slapen 5 maanden?
+3
loesje
Mamsie
mauwmauw
7 plaatsers
Pagina 1 van 1
slapen 5 maanden?
hoeveel sliep jullie kindje toen hij/zij 5 maanden was.ik heb het idee dat mijn zoontje wel erg veel slaapt.
s'ochtends komt hij om 8uur uit bed.en gaat om 10 uur weer slapen,dan is hij rond 11.30/11.45 wakker krijgt rond 12.30 weer een fles en gaat rond 13.30 weer naar bed,slaapt dan meestal tot een uur of 15.00-15.30 en gaat dan rond 18.30 weer slapen,maar dan is hij heel erg moe.hij slaapt dan tot 22.30 maken we hem wakker voor de fles en dan gaat hij meteen weer slapen.
is dit veel?
s'ochtends komt hij om 8uur uit bed.en gaat om 10 uur weer slapen,dan is hij rond 11.30/11.45 wakker krijgt rond 12.30 weer een fles en gaat rond 13.30 weer naar bed,slaapt dan meestal tot een uur of 15.00-15.30 en gaat dan rond 18.30 weer slapen,maar dan is hij heel erg moe.hij slaapt dan tot 22.30 maken we hem wakker voor de fles en dan gaat hij meteen weer slapen.
is dit veel?
mauwmauw- Kletskop
- Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10
Re: slapen 5 maanden?
Ik ben van mening dat een kindje niet teveel kan slapen. Blijkbaar heeft hij het nodig voor zijn groei en ontwikkeling.
En aangezien hij ook goede nachten maakt, zou ik me er niet zo snel druk om maken.
En aangezien hij ook goede nachten maakt, zou ik me er niet zo snel druk om maken.
Gast- Gast
ik maak me er ook niet druk om,maar hoor zo om me heen van dat het wel veel is wat hij slaapt.maar hij geeft het zelf aan en als ik hem in bed leg slaapt hij eigenlijk bijna altijd meteen.
mauwmauw- Kletskop
Kan geen kwaad, lekker laten slapen! Hij zal het nodig hebben. Hier is het de omgekeerde wereld. T.onnie doet alleen maar hazenslaapjes overdag van zo'n 30 minuten tot een uur.
Gast- Gast
Heerlijk, ik zou er een moord voor doen.
Mamsie- Ratel
- Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10
niet druk om maken. Mijn zoontje slaapt minder maar daardoor ook huileriger namate de dag vordert. A.lex slaapt van 10.00-11.00 en dan van 13.00-14.00 en dan 17.00-18.00. en dan slapt hij van 20.00 tot de volgende morgen 7/8.00
loesje- Kletskop
- Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Een baby kan inderdaad niet teveel slapen. Onze kleine meid sliep met 5 maand ook erg veel. Ze was maar 4 tot 6 uurtjes op een dag wakker en de rest van de tijd lag ze lekker te slapen. Maar hoe ouder ze worden hoe minder slaap ze nodig zijn, dat merk ik nu wel. Ze slaapt al veel minder als eerst.
Mida4you- Ratel
- Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Hier hebben we eerst een periode gehad waarin ze overdag nauwelijks wilde slapen (gelukkig 's nachts wel!), maar nu lijkt het ritme de meeste dagen op dat wat je beschrijft mauwmauw.
Soms is ze nog best veel wakker, maar de gemiddelde dagen is ze vaak maximaal 2 tot 2,5 uur wakker en slaapt daarna weer een paar uurtjes. Als ze het nodig hebben, waarom niet toch?
Soms is ze nog best veel wakker, maar de gemiddelde dagen is ze vaak maximaal 2 tot 2,5 uur wakker en slaapt daarna weer een paar uurtjes. Als ze het nodig hebben, waarom niet toch?
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Mamsie schreef:Heerlijk, ik zou er een moord voor doen.
+1.
Hier slapen ze al maanden max. 2 x per dag 20-30 min en in de avond en nacht is het nog steeds hopeloos.
Gast- Gast
even ter goede order ik KLAAG niet hoor,ben blij dat hij goed slaapt en een blije jongen is.maar omdat ik zo om me heen hoorde van dat het veel was,ik laat hem ook lekker slapen,er zullen genoeg tijden komen dat ik dacht sliep hij nog maar zoveel(na de zoveelste driftbui of zo )
mauwmauw- Kletskop
Er wordt ook niet gezegd dat je klaagt. Het kan gewoon geen kwaad :-) Hij heeft het blijkbaar nodig. De ene baby slaapt veel, de ander weer juist heel weinig (zoals bijvoorbeeld hier).
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
ik bedoel ook niet dat er gezegd werd dat ik klaagde.maar wilde het even duidelijk hebben.denk dat V gewoon op mij lijkt,heb ook veel slaap nodig(niet dat ik dat krijg.haha)
mauwmauw- Kletskop
J. slaapt ook zoveel hoor. Die krijgt om 7 uur een fles en om 9 uur gaat ie weer slapen tot 10.30 en om 12.00/12.30 slaapt ie weer tot 15.00/15.30 en dan meestal rond 17.00 nog een half uurtje en om 19.00 is het bedtijd tot de volgende ochtend 7.00 uur. Ik maak hem vanaf 3 maanden niet eens meer wakker om 23.00, dat werd gewoon zielig, hij was niet wakker te krijgen en lag zo lekker te slapen.
ekjir@M- Prater
- Aantal berichten : 790
Punten : 872
S. heeft dat ook een periode gehad dat hij echt om de 2 uur naar bed moest omdat hij echt omviel van de slaap.
En sinds 2 weken slaat hij nog maar 1,5 uur per dag (tussen 7.30 en 19.00). Het is echt veel te weinig maar hij wil gewoon
niet naar bed. We zijn aan het afbouwen met inbakeren wat eigenlijk veel eerder moest en hij slaapt nu echt veel
minder. S'nachts wordt hij ook 2 a 3 keer wakker terwijl hij eerst netjes doorsliep. Ik hoop dat dit ook maar een periode
is en dat hij gewoon moet wennen dat hij nu in een normale slaapzak slaapt. Is voor hem (en voor ons) beter :-)
En sinds 2 weken slaat hij nog maar 1,5 uur per dag (tussen 7.30 en 19.00). Het is echt veel te weinig maar hij wil gewoon
niet naar bed. We zijn aan het afbouwen met inbakeren wat eigenlijk veel eerder moest en hij slaapt nu echt veel
minder. S'nachts wordt hij ook 2 a 3 keer wakker terwijl hij eerst netjes doorsliep. Ik hoop dat dit ook maar een periode
is en dat hij gewoon moet wennen dat hij nu in een normale slaapzak slaapt. Is voor hem (en voor ons) beter :-)
Gast- Gast
Soortgelijke onderwerpen
» Schema 5 maanden,slapen (vooral niet slapen)
» Slapen met acht maanden
» Schema (eten/slapen) 6 maanden
» 3x slapen voor 8 maanden veel?
» Kindje van 3 maanden: hoeveel slapen/drinken?
» Slapen met acht maanden
» Schema (eten/slapen) 6 maanden
» 3x slapen voor 8 maanden veel?
» Kindje van 3 maanden: hoeveel slapen/drinken?
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: