Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Waarom lukt het niet?

+4
mzcharlotte
Roza
Charles
SuzieQ
8 plaatsers

Ga naar beneden

Waarom lukt het niet? Empty Waarom lukt het niet?

Bericht  SuzieQ za 27 apr 2013 - 21:59

Ik wil zo graag 3 kg kwijt, maar het gebeurt gewoon niet. Ik eet gezond, sport genoeg (3 à 4x per week) en toch kom ik aan. En het zijn geen spieren, ik krijg echt een buikje en mijn heupen worden steeds dikker. Ik word er enorm onzeker van en verdrietig. Is het raar om naar een diëtiste te gaan als je geen overgewicht hebt? Ik kom er zelf echt niet uit.

SuzieQ
Prater
Prater

Aantal berichten : 779
Punten : 1197
Registratiedatum : 11-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Waarom lukt het niet? Empty Re: Waarom lukt het niet?

Bericht  Charles za 27 apr 2013 - 22:41

Ok, eerst even relativeren: je hebt het over 3 (DRIE!) kilo. Van drie kilo krijg je echt geen mega buik hoor, dus blijf even met beide benen op de grond.

Verder wel vervelend dat je het gevoel hebt geen controle te hebben over je gewicht, kan me voorstellen dat je dat een beetje onzeker maakt. Maar verdiep je anders eens goed in voeiding en stofwisseling, dit kan zoveel redenen hebben (vergeet bij dames ook nog: hormonale redenen).
Charles
Charles
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Waarom lukt het niet? Empty Re: Waarom lukt het niet?

Bericht  Gast za 27 apr 2013 - 22:47

Als het om je buik gaat moet je daar naar kijken en niet naar je kilo's. Wellicht kun je advies inwinnen bij de sportschool wat je het beste kunt doen om deze plat te krijgen? Ik denk alleen niet dat dat perse gelijk staat aan 3 kilo hoor.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Waarom lukt het niet? Empty Re: Waarom lukt het niet?

Bericht  Roza za 27 apr 2013 - 22:50

Eet je niet te weinig? Misschien doe je met sporten iets verkeerd waardoor het niet doeltreffend is? Eet je de juiste dingen?

Roza
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2133
Punten : 2532
Registratiedatum : 22-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Waarom lukt het niet? Empty Re: Waarom lukt het niet?

Bericht  mzcharlotte za 27 apr 2013 - 22:52

Drink je voldoende en heb je een regelmatige stoelgang? En inderdaad, eet je wel voldoende?
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waarom lukt het niet? Empty Re: Waarom lukt het niet?

Bericht  SuzieQ za 27 apr 2013 - 23:09

Ik drink voldoende, en ik eet ook wel genoeg geloof ik. Mijn stoelgang is een drama, dan moet je denken aan ongeveer 1x per 1 à 2 weken. Daar heb ik de afgelopen 20 jaar heel wat onderzoeken voor gehad, maar er is niks gevonden.

SuzieQ
Prater
Prater

Aantal berichten : 779
Punten : 1197
Registratiedatum : 11-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Waarom lukt het niet? Empty Re: Waarom lukt het niet?

Bericht  Roza za 27 apr 2013 - 23:10

SuzieQ schreef:Ik drink voldoende, en ik eet ook wel genoeg geloof ik. Mijn stoelgang is een drama, dan moet je denken aan ongeveer 1x per 1 à 2 weken. Daar heb ik de afgelopen 20 jaar heel wat onderzoeken voor gehad, maar er is niks gevonden.

Dit heb ik ook altijd gehad. Sinds dat ik echt nog meer ben gaan drinken en heel veel groente en fruit eet, ga ik nu veel vaker. Ik doe dit zelf ook pas sinds 2 maanden, maar het werkt echt!

Roza
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2133
Punten : 2532
Registratiedatum : 22-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Waarom lukt het niet? Empty Re: Waarom lukt het niet?

Bericht  SuzieQ za 27 apr 2013 - 23:14

Maar ik drink al 3 liter (water en groene thee) en eet veel groenten (ben vegetariër). Fruit eet ik maar 2 per dag, omdat het moet, maar krijg er buikpijn van.

SuzieQ
Prater
Prater

Aantal berichten : 779
Punten : 1197
Registratiedatum : 11-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Waarom lukt het niet? Empty Re: Waarom lukt het niet?

Bericht  Gast za 27 apr 2013 - 23:16

Je krijgt buikpijn van alle soorten fruit?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Waarom lukt het niet? Empty Re: Waarom lukt het niet?

Bericht  mzcharlotte za 27 apr 2013 - 23:28

Pruimen schijnen goed voor de stoelgang te zijn, maar ik drink zelf ook (af en toe) sennapeul thee en voor mij werkt dat echt. Het nadeel van sennapeul is dat je het niet te veel moet drinken want anders kan het een omgekeerd effect krijgen. Mijn stoelgang is op gang gekomen alleen als ik weg van huis ben is het een drama.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waarom lukt het niet? Empty Re: Waarom lukt het niet?

Bericht  Minx za 27 apr 2013 - 23:37

Maar wat eet je dan? En hoeveel beweeg je? En wat drink je. Want met ik eet gezond, ik drink genoeg en ik beweeg genoeg valt er natuurlijk geen zinnig woord over te zeggen.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waarom lukt het niet? Empty Re: Waarom lukt het niet?

Bericht  Slakje za 27 apr 2013 - 23:39

Het is ook zo dat je maar tot op een bepaald gewicht afvalt met gezond eten eh. Het gewicht dat voor jouw lichaam gezond is, en het kan zijn dat dat gewicht wel wat meer wordt naarmate je ouder wordt.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Waarom lukt het niet? Empty Re: Waarom lukt het niet?

Bericht  Gast zo 28 apr 2013 - 0:14

Lik denk niet dat ze de focus nog op afvallen moet leggen eigenlijk. Als je de juiste oefeningen doet moet je toch ook wat strakker kunnen worden?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Waarom lukt het niet? Empty Re: Waarom lukt het niet?

Bericht  SuzieQ zo 28 apr 2013 - 0:34

Ik eet 's ochtends 1 of 2 bruine boterhammen met pindakaas, tussendoor iets van een stuk ontbijtkoek, banaan oid, ik lunch met 2 crackers met sandwich spread en een sinaasappel en tussendoor een cup à soup of rijsttafels ofzo, en 2 blokjes chocola. Avondeten is groenten met een vleesvervanger en rijst of pasta (aardappels kan ik ook niet tegen). Ik neem na het sporten vaak nog wat kwark of een gekookt ei.
Ik doe elke week 1 uur steps, 1 uur bodyshape, 1 of 2 uur bodypump en ik probeer 1 à 2 x te gaan hardlopen (8 km in 45 min per keer). Ik heb zittend werk dus de rest van de dag doe ik helemaal niks.

SuzieQ
Prater
Prater

Aantal berichten : 779
Punten : 1197
Registratiedatum : 11-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Waarom lukt het niet? Empty Re: Waarom lukt het niet?

Bericht  SuzieQ zo 28 apr 2013 - 0:35

En het frustreert me zo omdat ik altijd hetzelfde heb gewogen en nu ineens zonder iets raars te doen opeens een paar kilo zwaarder ben en dat lijkt niet te stoppen.

SuzieQ
Prater
Prater

Aantal berichten : 779
Punten : 1197
Registratiedatum : 11-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Waarom lukt het niet? Empty Re: Waarom lukt het niet?

Bericht  JustMeDaan zo 28 apr 2013 - 0:59

Die crackers als lunch lijkt mij te weinig.
En als je hetzelfde eet als wat je noemt op de dagen dat je sport lijkt het mij al helemaal weinig.
Je lichaam gaat dan eerder alles omzetten in vet omdat er te weinig binnenkomt dan dat je slanker word/afvalt.

JustMeDaan
Prater
Prater

Aantal berichten : 834
Punten : 872
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waarom lukt het niet? Empty Re: Waarom lukt het niet?

Bericht  SuzieQ zo 28 apr 2013 - 1:04

Als ik meer eet zit dat me de hele middag in de weg. Ik neem wel eens nog een cracker in de middag als ik honger krijg. Als ik moet sporten probeer ik ook weinig te eten, anders komt dat de hele tijd omhoog.

SuzieQ
Prater
Prater

Aantal berichten : 779
Punten : 1197
Registratiedatum : 11-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Waarom lukt het niet? Empty Re: Waarom lukt het niet?

Bericht  Gast zo 28 apr 2013 - 2:20

SuzieQ schreef:En het frustreert me zo omdat ik altijd hetzelfde heb gewogen en nu ineens zonder iets raars te doen opeens een paar kilo zwaarder ben en dat lijkt niet te stoppen.
Ik kan me voorstellen dat het je frustreert, maar dat hoort wel bij het 'ouder' worden. Verder vind ik niet dat je weinig eet, maar heb ik wel het idee datje vooral na de middag wel heet veel eetmomenten hebt, en in elk geval veel verschillende dingen eet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Waarom lukt het niet? Empty Re: Waarom lukt het niet?

Bericht  Gast zo 28 apr 2013 - 2:22

Na beter lezen zie ik trouwens dat het of-of is, dan vind ik wel dat je wat weinig eet. Dat zou ik inderdaad in de lunch meer proberen te pakken, misschien heb je daar de eerste dagen/weken last van, maar dat is ook een kwestie van gewenning.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Waarom lukt het niet? Empty Re: Waarom lukt het niet?

Bericht  Fortissimo zo 28 apr 2013 - 6:07

Ik zou dan inderdaad meer lunchen, maar ook meer afwisselen. Bijv. zuivel 's morgens met muesli in plaats van altijd de boterhammen.
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Waarom lukt het niet? Empty Re: Waarom lukt het niet?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum