afdrogen met een gewone handdoek?
+4
Parisienne
Teddyaapje
M@niek
mauwmauw
8 plaatsers
Pagina 1 van 1
afdrogen met een gewone handdoek?
vanaf welke leeftijd mag je je kindje met een gewone handdoek afdrogen?
mauwmauw- Kletskop
- Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10
Re: afdrogen met een gewone handdoek?
uhm ja het was een serieuze vraag,want de kraamhulp heeft tegen mij gezegd dat ik V alleen maar met een hydrofiel luier mocht afdrogen,maar niet gezegd(of ik ben het vergeten)wanneer dan een gewone handdoek kon gaan gebruiken.
mauwmauw- Kletskop
aangezien ik nog stapels hydrfielluiers heb en deze gewoon worden meegewassen met de gewone handdoeken, gebruik ik nog gewoon hydrofielluiers.
Hydrofielluiers gebruik voornamelijk om goed de plooitjes te kunnen drogen, f.elice heeft niet echt plooitjes meer dus die zou ik makkelijk kunnen afdrogen met een gewone handdoek!
Hydrofielluiers gebruik voornamelijk om goed de plooitjes te kunnen drogen, f.elice heeft niet echt plooitjes meer dus die zou ik makkelijk kunnen afdrogen met een gewone handdoek!
M@niek- Ratel
- Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10
Dat is meer omdat hydrofieleluiers meer vocht opnemen dan gewone handdoeken. Maar je mag je kindje best met een gewone handdoek afdrogen hoor.
Gast- Gast
Zolang je de kleine goed droog krijgt met een gewone handdoek (vooral in de evt. plooitjes) en de handdoek is niet te ruw voor het babyhuidje kan het gewoon denk ik.
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
bedankt voor de antwoorden,
mauwmauw- Kletskop
Zolang ik nog hydrofiele luiers/doeken heb liggen en ze nog gewoon goed zijn zal ik deze voor N. blijven gebruiken. Ik zie niet in waarom je ineens over zou stappen naar gewone handdoeken? Ik vind hydrofiele luiers voor kleine kindjes juist erg fijn. Ik meen ook gelezen te hebben dat hier mama's zijn die het zelfs tot 2 jaar ofzo nog gebruiken.
Laatst aangepast door Parisienne op do 23 jun 2011 - 2:55; in totaal 1 keer bewerkt
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Ik pak H. over in een groot badlaken.
Daar pak ik haar lekker mee in en met de hydrofiele doek droog ik haar haren af.
Daar pak ik haar lekker mee in en met de hydrofiele doek droog ik haar haren af.
Gast- Gast
Ik gebruik altijd eerst een handdoek om mijn zoontje grotendeels mee af te drogen na het douchen.
Daarna droog ik de plooien (knieholtes, oksel, nek, tussen de tenen, liezen etc) nog na met een hydrofiel doek.
Ze liggen er toch nog en heb het idee dat het dan beter droog wordt en vooral voor plekken als tussen zijn tenen is een gewone handdoek zo dik.
Ik gebruik de hydrofiele doeken ook altijd nog als een soort slab bij het tandenpoetsen.
Daarna droog ik de plooien (knieholtes, oksel, nek, tussen de tenen, liezen etc) nog na met een hydrofiel doek.
Ze liggen er toch nog en heb het idee dat het dan beter droog wordt en vooral voor plekken als tussen zijn tenen is een gewone handdoek zo dik.
Ik gebruik de hydrofiele doeken ook altijd nog als een soort slab bij het tandenpoetsen.
Dolphinne- Prater
- Aantal berichten : 1388
Punten : 1465
Registratiedatum : 18-11-10
Ik sla altijd een badcape om A. heen als ze uit de douche komt en ik droog haar af met een hydrofiele luier. Ze liggen standaard in de commode, dus blijf ik ze lekker gebruiken.
Gast- Gast
het ging mij er ook niet om dat ik de hydrofiel doeken niet meer wil gebruiken,maar mocht het een keer voorkomen dat ik geen hydrofiel doek in de buurt heb om wat voor reden dan ook,dan weet ik dat het geen kwaad kan zeg maar.
mauwmauw- Kletskop
mauwmauw schreef:het ging mij er ook niet om dat ik de hydrofiel doeken niet meer wil gebruiken,maar mocht het een keer voorkomen dat ik geen hydrofiel doek in de buurt heb om wat voor reden dan ook,dan weet ik dat het geen kwaad kan zeg maar.
Kan zeker geen kwaad! Niet te ruw afdrogen, het huidje van je kind is natuurlijk nog wel wat gevoeliger dan dat van ons, maar goed dat snap je zelf vast ook wel.
Gast- Gast
Yara is 2,5 en ik gebruik ze nog .Parisienne schreef:Zolang ik nog hydrofiele luiers/doeken heb liggen en ze nog gewoon goed zijn zal ik deze voor N. blijven gebruiken. Ik zie niet in waarom je ineens over zou stappen naar gewone handdoeken? Ik vind hydrofiele luiers voor kleine kindjes juist erg fijn. Ik meen ook gelezen te hebben dat hier mama's zijn die het zelfs tot 2 jaar ofzo nog gebruiken.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Parisienne schreef:Zolang ik nog hydrofiele luiers/doeken heb liggen en ze nog gewoon goed zijn zal ik deze voor N. blijven gebruiken. Ik zie niet in waarom je ineens over zou stappen naar gewone handdoeken? Ik vind hydrofiele luiers voor kleine kindjes juist erg fijn. Ik meen ook gelezen te hebben dat hier mama's zijn die het zelfs tot 2 jaar ofzo nog gebruiken.
Eens. Mijn dochter is bijna 3 en ik gebruik ze nog steeds. Vind het gewoon veel makkelijker en fijner dan een gewone handdoek.
Makamba- Kletskop
- Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Ja, ik meende dit hier al eens eerder gelezen te hebben Ik blijf ze voorlopig ook nog wel gebruiken. Maar inderdaad mauwmauw, als je er een keer een niet in de buurt hebt kan je wel een gewone handdoek gebruiken
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Wij gebruiken zelf ook nog hydrofiele luiers hoor, ook S.enna drogen we hier weleens mee af. Ik vroeg mezelf meer af waarom je zou denken dat je geen gewone handdoek zou kunnen gebruiken ? Ik begrijp nu voor de plooitjes ?
Gast- Gast
+1Alex schreef:Ik sla altijd een badcape om A. heen als ze uit de douche komt en ik droog haar af met een hydrofiele luier. Ze liggen standaard in de commode, dus blijf ik ze lekker gebruiken.
PiP- Ratel
- Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10
Soortgelijke onderwerpen
» Gewone thermometer of oorthermometer
» Moederfiets of gewone fiets
» Gewone melk
» Luiertas of gewone tas?
» na 1 jaar, gewone melk?
» Moederfiets of gewone fiets
» Gewone melk