Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Open kaart spelen of niet?

+11
Susan
Melis_je
Antibes
Ifrah
Rush
Merai
rapa nui
girli
Zwoesj
ExpressoB
luisa
15 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Open kaart spelen of niet?  - Pagina 2 Empty Re: Open kaart spelen of niet?

Bericht  Gast do 23 jun 2011 - 0:42

Moeilijk,

Als je nu gaat liegen kan dat echt tegen je gaan werken en vooral omdat je het eigenlijk al wist. Ik denk dat als je een werkgever treft die hier juridisch op in gaat je echt in de shit kan komen, maar dat weet ik niet helemaal of dat wel kan, maar ik kan het me wel zo voorstellen.
Maarja als je het wel gaat zeggen, vrijwel niemand die je dan gaat aannemen..

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  girli do 23 jun 2011 - 0:44

Antibes schreef:
girli schreef:
Ifrah schreef:
girli schreef:Eerlijkheid duurt het langst.

Das natuurlijk wel heel makkelijk gezegd. Wat zou jij dan doen in dit geval? Als je je hypotheek en vaste lasten niet meer kan betalen, en dus echt een baan nodig hebt?
Tijdelijk werk zoeken tot aan de periode dat ik in behandeling zou gaan dat ik niet meer kon werken.

Vind ik ook naar alle partijen toe de handigste oplossing, wie zegt dat de sfeer er NA de therapie nog te harden is nadat je ze dit flikt?
Daar zat ik inderdaad aan te denken en ook, wat als deze baan ter sprake komt bij een toekomstige werkgever? Die staat echt niet te springen om een werknemer die dit flikt.
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Bericht  Gast do 23 jun 2011 - 0:45

Melis_je schreef:
_Leaf_ schreef:Ik zou het niet zeggen. Ik ben ook te eerlijk geweest op mijn werk en nu zit ik nog steeds met een nulurencontract.
Als je 13 weken of 6 maanden dezelfde uren werkt, ontstaat er een soort gewoonterecht http://www.personeelsnet.nl/dossier.php?Id=5225&waar=23 mocht je het nog eens nodig hebben.

Klopt, aan die 6 maanden zit ik bijna. En ze hebben me wel mijn uren gewoon gegarandeerd, maar toch.

Gast
Gast

Bericht  girli do 23 jun 2011 - 0:45

Yasmin schreef:Moeilijk,

Als je nu gaat liegen kan dat echt tegen je gaan werken en vooral omdat je het eigenlijk al wist. Ik denk dat als je een werkgever treft die hier juridisch op in gaat je echt in de shit kan komen, maar dat weet ik niet helemaal of dat wel kan, maar ik kan het me wel zo voorstellen.
Maarja als je het wel gaat zeggen, vrijwel niemand die je dan gaat aannemen..
+ 1 Daar zat ik aan te denken, maar ik wist niet hoe ik het moest verwoorden. Zover heb ik er namelijk geen verstand van.
girli
girli
Ratel
Ratel

Bericht  Gast do 23 jun 2011 - 1:54

Oké, verschillende meningen dus Very Happy

Mijn moeder zegt dat ik het ook gewoon eerlijk moet zeggen, mijn man zegt van niet. Maar goed, mijn man wil natuurlijk ook gewoon maandelijks de rekeningen kunnen betalen, dus ik begrijp zijn standpunt wel. Toch knaagt het aan me om er niks over te zeggen en het uit te stellen tot ik ergens zou werken en het bijna zover is dat die behandeling start.

Tot nu toe heb ik nog geen sollicitatiegesprekken gepland staan, dus ik hoef me er nog niet druk om te maken. Dat doe ik uiteraard wel, als het te lang duurt voor ik überhaupt ergens op gesprek mag komen ga ik in de ziektewet. Dat kan toch ook?

Gast
Gast

Bericht  luisa do 23 jun 2011 - 2:15

Overigens lijkt me het wel het handigst voor iedereen als je een tijdelijke baan kan vinden, misschien via uitzendbureau ofzo.
luisa
luisa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11

Bericht  Gast do 23 jun 2011 - 2:33

Voor de mensen die zeggen: dit gaat je werkgever niets aan. Dat klopt dus niet, als je dit vantevoren al weet gaat dit een werkgever wel degelijk iets aan.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 23 jun 2011 - 2:34

luisa schreef:Overigens lijkt me het wel het handigst voor iedereen als je een tijdelijke baan kan vinden, misschien via uitzendbureau ofzo.

Ik zou idd ook via het UZB gaan werken...Misschien kun je ergens een zwangerschapsverlof ofzo opvullen...

Gast
Gast

Bericht  Gast do 23 jun 2011 - 3:03

Tijdelijk werk wil ik dus eigenlijk niet. Juist omdát het tijdelijk is, en we dus over een paar maanden wéér mijn inkomen moeten missen. Maar ja, ik voel er ook toch voor om eerlijk te zijn.

Gast
Gast

Bericht  girli do 23 jun 2011 - 3:15

Als je geen tijdelijk werk wilt, hoe zie je dat dan voor je? Je wordt aangenomen en over vier maanden zeg je dan, nou veel plezier ik ga de ziektewet in voor de komende tijd?
girli
girli
Ratel
Ratel

Bericht  Gast do 23 jun 2011 - 3:27

girli schreef:Als je geen tijdelijk werk wilt, hoe zie je dat dan voor je? Je wordt aangenomen en over vier maanden zeg je dan, nou veel plezier ik ga de ziektewet in voor de komende tijd?

Nou kijk, dát is dus precies mijn dilemma. Rolling Eyes

Gast
Gast

Bericht  girli do 23 jun 2011 - 3:39

Dan zou je moeten uitzoeken of het strafbaar is om bewust te liegen tijdens je sollicitatie.
girli
girli
Ratel
Ratel

Bericht  Gast do 23 jun 2011 - 3:41

Als ik zwanger ben en ik vertel dat niet tijdens een sollicitatie, dan is dat toch ook niet strafbaar? Is dat niet een soortgelijk iets?

Gast
Gast

Bericht  Gast do 23 jun 2011 - 3:44

Alex schreef:Als ik zwanger ben en ik vertel dat niet tijdens een sollicitatie, dan is dat toch ook niet strafbaar? Is dat niet een soortgelijk iets?

Ik denk dat zwanger zijn, iets dat redelijk vaak voorkomt, en in therapie gaan voor anorexia/eetstoornis niet iets soortgelijks is, dan wel twee uitersten.

Gast
Gast

Bericht  girli do 23 jun 2011 - 3:44

Ik heb geen idee.
girli
girli
Ratel
Ratel

Bericht  Gast do 23 jun 2011 - 3:46

Ik zou trouwens als werkgever pislink worden als ik net nieuw personeel had en die na zoveel maanden weer weggaan en dit al wisten, maar niet aankaartten.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 23 jun 2011 - 3:50

Jada schreef:
Alex schreef:Als ik zwanger ben en ik vertel dat niet tijdens een sollicitatie, dan is dat toch ook niet strafbaar? Is dat niet een soortgelijk iets?

Ik denk dat zwanger zijn, iets dat redelijk vaak voorkomt, en in therapie gaan voor anorexia/eetstoornis niet iets soortgelijks is, dan wel twee uitersten.

Nou ja, je gaat in beide gevallen een tijd de ziektewet in.

Maar ik heb even wat gegoogled en ik heb in ieder geval dit gevonden:

Rechten
In de wet staat dat je in een cv of tijdens een sollicitatiegesprek niets hoeft te melden over je gezondheid of je ziekteverleden.
De Wet op de Medische Keuringen verbiedt werkgevers zelfs ernaar te
vragen. Vragen als: "Ben je vaak ziek geweest in het verleden?" of "Heb
je een kinderwens?" zijn dus uit den boze.

Plichten

Je bent wél verplicht om zaken aan te geven die een belemmering
kunnen zijn bij de uitoefening van de functie. Als je bijvoorbeeld
aangepaste werktijden nodig hebt, of als je bepaalde taken, die bij de
functie horen, niet zult kunnen uitvoeren. Het achterhouden van
belangrijke informatie over je gezondheid kan later reden zijn voor
stopzetting van de loonbetaling of - in het uiterste geval - zelfs
leiden tot ontslag op staande voet.

Uit het laatste stuk haal ik dat ik dus wél verplicht ben om te melden dat ik in behandeling ben voor een eetstoornis, omdat het een belemmering is van de werkzaamheden (ik ga tenslotte 3-4 maanden zeker in de ziektewet). Toch?

Gast
Gast

Bericht  girli do 23 jun 2011 - 3:50

Jada schreef:Ik zou trouwens als werkgever pislink worden als ik net nieuw personeel had en die na zoveel maanden weer weggaan en dit al wisten, maar niet aankaartten.
Dat is wat ik ook bedoelde met kijken of het strafbaar is of niet. Ik kan me niet voorstellen dat een werkgever dit zomaar goed hoeft te vinden.

Bovendien denk ik dat je collega's je dit ook niet in dank afnemen. Zij moeten ook tijd in jou steken om je te helpen alles onder de knie te krijgen.
girli
girli
Ratel
Ratel

Bericht  girli do 23 jun 2011 - 3:52

Alex schreef:Uit het laatste stuk haal ik dat ik dus wél verplicht ben om te melden dat ik in behandeling ben voor een eetstoornis, omdat het een belemmering is van de werkzaamheden (ik ga tenslotte 3-4 maanden zeker in de ziektewet). Toch?
Dat haal ik er ook uit.
girli
girli
Ratel
Ratel

Bericht  Gast do 23 jun 2011 - 3:55

girli schreef:
Alex schreef:Uit het laatste stuk haal ik dat ik dus wél verplicht ben om te melden dat ik in behandeling ben voor een eetstoornis, omdat het een belemmering is van de werkzaamheden (ik ga tenslotte 3-4 maanden zeker in de ziektewet). Toch?
Dat haal ik er ook uit.

Right ... dan heb ik volgens mij niet echt keus Open kaart spelen of niet?  - Pagina 2 394967

Gast
Gast

Bericht  Gast do 23 jun 2011 - 3:56

Alex schreef:
girli schreef:
Dat haal ik er ook uit.

Right ... dan heb ik volgens mij niet echt keus Open kaart spelen of niet?  - Pagina 2 394967

Wat voor eetstoornis heb je eigenlijk als ik vragen mag?

Gast
Gast

Bericht  girli do 23 jun 2011 - 3:57

Lijkt me niet meer dan logisch eigenlijk.
girli
girli
Ratel
Ratel

Bericht  Gast do 23 jun 2011 - 3:59

Jada, ik heb boulimia.

Girli, het is eigenlijk ook logisch, maar ik wil zó graag weer aan het werk en de functie waar ik nu op gesolliciteerd heb is zó leuk dat ik dat voor langere tijd wil gaan doen. Daarom twijfel ik zo en daarom baal ik zo erg dat ik grote kans heb de baan niet te krijgen als ik open kaart speel. Snap je?

Gast
Gast

Bericht  girli do 23 jun 2011 - 4:05

Natuurlijk begrijp ik je wel, dat zou ik zelf ook willen in jou positie. Er zijn toch ook andere manieren om aan het werk te gaan zonder dat je verplicht bent om het te noemen, zoals een tijdelijke baan. Dit is ook door meerdere mensen gezegd.

Je hebt zelf ontdekt dat het strafbaar is als je niet vertelt dat je straks in behandeling gaat voor 4 dagen. Daarmee kun je wel nog steeds solliciteren. Wees daar alleen eerlijk in en laat de werkgever zelf die keus maken. Als je het niet vertelt en je werkgever komt er achter, ben je volgens mij verder van huis.
girli
girli
Ratel
Ratel

Bericht  Susan do 23 jun 2011 - 4:35

Het is grond voor stopzetting van je loon of ontslag, dat is wat anders dan strafbaar, lijkt mij.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: