Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ben jij bang voor terroristische aanslagen in Nederland?

+23
Maple
Esperanza
Engelse Drop
Lady4
Mint
Arwyn
Sanne
Susan
Knillis
Fayebella
Auxo
Rouxxxe
Capt'n Zero
Steep
Exogenesis
Pink!
rapa nui
Luce
Balloon
Esmee
Artemis
Mermaid
Bazinga
27 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Ben jij bang voor terroristische aanslagen in Nederland? Empty Ben jij bang voor terroristische aanslagen in Nederland?

Bericht  Bazinga di 20 aug 2013 - 22:18

Naar aanleiding van het nieuws van De Bild in Duitsland, afgelopen maandag, vrees jij voor Terroristische dreigingen in Europa en dan met name Nederland?

De Bild meldt dat Al Qaida treinaanslagen plant in Europa. De informatie over de geplande aanslagen is afkomstig van de Amerikaanse geheime dienst NSA. Die luisterde enkele weken geleden telefoongesprekken af tussen topfiguren van al-Qaida. Daarin werd gesproken over mogelijke aanslagen op ambassades in Jemen en over plannen voor een serie aanslagen op treinen in Europa.

Duitsland schijnt al maatregelen te hebben getroffen, ze houden rekening met aanslagen en sabotage aan het spoor, bovenleidingen en tunnels.

Vind jij dat Nederland dat ook zo moeten doen? In het verleden zijn er immers wel aanslagen geweest ín Europa, óp spoorwegen...
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij bang voor terroristische aanslagen in Nederland? Empty Re: Ben jij bang voor terroristische aanslagen in Nederland?

Bericht  Mermaid di 20 aug 2013 - 22:22

Ik ben me er wel heel erg van bewust dat het zou kunnen gebeuren, maar echt bang ben ik er niet voor. In ieder geval niet bang dat het mij overkomt, hoewel dat misschien enigszins naïef klinkt. 

Als er echt concrete realistische aanwijzingen zijn dat er aanslagen worden gepland vind ik het wel heel goed als er voorzorgsmaatregelen worden genomen zoals in Duitsland. Maar tegelijk vraag ik me dan weer af of dat echt gaat helpen.
Mermaid
Mermaid
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2663
Punten : 2814
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij bang voor terroristische aanslagen in Nederland? Empty Re: Ben jij bang voor terroristische aanslagen in Nederland?

Bericht  Artemis di 20 aug 2013 - 22:45

Nope, eigenlijk niet. Heeft ook geen zin, want als het gebeurt gebeurt het, en als je een beetje bij je volle verstand bent ga je geen plekken mijden vanwege een mogelijke aanslag.
Artemis
Artemis
Prater
Prater

Aantal berichten : 697
Punten : 715
Registratiedatum : 27-05-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij bang voor terroristische aanslagen in Nederland? Empty Re: Ben jij bang voor terroristische aanslagen in Nederland?

Bericht  Esmee di 20 aug 2013 - 22:47

Nee, daar denk ik geen seconde over na eigenlijk.
Esmee
Esmee
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 106
Punten : 106
Registratiedatum : 25-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij bang voor terroristische aanslagen in Nederland? Empty Re: Ben jij bang voor terroristische aanslagen in Nederland?

Bericht  Balloon di 20 aug 2013 - 22:50

Eens met Artemis.
Balloon
Balloon
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 421
Punten : 407
Registratiedatum : 15-04-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij bang voor terroristische aanslagen in Nederland? Empty Re: Ben jij bang voor terroristische aanslagen in Nederland?

Bericht  Luce di 20 aug 2013 - 22:54

Nee, dan loop je jezelf alleen maar bang te maken. Als het gebeurt, dan gebeurt het en dan zien we het dan wel weer.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij bang voor terroristische aanslagen in Nederland? Empty Re: Ben jij bang voor terroristische aanslagen in Nederland?

Bericht  rapa nui di 20 aug 2013 - 23:43

Nee daar ben ik niet bang voor. Je kunt niet overal bang voor zijn want anders hou je geen ontspannen leven meer over. Natuurlijk kan het best wel gebeuren maar de kans dat ik er dan bij ben lijkt me dan weer erg klein. En als je er wel bij betrokken bent dan had je er van te voren ook niets aan kunnen doen en weet je ook niet wat er precies gebeurd, hoe je reageert en of je het wel/niet overleefd.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij bang voor terroristische aanslagen in Nederland? Empty Re: Ben jij bang voor terroristische aanslagen in Nederland?

Bericht  Pink! di 20 aug 2013 - 23:54

Nee, dan maak je jezelf alleen maar gek.
Pink!
Pink!
Prater
Prater

Aantal berichten : 891
Punten : 880
Registratiedatum : 08-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij bang voor terroristische aanslagen in Nederland? Empty Re: Ben jij bang voor terroristische aanslagen in Nederland?

Bericht  Exogenesis wo 21 aug 2013 - 0:45

Het zit wel ergens in m'n achterhoofd, maar ik vermijd geen plaatsen.

Wel heb ik altijd in grote plaatsen, op treinstations of een festival met veel mensen dat ik me ietwat ongemakkelijk kan voelen en altijd de nooduitgangen spot.
Exogenesis
Exogenesis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2823
Punten : 2823
Registratiedatum : 13-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij bang voor terroristische aanslagen in Nederland? Empty Re: Ben jij bang voor terroristische aanslagen in Nederland?

Bericht  Steep wo 21 aug 2013 - 0:50

Nee niet bang, maar ik ben me wel ervan bewust dat het zou kunnen gebeuren. Misschien ook omdat mijn broer bij een bedrijf werkt die hoog op een aanslaglijstje zou kunnen staan. Maar als ik me daarmee bezig moet houden kan ik niks meer en wordt ik gek.
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij bang voor terroristische aanslagen in Nederland? Empty Re: Ben jij bang voor terroristische aanslagen in Nederland?

Bericht  Capt'n Zero wo 21 aug 2013 - 1:24


Oh, ik denk dat het meer een kwestie is van 'wanneer' dan 'of', want dat we een doelwit zijn is volgens mij al bekend.
Maar ik ga er niet naar leven. De kans dat ik om kom bij de aanslag die nog moet komen lijkt me nihil.
En gebeurt het wel - dan openen jullie maar een condoleance hier nerd 
Capt'n Zero
Capt'n Zero
Prater
Prater

Aantal berichten : 501
Punten : 495
Registratiedatum : 03-03-13
Woonplaats : Noord Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij bang voor terroristische aanslagen in Nederland? Empty Re: Ben jij bang voor terroristische aanslagen in Nederland?

Bericht  Rouxxxe wo 21 aug 2013 - 1:28

Ik ben er wel een beetje bang voor, maar probeer me er niet mee bezig te houden. Ik mijd geen drukke plaatsen, maar voel me er soms wel wat minder gemakkelijk dan vroeger.
Rouxxxe
Rouxxxe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1316
Punten : 1342
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij bang voor terroristische aanslagen in Nederland? Empty Re: Ben jij bang voor terroristische aanslagen in Nederland?

Bericht  Auxo wo 21 aug 2013 - 1:37

Ik heb daar eerlijk gezegd nog nooit over nagedacht en dat wil ik graag zo houden, ik heb geen zin om me bang te maken voor iets wat ik niet in de hand heb.
Auxo
Auxo
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3459
Punten : 3541
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij bang voor terroristische aanslagen in Nederland? Empty Re: Ben jij bang voor terroristische aanslagen in Nederland?

Bericht  Fayebella wo 21 aug 2013 - 2:01

Ik ben er niet bang voor, maar weet echt wel dat de kans bestaat. Maar aan de andere kant denk ik, in dat dorp waar ik woon, gaan ze echt geen aanslag plegen. Ik denk dan eerder aan Amsterdam (hoofdstad), Den Haag (regering), Rotterdam (haven). Ik mijd geen grote festivals of menigten daarvoor.
Fayebella
Fayebella
Prater
Prater

Aantal berichten : 863
Punten : 902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij bang voor terroristische aanslagen in Nederland? Empty Re: Ben jij bang voor terroristische aanslagen in Nederland?

Bericht  Knillis wo 21 aug 2013 - 2:05

Ik ben er ook niet echt bang voor, maar hou het wel in mijn achterhoofd dat het kan gebeuren. Soms denk ik er wel over na en dan kan ik wel een onbehaaglijk gevoel krijgen van het idee. Maar ja, je kan er toch niets aan veranderen en je maakt jezelf dan echt helemaal gek.
Knillis
Knillis
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 434
Punten : 470
Registratiedatum : 03-02-11
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij bang voor terroristische aanslagen in Nederland? Empty Re: Ben jij bang voor terroristische aanslagen in Nederland?

Bericht  Knillis wo 21 aug 2013 - 2:06

Fayebella schreef:Ik ben er niet bang voor, maar weet echt wel dat de kans bestaat. Maar aan de andere kant denk ik, in dat dorp waar ik woon, gaan ze echt geen aanslag plegen. Ik denk dan eerder aan Amsterdam (hoofdstad), Den Haag (regering), Rotterdam (haven). Ik mijd geen grote festivals of menigten daarvoor.
Inderdaad, dit ook. Ik woon in de Betuwe in een klein dorpje en zie het hier ook niet zo snel gebeuren....
Knillis
Knillis
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 434
Punten : 470
Registratiedatum : 03-02-11
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij bang voor terroristische aanslagen in Nederland? Empty Re: Ben jij bang voor terroristische aanslagen in Nederland?

Bericht  Susan wo 21 aug 2013 - 2:13

Ik ben er soms wel bang voor. Vroeger had ik dat minder, toen die bomaanslagen in de Londense metro waren geweest zijn we een week daarna gewoon naar Londen gegaan zoals de planning was, nu zou ik dat toch minder makkelijk doen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij bang voor terroristische aanslagen in Nederland? Empty Re: Ben jij bang voor terroristische aanslagen in Nederland?

Bericht  Sanne wo 21 aug 2013 - 2:18

Niet echt bang nee. Je hoort veel vaker dat er een dreiging is van aanslagen en tot nu toe is dat niet gebeurt hier. Wel merk ik dat ik het soms wat onprettig vind om op echt drukbezochte plaatsen te zijn met veel mensen in een kleine ruimte.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij bang voor terroristische aanslagen in Nederland? Empty Re: Ben jij bang voor terroristische aanslagen in Nederland?

Bericht  Arwyn wo 21 aug 2013 - 2:50

Voor waar ik woon ben ik sowieso niet bang. Ik woon in het noorden. Dunbevolkt en vrij onbelangrijk.
Verder is het iets wat ik niet voor onmogelijk houd, maar waar ik ook niet echt bang voor ben. Ik sta er ook niet dagelijks bij stil dat het zou kunnen gebeuren.
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij bang voor terroristische aanslagen in Nederland? Empty Re: Ben jij bang voor terroristische aanslagen in Nederland?

Bericht  Susan wo 21 aug 2013 - 3:07

Het lijkt mij dat zo'n aanslag vooral zou gebeuren op een drukbezocht evenement of een treintraject waar veel mensen reizen. Waar je woont maakt denk ik niet zo uit, bij dat soort dingen zijn meestal niet alleen mensen aanwezig die daar pal naast wonen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij bang voor terroristische aanslagen in Nederland? Empty Re: Ben jij bang voor terroristische aanslagen in Nederland?

Bericht  Mint wo 21 aug 2013 - 5:04

Nee, ik ben daar niet bang voor in de zin van dat ik plekken vermijd. Maar.. Ik ben wel bang dat de terroristen de wereld ooit kapot maken.
Mint
Mint
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 489
Punten : 515
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij bang voor terroristische aanslagen in Nederland? Empty Re: Ben jij bang voor terroristische aanslagen in Nederland?

Bericht  Lady4 wo 21 aug 2013 - 5:06

Bang is een groot woord, maar ik houd er wel rekening mee dat dit in de komende jaren zal gaan gebeuren. Ik woon vlakbij een van de grootste vliegbasissen van Nederland, dat zou zeker een doelwit kunnen zijn. Voor de rest denk ik dat eventuele aanslagen voornamelijk gericht zullen zijn op de Randstad.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij bang voor terroristische aanslagen in Nederland? Empty Re: Ben jij bang voor terroristische aanslagen in Nederland?

Bericht  Engelse Drop wo 21 aug 2013 - 5:45

Ja, ik kan daar soms wel bang voor zijn. In de zin van dat het door mijn hoofd kan spoken wanneer ik op Amsterdam CS rondwandel, of op Schiphol. Wij komen veel op dit soort plekken en al mijn vrienden en familie ook, vandaar dat het risico vrij reëel is dat ik, of een van mijn geliefden de komende jaren betrokken zal zijn bij een aanslag. Wanneer ik iets hoor over een vliegtuig dat gek doet, of een pakketje of iets dergelijks, dan ben ik eigenlijk direct wel wat bang van binnen en hoop ik maar dat iedereen het goed maakt!
Engelse Drop
Engelse Drop
Prater
Prater

Aantal berichten : 595
Punten : 621
Registratiedatum : 29-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij bang voor terroristische aanslagen in Nederland? Empty Re: Ben jij bang voor terroristische aanslagen in Nederland?

Bericht  Auxo wo 21 aug 2013 - 5:48

Ik heb af en toe wel de gedachte als ik op een groot evenement ben dat als er een of andere gek de boel op wil blazen hij dan wel een hoop slachtoffers tegelijk heeft. Ook bij ons in de Efteling bijvoorbeeld op de zomeravonden, vorige week iets van 55.000 man, ook veel mensen op het plein bij de artiesten. Ik word er niet bang van, maar het komt wel eens in me op.
Auxo
Auxo
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3459
Punten : 3541
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij bang voor terroristische aanslagen in Nederland? Empty Re: Ben jij bang voor terroristische aanslagen in Nederland?

Bericht  Esperanza wo 21 aug 2013 - 5:49

Nee ik ben er niet bang voor en ik mijd ook geen plekken of evenementen, maar ik denk er wel eens aan dat er wat kan gebeuren.
Esperanza
Esperanza
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2286
Punten : 2362
Registratiedatum : 31-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij bang voor terroristische aanslagen in Nederland? Empty Re: Ben jij bang voor terroristische aanslagen in Nederland?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum