Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Geld sparen

+9
Caroow
Moira
Anousch91
Shisha
Rush
Pannetoet
Flower_L
Destino
Truus
13 plaatsers

Ga naar beneden

Geld sparen Empty Geld sparen

Bericht  Truus do 29 aug 2013 - 0:56

Op dit moment probeer ik zoveel mogelijk geld te sparen, om over een tijd op reis te kunnen. Ik denk dat het leuker kan zijn om samen geld te sparen, dus ben benieuwd of hier meiden (flink) aan het sparen zijn!

Met samen sparen bedoel ik elkaar tips geven en elkaar wijzen op goedkope/gratis uitjes, evenementen, leuke acties en noem maar op. 

Ik kan van mezelf best prima sparen, maar het lijkt me leuk om te horen hoe jullie dit doen en of er nog meer meiden zijn die het sparen wat leuker willen maken. Ik hou ervan om dingen te ondernemen maar minder dit nu toch flink terwijl er misschien veel meer dingen zijn die toch gewoon kunnen. Eigenlijk vind ik sparen gewoon een beetje saai, al heb ik een prachtig doel. Hopelijk kan dit topic het sparen een beetje leuker maken!
Truus
Truus
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 24
Punten : 38
Registratiedatum : 19-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Geld sparen Empty Re: Geld sparen

Bericht  Destino do 29 aug 2013 - 1:01

.


Laatst aangepast door Destino op zo 1 sep 2013 - 5:43; in totaal 1 keer bewerkt
Destino
Destino
Prater
Prater

Aantal berichten : 575
Punten : 585
Registratiedatum : 04-07-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Geld sparen Empty Re: Geld sparen

Bericht  Flower_L do 29 aug 2013 - 1:02

ja, wij sparen ook voor een reis volgend jaar. Heb een spaarpot waar ik geld in stop van kleding etc wat ik verkoop, puur voor zakgeld ter plekke.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Geld sparen Empty Re: Geld sparen

Bericht  Pannetoet do 29 aug 2013 - 1:29

Ja hier ook! Mijn vriend en ik willen een jaar flink gaan sparen zodat we volgend jaar kunnen verhuizen, wij huren nu het huis van zijn vader maar we zijn gewoon toe aan iets voor onszelf. Lekker je eigen plekje, meubels die jij leuk vind etc.. We hopen dat we dan een huis kunnen kopen en evt. een deel in de hypotheek kunnen stoppen en is die mogelijkheid er niet om te kopen dan willen we gaan huren en het wel zo inrichten dat we niet op een euro meer of minder hoeven te kijken smile 

Verder ben ik helemaal eens met Destino! Sparen zonder doel vind ik bijna nutteloos en dan lukt het mij ook een stuk moeilijk dan wanneer ik/wij een doel hebben..
Pannetoet
Pannetoet
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2192
Punten : 2318
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geld sparen Empty Re: Geld sparen

Bericht  Rush do 29 aug 2013 - 1:30

Wij sparen gewoon voor de toekomst, koopwoning, trouwen, kindjes.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Geld sparen Empty Re: Geld sparen

Bericht  Shisha do 29 aug 2013 - 1:36

Wij zijn momenteel aan het sparen voor de tuin+verbouwing van de achterkant van het huis. We willen de ramen laten vervangen door openslaande deuren. We hopen hier volgend jaar (hopelijk in de lente zodat we er in de zomer al van kunnen genieten) mee te kunnen beginnen.
Mijn man werkt onregelmatig (nulurencontract) dus het lukt ons niet altijd om te sparen. Soms moeten we zelf weer geld van de spaarrekening afhalen. En dan de maanden dat hij veel kan werken zetten we ook gelijk een flink bedrag weg. Deze maand al 750 euro naar de spaarrekening gedaan en als we een beetje rustig aandoen dan houden we aan het einde van de maand nog wel een bedragje over wat dan ook naar de spaarrekening kan. smile
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Geld sparen Empty Re: Geld sparen

Bericht  Anousch91 do 29 aug 2013 - 2:48

Rush schreef:Wij sparen gewoon voor de toekomst, koopwoning, trouwen, kindjes.
+1

Anousch91
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 242
Punten : 250
Registratiedatum : 29-12-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Geld sparen Empty Re: Geld sparen

Bericht  Moira do 29 aug 2013 - 3:27

Ik spaar voor mijn opleiding, financiele tegenvallers en een andere auto. Heb al een buffer voor financiele tegenvallers en mijn schoolgeld van dit jaar is ook bij elkaar. Nu nog die auto.. Weet niet of ik het op tijd bij elkaar krijg!

Ik heb bij Rabobank internetbankieren een optie aan staan met 'exta inzichten'. Daarin kun je zien waar het geld naartoe gaat (boodschappen, vaste lasten, kleren, uitstapjes etc). Ook hoeveel er binnen komt en hoeveel je opmaakt. Vind dat best handig! Zo kun je in één oogopslag zien wat je allemaal aan het doen bent. Daarnaast kun je spaarpotten maken. Dus nu heb ik een spaarpot met nieuwe auto. Ik stel een budget in en de datum van wanneer ik het bij elkaar wil hebben. Dan rekent hij uit hoeveel je per maand moet sparen om je doel te bereiken. Je spaargeld kun je dan fictief in die spaarpot doen en je ziet hem dan ook steeds hoger gaan. Werkt voor mij echt heel erg motiverend!
Moira
Moira
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 477
Punten : 489
Registratiedatum : 03-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Geld sparen Empty Re: Geld sparen

Bericht  Rush do 29 aug 2013 - 3:29

Haha Moira, dat klinkt wel heel leuk, met die 'echte' spaarpotten. Ik heb alleen geen 'losse' spaardoelen. Ik heb wel een doel wat ik op 31-12-2013 op m`n rekening wil hebben.

Krijg je ook een :cheering: :cheering: :cheering: :cheering:  e-mail als je je doel gehaald hebt? Dat lijkt me leuk haha!
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Geld sparen Empty Re: Geld sparen

Bericht  Caroow do 29 aug 2013 - 3:38

Echt zon glitterende email met trompet muziek erbij zou voor mij wel motiveren :cheering: 
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geld sparen Empty Re: Geld sparen

Bericht  Truus do 29 aug 2013 - 6:17

Leuk, alle reacties van mede-spaarders! Very Happy  Dat werkt ook wel motiverend.

Moira, dat van die spaarpot en uitgavencategorieën op rabobank klinkt handig. Daar ga ik wel eens naar kijken.

Heeft er nog iemand leuke tips hoe je uitjes uitzoekt die niet zo duur zijn? Bijvoorbeeld uit eten gaan via groupon, maar dan iets anders?
Ikzelf vind groupon heel fijn en een goede spaartip. Zo kwam ik laatst tegen om ergens met twee personen uit eten te gaan: Onbeperkt pannenkoeken eten voor €11,- met twee personen, super leuk!
Truus
Truus
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 24
Punten : 38
Registratiedatum : 19-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Geld sparen Empty Re: Geld sparen

Bericht  Atelier Madame do 29 aug 2013 - 6:21

Truus schreef:Leuk, alle reacties van mede-spaarders! Very Happy  Dat werkt ook wel motiverend.

Moira, dat van die spaarpot en uitgavencategorieën op rabobank klinkt handig. Daar ga ik wel eens naar kijken.

Heeft er nog iemand leuke tips hoe je uitjes uitzoekt die niet zo duur zijn? Bijvoorbeeld uit eten gaan via groupon, maar dan iets anders?
Ikzelf vind groupon heel fijn en een goede spaartip. Zo kwam ik laatst tegen om ergens met twee personen uit eten te gaan: Onbeperkt pannenkoeken eten voor €11,- met twee personen, super leuk!
Dit soort aanbiedingen zijn leuk idd, alleen je moet ze wel met een reden kopen vind ik. Op een gegeven moment had ik echt nog 5 groupon bonnen op voorraad, juist omdat ik zoveel kocht :p.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geld sparen Empty Re: Geld sparen

Bericht  Moira do 29 aug 2013 - 9:57

Rush schreef:Haha Moira, dat klinkt wel heel leuk, met die 'echte' spaarpotten. Ik heb alleen geen 'losse' spaardoelen. Ik heb wel een doel wat ik op 31-12-2013 op m`n rekening wil hebben.

Krijg je ook een :cheering: :cheering: :cheering: :cheering:  e-mail als je je doel gehaald hebt? Dat lijkt me leuk haha!
Haha, jammer genoeg niet. Mail de Rabobank met je idee, vind 'm leuk! En dan maak je toch een spaarpot met 'Mijn superuber doel!'. Dan voel je je helemaal goed als je die gehaald hebt smile
Moira
Moira
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 477
Punten : 489
Registratiedatum : 03-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Geld sparen Empty Re: Geld sparen

Bericht  Moira do 29 aug 2013 - 10:00

Truus schreef:Leuk, alle reacties van mede-spaarders! Very Happy  Dat werkt ook wel motiverend.

Moira, dat van die spaarpot en uitgavencategorieën op rabobank klinkt handig. Daar ga ik wel eens naar kijken.

Heeft er nog iemand leuke tips hoe je uitjes uitzoekt die niet zo duur zijn? Bijvoorbeeld uit eten gaan via groupon, maar dan iets anders?
Ikzelf vind groupon heel fijn en een goede spaartip. Zo kwam ik laatst tegen om ergens met twee personen uit eten te gaan: Onbeperkt pannenkoeken eten voor €11,- met twee personen, super leuk!
Is gewoon een soort knop die je aan kunt klikken en het staat aan. Echt handig! Had die tip weer gekregen van een vriendin van mij, nadat we aan het mopperen waren dat we te weinig geld hadden (terwijl we op het terras ons geld zaten op te zuipen.. Laughing ).
Moira
Moira
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 477
Punten : 489
Registratiedatum : 03-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Geld sparen Empty Re: Geld sparen

Bericht  Shisha vr 30 aug 2013 - 4:29

Ik gebruik ook de spaarpotten van de rabobank. Superhandig en leuk. Yes
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Geld sparen Empty Re: Geld sparen

Bericht  Reeza vr 30 aug 2013 - 4:32

Mijn vriend en ik hebben een gezamelijke spaarrekening bij de ING, die kan je ook een naam geven. Wij sparen voor de inrichting van ons nieuwe huis, dus onze spaarrekening heet dan ook 'huisje <3'. Mijn eigen spaarrekening heet 'rijbewijs' haha.
Reeza
Reeza
Prater
Prater

Aantal berichten : 1062
Punten : 1180
Registratiedatum : 21-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Geld sparen Empty Re: Geld sparen

Bericht  Sophiee vr 30 aug 2013 - 4:45

Wij hebben net een huis en een tweede auto gekocht. We sparen nu vooral om de buffer aan de vullen tot een bepaald bedrag. Daarna sparen we weer voor de vakantie van volgend jaar en aanpassen van de tuin in het voorjaar.
Sophiee
Sophiee
Prater
Prater

Aantal berichten : 921
Punten : 927
Registratiedatum : 13-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Geld sparen Empty Re: Geld sparen

Bericht  Rouxxxe vr 30 aug 2013 - 5:14

Jaa ik doe ook mee! Mijn vriend en ik zijn begonnen met flink sparen omdat we een huis willen kopen. Het gaat op zich wel goed. Lage vaste lasten en ik let ook op met de boodschappen. Kleding e.d koop ik ook niet veel en anders goedkoop. Mijn zwak zit 'm echt in leuke dingen doen met mn vriend en vriendinnen, daar geef ik echt te snel te veel geld aan uit laughcry
Rouxxxe
Rouxxxe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1316
Punten : 1342
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geld sparen Empty Re: Geld sparen

Bericht  Truus vr 30 aug 2013 - 5:45

Dat is ook mijn valkuil: Leuke dingen doen. Kleding koop ik nauwelijks meer en ook met boodschappen doen doe ik rustig aan.

Misschien kennen jullie het al, maar soms staan er op http://www.try-now.nl ook nog wel leuke dingen! Of je er echt geld door bespaart denk ik niet, maar leuk is het wel smile 

Jullie nog tips?
Truus
Truus
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 24
Punten : 38
Registratiedatum : 19-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Geld sparen Empty Re: Geld sparen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum