Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Tips auto kopen

+6
MADDIE
GreenGrass
Supertalentje
TukTuk
Blair
stella.nova
10 plaatsers

Ga naar beneden

Tips auto kopen Empty Tips auto kopen

Bericht  stella.nova vr 31 mei 2013 - 7:23

Ik ga binnenkort mijn eerste auto kopen. Ik heb mijn rijbewijs al 5 jaar maar nooit geld gehad om er een te kopen. Mijn budget is rond de 5000 euro. Ik wil gaan voor een Citroen c1 of Toyota aygo.
Probleem is alleen dat ik niks van auto's afweet. In mijn omgeving heb ik ook niet iemand die er veel van afweet. Is het beter om de auto dan bij een bovag garage met garantie te kopen? Of kun je daar ook afgezet worden? En hoeveel is normaal om af te dingen?
stella.nova
stella.nova
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 60
Punten : 82
Registratiedatum : 30-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips auto kopen Empty Re: Tips auto kopen

Bericht  Blair vr 31 mei 2013 - 7:25

Geen verstand van die garages, dat doet mijn partner. Maar gewoon afdingen zoveel je kan, als je maar met €100 begint is het bijv heel moeilijk dan nog over te gaan op €200 (om even een voorbeeld te geven), dus ik zou je afding bedrag hoog aanhouden, kun je altijd nog omlaag gaan.
Blair
Blair
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1796
Punten : 2154
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips auto kopen Empty Re: Tips auto kopen

Bericht  TukTuk vr 31 mei 2013 - 7:26

Ik zou zelf nooit voor een citroen (of andere Franse auto gaan). Iets tevaak in mijn omgeving mee gemaakt dat deze erg snel kapot gaan.

TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips auto kopen Empty Re: Tips auto kopen

Bericht  Supertalentje vr 31 mei 2013 - 7:33

Ben je lid van de ANWB? Daar kun je de auto laten nakijken voordat je 'm daadwerkelijk koopt. Met een auto is het wel zo dat je nooit echt weet of ie het over 5 jaar nog doet oid, maar een keuring kan iets meer vertellen over de staat van de auto.

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips auto kopen Empty Re: Tips auto kopen

Bericht  GreenGrass vr 31 mei 2013 - 7:37

Ik heb mijn vriend ook voor mijn eerste auto ingeschakeld.
Hij heeft eerder zelf een Renault gehad, maar hij zweert tegenwoordig bij Volkswagen.
Mijn huidige auto heeft een relatief simpele motor, waar dus ook weinig stuk aan kan gaan...
GreenGrass
GreenGrass
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1786
Punten : 1891
Registratiedatum : 18-08-11
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips auto kopen Empty Re: Tips auto kopen

Bericht  MADDIE vr 31 mei 2013 - 8:54

Ik zou ook voor een Duitse auto gaan. Die zijn degelijker. De aanschaf van mijn auto heb ik ook met mijn vriend gedaan. Mijn tip is ook de garagenaam googlen. Wij zijn een keer in de maling genomen met verborgen gebreken. Bleek. Achteraf ook al veel over op internet te staan.
MADDIE
MADDIE
Prater
Prater

Aantal berichten : 1392
Punten : 1447
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips auto kopen Empty Re: Tips auto kopen

Bericht  Arwyn vr 31 mei 2013 - 9:19

Ik zou ook gaan voor een Duitse auto, haha.
Weet niet, heb toch het gevoel dat die degelijker zijn.

Als je een idee hebt welke auto je wil, zou ik een beetje rond gaan kijken. Niet alleen bij garages, maar ook op Marktplaats. Even zien wat een particulier voor de auto vraagt. Dan heb je ook een idee wat voor prijzen je kunt noemen bij de garage.
En zeker even googelen op de auto + het bouwjaar! Als een auto bekend staat om een defect, kom je er op die manier vrij snel achter.
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips auto kopen Empty Re: Tips auto kopen

Bericht  TukTuk vr 31 mei 2013 - 10:05

Ik moet het afkloppen, maar heb 3 jaar geleden een Opel Astra uit 1997 gekocht, en pas dit jaar kosten gehad bij de APK. De 2 jaren er voor helemaal niets. Start tot nu toe altijd probleemloos, zelfs in de winter.

TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips auto kopen Empty Re: Tips auto kopen

Bericht  Fortissimo vr 31 mei 2013 - 10:09

Dat gedoe over Franse auto's is onzin hoor. Niet alle Franse auto's zijn per definitie troep. Wij rijden in een Xsara van '98, gekocht voor 750 euro, en enige grote uitgave was nieuwe remmerij. Maar dat was meer het uurloon. Laughing Als jij een C1 wil, moet je gewoon voor een C1 gaan kijken! Zelf vind ik de Peugeot variant leuker.
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips auto kopen Empty Re: Tips auto kopen

Bericht  JustMeDaan vr 31 mei 2013 - 10:46

Ik zou toch echt voor de japanner gaan. De Toyota dus. Rijd zelf al bijna 7 jaar Toyota's en nog nooit iets noemenswaardigs kapot aan gegaan.

JustMeDaan
Prater
Prater

Aantal berichten : 834
Punten : 872
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips auto kopen Empty Re: Tips auto kopen

Bericht  Zonnetje za 1 jun 2013 - 4:18

Ik heb nu ruim drie jaar een Toyota Aygo en deze bevalt heel goed. Ik heb deze bij de dealer gekocht met BOVAG-garantie en 2 jaar garantie. Dit gaf mij wel een fijn gevoel. Bovendien was deze auto altijd in onderhoud geweest bij de Toyota-dealer en kon ik de geschiedenis van de auto inzien.

Qua prijs wilden ze er bij mij niet veel van afdoen, maar ik heb wel zaken erbij onderhandeld zoals twee nieuwe voorbanden, een volle tank benzine en een Waxoil-behandeling waardoor hij heel mooi glanst.

Ken je wel iemand die er een beetje wat vanaf weet en die mee onder de auto en onder de motorkap kan kijken? Ik zou dat wel aanraden.
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : omgeving Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips auto kopen Empty Re: Tips auto kopen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum