Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

na 1 jaar, gewone melk?

+8
Printje
Lindsya
Bruintje Beer
Thunder
Mamsie
Meeko
kletskousje
sandra
12 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

na 1 jaar, gewone melk? Empty na 1 jaar, gewone melk?

Bericht  sandra ma 7 feb 2011 - 23:03

Als je kindje een jaar is, geef je dan gewone melk? of moeten ze dan nog flesvoeding hebben?

Mijn oudste heb ik 19 maanden bv gegeven dus ik heb eigenlijk geen idee, ha ha!

Ik zit er sterk over te twijfelen om bij de jongste te gaan afbouwen.. heb in 2 weken tijd 2 borstontstekingen gehad, en we hebben nu voor de 20ste keer spruw... de lol gaat er een beetje af zo..

Maar zou ik hem dan nog flesvoeding moeten geven? of kan hij dan gewoon 3 of 4 keer een fles gewone melk krijgen?
sandra
sandra
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 199
Punten : 213
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

na 1 jaar, gewone melk? Empty Re: na 1 jaar, gewone melk?

Bericht  Gast ma 7 feb 2011 - 23:05

na één jaar mag je gewoon halfvolle of volle melk geven, opvolgmelk of dreumelmelk of hoe noemen ze dat is dan niet nodig. Misschien moet je wel even een beetje uitkijken met het overstappen, want kinderen schijnen daar nog wel eens last van te hebben (zere buik)

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 7 feb 2011 - 23:29

Ik gad gewone halfvolle melk toen ze rond de 1 jaar waren. Ik heb niets met die dreumesmelk en andere dingen, mij lijkt dat weer zo'n reclamestunt om ouders langer veel geld uit ta laten geven aan hun producten. Hier dus gewoon de halfvolle melk.

Gast
Gast

Bericht  kletskousje ma 7 feb 2011 - 23:33

Ik heb mijn dochter ook een jaar bv gegeven.
Vorige week ben ik de voedingen gaan vervangen voor gewone melk.
Zij heeft er geen last van gehad..

kletskousje
kletskousje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 386
Punten : 455

Bericht  Meeko ma 7 feb 2011 - 23:46

Hier ook gewone melk vanaf 1 jaar hoor. Vind al die peutermelk enzo maar onzin.
Meeko
Meeko
Prater
Prater

Aantal berichten : 548
Punten : 586
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast ma 7 feb 2011 - 23:57

Ik heb wel even peutermelk gegeven na een jaar, omdat ik altijd al Nutrilon gaf, dit heb ik langzaam afgebouwd totdat hij gewone melk kreeg. En dat gaat heel goed nu smile

Gast
Gast

Bericht  Gast di 8 feb 2011 - 0:10

Hier 16 maanden bv gegeven, maar toen hij dat niet meer wilde, en gewone melk ook niet, ben ik hem karnemelk gaan geven. Dat wilde hij wel drinken.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 8 feb 2011 - 0:20

Hier hebben we Q.uinten met 1 jaar ook gewone melk gegeven. Vind die pakken Nutrilon maar onzin.

Gast
Gast

Bericht  Mamsie di 8 feb 2011 - 0:34

Ik ben rond het jaar idd gewone melk gaan geven. Ging prima.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  sandra di 8 feb 2011 - 1:21

Ok, bedankt voor de reacties!

Dan ga ik hem af en toe maar eens een beetje gewone melk geven om te laten wennen, als ik dan de bv straks wil afbouwen is de overstap niet zo groot..
sandra
sandra
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 199
Punten : 213

Bericht  Thunder di 8 feb 2011 - 1:55

Zo'n onzin is die groeimelk in mijn ogen niet, waarom zou mijn kinderarts dat aanraden als het geen toegevoegde waarde heeft? Nu weet ik wel dat het in mijn geval van de jongste een ander verhaal is, maar toch. In principe zou je hem idd gewone, halfvolle melk kunnen geven.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096

Bericht  Bruintje Beer di 8 feb 2011 - 1:56

Meeko schreef:Hier ook gewone melk vanaf 1 jaar hoor. Vind al die peutermelk enzo maar onzin.
+1
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925

Bericht  Gast di 8 feb 2011 - 2:05

Rataplan schreef:Zo'n onzin is die groeimelk in mijn ogen niet, waarom zou mijn kinderarts dat aanraden als het geen toegevoegde waarde heeft? Nu weet ik wel dat het in mijn geval van de jongste een ander verhaal is, maar toch. In principe zou je hem idd gewone, halfvolle melk kunnen geven.

een 'normaal gezond' kind heeft in principe voldoende aan gewone halfvolle melk, dus voor gezonde kinderen vind ik die groeimelk wel onzin.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 8 feb 2011 - 2:14

Ik voel me nu wel een beetje bezwaard omdat ik mijn zoontje wel peutermelk heb gegeven :P wij deden dat om af te bouwen, ik wilde hem niet op de 1 op andere dag gewone melk geven.

Gast
Gast

Bericht  Lindsya di 8 feb 2011 - 2:18

Mijn zoontje kreeg met 1 jaar ook gewone melk met vitamine D druppels erin.
Lindsya
Lindsya
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1640
Punten : 1683

Bericht  Gast di 8 feb 2011 - 2:36

Rataplan schreef:Zo'n onzin is die groeimelk in mijn ogen niet, waarom zou mijn kinderarts dat aanraden als het geen toegevoegde waarde heeft? Nu weet ik wel dat het in mijn geval van de jongste een ander verhaal is, maar toch. In principe zou je hem idd gewone, halfvolle melk kunnen geven.

Ik vind het in zo'n geval ook geen onzin. Mijn zoontje groeide bijv erg weinig, nu nog, dus ik wilde wel dat hij die groeimelk luste, gewoon in de hoop dat hij dan wat zou eten en zou aankomen, maar hij wilde dat dus niet.

Ik zou dan nu ook het liefst volle melk geven ipv halfvol, ook op advies van cb, zoveel mogelijk volle producten,maar melk lust hij dus echt niet. Vandaar dus karnemelk. Ik heb hem nu eindelijk zover dat hij 's morgens pap wil van een bordje. Eindelijk een beetje een bodem in zijn maag.

Gast
Gast

Bericht  Thunder di 8 feb 2011 - 4:04

Dromertje schreef:

een 'normaal gezond' kind heeft in principe voldoende aan gewone halfvolle melk, dus voor gezonde kinderen vind ik die groeimelk wel onzin.

Ik heb een 'normaal gezond' kind die alleen wat klein en licht voor zijn leeftijd is smile . Toch vond de kinderarts het geen onzin en raadde het zelfs aan ipv gewone melk.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast di 8 feb 2011 - 4:06

Vanaf 1 jaar hebben wij F. geen flessen meer gegeven. We wilden overstappen op melk, maar ze heeft nooit meer een druppel gedronken; geen halfvolle, geen volle, geen rijstmelk, geen sojamelk. Mevrouw vond het allemaal afschuwelijk. Wel krijgt ze elke dag een of twee bekers volle yoghurt, dat vindt ze gelukkig heerlijk.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 8 feb 2011 - 4:15

M kreeg ook vanaf dat hij 1 was gewone melk.
Bij C hebben we het ook geprobeerd, maar die moet geen melk. Die heeft dus tot hij 1,5 was flesvoeding gehad. Nu krijgt hij op de melk momenten thee en savonds yoghert. En 1 a 2 x in de week een bordje brinta smorgens.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 8 feb 2011 - 4:16

Rataplan schreef:
Dromertje schreef:

Ik heb een 'normaal gezond' kind die alleen wat klein en licht voor zijn leeftijd is smile . Toch vond de kinderarts het geen onzin en raadde het zelfs aan ipv gewone melk.

je snapt waarschijnlijk wel wat ik bedoel. Ik zeg ook niet dat het totale onzin is, maar de meeste kindjes hebben ook genoeg aan gewone melk.

Gast
Gast

Bericht  Thunder di 8 feb 2011 - 4:26

Dromertje schreef:
Rataplan schreef:
Dromertje schreef:

je snapt waarschijnlijk wel wat ik bedoel. Ik zeg ook niet dat het totale onzin is, maar de meeste kindjes hebben ook genoeg aan gewone melk.

Het was ook geen aanval en ik snap echt wel wat je bedoelt smile , maar ik bedoel alleen te zeggen dat het niet zo'n onzin is als de meesten beweren. Volgens de kinderarts zitten er veel meer voedingsstoffen in als in gewone melk. Omdat de mijne zo klein is krijgt hij het uit voorzorg.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Bericht  Thunder di 8 feb 2011 - 4:29

_MamaRosa_ schreef:

Ik vind het in zo'n geval ook geen onzin. Mijn zoontje groeide bijv erg weinig, nu nog, dus ik wilde wel dat hij die groeimelk luste, gewoon in de hoop dat hij dan wat zou eten en zou aankomen, maar hij wilde dat dus niet.

Ik zou dan nu ook het liefst volle melk geven ipv halfvol, ook op advies van cb, zoveel mogelijk volle producten,maar melk lust hij dus echt niet. Vandaar dus karnemelk. Ik heb hem nu eindelijk zover dat hij 's morgens pap wil van een bordje. Eindelijk een beetje een bodem in zijn maag.

Jouw zoontje is ruim een half jaar ouder dan de mijne, mag ik vragen wat zijn lengte en gewicht nu is? Even nieuwsgierig smile .

Thunder
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast di 8 feb 2011 - 4:49

Rataplan schreef:
_MamaRosa_ schreef:

Jouw zoontje is ruim een half jaar ouder dan de mijne, mag ik vragen wat zijn lengte en gewicht nu is? Even nieuwsgierig smile .

Heel precies weet ik het niet, lengte schat ik rond de 85, gewicht rond de 9,5 kilo. Maar dat weet ik dus niet zeker. Laatst gewogen, en toen woog hij amper 9 kilo, hij is een paar weken terug ziek geweest en echt goed afgevallen.
Hij is nu veel te dun, maar gelukkig begint hij nu redelijk te eten. Al is dat nog steeds niet veel, maar dat herken ik wel van de oudste.

Moet je met 2jaar weer naar het cb trouwens, volgens mij wel toch? Dan ben ik benieuwd wat hij dan weegt. Tot nu toe woog hij altijd te weinig, altijd op of onder de lijn, ook toen hij wel goed at. Dus het zal wel bij zijn bouw horen.Op het cb heb ik er ook nooit wat over gehoord, wel het advies om het vooral volle producten aan te bieden enz.

Gast
Gast

Bericht  Thunder di 8 feb 2011 - 9:13

@ MamaRosa: Dan is jouw zoon toch echt nog wel een stuk groter dan de mijne. S.ven weegt nu 8450 gram en is 74 cm lang met ruim 16 maanden. Eet jouw zoon wel goed of minimaal? S.ven eet echt als een bouwvakker, soms wel meer dan T.im. Dat is het gekke, het zet niet aan bij hem. Wel blijkt dat zijn groeihormoonwaarden wat ondergemiddeld zijn, maar niet schrikbarend laag ofzo. We blijven wel onder behandeling van de kinderarts en moeten om de zoveel tijd bloed laten prikken.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast di 8 feb 2011 - 19:44

Rataplan schreef:@ MamaRosa: Dan is jouw zoon toch echt nog wel een stuk groter dan de mijne. S.ven weegt nu 8450 gram en is 74 cm lang met ruim 16 maanden. Eet jouw zoon wel goed of minimaal? S.ven eet echt als een bouwvakker, soms wel meer dan T.im. Dat is het gekke, het zet niet aan bij hem. Wel blijkt dat zijn groeihormoonwaarden wat ondergemiddeld zijn, maar niet schrikbarend laag ofzo. We blijven wel onder behandeling van de kinderarts en moeten om de zoveel tijd bloed laten prikken.

Hij is idd wel van normale lengte, maar zijn gewicht daarbij is te laag. Maar dat is nooit anders geweest. Ook niet toen hij goed at. Hij eet nu weer iets beter dan paar weken terug, maar nog maar heel weinig per dag, dus dat hij nu niet veel groeit is ook niet zo gek. Mijn oudste heeft precies hetzelfde, hier aten ze vanaf 1 jaar beide erg slecht, en dat blijft een tijd zo.
Mijn dochter is nu 3,5, en begint langzaamaan wat meer te eten gelukkig.

Ik heb even gekeken, hij woog met 16 maanden 8665 en was 75 cm. Scheelt dus niet veel met jouw zoon. Maar toen at hij dus ook al minder, de jouwe eet dus wel goed.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: