Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoeveel benzine heeft een auto ongeveer als reserve!?

+2
Jeanette
Moezie
6 plaatsers

Ga naar beneden

Hoeveel benzine heeft een auto ongeveer als reserve!? Empty Hoeveel benzine heeft een auto ongeveer als reserve!?

Bericht  Gast ma 23 mei 2011 - 20:32

Als hij al aangeeft dat ie leeg is en de km's op 0 staan??

Ik sta zonder benzine op mn werk lol!

Hij rijdt nog wel, maar hoe ver ga ik nog komen....Ik moet naar het tankstation natuurlijk...Ik rij een Toyota Yaris nieuw model...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel benzine heeft een auto ongeveer als reserve!? Empty Re: Hoeveel benzine heeft een auto ongeveer als reserve!?

Bericht  Moezie ma 23 mei 2011 - 20:33

Normaal gezien was dat geloof ik 50 km, maar bij de nieuwe auto's geen idee..
Moezie
Moezie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2751
Punten : 2784
Registratiedatum : 02-12-10
Woonplaats : Limboland

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel benzine heeft een auto ongeveer als reserve!? Empty Re: Hoeveel benzine heeft een auto ongeveer als reserve!?

Bericht  Gast ma 23 mei 2011 - 20:34

Bij ons is het een km of 30. Maar wij hebben dan ook niet zo'n meter. Maar het tankstation red je vast nog wel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel benzine heeft een auto ongeveer als reserve!? Empty Re: Hoeveel benzine heeft een auto ongeveer als reserve!?

Bericht  Jeanette ma 23 mei 2011 - 20:37

Zou het bij mijn eigen auto ook niet weten. Embarassed Ik tank altijd op tijd haha. Heb ooit eens gehad dat ik 's nachts op de snelweg reed en geen pinpas bij me had. Alle pompen dicht, dus kon alleen met pin tanken die ik niet bij me had. Ik scheet hem echt 7 kleuren in de auto. Gelukkig net op tijd eentje gevonden die wel open was! Very Happy
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel benzine heeft een auto ongeveer als reserve!? Empty Re: Hoeveel benzine heeft een auto ongeveer als reserve!?

Bericht  Gast ma 23 mei 2011 - 20:38

Een tankstation red je makkelijk.. De meeste auto`s hebben een reservetank van minimaal 5 liter, dus dat is wel minimaal 50km. bij een niet zuinige auto :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel benzine heeft een auto ongeveer als reserve!? Empty Re: Hoeveel benzine heeft een auto ongeveer als reserve!?

Bericht  Gast ma 23 mei 2011 - 20:38

_Donnaa schreef:Een tankstation red je makkelijk.. De meeste auto`s hebben een reservetank van minimaal 5 liter, dus dat is wel minimaal 50km. bij een niet zuinige auto :P
Dit dus.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel benzine heeft een auto ongeveer als reserve!? Empty Re: Hoeveel benzine heeft een auto ongeveer als reserve!?

Bericht  Gast ma 23 mei 2011 - 20:55

Thank you!!!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel benzine heeft een auto ongeveer als reserve!? Empty Re: Hoeveel benzine heeft een auto ongeveer als reserve!?

Bericht  Zininzon di 24 mei 2011 - 8:02

En? Nog een tankstation gevonden?
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel benzine heeft een auto ongeveer als reserve!? Empty Re: Hoeveel benzine heeft een auto ongeveer als reserve!?

Bericht  Gast di 24 mei 2011 - 8:03

Haha ja ik heb het tankstation gehaald gelukkig!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel benzine heeft een auto ongeveer als reserve!? Empty Re: Hoeveel benzine heeft een auto ongeveer als reserve!?

Bericht  Gast di 24 mei 2011 - 9:05

Ik weet alleen dat het heel slecht is om op het laatste beetje benzine te rijden.. :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel benzine heeft een auto ongeveer als reserve!? Empty Re: Hoeveel benzine heeft een auto ongeveer als reserve!?

Bericht  Gast di 24 mei 2011 - 20:23

ZachtCookie schreef:Ik weet alleen dat het heel slecht is om op het laatste beetje benzine te rijden.. :P
Als je dat altijd doet, wel idd..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel benzine heeft een auto ongeveer als reserve!? Empty Re: Hoeveel benzine heeft een auto ongeveer als reserve!?

Bericht  Gast di 24 mei 2011 - 20:34

_Donnaa schreef:
ZachtCookie schreef:Ik weet alleen dat het heel slecht is om op het laatste beetje benzine te rijden.. :P
Als je dat altijd doet, wel idd..

Waarom is dat slecht? Benzine is benzine?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel benzine heeft een auto ongeveer als reserve!? Empty Re: Hoeveel benzine heeft een auto ongeveer als reserve!?

Bericht  Gast di 24 mei 2011 - 20:39

Is niet goed voor je kleppen enzo geloof ik, tenzij het om een nieuwe auto gaat. De mijne schaar ik onder nieuw, uit 2006 met 34000 km op de teller...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel benzine heeft een auto ongeveer als reserve!? Empty Re: Hoeveel benzine heeft een auto ongeveer als reserve!?

Bericht  Gast di 24 mei 2011 - 20:39

James schreef:
_Donnaa schreef:
ZachtCookie schreef:Ik weet alleen dat het heel slecht is om op het laatste beetje benzine te rijden.. :P
Als je dat altijd doet, wel idd..

Waarom is dat slecht? Benzine is benzine?
Het is zo dat de zwaardere vuildeeltjes zich onderin de tank bevinden. Het spreekt dus voor zich dat het laatste beetje brandstof uit de tank iets meer van die grovere vuildeeltjes bevat. Nu is er in het brandstofsysteem uiteraard altijd voldoende filtering aanwezig om het vuil uit de brandstof te halen voordat het vermengd met lucht in de motor tot ontbranding wordt gebracht. De directe schade voor de motoronderdelen zal dus wel meevallen, maar het brandstoffilter zal wel eerder vervuilen. Afhankelijk van de hoeveelheid viezigheid in de tank zal het filter op de duur verstopt kunnen raken en dat heeft dan weer het stotterend lopen en/of slecht starten van de motor tot gevolg.

En benzine is benzine is wel heel kort door de bocht, daar zit nogal wat verschil in Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel benzine heeft een auto ongeveer als reserve!? Empty Re: Hoeveel benzine heeft een auto ongeveer als reserve!?

Bericht  Sweety di 24 mei 2011 - 20:42

_Leaf_ schreef:Is niet goed voor je kleppen enzo geloof ik, tenzij het om een nieuwe auto gaat. De mijne schaar ik onder nieuw, uit 2006 met 34000 km op de teller...
Dat is nog niet veel. Die van mij is uit oktober 2009 en hij heeft nu 37000 km gereden. Maar ik rij ook gemiddeld 500km per week.
Sweety
Sweety
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4013
Punten : 4489
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel benzine heeft een auto ongeveer als reserve!? Empty Re: Hoeveel benzine heeft een auto ongeveer als reserve!?

Bericht  Gast di 24 mei 2011 - 20:53

_Donnaa schreef:
James schreef:
_Donnaa schreef:
ZachtCookie schreef:Ik weet alleen dat het heel slecht is om op het laatste beetje benzine te rijden.. :P
Als je dat altijd doet, wel idd..

Waarom is dat slecht? Benzine is benzine?
Het is zo dat de zwaardere vuildeeltjes zich onderin de tank bevinden. Het spreekt dus voor zich dat het laatste beetje brandstof uit de tank iets meer van die grovere vuildeeltjes bevat. Nu is er in het brandstofsysteem uiteraard altijd voldoende filtering aanwezig om het vuil uit de brandstof te halen voordat het vermengd met lucht in de motor tot ontbranding wordt gebracht. De directe schade voor de motoronderdelen zal dus wel meevallen, maar het brandstoffilter zal wel eerder vervuilen. Afhankelijk van de hoeveelheid viezigheid in de tank zal het filter op de duur verstopt kunnen raken en dat heeft dan weer het stotterend lopen en/of slecht starten van de motor tot gevolg.

En benzine is benzine is wel heel kort door de bocht, daar zit nogal wat verschil in Wink

Oké. Ik rij wel eens op reserve smile. Maar ik denk dat dat eerder écht de laatste restjes zijn dan of niet?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel benzine heeft een auto ongeveer als reserve!? Empty Re: Hoeveel benzine heeft een auto ongeveer als reserve!?

Bericht  Gast di 24 mei 2011 - 20:54

Het is het beste ervoor te zorgen om gewoon niet op reserve te rijden.. Maar idd, hoe langer je op reserve rijdt, hoe slechter het is, want er komt steeds meer vuil vrij..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel benzine heeft een auto ongeveer als reserve!? Empty Re: Hoeveel benzine heeft een auto ongeveer als reserve!?

Bericht  Jezzie di 24 mei 2011 - 23:07

Volgens mijn vriend zit er nog 10 liter in als het lampje gaat branden. Je zou er in iedergeval nog wel mee naar een tankstation kunnen denk ik!
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel benzine heeft een auto ongeveer als reserve!? Empty Re: Hoeveel benzine heeft een auto ongeveer als reserve!?

Bericht  Gast wo 25 mei 2011 - 4:53

Ik heb een 50 liter tank. Het is een oude auto, uit 1999.

Toen ik naar m'n werk wilde rijden, ging hij piepen en het lampje branden. Heb er toen nog 15 km mee gereden.
Toen ik wegreed van m'n werk 's middags om meteen te tanken, viel de auto uit toen ik net voor de pomp stond. Heel erg mazzel dus, anders had ik moeten lopen naar het station en met zo'n jerrycan met benzine moeten lopen.

Ligt dus een beetje aan de auto.

Mijn vriend heeft een diesel die 1 op 20 rijdt gemiddeld. Als zijn lampje gaat branden, heeft hij nog 5 liter en kan hij dus nog 100 km rijden. Hij heeft een 55 liter tank.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel benzine heeft een auto ongeveer als reserve!? Empty Re: Hoeveel benzine heeft een auto ongeveer als reserve!?

Bericht  Gast wo 25 mei 2011 - 9:59

Jada schreef:Ik heb een 50 liter tank. Het is een oude auto, uit 1999.

Toen ik naar m'n werk wilde rijden, ging hij piepen en het lampje branden. Heb er toen nog 15 km mee gereden.
Toen ik wegreed van m'n werk 's middags om meteen te tanken, viel de auto uit toen ik net voor de pomp stond. Heel erg mazzel dus, anders had ik moeten lopen naar het station en met zo'n jerrycan met benzine moeten lopen.

Ligt dus een beetje aan de auto.

Mijn vriend heeft een diesel die 1 op 20 rijdt gemiddeld. Als zijn lampje gaat branden, heeft hij nog 5 liter en kan hij dus nog 100 km rijden. Hij heeft een 55 liter tank.
Een auto uit '99 is niet zo oud;)
Ik denk eerder dat de sensor in je reserve tank niet helemaal 100% meer werkt..

Het verschilt sowieso per auto, maar 3 liter is sowieso het minimum.. Standaard is 5.. De meeste Honda`s hebben een reservetank van 11 liter, echt huge! :shock:

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel benzine heeft een auto ongeveer als reserve!? Empty Re: Hoeveel benzine heeft een auto ongeveer als reserve!?

Bericht  Sjaantje wo 25 mei 2011 - 11:03

Ik heb verkeersangstbegeleiding gehad (na een auto-ongeluk) en bij één van de ritten was mijn tank (Renault Twingo) een heel eind leeg. De instructeur spoorde me aan om tóch vanaf Zwolle terug naar huis te rijden. Gewoon om eens te ervaren dat de auto er niet meteen mee stopt zodra dat reserve-lampje gaat branden. Ik vond het doodeng! Vooral omdat ik normaal gesproken geen kant op kan als mijn auto ermee stopt (je mag met je rolstoel niet over de snelweg angel ) en zoiets als tanken heb je zelf in de hand dus da's anders dan plotselinge autopech.
Anyway, ergens bij Arnhem ging m'n lampje branden, en daarmee ging gelijk mijn bloeddruk omhoog. Het was nog ongeveer 50 km naar huis. Maar ik was niet alleen onderweg en ik vertrouwde hem dat het allemaal goed zou komen.

Het kwam goed! cheers Ik heb het helemaal gered tot het tankstation in mijn woonplaats! cheers

Ik ga altijd tanken als mijn tank 3/4 leeg is. Anders schrik ik teveel van het bedrag wat op de pomp komt te staan Wink
Sjaantje
Sjaantje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9631
Punten : 10334
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Thuis!

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel benzine heeft een auto ongeveer als reserve!? Empty Re: Hoeveel benzine heeft een auto ongeveer als reserve!?

Bericht  Gast wo 25 mei 2011 - 11:06

_Donnaa schreef:
James schreef:
_Donnaa schreef:
ZachtCookie schreef:Ik weet alleen dat het heel slecht is om op het laatste beetje benzine te rijden.. :P
Als je dat altijd doet, wel idd..

Waarom is dat slecht? Benzine is benzine?
Het is zo dat de zwaardere vuildeeltjes zich onderin de tank bevinden. Het spreekt dus voor zich dat het laatste beetje brandstof uit de tank iets meer van die grovere vuildeeltjes bevat. Nu is er in het brandstofsysteem uiteraard altijd voldoende filtering aanwezig om het vuil uit de brandstof te halen voordat het vermengd met lucht in de motor tot ontbranding wordt gebracht. De directe schade voor de motoronderdelen zal dus wel meevallen, maar het brandstoffilter zal wel eerder vervuilen. Afhankelijk van de hoeveelheid viezigheid in de tank zal het filter op de duur verstopt kunnen raken en dat heeft dan weer het stotterend lopen en/of slecht starten van de motor tot gevolg.

En benzine is benzine is wel heel kort door de bocht, daar zit nogal wat verschil in Wink

Ik reed eerder altijd de tank bijna leeg (te lui om vaak te tanken), daar heb ik mijn auto echt mee om zeep geholpen. Ik kan het niet zo technisch onderbouwd uitleggen als Donnaaa, maar er schoot een propje los onder uit de tank en die belandde in een duur onderdeel van de auto dat vervolgens volledig vervangen moest worden. Sindsdien tank ik altijd braaf op tijd.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel benzine heeft een auto ongeveer als reserve!? Empty Re: Hoeveel benzine heeft een auto ongeveer als reserve!?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum