Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Oudjaarsavond dienst ruilen?

+10
Arwyn
Ploen
minoessepoes
Toet
Weegschaal
Cherique
Susan
Roze Roos
Inge
SleepingBeauty
14 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Oudjaarsavond dienst ruilen? - Pagina 2 Empty Re: Oudjaarsavond dienst ruilen?

Bericht  JustMeDaan za 18 dec 2010 - 5:10

Dat is het nadeel van in de zorg werken.
Heb met kerst ook wel eens late gehad, tsja minder leuk maar goed dat hoort erbij.
Met oud en nieuw ook wel eens 2 vroege, ook niet leuk omdat je laat gaat slapen maar ja hoort erbij.
Nu geluk kerst vrij, omdat ik oud en nieuw wil werken. En nu heb ik oud tot half 5 en nieuw van 18 tot 22.
Anderhalve dienst met een groot contract. Oh en laat vroeg mag volgens het cao, als er maar 8 uur tussen zit.
Werken tot 23 uur en 7 uur starten mag dus gewoon. Maar inderdaad 1x per maand of meer in overleg.

JustMeDaan
Prater
Prater

Aantal berichten : 834
Punten : 872
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oudjaarsavond dienst ruilen? - Pagina 2 Empty Re: Oudjaarsavond dienst ruilen?

Bericht  SleepingBeauty ma 20 dec 2010 - 11:49

Ik heb een berichtje gheangen op onze teamkamer, of iemand 31e avond wil werken, dat ik wel 1jan. een avond of middag wil. Omdat ik 1 jan ook al een vroege dienst heb.

Niet geschoten is altijd mis. En anders laat ik het erbij, ga er niet verder om zeuren hoor, ik snap ook wel dat het erbij hoort.
Ik werk in de thuiszorg, dus het zijn allemaal diensten van 4 uur. Ochtend, vreoge middag, late middag en avond.
Dus opzich was er nog andere keus om te plannen Wink
SleepingBeauty
SleepingBeauty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1855
Punten : 2407
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oudjaarsavond dienst ruilen? - Pagina 2 Empty Re: Oudjaarsavond dienst ruilen?

Bericht  Gast ma 20 dec 2010 - 18:27

Ik vind het anders behoorlijk flauw om iemand EN de late EN de vroege dienst te geven met een dag als dit. Ik zou het bij mijn manager aankaarten. Ik begrijp dat je dit soort dingen hebt met werken in de zorg maar 1 iemand voor alles laten opdraaien vind ik nog al afschuiverig overkomen eerlijk gezegd.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Oudjaarsavond dienst ruilen? - Pagina 2 Empty Re: Oudjaarsavond dienst ruilen?

Bericht  Arwyn ma 20 dec 2010 - 20:51

SleepingBeauty schreef:Bedankt voor jullie reacties.
Ga het nog even proberen en anders pech gehad voor dit jaar, maar heb haar al wel evne mee gedeeld dat ik het niet weer wil zo. Dat het gewoon erg onprettig is voor mij maar ook voor andere collega's.

OUdjaarsdag is voor ons geen feestdag, alleen 's avonds.
Ik ben met kerst wel vrij jah angel

Oudjaarsdag is sowieso geen feestdag hoor Wink Ik werk in een kledingzaak en moet gewoon werken die dag! Volgens mij is het vanaf 6uur of zo een feest'dag'.

Tsja, je bent met kerst wel vrij, dat zal de planning verklaren.. Maar ja, laat/vroeg blijft gewoon vervelend!
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oudjaarsavond dienst ruilen? - Pagina 2 Empty Re: Oudjaarsavond dienst ruilen?

Bericht  Gast wo 22 dec 2010 - 4:34

Bij ons gebeurt het ook hoor dat je op 31 dec. een late hebt en op 1 jan. een vroege. Ikzelf zou het ook niet prettig vinden. Maar dit gebeurt nu eenmaal in de zorg. Mijn vader heeft dat overigens ook al eens gehad. Maar die draait nu bijna altijd nachtdiensten met OEN.
Nu ben ik met kerst en met OEN vrij. zo geregeld, omdat ik alle andere feestdagen van dit jaar heb gewerkt.

Voor volgend jaar weet ik eigenlijk al hoe ik wil werken angel Is wel snel en vroeg, maar ben er wel overuit.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Oudjaarsavond dienst ruilen? - Pagina 2 Empty Re: Oudjaarsavond dienst ruilen?

Bericht  Gast wo 22 dec 2010 - 23:19

SleepingBeauty schreef:Ik moet oudjaarsavond werken, maar heb daar zo de balen van!!
Het ergste vind ik nog dat ik de ochtend erna weer moet. Tot 23.00 en dan om 7.30 weer.
Dus heel mijn oud & nieuw is gelijk weg..

Nu zit ik te denken of ik hem met een collega ga ruilen..
Maar aan de andere kant vind ik dat ook stom, omdat die anders oudjaarsavond moet werken.
Vind gewoon stom gepland, maarja zegt onze 'lieftallige planner' dat heb je soms met de feestdagen Neutral
volgens haar mag dat gewoon, maar dat het voor mensen niet fijn is denkt ze niet over na...
Vind het zo waardeloos laat - vroeg. 's Avonds maak ik me al druk dat ik de volgende dag er alweer vroeg uit moet.

Bij mijn man (werkt dus ook onregelmatig) mag dat niet eens, zo kort tussen 2 diensten. Er moet meer tijd tussen zitten dacht ik. Lullig geplant hoor.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Oudjaarsavond dienst ruilen? - Pagina 2 Empty Re: Oudjaarsavond dienst ruilen?

Bericht  JustMeDaan do 23 dec 2010 - 0:27

Nee hoor precies 8 uur ertussen mag volgens de CAO VVT.
Soms kunnen ze gewoon niet anders plannen. Jammer.
En inderdaad is oudjaar geen feestdag, dit is pas vanaf 18 uur inderdaad.
Ik moet tot half 5 werken, dus voor mij valt het ook niet onder feestdag, en krijg dus ook geen extra ORT.

JustMeDaan
Prater
Prater

Aantal berichten : 834
Punten : 872
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oudjaarsavond dienst ruilen? - Pagina 2 Empty Re: Oudjaarsavond dienst ruilen?

Bericht  Inge do 23 dec 2010 - 0:38

Zo zie je maar dat het overal ergens anders geregeld is qua diensten / werken / rooster etc...
Wij hebben feestdagen rooster en dat komt er op neer dat je of koninginnedag of 5 mei werkt, of pasen of pinksteren en kerst of oud op nieuw of oudjaar of nieuwjaar.
Oudjaar is idd pas vanaf 's avonds een feestdag maar wij rekenen hem wel als feestdag, inderdaad ook omdat de collega die werkt tot in de avond moet werken.

Heb je al iets gehoord van collega's die willen ruilen? zijn er ook collega's de geen 1 feestdag hoeven te werken? of dat niet?
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oudjaarsavond dienst ruilen? - Pagina 2 Empty Re: Oudjaarsavond dienst ruilen?

Bericht  Gast do 23 dec 2010 - 6:35

JustMeDaan schreef:Nee hoor precies 8 uur ertussen mag volgens de CAO VVT.
Soms kunnen ze gewoon niet anders plannen. Jammer.
En inderdaad is oudjaar geen feestdag, dit is pas vanaf 18 uur inderdaad.
Ik moet tot half 5 werken, dus voor mij valt het ook niet onder feestdag, en krijg dus ook geen extra ORT.

Natuurlijk kan het soms niet anders maar dit komt behoorlijk afschuiverig over. Juist met dit soort dagen doe je toch je best om het niet zo in te plannen dat 1 iemand de lul is of wel? Verdeel het gewoon over twee personen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Oudjaarsavond dienst ruilen? - Pagina 2 Empty Re: Oudjaarsavond dienst ruilen?

Bericht  JustMeDaan vr 24 dec 2010 - 7:38

Lagom schreef:
JustMeDaan schreef:Nee hoor precies 8 uur ertussen mag volgens de CAO VVT.
Soms kunnen ze gewoon niet anders plannen. Jammer.
En inderdaad is oudjaar geen feestdag, dit is pas vanaf 18 uur inderdaad.
Ik moet tot half 5 werken, dus voor mij valt het ook niet onder feestdag, en krijg dus ook geen extra ORT.

Natuurlijk kan het soms niet anders maar dit komt behoorlijk afschuiverig over. Juist met dit soort dagen doe je toch je best om het niet zo in te plannen dat 1 iemand de lul is of wel? Verdeel het gewoon over twee personen.

Soms gaat dat gewoon niet. Hoe dan ook maak je het nooit iedereen naar de zin. Sommigen hebben laat-vroeg met oud en nieuw. Sommigen 2 vroege, en die klagen ook ja ik moet er vroeg uit met nieuwjaar. Tsja dat hoort erbij.
Vorig jaar had ik 1e kerstdag van 07:00 tot half 4 en 2e kerstdag dienst van half 3 tot 23 uur, afspraak staan met vriendinnen en met familie. Die met vriendinnen ging door 1e kerstdag, familie moest ik laten gaan 2e kerstdag. Balen maar dat hoort erbij. Iedereen is het liefste met eten enz thuis, en slaapt graag wat langer na oudjaar. In de zorg kan dit nu eenmaal niet.

JustMeDaan
Prater
Prater

Aantal berichten : 834
Punten : 872
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oudjaarsavond dienst ruilen? - Pagina 2 Empty Re: Oudjaarsavond dienst ruilen?

Bericht  Gast vr 24 dec 2010 - 7:41

Er zit nogal een wezelijk verschil tussen 'iedereen het naar zijn zin maken' en 'alles op 1 iemand afschuiven zodat de rest het naar zijn zin heeft'. Als je allemaal een beetje oppakt lijkt het me een eerlijker verhaal. Ik begrijp best dat er altijd mensen moeten zijn in de zorg maar je kunt mij niet wijsmaken dat niemand op deze ene persoon na, beschikbaar is voor de late OF de vroege dienst zodat je het deelt ipv afschuift.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Oudjaarsavond dienst ruilen? - Pagina 2 Empty Re: Oudjaarsavond dienst ruilen?

Bericht  Gast vr 24 dec 2010 - 8:08

Ik vind het ook wel lullig gepland hoor, ik werk ook in de zorg, en bij ons is het ook laat-laat met oud en nieuw. En vroeg-vroeg. Dan heeft diegene met de vroege in ieder geval nog wat aan de avond, en diegene met de late kan nog wat langer doorgaan na de jaarwisseling.

Verder is het bij ons ook zo als bij Inge, oud&nieuw of kerst, en pasen of pinksteren, en hemelvaartsdag of koninginnedag.

Ik moest zelf nu met oud en nieuw vroege, en dan 2 januari ook nog, maar heb me ziekgemeld. Tenminste, ik moet dinsdag even weer bellen hoe het gaat, en hoe rot ik het ook vind, het gaat me gewoon niet lukken om te werken, en zeker geen 3 vroege, dat trek ik lichamelijk niet meer. Ik zit mezelf dan al druk te maken of ze het wel kunnen oplossen, maar ik kan daar natuurlijk ook weinig aan doen. Had zelf ook nog graag wat langer doorgewerkt, maar ik merk gewoon dat het nu echt te zwaar wordt in de zorg. Kan de mensen nauwelijks meer aankleden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Oudjaarsavond dienst ruilen? - Pagina 2 Empty Re: Oudjaarsavond dienst ruilen?

Bericht  May vr 24 dec 2010 - 23:16

Bij ons is het of je werkt vroeg-laat of laat-vroeg, zo wordt je ingepland en je kan natuurlijk altijd onderling ruilen. Dit zorgt bij ons eigenlijk nooit voor problemen. Zo moet ik vandaag werken van 14-22 en moest ik morgen eigenlijk van 8-16 werken, maar doordat een collega zich vandaag ziek heeft gemeld werk ik morgen van 7-14. Nou ja ik vind het niet zo erg, dat is nou eenmaal het risico van het vak. Ik heb voor de zorg gekozen, en wist dat dit erbij hoorde.
May
May
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4093
Punten : 4169
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Twente

Terug naar boven Ga naar beneden

Oudjaarsavond dienst ruilen? - Pagina 2 Empty Re: Oudjaarsavond dienst ruilen?

Bericht  JustMeDaan za 25 dec 2010 - 2:13

Er word alleen over haar diensten gepraat dus hoe weet je nou of het afschuiven is??!!
Er zullen er misschien wel meer zijn die zo rot moeten werken.
Wil je dat niet, dan moet je een baan zoeken waarbij je dat niet hebt.
Maar dat is mijn mening.

JustMeDaan
Prater
Prater

Aantal berichten : 834
Punten : 872
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oudjaarsavond dienst ruilen? - Pagina 2 Empty Re: Oudjaarsavond dienst ruilen?

Bericht  Gast za 25 dec 2010 - 2:43

Ze geeft aan proberen te ruilen dus ik neem aan dat er meerdere collega's zijn die ook ingeroosterd hadden kunnen worden op 1 van haar diensten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Oudjaarsavond dienst ruilen? - Pagina 2 Empty Re: Oudjaarsavond dienst ruilen?

Bericht  JustMeDaan zo 26 dec 2010 - 13:12

Tuurlijk er is altijd iemand van de dag die jouw avond zou kunnen werken, maar dan hebben die misschien 2 rotdiensten, moeten die dan maar ruilen zodat zij lekkere diensten heeft?
Echt soms kan het gewoon niet anders, en soms heeft dan iemand rot diensten. Volgend jaar in de gaten houden dat een ander ze heeft, dan kan jij weer lekker gaan en staan waar je wilt.

JustMeDaan
Prater
Prater

Aantal berichten : 834
Punten : 872
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oudjaarsavond dienst ruilen? - Pagina 2 Empty Re: Oudjaarsavond dienst ruilen?

Bericht  Inge zo 26 dec 2010 - 13:34

JustMeDaan schreef:Tuurlijk er is altijd iemand van de dag die jouw avond zou kunnen werken, maar dan hebben die misschien 2 rotdiensten, moeten die dan maar ruilen zodat zij lekkere diensten heeft?
Echt soms kan het gewoon niet anders, en soms heeft dan iemand rot diensten. Volgend jaar in de gaten houden dat een ander ze heeft, dan kan jij weer lekker gaan en staan waar je wilt.

laat - vroeg is toch wel de rotste dienst die je kan hebben met oud op nieuw (op oud op nieuw zelf na dan)...
eerlijker zou zijn vroeg - vroeg / laat - laat zodat je allebei nog iets aan je oud en nieuw hebt...
zo is het in de meeste instellingen waar ik gewerkt heb + wat ik hoor ook geregeld... Natuurlijk kan het soms voorkomen dat het niet anders kan, en we weten allemaal dat dit erbij hoort in de zorg... maar om te zeggen dat het helemaal eerlijk is deze diensten zo, niet echt... Ook al mag het cao gezien wel.
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oudjaarsavond dienst ruilen? - Pagina 2 Empty Re: Oudjaarsavond dienst ruilen?

Bericht  Gast zo 26 dec 2010 - 21:31

Inge schreef:
JustMeDaan schreef:Tuurlijk er is altijd iemand van de dag die jouw avond zou kunnen werken, maar dan hebben die misschien 2 rotdiensten, moeten die dan maar ruilen zodat zij lekkere diensten heeft?
Echt soms kan het gewoon niet anders, en soms heeft dan iemand rot diensten. Volgend jaar in de gaten houden dat een ander ze heeft, dan kan jij weer lekker gaan en staan waar je wilt.

laat - vroeg is toch wel de rotste dienst die je kan hebben met oud op nieuw (op oud op nieuw zelf na dan)...
eerlijker zou zijn vroeg - vroeg / laat - laat zodat je allebei nog iets aan je oud en nieuw hebt...
zo is het in de meeste instellingen waar ik gewerkt heb + wat ik hoor ook geregeld... Natuurlijk kan het soms voorkomen dat het niet anders kan, en we weten allemaal dat dit erbij hoort in de zorg... maar om te zeggen dat het helemaal eerlijk is deze diensten zo, niet echt... Ook al mag het cao gezien wel.

Dat is wat ik bedoel. Juist met dit soort gelegenheden probeer je het toch zo min mogelijk vervelend in te roosteren neem ik aan. Je kunt dan wel in de zorg werken en zeggen dat het nu eenmaal zo gaat maar dit verhaal gaat er bij mij gewoon niet in, sorry.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Oudjaarsavond dienst ruilen? - Pagina 2 Empty Re: Oudjaarsavond dienst ruilen?

Bericht  JustMeDaan ma 27 dec 2010 - 12:35

Je probeerd inderdaad zo min mogelijk vervelend te roosteren. Misschien is dat in dit geval wel gebeurd en is er helaas 1 de pineut.
En geloof mij maar dat het soms zo kan gaan, als jij met te weinig personeel je diensten op moet lossen dan kan het niet anders soms.

JustMeDaan
Prater
Prater

Aantal berichten : 834
Punten : 872
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oudjaarsavond dienst ruilen? - Pagina 2 Empty Re: Oudjaarsavond dienst ruilen?

Bericht  Gast di 28 dec 2010 - 0:52

Lagom schreef:Ik vind het anders behoorlijk flauw om iemand EN de late EN de vroege dienst te geven met een dag als dit. Ik zou het bij mijn manager aankaarten. Ik begrijp dat je dit soort dingen hebt met werken in de zorg maar 1 iemand voor alles laten opdraaien vind ik nog al afschuiverig overkomen eerlijk gezegd.

ben ik met je eens,
bij ons (en op mijn eerdere werk ook) was het of vroeg/vroeg of laat/laat. Dat lijkt mij dan wat eerlijker!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Oudjaarsavond dienst ruilen? - Pagina 2 Empty Re: Oudjaarsavond dienst ruilen?

Bericht  SleepingBeauty di 28 dec 2010 - 21:42

Helaas is het niet gelukt te ruilen... Neutral
We blijven nu dan ook lekker thuis met oud&nieuw.
Anders waren we ws nog naar familie gegaan een half uur verder op, maar dat is niet echt de moeite als ik om kwart over 11 half 12 thuis ben :P
Gelukkig hebben we nog vrienden in de buurt en wordt het vast nog wel een gezellig en kort oud& nieuw :-)

Ja ik vind het persoonlijk nooit leuk om laat-vreog te werken.... En nu helemaal niet :P
SleepingBeauty
SleepingBeauty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1855
Punten : 2407
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oudjaarsavond dienst ruilen? - Pagina 2 Empty Re: Oudjaarsavond dienst ruilen?

Bericht  Tania di 28 dec 2010 - 22:10

JustMeDaan schreef:Je probeerd inderdaad zo min mogelijk vervelend te roosteren. Misschien is dat in dit geval wel gebeurd en is er helaas 1 de pineut.
En geloof mij maar dat het soms zo kan gaan, als jij met te weinig personeel je diensten op moet lossen dan kan het niet anders soms.

Tja en soms is het een kwestie van niet anders willen. Op mijn werk gebeuren dit soort dingen ook wel is, terwijl we er dan zelf met een beetje puzzelen wel uitkomen. Het is voor roosteraars altijd erg makkelijk om te zeggen dat het echt niet anders kon.
Als er mensen waren waar ze mee had kunnen ruilen dan had het zeer waarschijnlijk dus ook anders ingeroosterd kunnen worden.

En voor de mensen die zeggen dat hoort er nou eenmaal bij in de zorg. Dat betekent nog niet dat het leuk is. Ik neem aan dat iedereen wel dingen heeft op z'n werk die je minder leuk vindt, dat betekent toch niet dat ze er niet van mag balen. Ik vind het ook raar, het is een stuk eerlijker om vroeg-vroeg en laat-laat te roosteren met oud en nieuw.

En voor iedereen die iets roept over wat wel en niet mag m.b.t. tijden tussen de diensten, hier staat precies wat wel en niet mag http://www.arbeidsinspectie.nl/Images/Arbeidstijdenwet_tcm290-261487.pdf
Tenzij er iets heel anders staat in de cao, maar ik weet niet welke cao to heeft.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oudjaarsavond dienst ruilen? - Pagina 2 Empty Re: Oudjaarsavond dienst ruilen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum