Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Rode bultjes, wat kan dit zijn?

2 plaatsers

Ga naar beneden

Rode bultjes, wat kan dit zijn? Empty Rode bultjes, wat kan dit zijn?

Bericht  Gast zo 2 jan 2011 - 1:00

Mijn vriend roept me net, omdat hij allemaal rode bultjes op z'n lijf heeft. Het zit op z'n bovenrug (hij heeft er eentje kapot gekrabd) en loopt dan over z'n schouders door naar z'n borst, daar zit het in een V-vorm. Ze jeuken ook een beetje. Het zijn een soort platte bultjes.


Laatst aangepast door Dijn82 op zo 2 jan 2011 - 1:23; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rode bultjes, wat kan dit zijn? Empty Re: Rode bultjes, wat kan dit zijn?

Bericht  Fayebella zo 2 jan 2011 - 1:09

Het klinkt als een allergische reactie op iets. Of eczeem, ik heb soms ook last van bultjes bij mijn eczeem en niet alleen droge huid. Maar als hij normaal geen eczeem heeft, lijkt me dit erg onwaarschijnlijk.
Maar wel vervelend voor je vriend, zeker als het jeukt.
Fayebella
Fayebella
Prater
Prater

Aantal berichten : 863
Punten : 902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rode bultjes, wat kan dit zijn? Empty Re: Rode bultjes, wat kan dit zijn?

Bericht  Gast zo 2 jan 2011 - 1:16

Nee hij heeft geen eczeem. Ik zelf wel, maar dit ziet er heel anders uit, al heb je natuurlijk heel veel verschillende soorten eczeem.
Hij had het gister waarschijnlijk al, omdat hij toen al zei dat hij in z'n slaap een bultje kapot had gekrabd, maar zelf niet op z'n rug kon zien dat hij er nog veel meer had. Toen zat het dus nog niet aan de voorkant.
We hebben geen ander wasmiddel, douchespul etc. Ook niks gegeten wat we normaal niet eten.
Iemand zei al dat het misschien gordelroos is, maar dan zou hij er toch veel meer last van moeten hebben dan een beetje jeuk?


Laatst aangepast door Dijn82 op zo 2 jan 2011 - 1:23; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rode bultjes, wat kan dit zijn? Empty Re: Rode bultjes, wat kan dit zijn?

Bericht  Gast zo 2 jan 2011 - 1:17

Heeft hij ergens een grotere stip/vlek? Een vriendin van mij heeft iets gehad wat hier heel veel op lijkt, maar ik weet even niet meer hoe het heet. Volgens mij had zij het ook in een 'v'.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rode bultjes, wat kan dit zijn? Empty Re: Rode bultjes, wat kan dit zijn?

Bericht  Fayebella zo 2 jan 2011 - 1:19

Mijn zus heeft ook 1 keer gordelroos gehad en volgens mij had zij heeeeeeeeeeeeel veel jeuk. Hmm, heel raar. Als hij erg veel last blijft houden dan maar de HAP bellen.

ff offtopic: je woont nu alweer een hele tijd in M. Bevalt het samenwonen je daar ook? Kom je trouwens nog veel in mijn woonplaats? Ik heb met Kerst nog een hele tijd met Geert staan praten. Was gezellig.
Fayebella
Fayebella
Prater
Prater

Aantal berichten : 863
Punten : 902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rode bultjes, wat kan dit zijn? Empty Re: Rode bultjes, wat kan dit zijn?

Bericht  Gast zo 2 jan 2011 - 1:23

June schreef:Heeft hij ergens een grotere stip/vlek? Een vriendin van mij heeft iets gehad wat hier heel veel op lijkt, maar ik weet even niet meer hoe het heet. Volgens mij had zij het ook in een 'v'.

Ja, dat ene bultje op zijn rug dat hij kapot gekrabd heeft, is groter dan de rest.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rode bultjes, wat kan dit zijn? Empty Re: Rode bultjes, wat kan dit zijn?

Bericht  Gast zo 2 jan 2011 - 1:28

Ik stuur haar wel even een sms!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rode bultjes, wat kan dit zijn? Empty Re: Rode bultjes, wat kan dit zijn?

Bericht  Gast zo 2 jan 2011 - 1:31

Thanks!

We kijken het even aan, maar als het erger wordt of hij er meer last van krijgt, bellen we de hap.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rode bultjes, wat kan dit zijn? Empty Re: Rode bultjes, wat kan dit zijn?

Bericht  Gast zo 2 jan 2011 - 1:38

Ze zegt dat het pitriasis rosea heet. Als je ergens op je lijf een grote vlek hebt (doorsnee 3cm ongeveer) en verder op je romp een beetje schilferige plekjes dan heb je het. Aldus die vriendin.

Misschien even googelen en kijken of het vergelijkbaar is?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rode bultjes, wat kan dit zijn? Empty Re: Rode bultjes, wat kan dit zijn?

Bericht  Susan zo 2 jan 2011 - 2:50

Het klinkt een beetje als netelroos, google daar even op.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rode bultjes, wat kan dit zijn? Empty Re: Rode bultjes, wat kan dit zijn?

Bericht  Gast zo 2 jan 2011 - 3:13

Daar lijken de plekjes wel op, maar ik zou echt niet kunnen zeggen of dat het ook is. Als het er morgen nog zit, gaat hij toch maar de huisarts of z'n dermatoloog bellen. Hij heeft ook sclerodermie namelijk, dus misschien heeft het daar iets mee te maken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rode bultjes, wat kan dit zijn? Empty Re: Rode bultjes, wat kan dit zijn?

Bericht  Gast zo 2 jan 2011 - 3:18

Susan schreef:Het klinkt een beetje als netelroos, google daar even op.

Daar lijkt het minder op, dat zijn meer vlekken dan bultjes. Een vriendin (doktersassistente) zei dat het wel gordelroos kan zijn. Daar lijkt het ook wel een beetje op, alleen dan niet zo heftig als de foto's op google. Volgens mij zou hij er dan alleen veel meer last van moeten hebben.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rode bultjes, wat kan dit zijn? Empty Re: Rode bultjes, wat kan dit zijn?

Bericht  Gast wo 5 jan 2011 - 9:10

Fayebella schreef:Mijn zus heeft ook 1 keer gordelroos gehad en volgens mij had zij heeeeeeeeeeeeel veel jeuk. Hmm, heel raar. Als hij erg veel last blijft houden dan maar de HAP bellen.

ff offtopic: je woont nu alweer een hele tijd in M. Bevalt het samenwonen je daar ook? Kom je trouwens nog veel in mijn woonplaats? Ik heb met Kerst nog een hele tijd met Geert staan praten. Was gezellig.

Ik heb hier helemaal overheen gelezen! Ik ben echt al heel lang niet meer in je woonplaats geweest, maar ik ga waarschijnlijk met Geert naar Groezrock.

June: het is inderdaad pityriasis rosea. Volgens de huisarts gaat dat vanzelf weer over na een paar weken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rode bultjes, wat kan dit zijn? Empty Re: Rode bultjes, wat kan dit zijn?

Bericht  Fayebella wo 5 jan 2011 - 9:13

Dijn82 schreef:
Fayebella schreef:Mijn zus heeft ook 1 keer gordelroos gehad en volgens mij had zij heeeeeeeeeeeeel veel jeuk. Hmm, heel raar. Als hij erg veel last blijft houden dan maar de HAP bellen.

ff offtopic: je woont nu alweer een hele tijd in M. Bevalt het samenwonen je daar ook? Kom je trouwens nog veel in mijn woonplaats? Ik heb met Kerst nog een hele tijd met Geert staan praten. Was gezellig.

Ik heb hier helemaal overheen gelezen! Ik ben echt al heel lang niet meer in je woonplaats geweest, maar ik ga waarschijnlijk met Geert naar Groezrock.

June: het is inderdaad pityriasis rosea. Volgens de huisarts gaat dat vanzelf weer over na een paar weken.

Kijk aan, met Geert is het meestal wel gezellig!
Wel balen voor je vriend, dat het vanzelf wel over gaat.....na een paar weken... Ik hoop voor hem dat hij niet meer zoveel jeuk heeft!
Fayebella
Fayebella
Prater
Prater

Aantal berichten : 863
Punten : 902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rode bultjes, wat kan dit zijn? Empty Re: Rode bultjes, wat kan dit zijn?

Bericht  Gast wo 5 jan 2011 - 10:25

Ja klopt. Bij die vriendin van mij werd het eerst wat erger en daarna ging het al heel gauw over. Bij haar had het heel duidelijk te maken met stress. Net voor haar tentamens kreeg ze het. De dag dat de tentamentijd voorbij was, werd het al minder. Wel vervelend, maar niets schadelijks gelukkig dan!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rode bultjes, wat kan dit zijn? Empty Re: Rode bultjes, wat kan dit zijn?

Bericht  Gast wo 5 jan 2011 - 10:29

[quote="Fayebella"]
Dijn82 schreef:
Fayebella schreef:Mijn zus heeft ook 1 keer gordelroos gehad en volgens mij had zij heeeeeeeeeeeeel veel jeuk. Hmm, heel raar. Als hij erg veel last blijft houden dan maar de HAP bellen.

ff offtopic: je woont nu alweer een hele tijd in M. Bevalt het samenwonen je daar ook? Kom je trouwens nog veel in mijn woonplaats? Ik heb met Kerst nog een hele tijd met Geert staan praten. Was gezellig.

Ik heb hier helemaal overheen gelezen! Ik ben echt al heel lang niet meer in je woonplaats geweest, maar ik ga waarschijnlijk met Geert naar Groezrock.

June: het is inderdaad pityriasis rosea. Volgens de huisarts gaat dat vanzelf weer over na een paar weken.

Kijk aan, met Geert is het meestal wel gezellig!
quote]

Zeker, ik vind het wel jammer dat we nu niet zo dicht bij elkaar wonen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rode bultjes, wat kan dit zijn? Empty Re: Rode bultjes, wat kan dit zijn?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum