Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Als zwanger worden niet lukt....

+20
Ella
SoGood
Tummy
Laurientje
Parel
Caresses
Cimic
SarahKey
holaagirl
Aagje!
Luce
Taeda
_Lana_
Razz
PapillonRose
Puggle
Knillis
Muppetje
Suusje
Ilovethe90s
24 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Als zwanger worden niet lukt.... Empty Als zwanger worden niet lukt....

Bericht  Ilovethe90s zo 16 jun 2013 - 8:48

na hoeveel tijd ga je dan naar de huisarts?

Voor de mensen die er ervaring mee hebben: na hoelang proberen heb je de stap richting de huisarts gezet? En ga je daar dan alleen heen of met z'n 2-en?
Ilovethe90s
Ilovethe90s
Prater
Prater

Aantal berichten : 1252
Punten : 1357
Registratiedatum : 02-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Als zwanger worden niet lukt.... Empty Re: Als zwanger worden niet lukt....

Bericht  Suusje zo 16 jun 2013 - 8:57

Ik ging na een jaar proberen naar de dokter. De eerste keer ging ik alleen, dit omdat mijn cyclus vrij kort was en ik daar wat informatie over in wilde winnen. Na 1,5 jaar heeft mijn vriend zijn zaad laten testen bij de huisarts en zijn wij naar aanleiding van de slechte uitslag doorgestuurd naar de gynaecoloog.

Suusje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 55
Punten : 69
Registratiedatum : 30-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Als zwanger worden niet lukt.... Empty Re: Als zwanger worden niet lukt....

Bericht  Muppetje zo 16 jun 2013 - 8:59

Ik ging naar de huisarts omdat ik al 120 dagen niet ongesteld was geworden. Die stuurde me meteen door (had eigenlijk gedacht dat ik iets van pilletjes zou krijgen). Naar de fertiliteitsarts gingen we samen

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Als zwanger worden niet lukt.... Empty Re: Als zwanger worden niet lukt....

Bericht  Knillis zo 16 jun 2013 - 9:15

Ik zat 9 maanden na het stoppen met de pil bij de huisarts. Omdat ik toen alweer 3 maanden op mijn menstruatie aan het wachten was mocht ik gelijk door naar het ziekenhuis. De huisarts gaf wel aan dat normaal gesproken bij pas met een jaar doorstuurde maar dat hij gezien mijn cyclus het onzin vond om mij nog 3 maanden te laten wachten.  Mijn man was wel  mee bij deze afspraak volgens mij.
Knillis
Knillis
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 434
Punten : 470
Registratiedatum : 03-02-11
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Als zwanger worden niet lukt.... Empty Re: Als zwanger worden niet lukt....

Bericht  Puggle zo 16 jun 2013 - 9:24

Ik ben na 8 maanden gegaan, omdat ik in die periode maar 1x ongesteld ben geworden. Naar de ha ben ik toen alleen gegaan.
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Als zwanger worden niet lukt.... Empty Re: Als zwanger worden niet lukt....

Bericht  PapillonRose zo 16 jun 2013 - 9:34

Dat ligt er denk ik een beetje aan. Ik zou zelf minstens een half jaar willen wachten, als ik in elk geval een vrij regelmatige cyclus heb dan. Aangezien ik die in het verleden niet altijd zomaar heb gehad, kan het ook zijn dat ik eerder ga. Ik ben weleens een halfjaar niet ongesteld geweest en ben toen naar de huisarts gegaan en die heeft me doorgestuurd naar de gynaecoloog. Toen was ik niet bezig met zwanger worden, dus er hoefde verder niet veel te gebeuren. Maar mocht ik er straks wel mee bezig zijn en ik heb weer een lange tijd geen cyclus, dan mag ik meteen aan de bel trekken omdat ik dan medicatie zal krijgen.

Maar zou ik een regelmatige cyclus hebben en geen andere bijzonderheden, zou ik zelf minimaal een half jaar wachten om te kijken hoe het loopt.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Als zwanger worden niet lukt.... Empty Re: Als zwanger worden niet lukt....

Bericht  Razz zo 16 jun 2013 - 9:38

Ik ben toen alleen naar de huisarts gegaan en afspraken in het ziekenhuis gingen/gaan we altijd met z'n 2-en. Ik ben al vrij vlug naar de huisarts gegaan (volgens mij met 5 mnd)

Razz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Als zwanger worden niet lukt.... Empty Re: Als zwanger worden niet lukt....

Bericht  _Lana_ zo 16 jun 2013 - 9:43

Wij zijn met 15 maanden ongeveer naar de huisarts gegaan en meteen doorgestuurd.
Daar konden we een maand later terecht, dacht ik.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Als zwanger worden niet lukt.... Empty Re: Als zwanger worden niet lukt....

Bericht  _Lana_ zo 16 jun 2013 - 9:44

Als je trouwens gewoon ongesteld wordt, dan zou ik echt pas na een jaar naar de huisarts gaan.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Als zwanger worden niet lukt.... Empty Re: Als zwanger worden niet lukt....

Bericht  Ilovethe90s zo 16 jun 2013 - 10:04

We gaan deze maand voor ronde 10 en ik heb een mooie cyclus. Ik heb alleen het idee dat er iets niet goed zit bij mij, al hoeft dat natuurlijk niet zo te zijn. Ik heb momenten dat ik er best wel onzeker door kan zijn. Soms bang dat m'n vent er vandoor gaat enzo.
Ilovethe90s
Ilovethe90s
Prater
Prater

Aantal berichten : 1252
Punten : 1357
Registratiedatum : 02-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Als zwanger worden niet lukt.... Empty Re: Als zwanger worden niet lukt....

Bericht  Taeda zo 16 jun 2013 - 10:06

Weer niet? Balen zeg!
Wij hebben besloten een jaar te wachten. Dat betekent dat we nog tot oktober hebben. Nu ben ik begonnen met testen, dit ga ik ook bijhouden in een app met mijn cyclus. Mijn cyclus houd ik al veel langer bij (sinds ik met de pil gestopt ven, zo'n 3 jaar nu). Die informatie neem ik dan ook mee. Ik heb een regelmatige cyclus, dus op het eerste gevoel lijkt het gewoon stress/dikke pech bij ons.
Taeda
Taeda
Prater
Prater

Aantal berichten : 1295
Punten : 1305
Registratiedatum : 11-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Als zwanger worden niet lukt.... Empty Re: Als zwanger worden niet lukt....

Bericht  Suusje zo 16 jun 2013 - 10:10

Ilovethe90s schreef:We gaan deze maand voor ronde 10 en ik heb een mooie cyclus. Ik heb alleen het idee dat er iets niet goed zit bij mij, al hoeft dat natuurlijk niet zo te zijn. Ik heb momenten dat ik er best wel onzeker door kan zijn. Soms bang dat m'n vent er vandoor gaat enzo. Heb je enig idee wat er dan niet goed zou kunnen zitten? 

Suusje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 55
Punten : 69
Registratiedatum : 30-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Als zwanger worden niet lukt.... Empty Re: Als zwanger worden niet lukt....

Bericht  Ilovethe90s zo 16 jun 2013 - 10:12

Jeetje Taeda, ik had geen idee dat je al zo'n tijd geleden gestopt was. Jullie hebben dan pas later besloten om er echt voor te gaan?

Vanaf de volgende cyclus wil ik gaan temperaturen, nu gebruik ik af en toe wat ovulatietesten dus dat zal wel de volgende stap zijn. Ik houd alles in een app bij en weet van sommige dagen nog precies wanneer de testen positief waren.

Van de ene kant wil ik graag naar de huisarts, van de andere kant ben ik bang om weggestuurd te worden en niet serieus genomen te worden.
Ilovethe90s
Ilovethe90s
Prater
Prater

Aantal berichten : 1252
Punten : 1357
Registratiedatum : 02-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Als zwanger worden niet lukt.... Empty Re: Als zwanger worden niet lukt....

Bericht  Ilovethe90s zo 16 jun 2013 - 10:13

@Suusje: geen eisprong bijvoorbeeld.
Ilovethe90s
Ilovethe90s
Prater
Prater

Aantal berichten : 1252
Punten : 1357
Registratiedatum : 02-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Als zwanger worden niet lukt.... Empty Re: Als zwanger worden niet lukt....

Bericht  Suusje zo 16 jun 2013 - 10:17

Misschien is het ook fijn om een gesprek te hebben met je huisarts waarin je dit bespreekt.  Maar ik heb geen idee wat voor contact je hebt met je huisarts.

Suusje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 55
Punten : 69
Registratiedatum : 30-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Als zwanger worden niet lukt.... Empty Re: Als zwanger worden niet lukt....

Bericht  Taeda zo 16 jun 2013 - 10:21

Ja, maar dat was om andere redenen. Ik werd erg chagerijnig (en dik) van de pil. Zodra wij een huis hadden en daarmee een goede mogelijkheid een kindje samen groot te brengem, ben in gestopt. 
Ik herken je gevoel. Ik wil graag weten of het inderdaad pech is bij ons of dat er meer aan de hand is. Toch ben ik daar ook ontzettend bang voor, wat als er iets is? Daarnaast staat onze huisarts bekend om zijn advies 'kijk het nog maar even aan' (op veel gebeieden, hier weet ik het niet van), dus ik wil er ook niet 'te vroeg' zitten.
Taeda
Taeda
Prater
Prater

Aantal berichten : 1295
Punten : 1305
Registratiedatum : 11-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Als zwanger worden niet lukt.... Empty Re: Als zwanger worden niet lukt....

Bericht  Taeda zo 16 jun 2013 - 10:22

Heb je wel kenmerken van een eisprong en positieve ovulatietesten?
Taeda
Taeda
Prater
Prater

Aantal berichten : 1295
Punten : 1305
Registratiedatum : 11-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Als zwanger worden niet lukt.... Empty Re: Als zwanger worden niet lukt....

Bericht  Luce zo 16 jun 2013 - 10:24

Je kunt ook langs gaan en gewoon je zorgen uiten. Als je dan over een paar maand weer komt, kan hij je doorverwijzen
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Als zwanger worden niet lukt.... Empty Re: Als zwanger worden niet lukt....

Bericht  Ilovethe90s zo 16 jun 2013 - 10:26

Ik had altijd een fantastische huisarts maar die is 2 jaar terug met pensioen gegaan. Zijn vervanger heb ik 1x gezien. Twee maanden na het stoppen met de pil heb ik hem gezien. Ik had best veel buikpijn in die tijd en heb toen aan hem voorgelegd of er misschien een verband kon zijn. Ik werd weggestuurd met de mededeling dat ik moest ontpillen en dat ik maar rennie moest nemen als ik er last van had, het lag vast aan mijn maag.

Er is ook een vrouwlijke arts, haar heb ik ook een paar keer gezien. Zij heeft me begin dit jaar met klachten naar een fysio gestuurd omdat ze na een paar afspraken geen idee had wat er aan de hand was. Binnen 5 minuten zei de fysio dat het om een slijmbeursontsteking ging.
Mijn vertrouwen is dus gedaald en ik ga er niet graag meer heen.
Ilovethe90s
Ilovethe90s
Prater
Prater

Aantal berichten : 1252
Punten : 1357
Registratiedatum : 02-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Als zwanger worden niet lukt.... Empty Re: Als zwanger worden niet lukt....

Bericht  Ilovethe90s zo 16 jun 2013 - 10:30

Taeda schreef:Heb je wel kenmerken van een eisprong en positieve ovulatietesten?

Sommige mensen voelen het duidelijk maar dat heb ik niet. Wel elke keer positieve testen dus daarom ben ik onzeker geworden.

Dat 'kijk het nog eens even aan' en 'je moet er niet teveel aan denken', daar ben ik dus ook een beetje bang voor :-)
Voor mijn gevoel ben ik er niet de hele maand op gefocust.
Ilovethe90s
Ilovethe90s
Prater
Prater

Aantal berichten : 1252
Punten : 1357
Registratiedatum : 02-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Als zwanger worden niet lukt.... Empty Re: Als zwanger worden niet lukt....

Bericht  Luce zo 16 jun 2013 - 10:32

Ok, maar als je doorverwezen wil worden zal je toch langs moeten..

Ik weet niet hoe het bij andere huisartsen werkt maar ik heb er nu 3 gehad in mijn leven en als ik met iets kwam waarvan ik niet wist wat het was zelf, werd ik een beetje aan het 'lijntje' gehouden en niet doorgestuurd.
Maar als ik gewoon kwam met de boodschap :' dit en dit zijn mijn klachten, ik wil graag doorverwezen worden' en daar ook een beetje op stond werd ik ook altijd meteen doorverwezen.

Dat kun je natuurlijk proberen als het over een paar maand nog niet gelukt is. Mijn ervaring is dat huisartsen nou niet bar veel weten over zwanger worden behalve de standaarddingen (die je zelf ook kan opzoeken), dus een gesprek met een gynaecoloog zou je dan meer helpen denk ik Wink
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Als zwanger worden niet lukt.... Empty Re: Als zwanger worden niet lukt....

Bericht  Aagje! zo 16 jun 2013 - 17:11

Ik ben na 4 rondes naar de Ha geweest, omdat ik het idee had dat er iets niet goed was door aardig wat dagen tussentijds bloedverlies en veel klachten vanavond twee weken voor nod. 

Tot mijn verbazing werd ik gelijk doorgestuurd naar de gyn en daar kwam naar boven dat ik geen goede eisprong had. Had elke maand positieve ovulatie testen maar dat zegt dus niets over of je ook echt een goede eisprong gaat krijgen.
Aagje!
Aagje!
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1539
Punten : 1735
Registratiedatum : 09-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Als zwanger worden niet lukt.... Empty Re: Als zwanger worden niet lukt....

Bericht  holaagirl zo 16 jun 2013 - 17:41

mijn huisarts stuurt je pas door na een jaar. Dit is namelijk een normaal gemiddelde om zwanger te worden. Ook al willen we natuurlijk dat het sneller gaat!
tenzij je echt aanwijsbare redenen hebt;gekke cyclus oid. mijn vriend had ontstekingin zijn bal waardoor we eerder werden doorgestuurd.
holaagirl
holaagirl
Prater
Prater

Aantal berichten : 857
Punten : 988
Registratiedatum : 05-01-11
Woonplaats : Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Als zwanger worden niet lukt.... Empty Re: Als zwanger worden niet lukt....

Bericht  SarahKey zo 16 jun 2013 - 17:53

Na 2,5 jaar zijn we naar de huisarts gegaan. Samen. Ik had al een tijd getemperatuurd en hij stuurde ons meteen door.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Als zwanger worden niet lukt.... Empty Re: Als zwanger worden niet lukt....

Bericht  Cimic zo 16 jun 2013 - 18:30

Hier nog een twijfelgeval. Ik heb ook een te onregelmatige cyclus met her en der een dag helderrood bloedverlies waarvan ik niet kan zeggen dat het ongesteld is. (Is zo weinig) Ook ik ben 1 keer bij de arts geweest en moest ik over 2 maanden terug komen. Ik ben nog vrij kort gestopt met de nuvaring, vanaf februari, dus er zal nog regelmaat moeten komen denk ik. Alleen heb ik meer klachten dan dat er iets werkelijk gebeurd. Ik heb soms ook twijfels, alleen dan ga ik afvragen of ik niet te ongeduldig ben?
Cimic
Cimic
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 273
Punten : 282
Registratiedatum : 08-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Als zwanger worden niet lukt.... Empty Re: Als zwanger worden niet lukt....

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum