Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

auto kopen

2 plaatsers

Ga naar beneden

auto kopen Empty auto kopen

Bericht  Hoela_Hoep di 14 dec 2010 - 9:43

Ik heb jullie hulp nodig!!

Sinds kort heb ik een nieuwe baan waarvoor ik een auto nodig heb. Ik ga ongeveer 100km per dag rijden (woon-werk verkeer en een klein beetje persoonlijk gebruik). Nu heb ik totaaaal geen verstand van auto's en het interesseert me ook niet echt. Gisteren heb ik wat op internet zitten neuzen maar het kan me gewoon niet boeien Embarassed Rolling Eyes
Wat ik zoek: een klein autootje voor erbij (mijn vriend heeft een grotere auto voor bijvoorbeeld grote boodschappen of kinderen achterin). Een 3-deurs is voldoende, hij hoeft me alleen maar van A naar B te kunnen brengen. Ook wil ik natuurlijk zo zuinig mogelijk rijden en weinig kwijt zijn aan wegenbelasting. Ik zat zelf te denken aan een Toyota Aygo of iQ maar die zijn best wel duur. Mijn budget is ongeveer 7000 euro.

Weten jullie waar ik op zou moeten letten? Wat is beter, nieuw of tweedehands? Hoe oud zou jij maximaal kiezen? Kilometerstand? Diesel of benzine? Waar zou je je auto kopen, dealer of via marktplaats ofzo?

Ik hoop dat iemand me kan helpen en wat tips kan geven waar ik op moet letten! Very Happy
Hoela_Hoep
Hoela_Hoep
Zwijger
Zwijger

Aantal berichten : 9
Punten : 11
Registratiedatum : 04-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

auto kopen Empty Re: auto kopen

Bericht  Gast di 14 dec 2010 - 9:49

Als je zoveel rijd is misschien wel een diesel voordeliger?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

auto kopen Empty Re: auto kopen

Bericht  Gast di 14 dec 2010 - 9:51

diesel is gunstig als je veel km rijdt. Qua belasting is een auto die op diesel rijdt duurder, maar de diesel zelf is goedkoper.

Ik zou zeggen dat je beter een wat nieuwere tweedehands kunt kopen. Nieuwe auto's dalen super snel in waarde, terwijl redelijk nieuwe tweedehands auto's vaak ook prima zijn. Je zou eens kunnen kijken naar auto's waarbij je geen wegenbelasting hoeft te betalen, deze zijn heel zuinig (milieuvriendelijk), deze schijnen je nieuw ook niet de kop te kosten.

Als je gaat zoeken op marktplaats kom je ook veel dealers tegen, je kunt je daar altijd een beetje orienteren. Particulier ben ik zelf niet zo gek van, een autobedrijf heb ik zelf een fijner gevoel bij. Deze kunnen je ook garantie geven (betaal je vaak wel weer extra voor).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

auto kopen Empty Re: auto kopen

Bericht  Zonnetje di 14 dec 2010 - 10:03

Ik heb ruim een half jaar geleden om dezelfde reden als jij een auto gekocht. Ik had hem ook nodig voor mijn werk. Mijn vriend heeft al een station wagon, dus voor vakanties en het vervoeren van grote spullen hebben we al een goede auto. Ik wilde dus ook een auto die me weinig zou kosten en heb voor een Toyota Aygo gekozen. Om de redenen die jij noemt, namelijk geen wegenbelasting en de zuinigheid.
Ik vond het ook heel moeilijk of ik voor een nieuwe of een tweedehandse auto moest kiezen. De prijzen lijken bij Aygo's dicht bij elkaar te liggen, maar dat is toch niet zo. Ik wilde namelijk graag een auto met stuurbekrachtiging, airco en dingen als centrale deurvergrendeling en 5 deuren vond ik ook heel handig, zeker omdat de achterbak zo klein is. Om die reden kwam ik met mijn budget, maximaal 8000 euro, bij een tweedehandse Aygo uit.
Een auto kopen bij een dealer vind ik een fijner gevoel, omdat je dan zeker weet dat de kilometerstand klopt en je kunt precies in de computer terug zien wat er met de auto is gebeurd. Bovendien kreeg ik bij mijn Aygo van 3,5 jaar oud en pas 15.000 km. gereden 2 jaar garantie. Als ik de auto in onderhoud houd bij de garage heb ik ook automatisch ANWB-service. Ik vind dat allemaal wel prettig.
Van diesel heb ik geen verstand. Ik weet niet hoeveel je precies moet rijden om dat eruit te halen. Ik rijd 400-500 km per week, maar voor mij was het rendabel heb ik me laten vertellen.
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : omgeving Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

auto kopen Empty Re: auto kopen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum