Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

whaaah het lukt me echt niet om brei steken op te zetten..

+2
VeryCherry
remover27
6 plaatsers

Ga naar beneden

whaaah het lukt me echt niet om brei steken op te zetten.. Empty whaaah het lukt me echt niet om brei steken op te zetten..

Bericht  remover27 do 21 apr 2011 - 1:47

zelfs niet met youtube filmpjes en met tekeningetjes en omschrijvingen ben ik nu zo dom? pffffff Embarassed

wie heeft de ultieme tip.

remover27
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 126
Punten : 251
Registratiedatum : 19-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

whaaah het lukt me echt niet om brei steken op te zetten.. Empty Re: whaaah het lukt me echt niet om brei steken op te zetten..

Bericht  VeryCherry do 21 apr 2011 - 1:49

Sorry, ik kan niet breien, alleen maar haken.
Wat wil je gaan breien?
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

whaaah het lukt me echt niet om brei steken op te zetten.. Empty Re: whaaah het lukt me echt niet om brei steken op te zetten..

Bericht  Gast do 21 apr 2011 - 1:50

Goed kijken? Het is echt zo simpel!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

whaaah het lukt me echt niet om brei steken op te zetten.. Empty Re: whaaah het lukt me echt niet om brei steken op te zetten..

Bericht  Blond do 21 apr 2011 - 1:50

Mijn moeder zet het altijd voor me op Embarassed
(nu klinkt het net of ik de hele dag zit te breien, ik heb dat jarenlang eens gedaan).
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

whaaah het lukt me echt niet om brei steken op te zetten.. Empty Re: whaaah het lukt me echt niet om brei steken op te zetten..

Bericht  remover27 do 21 apr 2011 - 1:53

oh gewoon even ter ontspanning dat ik wat met mijn handen doe en vroeger vond ik het heel leuk vandaar. Maar dat opsteken lukt met dus ECHT niet ben al een uur bezig pfff

remover27
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 126
Punten : 251
Registratiedatum : 19-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

whaaah het lukt me echt niet om brei steken op te zetten.. Empty Re: whaaah het lukt me echt niet om brei steken op te zetten..

Bericht  Moezie do 21 apr 2011 - 1:53

Oeh Chanche ik keek gisteren in de lokale krant hier en zag jou avatar daar staan.. Ik moest toch ff schakelen :P

Maar ontopic Ik ken niet breien Rolling Eyes
Moezie
Moezie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2751
Punten : 2784
Registratiedatum : 02-12-10
Woonplaats : Limboland

Terug naar boven Ga naar beneden

whaaah het lukt me echt niet om brei steken op te zetten.. Empty Re: whaaah het lukt me echt niet om brei steken op te zetten..

Bericht  Blond do 21 apr 2011 - 1:54

loontjes-power schreef:Oeh Chanche ik keek gisteren in de lokale krant hier en zag jou avatar daar staan.. Ik moest toch ff schakelen :P

Maar ontopic Ik ken niet breien Rolling Eyes

Wat mnoet ik in jouw lokale krant angel ?
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

whaaah het lukt me echt niet om brei steken op te zetten.. Empty Re: whaaah het lukt me echt niet om brei steken op te zetten..

Bericht  Moezie do 21 apr 2011 - 1:56

_Chance schreef:
loontjes-power schreef:Oeh Chanche ik keek gisteren in de lokale krant hier en zag jou avatar daar staan.. Ik moest toch ff schakelen :P

Maar ontopic Ik ken niet breien Rolling Eyes

Wat mnoet ik in jouw lokale krant angel ?

Geen idee scratch Haha maar ik moest gewoon even denken waar me dat plaatje aan liet denken... En toen viel het kwartje :geek:
Moezie
Moezie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2751
Punten : 2784
Registratiedatum : 02-12-10
Woonplaats : Limboland

Terug naar boven Ga naar beneden

whaaah het lukt me echt niet om brei steken op te zetten.. Empty Re: whaaah het lukt me echt niet om brei steken op te zetten..

Bericht  Caramba do 21 apr 2011 - 1:59

Het is toch met je breinaald en duim en wijvinger lusjes maken voor opzetten?
Heb het al een hele tijd niet meer gedaan, weet dus zo 1,2,3 ook niet uit mijn blote hoofd hoe het moet, maar als ik daadwerkelijk een breinaald in mijn hand heb, denk ik het meteen wel weer te weten.
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

whaaah het lukt me echt niet om brei steken op te zetten.. Empty Re: whaaah het lukt me echt niet om brei steken op te zetten..

Bericht  VeryCherry do 21 apr 2011 - 1:59

Whahahaha "uit je blote hoofd" Very Happy
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

whaaah het lukt me echt niet om brei steken op te zetten.. Empty Re: whaaah het lukt me echt niet om brei steken op te zetten..

Bericht  Caramba do 21 apr 2011 - 2:25

Hihi, had laatst ook weer eens een woord die ik jaren niet gezegd had.
Dat woord was bleek, Even in een zin: ik zat voorheen bij mijn pa altijd in de bleek. Bleek is fries voor gras.
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

whaaah het lukt me echt niet om brei steken op te zetten.. Empty Re: whaaah het lukt me echt niet om brei steken op te zetten..

Bericht  Angela_1986 do 21 apr 2011 - 4:20

Steken opzetten is inderdaad helemaal niet moeilijk, als je 't door hebt... nerd Maar wel lastig om zo uit te leggen!

Je hebt twee manieren; 1. met je duim en wijsvinger en 'n breinaald in je hand of 2. breiend opzetten, dus met 2 breinaalden. Welke heb je geprobeerd?
Ik wil 't wel proberen uit te leggen *pakt even 'n bolletje wol en 'n paar breinaalden*

Manier 1:
* Maak 'n lusje in de draad, doe die om je breinaald en trek 'm aan (als je 20 steken op wilt zetten moet je ongeveer 'n draad nemen die zo lang is als één breinaald en daar maak je dan 't lusje),
* Je neemt de naald in je rechtse hand, de draden in je linkse,
* De draad die naar de bol toe loopt, laat je voor je duim doorlopen,
* Het uiteinde van de draad laat je achter je wijsvinger lopen,
* Met m'n overige vingers hou ik onderaan de draad dan weer vast,
* Je haalt je naald naar benden, waardoor er 'n soort driehoekje van draad ontstaat tussen je duim en wijsvinger,
* Er loopt 'n draad voor en achter je duim door, je gaat met je naald onder de voorste draad door en komt tussen die twee draden weer naar boven zodat de draad over je naald heen komt,
*Dan ga je met de naald over de draad die over je wijsvinger loopt, van achter naar voren,
* Je haalt je naald naar voren, tussen de twee draden bij je duim door,
* Laat de lus/draden die over je duim lopen eraf glijden,
* Je hebt dan een draad achter je wijsvinger lopen en 'n draad voor over je duim/middelvinger (afhankelijk van hoe je 'm vast houdt)
* Trek de draden aan en voila, je hebt 'n steek!

Manier 2:
* Zet 'n lusje op de breinaald, trek die aan (hierbij kun je gewoon vooraan de draad beginnen)
* Neem de breinaald met de lus links en de lege rechts dus gewoon zoals je zou doen als je gaat breien,
* Brei 'n steek zoals je normaal zou doen maar laat 'm niet afglijden,
* Op het moment dat je de steek bij breien af zou laten glijden, neem je de steek die op de rechtse naald staat, op je linkse naald, dit herhaal je tot 't aantal gewenste steken.

Succes!
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Woonplaats : In 't zuiden

Terug naar boven Ga naar beneden

whaaah het lukt me echt niet om brei steken op te zetten.. Empty Re: whaaah het lukt me echt niet om brei steken op te zetten..

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum