weg zijn gaat het beter). Hij heeft het van geen vreemde mama en papa slapen ook allebie erg graag :-)
sabje
sabje
Prater
Prater

Aantal berichten : 872
Punten : 890
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

3x slapen voor 8 maanden veel? Empty Re: 3x slapen voor 8 maanden veel?

Bericht  nillis zo 26 jun 2011 - 22:36

T slaapt nu vaak van 9.30- 11.00 en dan van 14.00-16.00 uur en dan is ze wakker tot aan 20.00 uur. Soms als ze 's middags wat eerder uit bed komt dan krijgt ze tegen 19.00 uur de fles en gaat dan naar bed.
T heeft soms ook wel moeite om wakker te blijven, meestal rond 18.00 uur. vaak gaan we dan even wandelen of douchen en dan kan ze het wel volhouden. Je moet kijken waar V zich goed bij voelt en dat doe je, dus niets aantrekken van die blikken.
nillis
nillis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1816
Punten : 1992
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

3x slapen voor 8 maanden veel? Empty Re: 3x slapen voor 8 maanden veel?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum