Ziek melden voor 'baaldag'
+13
Nala
Susan
Sushi
mzcharlotte
Suus
Shisha
Error
Tyrael
minoessepoes
Rush
Moezie
Sterre
TukTuk
17 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Ziek melden voor 'baaldag'
ik heb er uberhaupt nog nooit aan gedacht om me daarvoor ziek te melden! maja ben dan ook geen type om me snel ziek te melden (kan met 39graden koorts nog staan te werken)
denk dat het wel als afleiding werkt, thuis zitten balen is ook zo iets..
wel meld ik het aan mn collega's, zodat ik het rustiger aan doe, of zij een bepaalde bewoner die ik op dat moment niet echt kan hebben kunnen doen. en dan doen we gewoon niets extra's.
denk ook wel dat bij ons meespeelt dat als ik me ziek meld er dan iemand anders teruggeroepen moet worden, en weet zelf hoe vervelend het kan zijn om teruggeroepen te worden
denk dat het wel als afleiding werkt, thuis zitten balen is ook zo iets..
wel meld ik het aan mn collega's, zodat ik het rustiger aan doe, of zij een bepaalde bewoner die ik op dat moment niet echt kan hebben kunnen doen. en dan doen we gewoon niets extra's.
denk ook wel dat bij ons meespeelt dat als ik me ziek meld er dan iemand anders teruggeroepen moet worden, en weet zelf hoe vervelend het kan zijn om teruggeroepen te worden
sanne-84- Ratel
- Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10
Razz_ schreef:Ik vind het trouwens wel een verschil of je echt depressief bent of gewoon geen zin hebt of omdat je gewoon geen zin hebt
mee eens
sanne-84- Ratel
- Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Ik heb ook wel eens geen zin maar ik ga me er niet beter door voelen als ik me onterecht ga ziek melden. Dan voel ik me daar ook weer schuldig over.
Het komt wel eens voor dat ik gebeld wordt of ik extra wil werken of dat er als ik al aan het werk ben gevraagd wordt of ik langer wil blijven. Dan zeg ik wel eens nee als ik een baaldag heb.
Het komt wel eens voor dat ik gebeld wordt of ik extra wil werken of dat er als ik al aan het werk ben gevraagd wordt of ik langer wil blijven. Dan zeg ik wel eens nee als ik een baaldag heb.
Jente10- Fluisteraar
- Aantal berichten : 264
Punten : 270
Registratiedatum : 13-12-10
Nou, ik wil wel opbiechten dat ik dat wel eens gedaan heb. Ik heb ooit een verschrikkelijke administratieve baan gehad op de klachtenadministratie van een bedrijf waar ik dus de hele dag gezeur en geklaag van klanten aan kon horen. Ik ben echt niet de persoon die daar veel geduld voor op kan brengen, maar eindeloze beleefdheid is natuurlijk wel een vereiste in zo'n werk. Af en toe kon ik het gewoon niet meer opbrengen te gaan en dan meldde ik me ziek. Gelukkig heb ik nu leuk werk en zou ik zoiets niet meer doen, ook niet uit principiele overwegingen trouwens.
Gast- Gast
Ook mee eens.sanne-84 schreef:Razz_ schreef:Ik vind het trouwens wel een verschil of je echt depressief bent of gewoon geen zin hebt of omdat je gewoon geen zin hebt
mee eens
Gast- Gast
Break Of Day schreef:Nala schreef:Op mijn vorig werk had je recht op 3 'baaldagen' per jaar. Op die dagen hoefde je geen doktersattestje binnen te brengen, want als je gewoon ziek was, moest je vanaf dag 1 een attestje hebben. Ik heb er overigens 1x gebruik van gemaakt, toen ze ons 's nachts vanuit het ziekenhuis opbelden dat mijn opa ging overlijden. De dag erop heb ik zo'n baaldag ingezet.
Dat vind ik vreemd. Voor 'gewoon' een griepje ga ik echt niet naar de huisarts. Die zegt toch: ga naar bed en wacht tot je weer beter bent.. Een griepje duurt bij mij enkele dagen..
Op mijn werk is dat gelukkig niet zo.
Bij ons op school is dat ook.. We hebben verplichte lessen (praktijk), en als je ziek bent en niet kan, móet je een briefje van de huisarts. Het is in België ook heel normaal om voor een griepje naar een HA te gaan, stond daar echt van te kijken.
Het is wel heel irritant, want tja het kost geld (je mag het ff contant afrekenen daar)en de vraag is of je het vergoed krijgt van je verzekering.
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Nee, ik doe dat niet. Ik meld me uberhaupt weinig ziek, ik heb collega's met een beetje verkoudheid al twee dagen thuis blijven. Ik ben wel al twee keer naar huis gestuurd met mijn eigen gesnotter, omdat mijn begeleider het niet meer helemaal verantwoord vond ik heb wel een nogal langslepende blessure, waarvoor ik vaker naar de fysio of de orthopeed moet en dat zijn dus wel uren die onder 'ziek zijn' vallen.
Voor mijn werk geldt trouwens in de meeste gevallen dat degene die zich ziek meld, alleen zichzelf ermee heeft. Het is niet zo dat je dan collega's met extra werk opzadelt.
Voor mijn werk geldt trouwens in de meeste gevallen dat degene die zich ziek meld, alleen zichzelf ermee heeft. Het is niet zo dat je dan collega's met extra werk opzadelt.
Niekske- Kletskop
- Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Nou dat dan ook weer niet. Als ik ziek ben ben ik ziek. Vorig jaar had ik buikgriep, dinsdagmiddag op het werk vlak voordat ik naar huis ging moeten overgeven, vervolgens de hele avond niets anders gedaan dan overgeven. Volgende dag dus uiteraard thuis gebleven. Die dag niet meer overgegeven, maar ook niets gegeten. Donderdag voelde ik me wel weer redelijk oke, maar omdat ik de dag ervoor nog niets had kunnen eten, ben ik niet naar het werk gegaan. Collega smeekte me werkelijk om toch te komen omdat ze het zo giga druk hadden, maar dat weiger ik dus gewoon. Ik ga niet werken als ik zo slap ben als een vaatdoek en al anderhalve dag geen eten heb gehad.Susan schreef:zegmaar_ schreef:Never. Maar wat zijn we hier een stelletje goody two shoes, zeg. Ik weet wel dat er mensen om het minste en geringste naar huis gaan. Is er niemand hier die durft op te biechten dat...?
Ik had niet verwacht dat er mensen gingen zeggen dat ze zich ziek melden voor een baaldag, de meesten zeggen altijd door te gaan tot ze erbij neervallen.
Gast- Gast
In België is dat vrij gebruikelijk dat je een attest moet hebben van de huisarts als je ziek thuisblijft. Volgens mij om ziekmelding ivm baaldag tegen te gaan.Break Of Day schreef:Nala schreef:Op mijn vorig werk had je recht op 3 'baaldagen' per jaar. Op die dagen hoefde je geen doktersattestje binnen te brengen, want als je gewoon ziek was, moest je vanaf dag 1 een attestje hebben. Ik heb er overigens 1x gebruik van gemaakt, toen ze ons 's nachts vanuit het ziekenhuis opbelden dat mijn opa ging overlijden. De dag erop heb ik zo'n baaldag ingezet.
Dat vind ik vreemd. Voor 'gewoon' een griepje ga ik echt niet naar de huisarts. Die zegt toch: ga naar bed en wacht tot je weer beter bent.. Een griepje duurt bij mij enkele dagen..
Gast- Gast
Vergeet-me-nietje schreef:In België is dat vrij gebruikelijk dat je een attest moet hebben van de huisarts als je ziek thuisblijft. Volgens mij om ziekmelding ivm baaldag tegen te gaan.Break Of Day schreef:Nala schreef:Op mijn vorig werk had je recht op 3 'baaldagen' per jaar. Op die dagen hoefde je geen doktersattestje binnen te brengen, want als je gewoon ziek was, moest je vanaf dag 1 een attestje hebben. Ik heb er overigens 1x gebruik van gemaakt, toen ze ons 's nachts vanuit het ziekenhuis opbelden dat mijn opa ging overlijden. De dag erop heb ik zo'n baaldag ingezet.
Gelukkig heeft mijn werkgever dan nog wel vertrouwen in zijn medewerkers (ook niet altijd terecht, blijkt uit mijn openingspost overigens).
Ik heb trouwens wel eens gehad dat ik ziek was ivm griep, in bed lag en meteen de 1e dag door de arbo werd gebeld met de vraag of ik al naar de huisarts was geweest. Toen ik zei dat dat niet zo was, werd ik er inderdaad ook van beschuldigd dat ik verzuimde, en deed alsof. Ik ben toen zo kwaad geworden. En gezegd dat als ze me niet geloofden, dat ze dan maar bij me langs moesten komen.
Het enige dat ze zeiden was: je moet alsnog naar de huisarts gaan.
Heb ik niet gedaan dus, en het is een les geweest. Mocht ik weer griep hebben, en de arbo belt, dan zeg ik gewoon dat ik wel geweest ben en dat de ha adviseerde om in bed te blijven.
Klote is dat, die achterdochtigheid. Er zullen mensen misbruik maken van de situatie, maar het voelt zo klote dat ze jou niet geloven, terwijl je wel gewoon ziek bent en je klote voelt.
En ik zou zelf nooit misbruik van de situatie maken. Ik blijf nooit 'zomaar' thuis.
Edit: dit voorval gebeurde toen wij een ijverige chef de bureau hadden die iedereen keurig ziek meldde bij de arbo. Nu weet ik dat bij ons op kantoor mensen gewoon niet ziek worden gemeld bij de arbo ze korter dan 2 weken ziek zijn. Op je verlofkaart sta je wel als ziek geregistreerd, maar het wordt verder niet doorgegeven ofzo.
Gast- Gast
Nee voor een baaldagje vind ik het niet kunnen. Op school is dat anders. Dan doe je het toch voor jezelf.
Ik werk op een afdeling waar je je collega's echt extra werk opzadeld. Ik werk op een servicedesk dus wanneer ik er niet ben moeten zij opvangen wat ik normaal kan doen.
Ik heb een aantal collega's die al thuisblijven als ze alleen maar hoesten. Kan me daar erg aan irriteren omdat wij het gewoon extreem druk hebben. Ik heb ook een aantal keer op mijn werk gezeten met onwijze verkoudheid en hoofdpijn. Heb gewoon gevraagd of ik die dag dan een iets minder drukke functie mag uitvoeren en dat is geen probleem.
Als je dan merkt dat je collega's zich voor elk wissewasje ziekmelden ga je daar ook wel eens aan denken. Toch kan ik dat niet over mijn hart verkrijgen omdat ik weet hoe rot het is als een collega er niet is.
Overigens loop ik nu al een aantal weken tegen een instortmoment op omdat wij het afgelopen half jaar zwaar onderbezetting hebben gehad. Iedereen is oververmoeid en geprikkeld. Ik heb hierdoor wel wat extra vrije dagen ingelast en dat is wel fijn geweest.
Ik werk op een afdeling waar je je collega's echt extra werk opzadeld. Ik werk op een servicedesk dus wanneer ik er niet ben moeten zij opvangen wat ik normaal kan doen.
Ik heb een aantal collega's die al thuisblijven als ze alleen maar hoesten. Kan me daar erg aan irriteren omdat wij het gewoon extreem druk hebben. Ik heb ook een aantal keer op mijn werk gezeten met onwijze verkoudheid en hoofdpijn. Heb gewoon gevraagd of ik die dag dan een iets minder drukke functie mag uitvoeren en dat is geen probleem.
Als je dan merkt dat je collega's zich voor elk wissewasje ziekmelden ga je daar ook wel eens aan denken. Toch kan ik dat niet over mijn hart verkrijgen omdat ik weet hoe rot het is als een collega er niet is.
Overigens loop ik nu al een aantal weken tegen een instortmoment op omdat wij het afgelopen half jaar zwaar onderbezetting hebben gehad. Iedereen is oververmoeid en geprikkeld. Ik heb hierdoor wel wat extra vrije dagen ingelast en dat is wel fijn geweest.
Miccie- Fluisteraar
- Aantal berichten : 127
Punten : 134
Registratiedatum : 19-12-10
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: