Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

25 kilo afvallen in 6 maanden.......

+8
lilaa
Inge
Jeanette
Zora
Beachgirl
Arwyn
Roxy89
Puk
12 plaatsers

Ga naar beneden

25 kilo afvallen in 6 maanden....... Empty 25 kilo afvallen in 6 maanden.......

Bericht  Puk di 22 maa 2011 - 7:44

Denken jullie dat dit haalbaar is? Of hebben jullie hier ervaringen mee in je omgeving?

Ik ben echt veel te zwaar, ik weeg 123 kilo bij 1.82. Bij de sportschool heb ik een begeleidingstraject voor 6 maanden samen met een coach. Ik MOET 3 keer per week komen sporten, dit wordt gecontroleerd, als ik het niet doe, kan ik de begeleiding vergeten, ze willen dit alleen doen als ik 3x per week kom. Om de 8 weken krijg ik een evaluatie, met een gesprek en alle dingetjes doormeten(gewicht, bmi, vetpercentage)
Op de voeding moet ik zelf gaan letten, ik moet opschrijven wat ik eet en dat bespreken we dan ook....

Ik ben echt vol goede moed en ik ga er echt helemaal voor, want mijn doel is gewoon zwanger worden in een gezonder lichaam dan ik nu heb:) Wat denken jullie....haalbaar?
Puk
Puk
Prater
Prater

Aantal berichten : 572
Punten : 765
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

25 kilo afvallen in 6 maanden....... Empty Re: 25 kilo afvallen in 6 maanden.......

Bericht  Roxy89 di 22 maa 2011 - 7:46

Geen ervaring mee, maar ik wil je wel succes wensen.
Met zo'n doel in gedachten ga je het zeker halen!
Roxy89
Roxy89
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 167
Punten : 274
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

25 kilo afvallen in 6 maanden....... Empty Re: 25 kilo afvallen in 6 maanden.......

Bericht  Arwyn di 22 maa 2011 - 7:46

Ik denk dat het lastig is.
25 kilo in 6 maanden is ongeveer een kilo per week, iets minder. Als je echt overgewicht hebt, zul je de eerste weken vast wel een kilo per week afvallen, maar als je langer bezig bent, gaat het niet zo snel meer. Ik denk dus dat je er iets meer tijd voor uit zult moeten trekken, maar dan is het er waarschijnlijk ook blijvend af. Hoe sneller je afvalt (vaak door veel te weinig eten), des te sneller zit het er weer aan.
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

25 kilo afvallen in 6 maanden....... Empty Re: 25 kilo afvallen in 6 maanden.......

Bericht  Gast di 22 maa 2011 - 7:48

Ik weet het niet. Het klinkt in mijn oren erg veel 25 kilo in een half jaar. Dan moet je in een maand wel veel afvallen. Gaan ze dit puur alleen met sporten oplossen of moet je je ook aan een streng dieet houden en wordt je daar ook op gecontroleerd?

Suc66666!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

25 kilo afvallen in 6 maanden....... Empty Re: 25 kilo afvallen in 6 maanden.......

Bericht  Puk di 22 maa 2011 - 7:51

Woops, wel in de verkeerde pijler gepost dit topic....misschien kan het verplaatst worden, angels?

Arwyn, ik vind het zelf ook een erg scherp doel. Mijn coach zei dat het met 3x per week sporten moet lukken, zonder te sporten, zou het nooit lukken, maar ik ben ook erg sceptisch hoor, als ga ik er helemaal voor natuurlijk!

Cimic, het is niet met een streng dieet, het is gezond en gevarieerd proberen te eten!...
Puk
Puk
Prater
Prater

Aantal berichten : 572
Punten : 765
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

25 kilo afvallen in 6 maanden....... Empty Re: 25 kilo afvallen in 6 maanden.......

Bericht  Gast di 22 maa 2011 - 7:51

Ik ben er 30 in 6 maanden afgevallen, dus ja dat kan zeker Wink en ik heb t zelfs zonder sporten gedaan, ik haat sporten! Gewoon weinig (maar wel gezond) eten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

25 kilo afvallen in 6 maanden....... Empty Re: 25 kilo afvallen in 6 maanden.......

Bericht  Puk di 22 maa 2011 - 7:54

FoolishSam schreef:Ik ben er 30 in 6 maanden afgevallen, dus ja dat kan zeker Wink en ik heb t zelfs zonder sporten gedaan, ik haat sporten! Gewoon weinig (maar wel gezond) eten.

Tjeeeeeempie, wat knap zeg!! Heb je dat onder begeleiding gedaan? Of op eigen houtje?
Puk
Puk
Prater
Prater

Aantal berichten : 572
Punten : 765
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

25 kilo afvallen in 6 maanden....... Empty Re: 25 kilo afvallen in 6 maanden.......

Bericht  Arwyn di 22 maa 2011 - 7:59

Bij weinig eten ben je mij dus al kwijt..
Het is op dat moment leuk, maar met weinig eten krijg je bijna altijd te weinig voedingsstoffen binnen en kom je 9 van de 10 keer als je daarna weet gewoon gaat eten, net zo hard weer aan. Je moet niet zozeer op dieet, maar echt je eetpatroon aanpassen, dan heb je er langdurig wat aan!

Goede begeleiding scheelt al heel veel natuurlijk smile
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

25 kilo afvallen in 6 maanden....... Empty Re: 25 kilo afvallen in 6 maanden.......

Bericht  Gast di 22 maa 2011 - 8:20

Puk schreef:
FoolishSam schreef:Ik ben er 30 in 6 maanden afgevallen, dus ja dat kan zeker Wink en ik heb t zelfs zonder sporten gedaan, ik haat sporten! Gewoon weinig (maar wel gezond) eten.

Tjeeeeeempie, wat knap zeg!! Heb je dat onder begeleiding gedaan? Of op eigen houtje?

Op eigen houtje, ik was het zo zat, haha! De eerste week had ik het heel moeilijk, ben een echte zoetekauw, maar na een week was ik er al erg aan gewend. Bewoog wel veel (wandelen enz) maar verder niet gesport smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

25 kilo afvallen in 6 maanden....... Empty Re: 25 kilo afvallen in 6 maanden.......

Bericht  Beachgirl di 22 maa 2011 - 8:42

Ik denk dat het haalbaar is ALS je naast het sporten naar een dietiste gaat. Ookal is het maar voor een paar keer.

Veel mensen denken dat ze goed en gezond bezig zijn wat betreft eten, maar zijn dat eigenlijk totaal niet.
Van minder eten val je niet altijd af, en ik spreek uit ervaring.
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

25 kilo afvallen in 6 maanden....... Empty Re: 25 kilo afvallen in 6 maanden.......

Bericht  Gast di 22 maa 2011 - 9:55

Ik ben ook meer dan dat afgevallen in eenzelfde periode. Dus het kan zeker...
Zet m op!!!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

25 kilo afvallen in 6 maanden....... Empty Re: 25 kilo afvallen in 6 maanden.......

Bericht  Zora di 22 maa 2011 - 10:04

Mooi doel smile Ik heb er niet veel verstand van, maar of het nou precies lukt of niet in die periode, na 6 maanden ben je waarschijnlijk sowieso een heel eind goed op weg!
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

25 kilo afvallen in 6 maanden....... Empty Re: 25 kilo afvallen in 6 maanden.......

Bericht  Jeanette di 22 maa 2011 - 21:38

Vind het een gewaagd doel, maar veel succes! Wink
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

25 kilo afvallen in 6 maanden....... Empty Re: 25 kilo afvallen in 6 maanden.......

Bericht  Inge wo 23 maa 2011 - 2:06

Succes!
Ben zelf ook bezig met afvallen en 2x in de week sporten (cardio + 1x in de week zwemmen0 en ben nu in 2 maanden tijd 9 kilo kwijt.

Heb je al een idee hoe je het aan gaat pakken met eten?
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

25 kilo afvallen in 6 maanden....... Empty Re: 25 kilo afvallen in 6 maanden.......

Bericht  lilaa wo 23 maa 2011 - 2:21

Het klinkt wel heel veel, in het begin gaan de kilo's er snel af, maar met de tijd gaat het wat langzamer. Het is heel belangrijk om goed en gezond te eten, dus niet te weinig eten. Als je te weinig gaat eten, dan komen de kilo's er zo weer aan doordat je weinig voedinstoffen binnen krijgt.
Heel veel succes

lilaa
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 34
Punten : 35
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

25 kilo afvallen in 6 maanden....... Empty Re: 25 kilo afvallen in 6 maanden.......

Bericht  Puk wo 23 maa 2011 - 4:02

Inge schreef:Succes!
Ben zelf ook bezig met afvallen en 2x in de week sporten (cardio + 1x in de week zwemmen0 en ben nu in 2 maanden tijd 9 kilo kwijt.

Heb je al een idee hoe je het aan gaat pakken met eten?

Goed he, 9 kilo in 2 maand!!

Qua eten moet ik nu dus opschrijven wat ik eet op een dag.

Vandaag is dat bijvoorbeeld:

Ontbijt: 2 boterhammen met halvajam en een kop optimel

Tussendoor: Liga Milk Break

Lunch: 1 krentenbol, 2plakken ontbijtkoek op elkaar met dieet halvarine erop, bakje gemengd fruit en een beker optimel.

Tussendoor(ben ik nu aan het eten, haha): 2 matzes(crackers)

Diner: Aardappelen, sla met ei, gehaktbal met als toetje vruchtenyoghurt(ik zweer bij toetjes!!)

Avondtussendoortje: Neem ik niet, omdat ik gesport heb, en dan heb ik nooit honger. Ik drink dan vaak een kop thee.......
Puk
Puk
Prater
Prater

Aantal berichten : 572
Punten : 765
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

25 kilo afvallen in 6 maanden....... Empty Re: 25 kilo afvallen in 6 maanden.......

Bericht  Inge wo 23 maa 2011 - 4:18

Ziet er netjes uit volgens mij je eetlijstje.

Mijn eetlijstje bestaat uit
O; 2 volkoren boterhammen (beter dan bruin of meergranen) met halvarine en kipfilet
T; fruit
L; 2 volkoren boterhammen met halvarine en 20+ kaas of smeerkaas, heel afentoe een eitje
T; fruit, glas optimel (of deze neem ik bij de lunch)
D; 200gr groente, 75gr vlees en 2 eetlepels volkoren / meergranen pasta of 2 eetlepels zilvervliesrijst of 3 aardappels
Ik neem later op de avond mijn toetje (optimel kwark of magere yoghurt)
En verder aangevuld met ongeveer 2 L thee en water
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

25 kilo afvallen in 6 maanden....... Empty Re: 25 kilo afvallen in 6 maanden.......

Bericht  Puk wo 23 maa 2011 - 4:48

Inge schreef:Ziet er netjes uit volgens mij je eetlijstje.

Mijn eetlijstje bestaat uit
O; 2 volkoren boterhammen (beter dan bruin of meergranen) met halvarine en kipfilet
T; fruit
L; 2 volkoren boterhammen met halvarine en 20+ kaas of smeerkaas, heel afentoe een eitje
T; fruit, glas optimel (of deze neem ik bij de lunch)
D; 200gr groente, 75gr vlees en 2 eetlepels volkoren / meergranen pasta of 2 eetlepels zilvervliesrijst of 3 aardappels
Ik neem later op de avond mijn toetje (optimel kwark of magere yoghurt)
En verder aangevuld met ongeveer 2 L thee en water

Weeg jij je avondeten ook af ja? Dat vind ik altijd zoveel moeite :o Ik eet gewoon 1 bordje leeg:) Varieer je ook veel qua eten? Ik eet ook wel eens als lunch yoghurt met cruesli en crackers bijvoorbeeld, en vaak gewoon brood. Ook eet ik 's ochtends soms brinta, met een klein schepje suiker.
Puk
Puk
Prater
Prater

Aantal berichten : 572
Punten : 765
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

25 kilo afvallen in 6 maanden....... Empty Re: 25 kilo afvallen in 6 maanden.......

Bericht  Inge wo 23 maa 2011 - 5:38

Ik heb welgeteld 3x afgewogen geloof ik :p toen was ik er zat van en nu schat ik het in.
Nu neem ik gewoon minder vlees en veel groente. De ene keer zal ik 60gr vlees hebben en de andere keer 100gr.

Qua ontbijt en lunch moet ik brood eten, natuurlijk mag ik wel eens wat anders als ik dat zou willen, maar hou het zelf bij brood.
crusli eet ik nooit omdat daar veel suikers in zitten.
Brinta lust ik niet :p
Voorheen at ik meestal yoghurt in de ochtend, maar moet zeggen nu ik gewend ben aan brood in de ochtend ik mij er fitter op voel.

Qua avondeten eet ik vaak zilvervliesrijst met wokgroente en kipfilet of tartaartje gewokt of rundergehakt
Pasta met veel groente, tartaartje gewokt of rundergehakt gewokt en een saus van tomatenblokjes met kruiden
aardappeltjes uit de oven met sla of andere groente met tartaartje.
gekookte aardappels ben ik niet zo dol op dus eet ik zo min mogelijk :p
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

25 kilo afvallen in 6 maanden....... Empty Re: 25 kilo afvallen in 6 maanden.......

Bericht  Blond wo 23 maa 2011 - 21:13

Een vriendin van me is 40 kg afgevallen in 7 maanden tijd. Ze woog ongeveer 130 kg. Dus ja, het is zeker haalbaar.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

25 kilo afvallen in 6 maanden....... Empty Re: 25 kilo afvallen in 6 maanden.......

Bericht  CCC wo 23 maa 2011 - 22:19

Ik ben 5 jaar geleden 30 kilo in 7 maanden afgevallen... Het is haalbaar, maar heel goed sporten en mager eten... Tussendoortjes zoveel mogelijk laten staan... Is niet makkelijk, maar als je het echt wil red je het wel! Probeer je doelen op te splitsen, niet meteen die hele 30 kilo maar denk ik delen... ik ging eerst voor de 5 kilo en daarna ging het zo makkelijk omdat ik in het ritme zat... Nu 5 jaar later ben ik 7 kilo aangekomen door niet sporten vanwege een blessure in mijn heup... Ik ben dus nu weer bezig het eraf te krijgen, maar kan weinig sporten... Daardoor gaat het bij mij nu wat langzamer. Succes!

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

25 kilo afvallen in 6 maanden....... Empty Re: 25 kilo afvallen in 6 maanden.......

Bericht  Pussycat wo 23 maa 2011 - 22:52

Ik wil je alvast heel veel succes wensen, want makkelijk is het niet!
Maar haalbaar zeker wel.

Er is al veel gezegd en ik sluit me aan bij:
Gezond eten en minder snoepen.

Ik ben de nodige kilo's weer aangekomen door zwangerschap en snoepen en die wil ik er weer afkrijgen met het EGA dieet.
Dat houd eigenlijk in zo gezond mogelijk eten en niet snoepen.
Nu zondig ik heus wel eens een keertje, maar ik probeer dit wel zo min mogelijk te doen bijvoorbeeld alleen als ik écht een enooorme behoefte heb aan chocolade o.i.d.

Ik ben nu nog maar 4 dagen bezig hahaha, maar je voelt je gelijk alweer een stuk lekkerder.
En nog niet gesnoept! Nou dat is voor mij echt heel wat...
Maar doordat ik nog veel kan eten en alle snoepgoed etc... me huis heb uitgegooid en geen nieuwe koop :P is het makkelijk vol te houden.

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

25 kilo afvallen in 6 maanden....... Empty Re: 25 kilo afvallen in 6 maanden.......

Bericht  Lady4 do 24 maa 2011 - 0:11

Misschien moet je het getal 25 loslaten en gewoon één doel voor ogen houden: Hoe dan ook afvallen, of het nou 20 of 40 kg is. Alles is mooi meegenomen!
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

25 kilo afvallen in 6 maanden....... Empty Re: 25 kilo afvallen in 6 maanden.......

Bericht  Puk do 24 maa 2011 - 7:28

Lady4 schreef:Misschien moet je het getal 25 loslaten en gewoon één doel voor ogen houden: Hoe dan ook afvallen, of het nou 20 of 40 kg is. Alles is mooi meegenomen!

Het klinkt inderdaad heel veel, die 25 kilo. Maar dan kom ik onder die magische 100! Dat zou zooooooooo tof zijn!! Maar ik snap je advies, en daar heb je ook helemaal gelijk in:)

Verder: Goed om te lezen dat het meerdere mensen gelukt zijn zeg, echt knap! Ik hoop dat ik dat over een tijdje ook kan zeggen, nee, herstel, ik hoop het niet, ik ga dat over een tijd ook kunnen zeggen:D
Puk
Puk
Prater
Prater

Aantal berichten : 572
Punten : 765
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

25 kilo afvallen in 6 maanden....... Empty Re: 25 kilo afvallen in 6 maanden.......

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum