Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Sparen voor je uitzet

+7
Error
rapa nui
Zininzon
Tania
Pien
Beachgirl
Monte
11 plaatsers

Ga naar beneden

Sparen voor je uitzet Empty Sparen voor je uitzet

Bericht  Monte vr 18 maa 2011 - 9:55

Over een 1 a 2 jaar wil ik graag op mezelf gaan wonen. Nu lijkt me het handig en voordelig om alvast te gaan sparen voor mijn uitzet(handdoeken, bestek, bekers enz.), alleen ben ik bang dat ik het over 1,5 jaar niet meer leuk vind. Als ik kijk naar de smaak die ik 1,5 jaar geleden had dan was die anders als nu. Is ook wel logisch aangezien ik steeds ouder wordt en meer volwassenheid krijg(ook in smaak). Waren jullie daar nooit bang voor,of heb je gewoon hele neutrale dingen gekocht?
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Sparen voor je uitzet Empty Re: Sparen voor je uitzet

Bericht  Beachgirl vr 18 maa 2011 - 9:57

Je kunt toch gewoon geld apart zetten, en dan pas spullen kopen als je echt op jezelf gaat?

Kun je dan kopen wat je op dat moment leuk vind. Zou niet weten waarom je nu al spullen zou kopen.

Ik ben pas spullen gaan kopen toen ik wist dat ik een huisje had. Moest toch nog 3 maanden wachten tot ik erin kon.
Dingen zoals pannen e.d. kun je wel alvast kopen, maar dan nog weet je niet van tevoren of je gas, elektrisch of inductie gaat koken. Voor inductie heb je andere pannen nodig.


Laatst aangepast door Mimpie op vr 18 maa 2011 - 9:58; in totaal 1 keer bewerkt
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Sparen voor je uitzet Empty Re: Sparen voor je uitzet

Bericht  Gast vr 18 maa 2011 - 9:57

Je kunt toch ook het geld apart zetten?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Sparen voor je uitzet Empty Re: Sparen voor je uitzet

Bericht  Pien vr 18 maa 2011 - 10:01

het risico is er natuurlijk altijd maar als je gewoon neutrale kleuren koopt zal het wel meevallen toch?

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Sparen voor je uitzet Empty Re: Sparen voor je uitzet

Bericht  Monte vr 18 maa 2011 - 10:04

Geld apart zetten doe ik al, maar ik vind het toch altijd moeilijk om in een keer een flink bedrag van mijn rekening te moeten halen. Dat doe ik altijd liever in delen. Het klinkt heel gek, maar dat is een beetje mijn gevoel Wink
Neutrale kleuren kan inderdaad, maar dan ben ik ook weer bang dat ik daar dan spijt van krijg(dat ik geen kleurtjes heb gekocht).

Misschien is het inderdaad afwachten en pas een paar maanden ervoor dingen gaan kopen.
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Sparen voor je uitzet Empty Re: Sparen voor je uitzet

Bericht  Beachgirl vr 18 maa 2011 - 10:09

Monte schreef:Geld apart zetten doe ik al, maar ik vind het toch altijd moeilijk om in een keer een flink bedrag van mijn rekening te moeten halen. Dat doe ik altijd liever in delen. Het klinkt heel gek, maar dat is een beetje mijn gevoel Wink
Neutrale kleuren kan inderdaad, maar dan ben ik ook weer bang dat ik daar dan spijt van krijg(dat ik geen kleurtjes heb gekocht).

Misschien is het inderdaad afwachten en pas een paar maanden ervoor dingen gaan kopen.

Tsja als je een auto koopt, of een vakantie betaalt, of ineens elke maar huur moeten betalen voor je huisje gaat er ook een (groot) bedrag van je rekening. Dat gebeurt toch wel.
Lijkt me juist fijn om nu te sparen, en straks met je huisje alles te kunnen kopen wat je graag wilt.
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Sparen voor je uitzet Empty Re: Sparen voor je uitzet

Bericht  Tania vr 18 maa 2011 - 10:10

Je kan ook vast wat apparatuur kopen. Bijvoorbeeld waterkoker, staafmixer, koffiezetapparaat enz. En dingen voor in de keuken, vergiet, bestek, maatbekers enz. Dat zijn niet echt dingen die je later misschien niet meer 'mooi' vindt. Dan kun je voor de rest een apart potje maken misschien zodat je dat kan kopen als je een huisje hebt.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Sparen voor je uitzet Empty Re: Sparen voor je uitzet

Bericht  Pien vr 18 maa 2011 - 10:35

Tania schreef:Je kan ook vast wat apparatuur kopen. Bijvoorbeeld waterkoker, staafmixer, koffiezetapparaat enz
\dat is dus helemaal niet zo slim, denk aan je garantie die dan verloopt zonder dat je er gebruik van maakt!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Sparen voor je uitzet Empty Re: Sparen voor je uitzet

Bericht  Gast vr 18 maa 2011 - 10:40

Ik ben een jaar voordat ik op mezelf ging wonen gaan sparen voor m'n uitzet. Toen het zo ver was had ik echt alles en alles was nog naar mijn smaak. Wel heb ik dingen zoals een koffiezetapparaat en strijkijzer gekocht toen het bijna zover ivm de garantie.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Sparen voor je uitzet Empty Re: Sparen voor je uitzet

Bericht  Zininzon vr 18 maa 2011 - 10:42

Sommige dingen had ik 2 jaar geleden al gekocht. Al het glas en een pannenset bijvoorbeeld, gewoon heel neutrale dingen.
Daarnaast ben ik niet heel snel uitgekeken op dingen, dus durfde dat wel aan. Ik heb een servies gehaald waar wel wat tierelantijntjes op zitten, maar gewoon zwart/wit, ik weet zeker dat ik dat nog wel een hele tijd mooi vind.


Als je de tijd hebt, kun je veel geld besparen door nu al dingen te kopen. Zo heb ik een megadure bestekset van Sola in de aanbieding gekocht en ook wat dingen voor mijn interieur.
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Sparen voor je uitzet Empty Re: Sparen voor je uitzet

Bericht  rapa nui vr 18 maa 2011 - 11:20

Ik heb zelf het servies en electrische apparaten pas gekocht toen ik het echt nodig had. Ik had wel bv allerlei keukenhulpjes, pannenset, tupperware dingen al eerder gekocht. Dan kun je ook nog eens wat duurdere dingen aanschaffen omdat je het niet in 1x moet kopen of dingen op een verjaardag vragen. En was op zich wel prettig dat ik al dingen had omdat ik bij het verhuizen ook al genoeg geld kwijt was aan meubelen, verf/behang etc. Als je ruimte hebt om het op te bergen kun je bv. ook een strijkplank, huishoudtrap e.d. al kopen/vragen voor een verjaardag. Daar verandert niet veel aan. Ik had ook wel handdoeken, keukendoeken etc. van bv. de Shell gespaard en ik gebruik ze ook wel maar is wel jammer dat het niet meer zulke actuele kleuren zijn.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Sparen voor je uitzet Empty Re: Sparen voor je uitzet

Bericht  rapa nui vr 18 maa 2011 - 11:21

En ik heb bv. ook dingen tijdens vakanties/reizen gekocht zodat je als je ze gebruikt telkens weer terug denkt aan die vakantie.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Sparen voor je uitzet Empty Re: Sparen voor je uitzet

Bericht  Tania vr 18 maa 2011 - 19:05

Pien schreef:
Tania schreef:Je kan ook vast wat apparatuur kopen. Bijvoorbeeld waterkoker, staafmixer, koffiezetapparaat enz
\dat is dus helemaal niet zo slim, denk aan je garantie die dan verloopt zonder dat je er gebruik van maakt!

Ik heb het zelf ook gedaan. Dan hadden ze leegverkoop bij de Blokker en dan kocht ik een philips waterkoker voor 7,50 en een tosti ijzer voor 5 euro ofzo. Tja, dan vond ik die garantie niet zo belangrijk eerlijk gezegd. Als ik alles wat ik al gekocht had, had moeten kopen toen we een huis hadden was ik veel meer geld kwijt geweest want dan kun je niet wachten tot het in de uitverkoop is.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Sparen voor je uitzet Empty Re: Sparen voor je uitzet

Bericht  Gast vr 18 maa 2011 - 19:08

Ik ben zelf al heel vroeg beginnen te sparen voor de uitzet. Ik vond dat gewoon leuk om te doen en te vragen. Maar toen kwam ik mijn vriend tegen en die had al een huis dus ook al een uitzet. Wij hebben nu heel veel dubbel. Alles van mij staat nog bij mijn ouders. Als wij straks over gaan naar het nieuwe huis gaan wij eens kijken wat ik nog allemaal heb.

Als je allemaal neutrale dingen koopt blijft het meestal wel mooi. Mijn smaak is niet echt veranderd.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Sparen voor je uitzet Empty Re: Sparen voor je uitzet

Bericht  Error vr 18 maa 2011 - 21:03

ik heb ook vrij veel neutrale dingen al gekocht. Idd bestek, glazen, vooral ook dingen in de uitverkoop.. En verder weet ik nu toch al wel een beetje welke style ik wil, dus ben ook al wel flink aan het rondkijken zodat ik wel de beste koop kan doen tegen die tijd dat ik er echt bijna in kan.
Nu ik weet wanneer ik in mijn appartement kan ben ik wel veel meer bezig hoor, heb hier toch de ruimte om het op te slaan en dat scheelt me straks alweer een hele boel kopen!
Error
Error
Prater
Prater

Aantal berichten : 1374
Punten : 1580
Registratiedatum : 02-03-11
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Sparen voor je uitzet Empty Re: Sparen voor je uitzet

Bericht  TukTuk vr 18 maa 2011 - 21:17

Ik ben al vroeg begonnen met grote (dure) spullen te verzamelen voor mijn uitzet, maar dat was omdat het toevallig zou uit kwam. Mijn ouders werkten bij een verhuisbedrijf en alles wat mijn ouders over hadden (kochten bijvoorbeeld nieuwe banken en ik hield de oude) gooiden we daar in een opslag kist.
Ook kasten etc die overbleven bij een verhuizing en die gestort moesten worden en er nog goed uit zagen, die hield ik ook apart. Koelkast hadden mijn ouders nog, magnetron ook, wasmachine had mijn schoonmoeder nog etc etc.
Dat heeft daar 3 jaar ofzo gestaan en nu staat het in mijn eigen huisje. Uiteindleijk nog een aantal dingen niet mee genomen omdat het toch niet paste, of ik er teveel van had.

Ben pas toen we gingen reageren op woningen, dingen als handdoeken etc gaan kopen. Mijn vriend en ik houden beide van donker, dus heb gewoon zwarte, donkergrijze en donker paarse handdoeken en washandjes gekocht toen die in de aanbieding waren bij de kruidvat. Zelfde voor bestek. Vrij snel hadden mijn vriend enik al besloten voor het goedkope servies te gaan van de blokker, dat kon ik mooi voor mijn verjaardag vragen. Glazen had ik al gekocht bij de blokker toen ze daar in de aanbieding waren.
Lampen etc kocht ik pas op het laatste moment, maar toen liep ik er ook echt tegen aan, in de aanbieding op mijn moeders werk.

Op deze manier waren wij voor het inrichten van ons huis misschien 200 euro totaal kwijt, gewoon puur de kleine dingetjes nog. Het was zo enorm fijn dat we dingen als banken etc niet hoefden te kopen, en dus weinig grote uitgaves hadden (onze woning kwam vrij onverwachts, anti kraak en moesten er binnen 2 weken al volledig wonen)

Maarja ik had natuurlijk geluk dat het (gratis) opgeslagen kon wordne op het werk van mijn ouders. Als je daarvoor een box moet huren ben je nog veel geld kwijt.

Overigs is onze inboedel natuurlijk een redelijk bij elkaar geraapt zooitje, het staat zeker niet slecht, maar in onzse volgende woning gaan we het misschien wat meer op elkaar af stemmen. Maar dat was voor ons nu niet belangrijk.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Sparen voor je uitzet Empty Re: Sparen voor je uitzet

Bericht  Jeanette vr 18 maa 2011 - 23:10

Ik heb ook nog maar alleen wat neutrale dingen gekocht hoor. De rest koop ik ook pas tegen de tijd dat ik op mijn eigen zit.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Sparen voor je uitzet Empty Re: Sparen voor je uitzet

Bericht  Gast za 19 maa 2011 - 0:08

Ik heb gewoon geld gespaard en toen de tijd daar was mijn hele uitzet gekocht zodat ik zeker wist dat ik alles mooi zou vinden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Sparen voor je uitzet Empty Re: Sparen voor je uitzet

Bericht  Gast za 19 maa 2011 - 0:33

Ik heb alles al, alleen het huis ontbreekt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Sparen voor je uitzet Empty Re: Sparen voor je uitzet

Bericht  Snoes za 19 maa 2011 - 13:04

Ostara schreef:Ik ben zelf al heel vroeg beginnen te sparen voor de uitzet. Ik vond dat gewoon leuk om te doen en te vragen.
+ 1

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Sparen voor je uitzet Empty Re: Sparen voor je uitzet

Bericht  Elsje zo 20 maa 2011 - 6:02

Ik ben zoon 3 jaar van te voren gaan sparen,

Veel geld opzij gezet
Op mijn verjaardag heb ik veel spulletjes gevraagd, handdoeken, borden , bestek, pannen, glazen,

Als je het gewoon neutraal koopt/krijgt is het prima te gebruiken, zoals bestek enz.
Je moet zoveel spullen kopen en dan is het wel fijn als je wat hebt en dan maakt het ( teminste bij mij) niet zoveel uit hoe het er uit ziet.

Ook aanbiedingen in de gaten houden:)
Elsje
Elsje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1104
Punten : 1283
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Sparen voor je uitzet Empty Re: Sparen voor je uitzet

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum