Namen...
+9
Monte
Mel
Mamasapje
duckie
Bruintje Beer
studiebol
volkswagenbusje
Chelle
mickey
13 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Namen...
Als je hem hoort is het trouwens vaker een meisjesnaam, en dat vind ik dan weer raar, haha.
Gast- Gast
Elia is toch gewoon een vrij normale Hebreeuwse naam?
Vind het overigens een prachtige naam, en zeker in combinatie met David. Staan allebei op mijn lijstje!
Vind het overigens een prachtige naam, en zeker in combinatie met David. Staan allebei op mijn lijstje!
Gast- Gast
Marin schreef:Elia is toch gewoon een vrij normale Hebreeuwse naam?
Maar Elia is een Hebreeuwse naam. Dat klopt. Is een profeet uit het oude testament.
Bruintje Beer- Kletskop
- Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10
_Leaf_ schreef:Als je hem hoort is het trouwens vaker een meisjesnaam, en dat vind ik dan weer raar, haha.
Dat vind ik dan ook weer raar want vind het toch echt een jongensnaam.
Bruintje Beer- Kletskop
- Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Marin schreef:Elia is toch gewoon een vrij normale Hebreeuwse naam?
Ja dat klopt, maar ik heb het nog nooit in mijn omgeving gehoord. Dat het een Herbreeuwse naam is kwam ik pas veel later achter.
Ik vind trouwens jongensnamen ook makkelijker dan meisjesnamen.
Mijn lijst met meisjesnamen is zo lang maar er springt voor mij niet echt 1tje uit waar ik denk van die wordt het. Bij jongensnamen heb ik dat wel, ik heb al twee namen waar ik zeker van ben en mijn vriend is het er ook mee eens.
Maar dan moet ik wel jongetjes krijgen
smooch- Kletskop
- Aantal berichten : 2385
Punten : 2453
Marin schreef:E.lia is toch gewoon een vrij normale Hebreeuwse naam?
Je hoort m anders nooit, en in Nederland zijn er in 20 jaar tijd ook maar een handjevol jongetjes geboren met die naam.
Elijah bijvoorbeeld hoor je vaker.
Gast- Gast
Oh ja dat is waar, ik keek niet echt naar hoe vaak ie voorkomt in NL, maar meer wereldwijd.
Gast- Gast
Je namenlijstje komt aardig in de buurt van onze namenlijst. En toen wij Joris tegen kwamen waren we verkocht. Verder vonden we toendertijd Bo ook erg leuk.
Voor bij de 2e hadden we Martijn, Thijs en Oscar. Ruben vond ik ook erg leuk, maar te populair.
Voor bij de 2e hadden we Martijn, Thijs en Oscar. Ruben vond ik ook erg leuk, maar te populair.
LMCurious- Prater
- Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10
Het "probleem" met Joris is dat het zoontje van een collega van mij ook zo heet. Dat vind ik niet leuk. Maar volgens een vriendin moet ik me daar niet druk om maken en gewoon die naam kiezen als dat de enige is die we allebei helemaal leuk vinden. Bovendien is het niet zeker dat ik hier blijf werken, ligt eraan of ik een vast contract krijg of niet...LMCurious schreef:Je namenlijstje komt aardig in de buurt van onze namenlijst. En toen wij Joris tegen kwamen waren we verkocht. Verder vonden we toendertijd Bo ook erg leuk.
mickey- Kletskop
- Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10
Wat vinden jullie tot nu toe van de namen die al genoemd zijn? Zit er iets tussen dat jullie leuk vinden?
Monte- Ratel
- Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Ik heb mijn vriend vandaag nog niet gezien, dus ik kan alleen namens mijzelf praten.
Sommige namen vind ik te apart, ik ben wel van de hollandse namen, mijn vriend ook. Die vindt Levi al exotisch...
Ik zag Fynn langs komen, ik zou het dan schrijven als Finn, maar die is ook al afgekeurd, Bas vind ik errug leuk, maar wederom komt die naam al voor in de familie, dus valt ook al af. De scandinavische namen die voorbij kwamen vond ik toch wel erg bijzonder, beetje te voor ons denk ik... Thomas is ook al afgekeurd door vriend...
Stiekem vind ik mijn vriend lastiger met de namen als mijzelf
Sommige namen vind ik te apart, ik ben wel van de hollandse namen, mijn vriend ook. Die vindt Levi al exotisch...
Ik zag Fynn langs komen, ik zou het dan schrijven als Finn, maar die is ook al afgekeurd, Bas vind ik errug leuk, maar wederom komt die naam al voor in de familie, dus valt ook al af. De scandinavische namen die voorbij kwamen vond ik toch wel erg bijzonder, beetje te voor ons denk ik... Thomas is ook al afgekeurd door vriend...
Stiekem vind ik mijn vriend lastiger met de namen als mijzelf
mickey- Kletskop
- Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Geen van deze gaat het hier worden (met dank aan een zeer kieskeurige vent haha)
Tristan
Mika
Pepijn
Julian
Marijn
Merijn
Steef
Stefan
Jurrian
Fabian
Lukas
En J.esper natuurlijk
Gast- Gast
Fynn is Scandinavisch, Finn is Nederlands
En de "Hollandse" namen dan als:
Koen
Wouter
Pepijn
Robin
Niels
Bram
Stan
Jim
Mats
Max
Jeppe
Tobias
Janniek/Jannick
Daan
Mees
Tim
Lyam/Liam
Lars
Jens
Rick
Thom/Tom
Quinten
Joep
Noah
Thijs
Thijn
Thijmen
Timon
Milan
Wout
Sil/Syl
Guus
Fedde
En de "Hollandse" namen dan als:
Koen
Wouter
Pepijn
Robin
Niels
Bram
Stan
Jim
Mats
Max
Jeppe
Tobias
Janniek/Jannick
Daan
Mees
Tim
Lyam/Liam
Lars
Jens
Rick
Thom/Tom
Quinten
Joep
Noah
Thijs
Thijn
Thijmen
Timon
Milan
Wout
Sil/Syl
Guus
Fedde
Gast- Gast
mickey schreef:Het "probleem" met Joris is dat het zoontje van een collega van mij ook zo heet. Dat vind ik niet leuk. Maar volgens een vriendin moet ik me daar niet druk om maken en gewoon die naam kiezen als dat de enige is die we allebei helemaal leuk vinden. Bovendien is het niet zeker dat ik hier blijf werken, ligt eraan of ik een vast contract krijg of niet...LMCurious schreef:Je namenlijstje komt aardig in de buurt van onze namenlijst. En toen wij Joris tegen kwamen waren we verkocht. Verder vonden we toendertijd Bo ook erg leuk.
Haha, dat hadden wij dus met Cas en Bo. 2 collega's van Dave hebben een kindje met een van beide namen. Waardoor hij er echt niet aanwilde. Terwijl in zijn geval zeker was dat hij daar niet zou blijven. maar goed, hij wilde het echt niet meer.
Wat ik trouwens wel veel vond uitmaken was als we namen vaker noemde als we het over de baby hadden (onderling dan uiteraard) Daardoor konden we kijken hoe een naam klonk, en er een beetje aan wennen. Daarom is Milan bij ons afgevallen, en op die manier is Milou de 2e keer juist wel goedgekeurd de 2e keer. Vooral de meisjesnamen vonden we de 2e keer erg lastig. En Dave was dan ook degene die bijna niks leuk vond. Maar hoe vaker ik het noemde hoe leuker hij het vond. Dus misschien ook handig om eens te proberen als je er echt niet uitkomt.
LMCurious- Prater
- Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10
Ties,Fedde,Karst
Bosjesvrouw- Prater
- Aantal berichten : 1368
Punten : 1428
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Pagina 2 van 2