Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Moederfiets of gewone fiets

+10
Tania
Annemie
Teddyaapje
Bruintje Beer
Mamsie
Fearie
Flip Fluitketel
Monnie
Susan
Roos
14 plaatsers

Ga naar beneden

Moederfiets of gewone fiets Empty Moederfiets of gewone fiets

Bericht  Roos wo 16 maa 2011 - 0:53

N.a.v. van het topic over zitjes...

Ik dacht aanvankelijk dat een kindje van een jaar wel achter op de fiets kon, maar ik begrijp uit het topic dat dat niet zo'n geslaagd plan is nerd.

Wij staan op het punt om nieuwe fietsen te gaan kopen, maar ik twijfel nu heel erg.
Is een moederfiets toch niet handiger? Nadeel vind ik dat die fiets die ik mooi vind ook 900 euro is, en je hebt er niet heel lang wat aan, toch?

Graag hoor ik jullie ervaringen met een gewone fiets en een voorzitje en een moederfiets.

Roos
Prater
Prater

Aantal berichten : 860
Punten : 931
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moederfiets of gewone fiets Empty Re: Moederfiets of gewone fiets

Bericht  Susan wo 16 maa 2011 - 0:55

Ik heb een gewone fiets, maar wel eentje met lage instap en ik heb er wel zo'n speciale standaard voor gekocht. Heb wel gewoon een fietszitje aan het stuur.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moederfiets of gewone fiets Empty Re: Moederfiets of gewone fiets

Bericht  Gast wo 16 maa 2011 - 0:59

Ik heb een mama fiets. De lage instap is idd fijn en zo'n dubbele standaard..maar verder had ik achteraf liever een gewone fiets gekocht. Ik heb inmiddels al lang geen zitje meer voorop en nu kei veel ruimte tussen zadel en stuur.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Moederfiets of gewone fiets Empty Re: Moederfiets of gewone fiets

Bericht  Gast wo 16 maa 2011 - 1:04

Ik heb een moederfiets en ben er erg blij mee.
De mijne heeft niet meer gekost dan een andere goede nieuwe fiets.

Ik moest sowieso een andere want ik had een omafiets.
Die trapte mega zwaar dus met een kindje erbij was dat helemaal geen doen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Moederfiets of gewone fiets Empty Re: Moederfiets of gewone fiets

Bericht  Monnie wo 16 maa 2011 - 1:44

je kunt ook kiezen voor een moederstuur. Misschien dat er hier meiden zijn die er 1 hebben? Dit creëert meer ruimte tussen het stuur en zadel. Ik denk dat ik hiervoor ga, aangezien mijn fiets nog maar heel weinig gebruikt is tot nu toe.
Zie ook http://www.moederstuur.nl/

Monnie
Prater
Prater

Aantal berichten : 1350
Punten : 1416
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moederfiets of gewone fiets Empty Re: Moederfiets of gewone fiets

Bericht  Gast wo 16 maa 2011 - 1:55

Ik heb een mama fiets en ben daar heel blij mee. En als er over een paar jaar geen kinderen meer voorop gaan dan koop ik wel een andere weer maar dat duurt nog minstens 6 jaar smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Moederfiets of gewone fiets Empty Re: Moederfiets of gewone fiets

Bericht  Flip Fluitketel wo 16 maa 2011 - 2:51

Ik heb ook een moederfiets. Nog niet veel gebruikt, alleen toen ik nog zwanger was en toen vond ik hem al fijn. Nu het weer wat mooier wordt zal ik vast weer wat vaker op zitten. En ik hoop dat ik hem dit jaar nog kan uit proberen met m'n dochtertje voorop. Ik heb ook nog een gewone fiets in de schuur staan, altijd handig!
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moederfiets of gewone fiets Empty Re: Moederfiets of gewone fiets

Bericht  Fearie wo 16 maa 2011 - 3:01

Monnie schreef:je kunt ook kiezen voor een moederstuur. Misschien dat er hier meiden zijn die er 1 hebben? Dit creëert meer ruimte tussen het stuur en zadel. Ik denk dat ik hiervoor ga, aangezien mijn fiets nog maar heel weinig gebruikt is tot nu toe.
Zie ook http://www.moederstuur.nl/

Ben momenteel zwanger van de eerste en ben dus ook van plan, heb een fiets die goed is en die ik weinig gebruik. Vind het dan zonde om een moederfiets aan te schaffen terwijl ik misschien erg weinig ga fietsen.
Zal dus waarschijnlijk dit stuur kopen met een dubbele standaard (ivm omvallen enzo).

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moederfiets of gewone fiets Empty Re: Moederfiets of gewone fiets

Bericht  Gast wo 16 maa 2011 - 3:24

Ik heb tijdens mijn zwangerschap een gewone fiets gekocht.
Daar heb ik helemaal geen spijt van. Idd bij een moeder fiets is de dubbele standaard wel makkelijk en de bredere instap.
Ik moest even wennen met het stoeltje voorop en het zadel op zijn laagst zodat ik met de voeten aan de grond kwam.
Maar nu zit mijn zoon achterop en ben ik blij dat er niet zoveel ruimte tussen het stuur en zadel zit wat bij de mama fiets wel zo is.
Wel mis ik soms een stevige standaard. Die wat ik heb is vrij stevig maar nu mijn zoon steeds zwaarder word merk je dat ik de fiets niet los kan zetten met hem achterop. Dan kan de fiets dus omvallen. En volgens mij is dat bij een mama fiets niet zo toch?


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Moederfiets of gewone fiets Empty Re: Moederfiets of gewone fiets

Bericht  Mamsie wo 16 maa 2011 - 4:03

Ik heb ook een moeder fiets en ik vind het heel prettig. Ik zat een dag voor mijn bevalling nog op de fiets met 1 kind voor en 1 achter.
De ruimte tussen het zadel en stuur is fijn, de dubbele standaard, de stevigheid voor de zitjes is er en er zit ook een veer op zodat mijn stuur niet om kan klappen.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moederfiets of gewone fiets Empty Re: Moederfiets of gewone fiets

Bericht  Bruintje Beer wo 16 maa 2011 - 4:33

Ik heb ook een moederfiets.(Gazelle Bloom) En heb er totaal geen spijt van.
Dubbelestandaard is ideaal, stuur kan op slot zodat het stuur niet omdraait/kiept. En merk nu ik zwanger ben ook de ruimte tussen het zadel en het stuur/fietszitje. Echt ideaal.

IK heb niet een extreem groot stuur heb ik special naar gekeken zodat ik nadat de kindjes uit de stoeltjes zijn gegroeit dat ik normaal kan fietsen ipv een megagroot stuur te hebben.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moederfiets of gewone fiets Empty Re: Moederfiets of gewone fiets

Bericht  Gast wo 16 maa 2011 - 5:24

Ik heb een opoefiets en dat is helemaal prima. Opstappen is wat krap, maar verder heb ik helemaal geen problemen. Een mamafiets vind ik dus niet nodig.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Moederfiets of gewone fiets Empty Re: Moederfiets of gewone fiets

Bericht  Roos wo 16 maa 2011 - 6:49

Als ik voor een moederfiets ga kiezen wordt het de gazelle bloom. Die vind ik erg mooi!

Vandaag bij de fietsenwinkel geweest en de fiets die ik uitgezocht heb, daar kan wel een zitje op.
Binnenkort gaan we even proef-fietsen en ik kan dit dan ook testen met een voorzitje erop.
En ook de moederfiets ga ik testen... Ben benieuwd welke het gaat worden!

Die tip van een dubbele standaard is er één om te onthouden in ieder geval!

Roos
Prater
Prater

Aantal berichten : 860
Punten : 931
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moederfiets of gewone fiets Empty Re: Moederfiets of gewone fiets

Bericht  Gast wo 16 maa 2011 - 7:25

Ik heb een moederfiets en ben er erg blij mee smile dubbele standaard, lage instap, veel ruimte! Ik heb 'm via het fietsplan gekocht, dus moest maar een klein gedeelte van de accesoires bijbetalen smile anders had ik wss ook mijn eigen fiets gebruikt en dan eventueel met een moederstuur smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Moederfiets of gewone fiets Empty Re: Moederfiets of gewone fiets

Bericht  Teddyaapje wo 16 maa 2011 - 7:41

Ik heb op marktplaats een sparta amazone trendy gekocht met alles erop en eraan (2 stoeltjes, windscherm, mandje, dubbele fietstas, buggy-mee, dubbele standaard en 7 versnellingen) voor 450,-. Als ik hem over een paar jaar niet meer nodig heb verkoop ik hem wel weer en kan ik mn eigen omafietsje weer gebruiken. Voor nu vind ik deze ideaal.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moederfiets of gewone fiets Empty Re: Moederfiets of gewone fiets

Bericht  Annemie wo 16 maa 2011 - 7:44

Waarom neem je geen 2e hands fiets, van marktplaats ofzo?? Heb ik ook en hij bevalt super, ik heb er ook nog een extra moederstuur op zitten, dan heb je voor genoeg ruimte.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moederfiets of gewone fiets Empty Re: Moederfiets of gewone fiets

Bericht  Gast wo 16 maa 2011 - 7:46

Ik heb ook een moederfiets en ik vind het een fijne fiets. Ik heb 'm tweedehands op Marktplaats gekocht en hij ziet er nog prima uit.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Moederfiets of gewone fiets Empty Re: Moederfiets of gewone fiets

Bericht  Tania wo 16 maa 2011 - 7:48

Ik heb een moederfiets. Ik had een omafiets maar dat was wel erg krap met een stoeltje voorop. Dit fietst een stuk comfortabeler. Een moederstuur was bij mijn omafiets geen oplossing omdat het stuur dan te hoog werd waardoor ik niet goed meer over m'n zoontje heen kon kijken.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moederfiets of gewone fiets Empty Re: Moederfiets of gewone fiets

Bericht  Printje wo 16 maa 2011 - 8:32

Ik heb een gewone fiets maar het gaat prima hoor. op-en afstappen is ff wennen maar gaat gewoon goed. Ik zou op zich wel een moederfiets willen maar had nog niet zolang geleden een nieuwe fiets gekocht ton ik zwanger bleek te zijn.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moederfiets of gewone fiets Empty Re: Moederfiets of gewone fiets

Bericht  Gast wo 16 maa 2011 - 21:30

Ik heb nu al zeker 5 jaar de moederfiets en ik zal hem zeker nog wel 2 jaar (of langer) gebruiken. Het fijne van een moederfiets is dat hij zijn waarde niet echt verliest. Als ik hem straks niet meer nodig heb dan zet ik hem op mp en vang ik er nog zeker een leuke prijs voor. Voordeel voor mij was ook dat ik hem via het fietsenplan van mijn werk heb besteld. Ik vind hem ideaal. Iedere morgen zit ik met 2 kinderen van 17 kilo op de fiets.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Moederfiets of gewone fiets Empty Re: Moederfiets of gewone fiets

Bericht  Pien wo 16 maa 2011 - 21:38

ik heb vorig jaar een nieuwe fiets gekocht, twijfelde toen heel erg tussen een gewone en een moederfiets. omdat ik nog geen moeder was maar een gewone gedaan maar daar heb ik nu toch wel een beetje spijt van. deze fiets kan namelijk geen zitje voor aan het stuur. vraag me niet waarom maar dat vertelde ze me laatst toen mn fiets een apk kreeg(en niet verteld bij de aankoop van deze fiets terwijl ik nog benoemd heb te twijfelen tussen een gewone en een mamafiets)

ik weet dus nog niet hoe ik het ga oplossen maar voordat wij mogen fietsen met onze kleine is het toch begin volgend jaar dus ik heb nog even om erover na te denken!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moederfiets of gewone fiets Empty Re: Moederfiets of gewone fiets

Bericht  Gast wo 16 maa 2011 - 21:41

Ik had een oud krot toen ik besloot een nieuwe fiets te kopen. Heb toen gekozen voor een mamafiets. Waarom? Vond ik praktisch toen. Lage instap enzo, veel ruimte tussen stuur en zadel. Die van mij heeft niet veel gekost. Heb een wat ouder model van het jaar ervoor (wel nieuw) gekocht via fietsenwinkel.nl. Scheelde wel 400 euro.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Moederfiets of gewone fiets Empty Re: Moederfiets of gewone fiets

Bericht  Roos wo 16 maa 2011 - 21:56

Het valt me op dat een hoop mama's toch een moederfiets hebben en dat die er erg blij mee zijn.
Dat maakt de keuze niet gemakkelijker voor mij..
Helaas kan ik niet via mijn werk meedoen met het fietsenplan..

Roos
Prater
Prater

Aantal berichten : 860
Punten : 931
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moederfiets of gewone fiets Empty Re: Moederfiets of gewone fiets

Bericht  VeryCherry wo 16 maa 2011 - 21:59

Ik heb een omafiets, daar past ook prima een stoeltje voor het stuur, ik had nog genoeg ruimte. Daarna nog een stoeltje achter, maar die heb ik inmiddels vervangen voor zo'n steuntje. Maargoed, mijn zoontje wordt over 4 maanden al 8 Wink
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moederfiets of gewone fiets Empty Re: Moederfiets of gewone fiets

Bericht  sheila123 do 17 maa 2011 - 1:42

Ik heb een gewone 2e hands fiets met een zitje voorop en een zitje achterop (alles gekregen van mijn schoonouders) maar als ik zelf onderzoek had gedaan had ik een moederfiets genomen al vind ik ze niet mooi maar goed. Nu ik hoogzwanger ben was ik genoodzaakt om mijn dochter al achterop de fiets te doen omdat ik niet meer kon in/opstappen met die dikke buik. Ze paste nog gemakkelijk voorop,is een klein ding. Maar gelukkig gebruik ik mijn fiets niet zo heel vaak. Net een keer voor een stukje fietsen met mooi weer of op de koffie bij vriendinnen die 'te' ver wonen om te gaan lopen.
sheila123
sheila123
Prater
Prater

Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moederfiets of gewone fiets Empty Re: Moederfiets of gewone fiets

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum