Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Nieuwe auto kopen

+9
Fjell
Rush
Atelier Madame
Beachgirl
SuzieQ
Engelse Drop
M@niek
Zonnetje
Elliot
13 plaatsers

Ga naar beneden

Nieuwe auto kopen Empty Nieuwe auto kopen

Bericht  Elliot vr 30 aug 2013 - 21:41

Vanwege mijn nieuwe baan moeten wij op zoek naar een nieuwe auto. Omdat ik dagelijks 100 km moet rijden willen we eigenlijk een hele nieuwe, zuinige auto kopen (wel vijfdeurs). Kanshebbers zijn:

- Toyota Aygo
- Volkswagen Up
- Kia Picanto
- Suzuki Alto

Welke van de bovenstaande zouden jullie kiezen en waarom? Hebben jullie nog andere suggesties?
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe auto kopen Empty Re: Nieuwe auto kopen

Bericht  Zonnetje vr 30 aug 2013 - 21:45

Ik heb zelf een Toyota Aygo sinds drieeneenhalf jaar en die bevalt me heel goed. Hij rijdt fijn en zuinig, kost niks aan wegenbelasting en weinig verzekering.


Laatst aangepast door Zonnetje op vr 30 aug 2013 - 21:45; in totaal 1 keer bewerkt
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : omgeving Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe auto kopen Empty Re: Nieuwe auto kopen

Bericht  M@niek vr 30 aug 2013 - 21:45

de up! haha omdat ik daar zelf naar aan het kijken ben. Volkswagen vind ik gewoon goed en het is een zuinige auto. De rest heb ik trouwens geen ervaring mee.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe auto kopen Empty Re: Nieuwe auto kopen

Bericht  Engelse Drop vr 30 aug 2013 - 21:47

Ik zou nooit een hele nieuwe auto kopen, al zou het geld bij me aan de bomen groeien. Zo zonde van het geld. Koop dan een hele goede, tweedehands van een half jaar oud, waarvan de teller nog zeer laag staat.
Engelse Drop
Engelse Drop
Prater
Prater

Aantal berichten : 595
Punten : 621
Registratiedatum : 29-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe auto kopen Empty Re: Nieuwe auto kopen

Bericht  SuzieQ vr 30 aug 2013 - 22:03

Ik zou ook zeker geen hele nieuwe kopen en de autootjes die je noemt zou ik niet kopen als je veel snelweg rijdt. Daar vind ik ze te weinig power voor hebben. Ik heb een proefrit in een kia Picanto gehad en dat leek wel een koekblik. Uiteindelijk 1 maatje groter gegaan (yaris). Ook goedkoop en voelt toch wel wat veiliger en ik heb verrassend veel plaats er in. Maar kies je een van die kleintjes dan zou ik voor de Suzuki gaan omdat ik die het leukst vind.

SuzieQ
Prater
Prater

Aantal berichten : 779
Punten : 1197
Registratiedatum : 11-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe auto kopen Empty Re: Nieuwe auto kopen

Bericht  Beachgirl vr 30 aug 2013 - 22:08

Ik zou dan een Kia Picanto nemen of een Alto.  Dat vind ik de meest "grote" en stevige van de 4 die je noemt al zou ik met alle 4 de auto's geen 100km per dag willen rijden.

Dan zou ik zelf voor een goede tweedehands auto gaan die wat meer comfort heeft.
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe auto kopen Empty Re: Nieuwe auto kopen

Bericht  Atelier Madame vr 30 aug 2013 - 22:23

Met 100 km per dag zou ik eens kijken voor een diesel! Dan rijd je echt Een stuk voordeliger qua brandstof en vaak als je een wat nieuwere hebt valt de wegenbelasting wel mee. 

Wik rijden een 5 deurscopel corsa, diesel van 3 jaar oud. Dit jaar nog wegenbelastigvrij. Hij rijdt 1 op 21,5 en een liter diesel kost 1.38 gemiddeld. Dus voor onder de 50 euro rijden wij minimaal 750/800 kilometer. Echt ideaal!
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe auto kopen Empty Re: Nieuwe auto kopen

Bericht  M@niek vr 30 aug 2013 - 22:28

Oo ik had er overheen gelezen dat je er dagelijks zoveel mee gaat rijden. Dan zou ik niet voor zo'n auto gaan. De up! is heel zuinig op kleinere afstanden (echte stadsauto's) daarvoor wil ik ook graag een up! Ik reis geen lange stukken maar rijd wel veel tussen dorpen.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe auto kopen Empty Re: Nieuwe auto kopen

Bericht  Beachgirl vr 30 aug 2013 - 22:35

Atelier Madame schreef:Met 100 km per dag zou ik eens kijken voor een diesel! Dan rijd je echt Een stuk voordeliger qua brandstof en vaak als je een wat nieuwere hebt valt de wegenbelasting wel mee. 

Wik rijden een 5 deurscopel corsa, diesel van 3 jaar oud. Dit jaar nog wegenbelastigvrij. Hij rijdt 1 op 21,5 en een liter diesel kost 1.38 gemiddeld. Dus voor onder de 50 euro rijden wij minimaal 750/800 kilometer. Echt ideaal!
Mijn vriend rijdt nu ook nog een diesel wegenbelastingvrij. Volgend jaar moet hij wel wgenbelasting gaan betalen en daar is hij totaal niet blij mee! Hij gaat een vermogen betalen.
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe auto kopen Empty Re: Nieuwe auto kopen

Bericht  Rush vr 30 aug 2013 - 22:40

Een nieuwe auto is zonde. Ik zou kiezen voor een Suzuki Alto van 1/2 jaar oud. Dan is de kop eraf en al een stuk goedkoper.

Een auto nieuw uit de fabriek is al zoveel minder waard zodra je er bij de dealer mee weg rijdt, dat is echt zonde.

Anyway, die alto's zijn echt leuk!
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe auto kopen Empty Re: Nieuwe auto kopen

Bericht  Fjell vr 30 aug 2013 - 22:42

Ik heb vorige week een nieuwe auto gekocht en daardoor wel een beetje 'ervaring' opgedaan met auto's kopen. Ben het wel met meerdere mensen hier eens dat je wel moet kijken of je met deze kleine auto's elke dag 100km wilt rijden. Zou dan misschien gaan voor net ietsje groter. Dan heb je minder het gevoel dat je in een 'speelgoedautootje' zit. Dat gevoel had ik tijdens wat proefritjes in echt kleine auto's. 

Als ik tussen deze auto's zou moeten kiezen zou ik voor de Toyota of Volkswagen gaan. Over toyota's heb ik eigenlijk nog nooit negatieve dingen gehoord. Heel betrouwbaar en rijdt ook erg fijn! Volkswagen heb ik altijd rijles in gehad en mijn ouders hebben ook volkswagen en dat zijn ook gewoon degelijke auto's die prettig rijden. 

En dan zou ik niet voor een hele nieuwe gaan maar voor één van een paar jaar oud die gewoon goed onderhouden is. Daar is nog heel goed in te rijden maar scheelt veel in prijs.
Fjell
Fjell
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 120
Punten : 124
Registratiedatum : 26-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe auto kopen Empty Re: Nieuwe auto kopen

Bericht  Rush vr 30 aug 2013 - 22:45

De Volkswagen Up is dus idd een stadsauto, echt niet geschikt om dagelijks 100km mee te rijden.

Je kan ook kijken naar een Opel Corsa of VW Polo van enkele jaren oud.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe auto kopen Empty Re: Nieuwe auto kopen

Bericht  Blond vr 30 aug 2013 - 22:45

Ik heb een Aygo, heel tevreden over! erg zuinige auto. 
Ik heb een occasion gekocht van 4 jaar oud met 70.000 op de teller. Ik zou ook niet voor een nieuwe gaan, maar voor een occasion van 2 jaar oud, met een lage tellerstand. 

Als je trouwens zoveel moet rijden voor je werk zou ik trouwens liever gaan voor een auto die net een slag groter is, en meer power heeft. Een nieuwe Yaris bijvoorbeeld, of een Suzuki Swift. Dat zijn ook zuinige auto's

Ik ben fan van Japanners, dus daar zou mijn voorkeur naar uit gaan. De Up vind ik trouwens ook echt een lelijk auto.


Laatst aangepast door Blond op vr 30 aug 2013 - 22:46; in totaal 1 keer bewerkt
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe auto kopen Empty Re: Nieuwe auto kopen

Bericht  Atelier Madame vr 30 aug 2013 - 22:46

Rush schreef:De Volkswagen Up is dus idd een stadsauto, echt niet geschikt om dagelijks 100km mee te rijden.

Je kan ook kijken naar een Opel Corsa of VW Polo van enkele jaren oud.
Of een Seat Ibiza of skoda
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe auto kopen Empty Re: Nieuwe auto kopen

Bericht  mzcharlotte vr 30 aug 2013 - 22:47

Heb je dan niet van het remsysteem probleem (inmiddels verholpen!) van Toyota gehoord Fjell? :)Ik zou overigens ook voor Toyota of Volkswagen kiezen. Ik denk dan wel eerder voor een Polo dan een Fox Up, zeker met regelmatige afstanden zoals dat.

Je zou eens goed moeten orienteren op brandstofverbruik Elliot. Op basis van 5 dagen per week, 52 weken per jaar, maak je al 26.000 km. Dan heb je de boodschappen, uitstapjes, visites, etc nog niet meegerekend. Als je nagaat dat een gemiddelde automobilist 15-20.000 km per jaar maakt, denk ik dat jij best wel over diesel kan nadenken hoor!
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe auto kopen Empty Re: Nieuwe auto kopen

Bericht  Rush vr 30 aug 2013 - 22:49

Atelier Madame schreef:
Rush schreef:De Volkswagen Up is dus idd een stadsauto, echt niet geschikt om dagelijks 100km mee te rijden.

Je kan ook kijken naar een Opel Corsa of VW Polo van enkele jaren oud.
Of een Seat Ibiza of skoda
Idd. Ibiza is ook een mooie auto, maar die vind ik zo groot ogen. Misschien valt dat wel mee als je erin rijdt haha.

Een diesel is overigens absoluut het overwegen waard.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe auto kopen Empty Re: Nieuwe auto kopen

Bericht  Fjell vr 30 aug 2013 - 22:56

mzcharlotte schreef:Heb je dan niet van het remsysteem probleem (inmiddels verholpen!) van Toyota gehoord Fjell? :)Ik zou overigens ook voor Toyota of Volkswagen kiezen. Ik denk dan wel eerder voor een Polo dan een Fox Up, zeker met regelmatige afstanden zoals dat.

Nee Embarassed  Nu moet ik zeggen dat ik pas laatste maanden echt serieus onderzoek heb gedaan naar de verschillende merken en rondgevraagd heb in mijn omgeving. Daarvoor was ik niet echt in auto's geinteresseerd.  

Ik heb zelf een Polo gekocht, die heeft wel het perfecte formaat vind ik ja. Niet te klein maar ook niet te groot.
Fjell
Fjell
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 120
Punten : 124
Registratiedatum : 26-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe auto kopen Empty Re: Nieuwe auto kopen

Bericht  Atelier Madame vr 30 aug 2013 - 23:23

Beachgirl schreef:
Atelier Madame schreef:Met 100 km per dag zou ik eens kijken voor een diesel! Dan rijd je echt Een stuk voordeliger qua brandstof en vaak als je een wat nieuwere hebt valt de wegenbelasting wel mee. 

Wik rijden een 5 deurscopel corsa, diesel van 3 jaar oud. Dit jaar nog wegenbelastigvrij. Hij rijdt 1 op 21,5 en een liter diesel kost 1.38 gemiddeld. Dus voor onder de 50 euro rijden wij minimaal 750/800 kilometer. Echt ideaal!
Mijn vriend rijdt nu ook nog een diesel wegenbelastingvrij. Volgend jaar moet hij wel wgenbelasting gaan betalen en daar is hij totaal niet blij mee! Hij gaat een vermogen betalen.
Ja dat wordt wel Eem bedrag van rond de 80 euro per maand :nopompom: Maar ja dat hebben we ook wel meegenomen in de aanschafprijs van de auto. Scheelde toch bijna 900 euro dit jaar.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe auto kopen Empty Re: Nieuwe auto kopen

Bericht  ExpressoB za 31 aug 2013 - 0:04

Rush schreef:
Atelier Madame schreef:
Rush schreef:De Volkswagen Up is dus idd een stadsauto, echt niet geschikt om dagelijks 100km mee te rijden.

Je kan ook kijken naar een Opel Corsa of VW Polo van enkele jaren oud.
Of een Seat Ibiza of skoda
Idd. Ibiza is ook een mooie auto, maar die vind ik zo groot ogen. Misschien valt dat wel mee als je erin rijdt haha.

Een diesel is overigens absoluut het overwegen waard.
ik heb een ibiza Yes
ExpressoB
ExpressoB
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8264
Punten : 8549
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe auto kopen Empty Re: Nieuwe auto kopen

Bericht  _Liv za 31 aug 2013 - 0:54

Ik heb een Suzuki Alto. Ik heb hem 3,5 jaar geleden nieuw gekocht en heb er nog plezier mee. Ik breng hem 1 keer per jaar naar de dealer voor onderhoud. Hij rijdt zuinig, geen wegenbelasting en ik betaal 22 euro verzekering per maand. Goedkoper dan dit kan ik volgens mij niet rijden.

Het is inderdaad wel een kleine auto met een 1.0 motor. Ik rij 55 kilometer per dag en voornamelijk snelweg. Dit vind ik goed te doen, maar kan me voorstellen dat je misschien een grotere auto zou willen hebben, omdat jij verder moet rijden.
_Liv
_Liv
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 203
Punten : 201
Registratiedatum : 28-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe auto kopen Empty Re: Nieuwe auto kopen

Bericht  Elliot za 31 aug 2013 - 1:59

Ik wil liever een nieuwe omdat ik iedere keer gezeik heb met tweedehands auto's. En ik wil gewoon écht garantie en betrouwbaarheid. Mijn budget is echter wel beperkt, vandaar dat ik voor dit formaat wil kijken.

Diesel heb ik ook voor gekeken. Ik vind het verschil in wegenbelasting echt nog wel schrikbarend groot. Ik zal nog eens goed gaan uitrekenen of we dan op lange termijn goedkoper uit zijn. Ik heb nu eerst van alle auto's een brochure aangevraagd en ik ga ook sowieso overal een proefrit mee maken.
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe auto kopen Empty Re: Nieuwe auto kopen

Bericht  Rush za 31 aug 2013 - 2:05

Een nieuwe auto is geen garantie dat het ook goed is. Bij een Bovag dealer of andere dealer krijg je ook gewoon echt garantie op een tweedehands auto.

Die alto's zijn er alleen met 1.0 benzine motor, dat lijkt me niet echt geschikt. En een kleine diesel auto kan zeker wel uit ten opzichte van een kleine benzine auto.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe auto kopen Empty Re: Nieuwe auto kopen

Bericht  Rush za 31 aug 2013 - 2:18

Ik heb het even voor je berekend met 2 Volkswagen Polo's uit 2009 met 25000km per jaar.

Diesel
Wegenbelasting per jaar €1072,00
Hij rijdt volgens het boekje 1 op 26, ik heb 1 op 22 gerekend.
1140 liter diesel per jaar, €1600,00
Totaal €2672,00

Benzine
Wegenbelasting per jaar €420,00
Hij rijdt volgens het boekje 1 op 17, ik heb 1 op 13 gerekend.
1930 liter benzine per jaar, €3400,00
Totaal €3820,00

De verschillen qua verzekering zijn niet enorm. Hooguit betaal je voor een diesel 10 euro meer per maand. Dan zou je er nog 120 euro bij op moeten doen qua verschil. Blijft een dieseltje toch behoorlijk goedkoper.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe auto kopen Empty Re: Nieuwe auto kopen

Bericht  Elliot za 31 aug 2013 - 2:48

Zo, da's wel een flink verschil zeg! Ik ga vanavond even met mijn vriend alle opties bespreken.
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe auto kopen Empty Re: Nieuwe auto kopen

Bericht  mzcharlotte za 31 aug 2013 - 2:49

Wat een goede berekening Rush. Zeker het benzineverbruik dat jij hebt gebruikt is veel realistischer.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe auto kopen Empty Re: Nieuwe auto kopen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum