Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vergoeding benzine

+8
Jeanette
Feline
nina
Auxo
Destino
Atelier Madame
xxjojootjexx
Char1
12 plaatsers

Ga naar beneden

Vergoeding benzine Empty Vergoeding benzine

Bericht  Char1 do 22 aug 2013 - 22:36

Binnenkort rijd ik met iemand mee. Ze moet iets omrijden om mij op te halen, maar in principe rijdt ze toch. Ze heeft ook zelf aangeboden dat ik mee mag rijden. Op de heenweg ben ik de enige die meerijdt, op de terugweg (en het laatste stukje) rijdt er nog iemand mee.
Ik vind het niet meer dan logisch om mee te betalen aan de benzine. Maar wat is een redelijk bedrag? Meestal kijk ik op ANWB-routeplanner. Maar we komen nu allemaal uit een andere plaats. Als ik de helft betaal van de benzine van mijn huis tot de eindbestemming kom ik op zo'n €8. Als ik de helft betaal vanaf haar huis tot de eindbestemming kom ik op €12. Maar op de terugweg kunnen we de kosten natuurlijk eigenlijk door drie delen. Welk bedrag zouden jullie geven?

Char1
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 388
Punten : 464
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Overijssel

Terug naar boven Ga naar beneden

Vergoeding benzine Empty Re: Vergoeding benzine

Bericht  xxjojootjexx do 22 aug 2013 - 22:40

Ik zou 15 euro geven.

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vergoeding benzine Empty Re: Vergoeding benzine

Bericht  Atelier Madame do 22 aug 2013 - 22:44

Heenreis delen door 2 en terugreis delen door 3. Ook al moet zij toch rijden, ze rijdt er wel speciaal voor om om jullie op te halen.

Of afspreken dat jij haar een volgende keer ophaalt en dan de benzine betaald, dat doen wij meestal met vrienden, om en om rijden.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vergoeding benzine Empty Re: Vergoeding benzine

Bericht  Destino do 22 aug 2013 - 22:44

Er is geen reiskostenvergoeding voor de bestuurder? Als dat wel zo is zou ik alleen de kilometers die ze om moet rijden, betalen.
In dat andere geval zou ik 10 euro geven smile . (€ 12 : 2 = € 6    en       € 12 : 3 = € 4)
Destino
Destino
Prater
Prater

Aantal berichten : 575
Punten : 585
Registratiedatum : 04-07-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Vergoeding benzine Empty Re: Vergoeding benzine

Bericht  Auxo do 22 aug 2013 - 22:52

Ik zou een euro of 10 geven. Ik rekende dat nooit helemaal uit als ik met iemand mee reed maar gaf gewoon een redelijk bedrag voor de afstand die ze reed.
Auxo
Auxo
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3459
Punten : 3541
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vergoeding benzine Empty Re: Vergoeding benzine

Bericht  nina do 22 aug 2013 - 22:52

Ik zou 10 euro betalen.
nina
nina
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2588
Punten : 2966
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Nederland

Terug naar boven Ga naar beneden

Vergoeding benzine Empty Re: Vergoeding benzine

Bericht  Char1 do 22 aug 2013 - 23:02

Waarschijnlijk rijd ik niet de volgende keer, want ik heb geen eigen auto. En zij krijgt geen vergoeding. Vandaar dat ik het redelijk vind om mee te betalen.
Doordat ik zelf geen auto heb vind ik het altijd lastig te bepalen wat redelijk is om mee te betalen. Vandaar dat ik het 'uitreken' en jullie een beetje om hulp vraag smile Bedankt alvast voor de adviezen. Ik geloof dat ik met €10 wel redelijk goed zit dan.

Char1
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 388
Punten : 464
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Overijssel

Terug naar boven Ga naar beneden

Vergoeding benzine Empty Re: Vergoeding benzine

Bericht  Feline do 22 aug 2013 - 23:31

Hoeveel kilometer is het? Ik zou ook niet te moeilijk doen.. Met jouw beschrijving lijkt me een tientje prima.
Feline
Feline
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2234
Punten : 2527
Registratiedatum : 21-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vergoeding benzine Empty Re: Vergoeding benzine

Bericht  Jeanette do 22 aug 2013 - 23:43

Ik zou ook 10 euro geven.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vergoeding benzine Empty Re: Vergoeding benzine

Bericht  Char1 do 22 aug 2013 - 23:56

Dank jullie wel allemaal. Ik ga gewoon €10 doen, aangezien de meesten dat zeggen.

Char1
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 388
Punten : 464
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Overijssel

Terug naar boven Ga naar beneden

Vergoeding benzine Empty Re: Vergoeding benzine

Bericht  Moira vr 23 aug 2013 - 3:08

Met 10 euro zit je echt wel goed. Vind dat zo'n gemiep om op de cent uit te rekenen. Heb ook zo'n vriendin die dat doet als we samen rijden. Ik ben altijd diegene die rijd en dan rij ik ook nog een stuk om voor haar. Vind ik geen probleem overigens. Heb het alleen niet breed en na een tijdje vroeg ik dus of ze misschien eens een keertje mee wilde betalen. Dat wilde ze wel, maar ik krijg het bedrag nu op de cent precies. Hoe ze steeds aan dat bedrag komt weet ik nog steeds niet trouwens Laughing .
Moira
Moira
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 477
Punten : 489
Registratiedatum : 03-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Vergoeding benzine Empty Re: Vergoeding benzine

Bericht  Rush vr 23 aug 2013 - 3:11

Moira schreef:Met 10 euro zit je echt wel goed. Vind dat zo'n gemiep om op de cent uit te rekenen. Heb ook zo'n vriendin die dat doet als we samen rijden. Ik ben altijd diegene die rijd en dan rij ik ook nog een stuk om voor haar. Vind ik geen probleem overigens. Heb het alleen niet breed en na een tijdje vroeg ik dus of ze misschien eens een keertje mee wilde betalen. Dat wilde ze wel, maar ik krijg het bedrag nu op de cent precies. Hoe ze steeds aan dat bedrag komt weet ik nog steeds niet trouwens Laughing .
Op google maps staat tegenwoordig aan de hand van de route/benzineprijs een bedrag. Weet ik ook pas sinds vorige week,
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vergoeding benzine Empty Re: Vergoeding benzine

Bericht  TukTuk vr 23 aug 2013 - 3:28

Rush schreef:
Moira schreef:Met 10 euro zit je echt wel goed. Vind dat zo'n gemiep om op de cent uit te rekenen. Heb ook zo'n vriendin die dat doet als we samen rijden. Ik ben altijd diegene die rijd en dan rij ik ook nog een stuk om voor haar. Vind ik geen probleem overigens. Heb het alleen niet breed en na een tijdje vroeg ik dus of ze misschien eens een keertje mee wilde betalen. Dat wilde ze wel, maar ik krijg het bedrag nu op de cent precies. Hoe ze steeds aan dat bedrag komt weet ik nog steeds niet trouwens Laughing .
Op google maps staat tegenwoordig aan de hand van de route/benzineprijs een bedrag. Weet ik ook pas sinds vorige week,
Ja maar die prijs klopt nooit. Het is namelijk ook nog afhankelijk van hoe zuinig / onzuinig je auto rijdt, en voor welk tarief je tankt
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vergoeding benzine Empty Re: Vergoeding benzine

Bericht  Rush vr 23 aug 2013 - 3:33

TukTuk schreef:
Rush schreef:
Moira schreef:Met 10 euro zit je echt wel goed. Vind dat zo'n gemiep om op de cent uit te rekenen. Heb ook zo'n vriendin die dat doet als we samen rijden. Ik ben altijd diegene die rijd en dan rij ik ook nog een stuk om voor haar. Vind ik geen probleem overigens. Heb het alleen niet breed en na een tijdje vroeg ik dus of ze misschien eens een keertje mee wilde betalen. Dat wilde ze wel, maar ik krijg het bedrag nu op de cent precies. Hoe ze steeds aan dat bedrag komt weet ik nog steeds niet trouwens Laughing .
Op google maps staat tegenwoordig aan de hand van de route/benzineprijs een bedrag. Weet ik ook pas sinds vorige week,
Ja maar die prijs klopt nooit. Het is namelijk ook nog afhankelijk van hoe zuinig / onzuinig je auto rijdt, en voor welk tarief je tankt
Qua benzineprijs gaan de uit van dat landelijke en dan is het inderdaad nog afhankelijk van je verbruik.

Ik tank meer dan 10ct goedkoper en mijn auto is vrij zuinig. De prijs op google maps kan voor mij dus altijd uit.

Daarbij kan je zowel de benzineprijs als het soort verbruik aanpassen Wink 
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vergoeding benzine Empty Re: Vergoeding benzine

Bericht  Char1 vr 23 aug 2013 - 3:39

Op de cent uitrekenen vind ik ook wel overdreven zeg, zeker als het altijd dezelfde is die rijdt. Kan me voorstellen dat je dat vervelend vindt!

Ik had mijn suggesties qua bedrag ook van de ANWB gehaald, vind het altijd wel handig. Ookal klopt het nooit helemaal, het geeft wel een indicatie wat reëel is natuurlijk. En bij ons in de buurt kun je ook goedkoop tanken, scheelt ook natuurlijk.

Char1
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 388
Punten : 464
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Overijssel

Terug naar boven Ga naar beneden

Vergoeding benzine Empty Re: Vergoeding benzine

Bericht  Moira vr 23 aug 2013 - 5:06

Rush schreef:
TukTuk schreef:
Rush schreef:
Moira schreef:Met 10 euro zit je echt wel goed. Vind dat zo'n gemiep om op de cent uit te rekenen. Heb ook zo'n vriendin die dat doet als we samen rijden. Ik ben altijd diegene die rijd en dan rij ik ook nog een stuk om voor haar. Vind ik geen probleem overigens. Heb het alleen niet breed en na een tijdje vroeg ik dus of ze misschien eens een keertje mee wilde betalen. Dat wilde ze wel, maar ik krijg het bedrag nu op de cent precies. Hoe ze steeds aan dat bedrag komt weet ik nog steeds niet trouwens Laughing .
Op google maps staat tegenwoordig aan de hand van de route/benzineprijs een bedrag. Weet ik ook pas sinds vorige week,
Ja maar die prijs klopt nooit. Het is namelijk ook nog afhankelijk van hoe zuinig / onzuinig je auto rijdt, en voor welk tarief je tankt
Qua benzineprijs gaan de uit van dat landelijke en dan is het inderdaad nog afhankelijk van je verbruik.

Ik tank meer dan 10ct goedkoper en mijn auto is vrij zuinig. De prijs op google maps kan voor mij dus altijd uit.

Daarbij kan je zowel de benzineprijs als het soort verbruik aanpassen Wink 
Daar check ik het ook regelmatig mee, als ik wil weten hoeveel ik ongeveer kwijt zou zijn aan een ritje. Best handig! Maar mijn vriendin heeft een andere theorie. Ze weet ook precies mijn verbruik van mijn auto enzo. Ach ja, kan er ook wel een beetje om lachen gelukkig!
Moira
Moira
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 477
Punten : 489
Registratiedatum : 03-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Vergoeding benzine Empty Re: Vergoeding benzine

Bericht  Rovine vr 23 aug 2013 - 6:24

Misschien moet je de volgende keer even vermelden dat je auto meer kost dan enkel benzine. smile 

Ik check het vaak wel even op een routeplanner omdat ik niet veel benul van afstanden heb en rond het dan af naar boven omdat ik allang blij ben dat diegene rijdt. Zeker als ze omrijden is het niet alleen benzine, maar ook tijd.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vergoeding benzine Empty Re: Vergoeding benzine

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum