Wanneer bel jij de HAP?
+9
Tiara
Coco
Twellie
Ezzer
Tania
Susan
Viva
Poisongirl
*Troela*
13 plaatsers
Pagina 1 van 1
Wanneer bel jij de HAP?
Ik voel me zo'n aansteller...
Mijn zoon is al dagen aan het hoesten. Tijdens het eten dacht ik dat hij zat te persen om te poepen, maar had dus lucht te kort. Vervolgens zette hij het op een gillen, echt krijsen. Dat heeft hij zeker 20 min vol gehouden.
Heb hem maar de puf van zijn broer gegeven, beter iets dan niets dacht ik.
En werd maar benauwder, benauwder en benauwder... Helemaal slap en blauwig en stikte bijna. Zag allemaal niet wegdrukbare vlekjes op zijn schedel verschijnen en heb ik paniek de spoedlijn van de HAP gebeld. Viel de verbinding nog 3x weg ook, gelukkig kwam toen mijn man thuis en kon ik met zijn telefoon bellen.
Daarna begon hij allemaal slijm te spugen en dat luchtte gelukkig op.
In de auto trok hij bij en bij de HAP was het over. Hij blijkt gewoon een luchtweginfectie te hebben en de vlekjes blijken kleine bloeduitstortingen te zijn van het persen/ hoesten en trekken vanzelf bij.
Ik zag hem voor mijn idee bij doodgaan en bij het zien van die vlekjes was ik zo bang.... En nu schaam ik me zo erg voor mijn paniek en verkeerde beoordeling. Pffft...
Mijn zoon is al dagen aan het hoesten. Tijdens het eten dacht ik dat hij zat te persen om te poepen, maar had dus lucht te kort. Vervolgens zette hij het op een gillen, echt krijsen. Dat heeft hij zeker 20 min vol gehouden.
Heb hem maar de puf van zijn broer gegeven, beter iets dan niets dacht ik.
En werd maar benauwder, benauwder en benauwder... Helemaal slap en blauwig en stikte bijna. Zag allemaal niet wegdrukbare vlekjes op zijn schedel verschijnen en heb ik paniek de spoedlijn van de HAP gebeld. Viel de verbinding nog 3x weg ook, gelukkig kwam toen mijn man thuis en kon ik met zijn telefoon bellen.
Daarna begon hij allemaal slijm te spugen en dat luchtte gelukkig op.
In de auto trok hij bij en bij de HAP was het over. Hij blijkt gewoon een luchtweginfectie te hebben en de vlekjes blijken kleine bloeduitstortingen te zijn van het persen/ hoesten en trekken vanzelf bij.
Ik zag hem voor mijn idee bij doodgaan en bij het zien van die vlekjes was ik zo bang.... En nu schaam ik me zo erg voor mijn paniek en verkeerde beoordeling. Pffft...
Gast- Gast
Re: Wanneer bel jij de HAP?
Om die reden had ik ook absoluut gebeld hoor!
Ik probeer altijd in te schatten of we de nacht/weekend ermee door kunnen komen en wat er gebeurd als we zouden wachten tot na het weekend. Als ik de eventuele gevolgen te groot vind, dan bel ik de HAP. Als mijn kindje zo benauwd is dat ie blauw aanloopt en slap wordt dan zou ik zeker bellen dus.
9 v/d 10 keer blijkt het iets te zijn wat relatief onschuldig is, maar het zou die ene keer maar wel iets zijn wat wél kwaad kan. Ik denk dat je beter de HAP 100 keer teveel kunt bellen dan 1 keer te weinig! Daarbij zijn de assistentes op de HAP erop getraind om de dingen die spoed zijn eruit te filteren, jij hebt deze opleiding niet gehad, dus jij kunt onmogelijk ieder probleem goed inschatten. Als zij denken dat het geen spoed is, dan zouden ze je echt niet laten komen hoor!
Ik probeer altijd in te schatten of we de nacht/weekend ermee door kunnen komen en wat er gebeurd als we zouden wachten tot na het weekend. Als ik de eventuele gevolgen te groot vind, dan bel ik de HAP. Als mijn kindje zo benauwd is dat ie blauw aanloopt en slap wordt dan zou ik zeker bellen dus.
9 v/d 10 keer blijkt het iets te zijn wat relatief onschuldig is, maar het zou die ene keer maar wel iets zijn wat wél kwaad kan. Ik denk dat je beter de HAP 100 keer teveel kunt bellen dan 1 keer te weinig! Daarbij zijn de assistentes op de HAP erop getraind om de dingen die spoed zijn eruit te filteren, jij hebt deze opleiding niet gehad, dus jij kunt onmogelijk ieder probleem goed inschatten. Als zij denken dat het geen spoed is, dan zouden ze je echt niet laten komen hoor!
Gast- Gast
Om die reden had ik zeker gebeld hoor!
Als ik me ongerust maak/iets niet kan plaatsen bel ik voor info. Hun beslissen dan wel of ik moet komen of niet. Tijdje terug stond dochter ineens helemaal onder de uitslag, maar was geen kinderziekte dus even gebeld. Kon het afwachten maar moest meteen komen als het gezicht begon te zwellen of als ze benauwd werd.
Als ik me ongerust maak/iets niet kan plaatsen bel ik voor info. Hun beslissen dan wel of ik moet komen of niet. Tijdje terug stond dochter ineens helemaal onder de uitslag, maar was geen kinderziekte dus even gebeld. Kon het afwachten maar moest meteen komen als het gezicht begon te zwellen of als ze benauwd werd.
*Troela*- Prater
- Aantal berichten : 1042
Punten : 1128
Registratiedatum : 26-07-11
Toen ik die vlekjes zag die ik niet weg kon drukken was ik zo bang, dacht gelijk aan hersenvliesonsteking. Hij was ook helemaal stijf van het gillen natuurlijk. Pfff... Heb ik weer.
Gast- Gast
Wat zal jij geschrokken zijn! Bah wat naar. Terecht dat je gebeld hebt
Poisongirl- Kletskop
- Aantal berichten : 1642
Punten : 1809
Registratiedatum : 18-11-10
Moet je je echt niet voor schamen hoor, had ik ook gedaan!
Edit, ik had dus ook gebeld, bedoel ik
Edit, ik had dus ook gebeld, bedoel ik
Viva- Kletskop
- Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11
Maar dat is toch helemaal geen verkeerde beoordeling?
Je zie je kindje blauw aanlopen, weinig/geen lucht meer krijgen.
Natuurlijk bel je dan, groot gelijk hoor!
Toen A. 4 weken was, was hij zo aan het hoesten dat hij bijna stikte.
Mijn riep mij uit bed en als hij dat doet is er echt wat aan de hand.
Ik ben toen met A. om 23.30 naar de HAP gegaan en daar was het natuurlijk zo goed als over!
We hebben toen een puffer mee gekregen, dat hielp heel even zodat hij zijn fles kon drinken maar daarna begon het weer.
De volgende ochtend naar onze eigen huisarts geweest en die vertrouwde het niet en stuurde ons door naar de kinderarts.
Hij is toen opgenomen in het ZH omdat ze dachten aan kinkhoest of RS. Later uit de testjes bleek het RS te zijn.
Heel goed dus dat je gegaan bent, want je weet gewoon niet wat het kan zijn.
Je zie je kindje blauw aanlopen, weinig/geen lucht meer krijgen.
Natuurlijk bel je dan, groot gelijk hoor!
Toen A. 4 weken was, was hij zo aan het hoesten dat hij bijna stikte.
Mijn riep mij uit bed en als hij dat doet is er echt wat aan de hand.
Ik ben toen met A. om 23.30 naar de HAP gegaan en daar was het natuurlijk zo goed als over!
We hebben toen een puffer mee gekregen, dat hielp heel even zodat hij zijn fles kon drinken maar daarna begon het weer.
De volgende ochtend naar onze eigen huisarts geweest en die vertrouwde het niet en stuurde ons door naar de kinderarts.
Hij is toen opgenomen in het ZH omdat ze dachten aan kinkhoest of RS. Later uit de testjes bleek het RS te zijn.
Heel goed dus dat je gegaan bent, want je weet gewoon niet wat het kan zijn.
Gast- Gast
Ik had in jouw geval ook gebeld en ik heb ook wel eens de huisartsenpost gebeld voor minder schrikwekkende situaties. Eerlijk gezegd zal het mij echt een biet zijn of ze mij een aansteller vinden.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Heb nu in elk geval geleerd dat niet wegdrukbare plekjes op een schedeltje in sommige gevallen geen kwaad kunnen...
Vraagt mijn man net: wat heb je hem gegeven dat er een glas in de box ligt? Euh... Ik heb naar die plekjes op zijn hoofd gekeken. Hij: die zag ik zonder glas ook wel hoor...
Vraagt mijn man net: wat heb je hem gegeven dat er een glas in de box ligt? Euh... Ik heb naar die plekjes op zijn hoofd gekeken. Hij: die zag ik zonder glas ook wel hoor...
Gast- Gast
Nou ik mag hopen dat elke moeder om die reden zou bellen. Lijkt me toch vrij logisch dat je belt als je denkt dat je kind bijna stikt hoor.
Niet wegdrukbare vlekjes kunnen trouwens overal zitten zonder dat het meteen hersenvliesontsteking is. Afgelopen zomer hebben wij een hele middag/avond in het ziekenhuis gezeten omdat J. op z'n beentje paarsige vlekjes had die niet weg te drukken waren. Ze wisten niet wat het was (ze hebben zelfs geprobeerd ze weg te wassen omdat ze dachten dat het misschien verf ofzo was ) maar J. had verder nergens last van en zijn bloed was goed. Die vlekjes trokken ook uiteindelijk vanzelf weer weg.
Niet wegdrukbare vlekjes kunnen trouwens overal zitten zonder dat het meteen hersenvliesontsteking is. Afgelopen zomer hebben wij een hele middag/avond in het ziekenhuis gezeten omdat J. op z'n beentje paarsige vlekjes had die niet weg te drukken waren. Ze wisten niet wat het was (ze hebben zelfs geprobeerd ze weg te wassen omdat ze dachten dat het misschien verf ofzo was ) maar J. had verder nergens last van en zijn bloed was goed. Die vlekjes trokken ook uiteindelijk vanzelf weer weg.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Nou ik zou ook de HAP hebben gebeld hoor! Geef je groot gelijk, vind het helemaal niet aanstellerig oid. Ik denk dat er genoeg mensen zijn die voor minder al bellen.
Ezzer- Fluisteraar
- Aantal berichten : 490
Punten : 533
Registratiedatum : 06-12-10
Het lijkt mij dat de mensen op die huisartsenpost ook alleen maar blij waren dat het meeviel, ik denk niet dat zij een instelling hebben van: 'als je eenmaal hier zit dan willen we ook graag dat het iets ernstigs is, al dat geruststellen is ook zo saai'. Zij zien natuurlijk ook het liefst dat het allemaal goedkomt met de mensen die ze zien, zeker met kindjes.
Susan- Lady Post-a-lot
Het lijkt me juist een goede beoordeling dat je gebeld hebt, vlekjes die niet weg te drukken zijn en flinke benauwdheid zijn een reden om te bellen. Daarna kijkt de arts wel of die symptomen ook echt ernstig zijn of dat het meevalt, maar dat kun jij als leek toch niet weten. Wel ontzettend schrikken zeg.
Ik heb dit weekend nog gebeld, mijn dochter had het ook benauwd van al het slijm en moest toen overgeven van het hoesten. Er kwam weer eens een plas bloed mee, dus heb gelijk weer gebeld. Het bleek net als de vorige keren bloedende amandelen te zijn, maar ik ga echt geen risico nemen omdat het ook op een longontsteking kan wijzen en desnoods ga ik er nog tien keer voor naar de huisarts.
Ik heb dit weekend nog gebeld, mijn dochter had het ook benauwd van al het slijm en moest toen overgeven van het hoesten. Er kwam weer eens een plas bloed mee, dus heb gelijk weer gebeld. Het bleek net als de vorige keren bloedende amandelen te zijn, maar ik ga echt geen risico nemen omdat het ook op een longontsteking kan wijzen en desnoods ga ik er nog tien keer voor naar de huisarts.
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
Ik had dan ook echt wel gebeld. Dus je stelt je zeker niet aan. En helemaal met vlekjes. Laatst heb ik ook gebeld, mijn zoontje krijsde het ineens uit zodra je hem maar iets vastpakte, kreeg ineens hoge koorts, huilen en bibberen. Heb toen wel even geprobeerd of ik zijn benen zoals met verschonen omhoog kondoen zonder pijn ivm hersenvliesontsteking. Dat was gelukkig goed. Ze vonden het ook helemaal niet erg. Ik wil, want we waren daar al een paar keer geweest voormezelf en voor mijn zoontje. Gelukkig hadden we de volgende dag toevallig de Afspraak bij de kinderarts staan. Die heeft hem nog eens goed nagekeken en ook gecontroleerd door de benen omhoog te doen op hersenvliesontsteking. Het was allemaal goed, waarschijnlijk had hij een virus te pakken waarbij hij spierpijn kreeg. Maar goed je kunt beter 1 keer te vaak bellen als 1 keer te weinig
Gast- Gast
Zo heb ik er nog niet over nagedacht...Susan schreef:Het lijkt mij dat de mensen op die huisartsenpost ook alleen maar blij waren dat het meeviel, ik denk niet dat zij een instelling hebben van: 'als je eenmaal hier zit dan willen we ook graag dat het iets ernstigs is, al dat geruststellen is ook zo saai'. Zij zien natuurlijk ook het liefst dat het allemaal goedkomt met de mensen die ze zien, zeker met kindjes.
Gast- Gast
Ezzer schreef:Nou ik zou ook de HAP hebben gebeld hoor! Geef je groot gelijk, vind het helemaal niet aanstellerig oid. Ik denk dat er genoeg mensen zijn die voor minder al bellen.
+1! En ik heb idd ook wel voor minder gebeld. Ik heb o.a. gebeld toen mijn dochter met haar slaap op de rand van de stenen vensterbank is gevallen, toen ze uit de kinderstoel is gevallen op haar hoofd, toen mijn zoontje met zijn wenkbrauw op de harde houten rugleuning van de bank is gevallen waarbij het voelde of het gebroken was, toen mijn zoontje na het innemen van antibiotica zijn ogen helemaal dicht en gezwollen had, toen mijn zoontje non stop 2 uur had gehuild en weigerde te drinken toen hij 41 graden koorts had, toen mijn zoontje even stopte met ademen en nog twee keer ivm hoesten.
Al heel wat keren dus. Maar ik bel dan niet echt om langs te komen, maar meer om informatie in te winnen. Waar ik op moet letten en wat ik nu het beste kan doen. En om niet te laks te zijn. Ik denk nogal makkelijk dat het allemaal wel mee zal vallen en daar wil ik niet de mist in gaan. Dus zodra ik twijfel of ik moet bellen, dan bel ik maar direct. Liever een keer (of 10) te vaak dan 1 keer te weinig.
Coco- Ratel
- Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11
Ezzer schreef:Nou ik zou ook de HAP hebben gebeld hoor! Geef je groot gelijk, vind het helemaal niet aanstellerig oid. Ik denk dat er genoeg mensen zijn die voor minder al bellen.
+1! Arm ventje! Gaat het nu goed met hem?
Tiara- Kletskop
- Aantal berichten : 1519
Punten : 1643
+1aanitaa schreef:Ezzer schreef:Nou ik zou ook de HAP hebben gebeld hoor! Geef je groot gelijk, vind het helemaal niet aanstellerig oid. Ik denk dat er genoeg mensen zijn die voor minder al bellen.
en inderdaad wat Nois zegt, beter 10 keer te vaak dan 1 keer te weinig.
kwak- Ratel
- Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11
+1 Hoe is het nu met je mannetje?kwak schreef:+1aanitaa schreef:Ezzer schreef:Nou ik zou ook de HAP hebben gebeld hoor! Geef je groot gelijk, vind het helemaal niet aanstellerig oid. Ik denk dat er genoeg mensen zijn die voor minder al bellen.
en inderdaad wat Nois zegt, beter 10 keer te vaak dan 1 keer te weinig.
L!ND@- Kletskop
- Aantal berichten : 2391
Punten : 2535
Ik geef je groot gelijk dat je gebeld hebt, ik had precies hetzelfde gedaan.
Ik heb al een paar keer gebeld voor hem, een keer oa omdat hij een stuk stift opgegeten had (het inktgedeelte zeg maar)
Ik heb al een paar keer gebeld voor hem, een keer oa omdat hij een stuk stift opgegeten had (het inktgedeelte zeg maar)
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Printje schreef:
Wat zei de huisarts toen eigenlijk, van dat stuk stift?
Susan- Lady Post-a-lot
Susan schreef:Printje schreef:
Wat zei de huisarts toen eigenlijk, van dat stuk stift?
Kon geen kwaad, ik had zelf al op de verpakking gelezen dat er stond glutenvrije stiften.......ze hadden er nog nooit van gehoord dat dat erop stond maar het is dus echt zo.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Het gaat nu goed hoor. Vannacht wel gespookt en hij is nog kortademig, maar dat is niks vergeleken bij gisteren. De plekjes op zijn hoofd zijn nog goed zichtbaar, maar al stuk minder als gisteren.
Op het KDV heeft hij heel veel geslapen, de schade ingehaald blijkbaar.
Puf heb ik nu binnen handbereik liggen en geef echt 4x per dag, ook als het wel mee valt, dit wil ik nooit meer meemaken.
Op het KDV heeft hij heel veel geslapen, de schade ingehaald blijkbaar.
Puf heb ik nu binnen handbereik liggen en geef echt 4x per dag, ook als het wel mee valt, dit wil ik nooit meer meemaken.
Gast- Gast
Dat is schrikken! Ik had ook zeker weten gebeld. Het gaat wel om een baby.
Fijn dat het beter gaat en hij heerlijk geslapen heeft op het kdv.
Fijn dat het beter gaat en hij heerlijk geslapen heeft op het kdv.
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: