Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Km-vergoeding

+6
Flip Fluitketel
Snoopy
silly-one
Monte
Mida4you
kajaka88
10 plaatsers

Ga naar beneden

Km-vergoeding Empty Km-vergoeding

Bericht  kajaka88 di 17 apr 2012 - 9:43

Ik ga binnenkort uit huis. Woon nu niet zo ver van mijn werk vandaan, maar straks is het toch een stuk verder. Nou vroeg ik mij af of ik nu ook kan vragen om km-vergoeding. Of is dit dom omdat ik zelf verder van mijn werk ga wonen?
kajaka88
kajaka88
Prater
Prater

Aantal berichten : 706
Punten : 735
Registratiedatum : 20-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Km-vergoeding Empty Re: Km-vergoeding

Bericht  Mida4you di 17 apr 2012 - 9:45

Nee hoor is helemaal niet dom. Ik ben ook verder weg gaan wonen van mijn werk en krijg ook km vergoeding. Niet alle bedrijven geven je km vergoeding als je vrijwillig gaat verhuizen..... Ik zou er zeker naar vragen!
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

Km-vergoeding Empty Re: Km-vergoeding

Bericht  Monte di 17 apr 2012 - 9:49

Ik zou er ook naar vragen. Zelf ben ik van mening dat als een bedrijf sociaal is ze je wel een vergoeding geven en vele doen dat ook. En ook al woonde je eerst dichtbij, dan is het nog aardig om te doen. Dus gewoon vragen hoor.
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Km-vergoeding Empty Re: Km-vergoeding

Bericht  silly-one di 17 apr 2012 - 10:35

Je hebt toch een nieuw adres. Dus het lijkt mij vrij logische dat je dan ook km-vergoeding krijgt vanaf je nieuwe adres. Als dat adres buiten de minimaal vergoedingsafstand ligt dan is dat zo. Ik zou het raar vinden dat je geen km-vergoeding meer zou krijgen omdat je gaat verhuizen.

silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : N.ijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Km-vergoeding Empty Re: Km-vergoeding

Bericht  kajaka88 di 17 apr 2012 - 11:05

Maar krijg nu geen km vergoeding omdat ik binnen het aantal km woon waaronder je bij ons geen km vergoeding krijgt. Het is dus nooit te sprake gekomen.. Vraag me dus af of ik er nu alsnog om kan vragen.. Ben al snel bang dat ik een domme vraag stel. Als het om geld aan gaat kan de vrouw van de baas soms nogal lullig reageren namelijk.. Ben daarom liever een beetje voorbereid..
kajaka88
kajaka88
Prater
Prater

Aantal berichten : 706
Punten : 735
Registratiedatum : 20-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Km-vergoeding Empty Re: Km-vergoeding

Bericht  Gast di 17 apr 2012 - 16:23

Kan je het niet aan de baas zelf vragen? Ik vind het eigenlijk wel normaal dat je kilometervergoeding krijgt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Km-vergoeding Empty Re: Km-vergoeding

Bericht  Snoopy di 17 apr 2012 - 19:22

silly-one schreef:Je hebt toch een nieuw adres. Dus het lijkt mij vrij logische dat je dan ook km-vergoeding krijgt vanaf je nieuwe adres. Als dat adres buiten de minimaal vergoedingsafstand ligt dan is dat zo. Ik zou het raar vinden dat je geen km-vergoeding meer zou krijgen omdat je gaat verhuizen.


Toch is dat bij veel werkgevers zo. Op het moment dat jij het contract aangaat woon je dichtbij en hoef je geen km te krijgen. Jij kiest er voor verder weg te gaan wonen en dan wordt je werkgever ineens verplicht jou die te geven. Zij kunnen het zo beredeneren dat ze je misschien wel niet hadden aangenomen als je op je nieuwe adres had gewoond omdat je dan te ver weg zou wonen.
Zal veelal niet zo zijn, maar ze hoeven je dus niet die km vergoeding te geven.
Maar bij een uit huis gaan, vind ik het al een andere situatie dan gewoon zelf verhuizen naar 30 km verderop.
Snoopy
Snoopy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Km-vergoeding Empty Re: Km-vergoeding

Bericht  Flip Fluitketel di 17 apr 2012 - 19:29

Ik vind het absoluut geen domme vraag.....

Bij mij op mijn werk hanteren ze volgens mij de 7km grens dat je van je werk moet wonen. Ik kreeg het eerst ook niet, maar toen ik uit huis ging en een stuk verder weg ging wonen kreeg ik ook km.vergoeding. Heb het toen aan P&O gevraagd en doorgegeven.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Km-vergoeding Empty Re: Km-vergoeding

Bericht  Rush di 17 apr 2012 - 19:43

Flip Fluitketel schreef:Ik vind het absoluut geen domme vraag.....

Bij mij op mijn werk hanteren ze volgens mij de 7km grens dat je van je werk moet wonen. Ik kreeg het eerst ook niet, maar toen ik uit huis ging en een stuk verder weg ging wonen kreeg ik ook km.vergoeding. Heb het toen aan P&O gevraagd en doorgegeven.
Inderdaad, gewoon aanvragen!
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Km-vergoeding Empty Re: Km-vergoeding

Bericht  Gast di 17 apr 2012 - 19:54

Snoopy schreef:
silly-one schreef:Je hebt toch een nieuw adres. Dus het lijkt mij vrij logische dat je dan ook km-vergoeding krijgt vanaf je nieuwe adres. Als dat adres buiten de minimaal vergoedingsafstand ligt dan is dat zo. Ik zou het raar vinden dat je geen km-vergoeding meer zou krijgen omdat je gaat verhuizen.


Toch is dat bij veel werkgevers zo. Op het moment dat jij het contract aangaat woon je dichtbij en hoef je geen km te krijgen. Jij kiest er voor verder weg te gaan wonen en dan wordt je werkgever ineens verplicht jou die te geven. Zij kunnen het zo beredeneren dat ze je misschien wel niet hadden aangenomen als je op je nieuwe adres had gewoond omdat je dan te ver weg zou wonen.
Zal veelal niet zo zijn, maar ze hoeven je dus niet die km vergoeding te geven.
Maar bij een uit huis gaan, vind ik het al een andere situatie dan gewoon zelf verhuizen naar 30 km verderop.

en is het dan andersom ook zo? Als jij dichterbij je werk komt te wonen, je hetzelfde bedrag aan km-vergoeding krijgt? Dat zal ook wel niet het geval zijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Km-vergoeding Empty Re: Km-vergoeding

Bericht  Rovine di 17 apr 2012 - 19:55

Bij dichterbij wordt die vergoeding wel verlaagd, maar als je echt stukken dichterbij gaat wonen (staat vaak wel vastgelegd hoeveel dat is) krijg je een verhuisvergoeding of een dag vrij.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Km-vergoeding Empty Re: Km-vergoeding

Bericht  Rush di 17 apr 2012 - 20:02

Rovine schreef:Bij dichterbij wordt die vergoeding wel verlaagd, maar als je echt stukken dichterbij gaat wonen (staat vaak wel vastgelegd hoeveel dat is) krijg je een verhuisvergoeding of een dag vrij.
Inderdaad. Mijn collega`s kregen een half jaar het verschil in km vergoeding van oud naar nieuw adres omdat ze 30km. dichterbij kwamen wonen. Dat was dus een zeer leuke extra!
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Km-vergoeding Empty Re: Km-vergoeding

Bericht  Gast di 17 apr 2012 - 21:35

Flip Fluitketel schreef:Ik vind het absoluut geen domme vraag.....

Bij mij op mijn werk hanteren ze volgens mij de 7km grens dat je van je werk moet wonen. Ik kreeg het eerst ook niet, maar toen ik uit huis ging en een stuk verder weg ging wonen kreeg ik ook km.vergoeding. Heb het toen aan P&O gevraagd en doorgegeven.

7KM? Bij mijn oude werk kreeg je pas KM vergoeding als je 25KM of verder weg woonde.
Maar je kan het natuurlijk altijd vragen! Niet geschoten is altijd mis.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Km-vergoeding Empty Re: Km-vergoeding

Bericht  Rush di 17 apr 2012 - 21:47

Lily schreef:
Flip Fluitketel schreef:Ik vind het absoluut geen domme vraag.....

Bij mij op mijn werk hanteren ze volgens mij de 7km grens dat je van je werk moet wonen. Ik kreeg het eerst ook niet, maar toen ik uit huis ging en een stuk verder weg ging wonen kreeg ik ook km.vergoeding. Heb het toen aan P&O gevraagd en doorgegeven.

7KM? Bij mijn oude werk kreeg je pas KM vergoeding als je 25KM of verder weg woonde.
Maar je kan het natuurlijk altijd vragen! Niet geschoten is altijd mis.
:shock:
Dan zou niemand hier bijna km. vergoeding krijgen. Wij krijgen ook vanaf 7 km.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Km-vergoeding Empty Re: Km-vergoeding

Bericht  Gast di 17 apr 2012 - 21:58

binnen het bedrijf waar ik werkte kregen ook maar 1 of 2 personen dit laughcry Maar km vergoeding is altijd mooi meegenomen. Zo vind ik die fietsplannen ook een goed initiatief. Stimuleer je je werknemers toch om meer te fietsen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Km-vergoeding Empty Re: Km-vergoeding

Bericht  Gast wo 18 apr 2012 - 4:26

Gewoon vragen. Bij ons is het zo dat als je binnen de gemeente woont, je geen recht heb op kilometervergoeding. Daarbuiten wel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Km-vergoeding Empty Re: Km-vergoeding

Bericht  Dennenappel wo 18 apr 2012 - 9:28

Lily schreef:

7KM? Bij mijn oude werk kreeg je pas KM vergoeding als je 25KM of verder weg woonde.
Maar je kan het natuurlijk altijd vragen! Niet geschoten is altijd mis.

Wij juist maar tot 15km ongeveer! Wat een verschillen zijn er toch.
Dennenappel
Dennenappel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1583
Punten : 1769
Registratiedatum : 25-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Km-vergoeding Empty Re: Km-vergoeding

Bericht  Gast vr 20 apr 2012 - 6:22

Zeker om vragen, in principe zou je er gewoon recht op moeten hebben.

Bij ons krijg je, ongeacht het aantal kilometers, altijd een KM vergoeding van 9 cent per km, met een maximum van 50km enkele reis. Ik woonde eerst meer dan 50km van kantoor, dus kreeg tot die 50km een vergoeding. Maar, daar bovenop hebben we ook nog weer een ander belastingvoordeel!

Daarnaast doe ik ook mee aan het fietsplan, want ik fiets elke dag naar en van het station en dat valt ook onder woon-werk-verkeer. De rest doe ik met de trein smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Km-vergoeding Empty Re: Km-vergoeding

Bericht  Japie za 21 apr 2012 - 0:43

Bij ons krijg je km vergoeding bij 10 km of meer. Wij krijgen een vast bedrag in de maand ongeacht hoe ver je woont. Iedereen krijgt 25 euro. Daar heb ik niet eens een tank voor vol helaas.
Japie
Japie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2538
Punten : 2737
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Km-vergoeding Empty Re: Km-vergoeding

Bericht  Gast za 21 apr 2012 - 5:24

Je hebt daar volgens mij zelfs recht op als je een bepaald aantal kilometers moet rijden. Bij ons is dat 10 km, en helaas zat ik op de 9,5 dus had ik pech..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Km-vergoeding Empty Re: Km-vergoeding

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum