Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Sparen.

+8
Chocolate Cookie
Ugly Betty
Toet
Monte
Ella
Zininzon
Stuiterbal
Chicksel
12 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Sparen. Empty Sparen.

Bericht  Chicksel zo 5 feb 2012 - 8:28

Hai!

Ik lees al een tijdje mee maar ik zit nu zelf met een probleem.
Ik ben 22 jaar en ik studeer voltijd. Ik heb een vriend en wij zijn nu iets meer dan een jaartje samen. Het gaat gelukkig allemaal hartstikke goed en wij zijn al een klein beetje aan de volgende stap toe namelijk samenwonen! Mijn vriend werkt en heeft een aardige spaarrekening alleen ik studeer nog en ik heb nog nét genoeg geld op mijn spaarrekening staan om mijn volgende schooljaar te betalen. Ik zal dus moeten sparen!

Ik ontvang stufie (basisbeurs en aanvullend) en daarnaast krijg ik een wajong-uitkering. Ik ben deels afgekeurd vanwege rug- en knieklachten. Ik zal maar meteen open zijn want dan kunnen jullie mij het beste helpen cq advies cq tips geven. Hier mijn inkomsten en uitgavenlijstje:

Inkomen: 1372,-
Stufie: 384,-
Wajong: 919,-
Zorgtoeslag: 69,-

Uitgaven: 666,-
Zorgverzekering: 111,-
Kostgeld ouders: 200,-
Telefoonrekening: Rond de 40/50,-
Benzine voor de auto: 125,-
Lening neckermann: 50,-
Belastingdienst:130,-
(er is in het verleden iets fout gegaan bij mijn vorige werkgever waardoor ik 3 jaar lang loonheffing ontving óp de wajong en het loon van mijn vorige werkgever en daar kwam een behoorlijke 'schuld' uit)

Voor de snelle rekenwonders hou ik dus 706,- over, ik zou dus makkelijk 300,- kunnen sparen maar het lukt gewoon niet.Embarassed Ik schaam mij dood daarvoor maar ik kán gewoon niet sparen! Ik wil het heel graag maar hoe? Kunnen jullie mij helpen?

Chicksel
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 37
Punten : 63
Registratiedatum : 05-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Sparen. Empty Re: Sparen.

Bericht  Stuiterbal zo 5 feb 2012 - 8:35