Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Clean, Fit & Healthy topic

+58
Punk'd
Blixum
minoessepoes
Zora
Flower_L
Robin_
SDL
Davinia
Shopelle
Lady4
xxjojootjexx
Lonely Goatherd
Siem
Siamsa
madam
Pannetoet
patjuhhh
girli
June
Antibes
Lot
Sylvana
SuzieQ
eigenwijs
Charles
Toet
Melis_je
Blond
Roza
Serena
Zonnetje
Tiara
Marin
Reva
woezel
Cheesegirl
Lavendel
Penny Blossom
Kowalski
Sayuri
Nyx
Tiana
Eris
Le Chat Noir
Sea of Trees
Sanne
SoGood
stella.nova
Coccinelle
Tinkebell
Sam
_Lacey_
Reeza
Poubelle
Aziraphale
Minx
Feline
Luce
62 plaatsers

Pagina 7 van 27 Vorige  1 ... 6, 7, 8 ... 17 ... 27  Volgende

Ga naar beneden

Clean, Fit & Healthy topic - Pagina 7 Empty Re: Clean, Fit & Healthy topic

Bericht  Tiara ma 10 jun 2013 - 6:11

Is het boek van amber albarda trouwens een goed feitelijk boek on meer te weten komen over eten? Of is het meer op mening gebaseerd?
Tiara
Tiara
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1519
Punten : 1643
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Clean, Fit & Healthy topic - Pagina 7 Empty Re: Clean, Fit & Healthy topic

Bericht  Linda ma 10 jun 2013 - 6:15

Tiara schreef:Is het boek van amber albarda trouwens een goed feitelijk boek on meer te weten komen over eten? Of is het meer op mening gebaseerd?

Ik heb het boek zelf niet gelezen. Maar is niet eerder boek over gezonde voeding op iemand z'n mening gebaseerd?

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Clean, Fit & Healthy topic - Pagina 7 Empty Re: Clean, Fit & Healthy topic

Bericht  Gast ma 10 jun 2013 - 6:52

Het boek van Amber is zeker wel feitelijk. Ze haalt ook wel bepaalde onderzoeken aan en ze legt ook precies uit waarom iets wel of niet goed is. Ook put ze uit eigen ervaring. Ze is erg ziek geweest en door een nieuw levensstijl is ze weer een stuk gezonder geworden (weet even niet precies meer wat ze had en of ze helemaal is genezen). In haar boek komen ook 'oude wijsheden' m.b.t. voeding terug. Dingen die mensen al eeuwenlang eten of op een bepaalde manier bereiden. Tevens gaat het over de moderne tijd waarin vrijwel al het voedsel wordt bewerkt. Amber schrijft ook over waarom mensen in andere landen soms een stuk gezonder zijn en waarom daar bepaalde ziektes niet voorkomen. Haar boeken zijn heel makkelijk en laagdrempelig om te lezen.

Marin: Hoe was je salade? Ik wist echt niet dat het een soort sla was, haha. Heb je er ook nog wat van aardappelen/rijst/pasta bij gegeten? Ik zou het anders echt maar een uur volhouden op zo'n salade (honger Laughing)

Linda: Had je asperges in je groentetas zitten? Deze week in de fruittas de pink blossom appels, echt heerlijk, heb jij ze al gegeten? Suikervrij opvoeden wil ik ook zo lang mogelijk volhouden, maar merk wel dat het nu al moeilijker wordt. Mensen gaan er al vanuit dat mijn dochter (10 maand) al wel een koekje mag bijvoorbeeld. Op de markt vanochtend kreeg ze dus ook 2x een koekje (heb hem niet aan haar gegeven, ze heeft het gelukkig nog niet door). Ook op een verjaardag de vraag of ze ranja mag (nee dus). Zie om me heen ook genoeg kinderen van haar leeftijd met flessen sap, of koekjes die zogenaamd gezond zijn of ijsjes te happen. Ik voel me zelf dan wel heel erg streng, ondanks het feit dat ik m'n dochter met niks zo blij maak als een flesje water en een rijstwafel. Hoe heb jij dat gedaan met bijv. haar eerste verjaardag? Die zit er hier dus ook aan te komen en ik vind het wel heel leuk als ze een stukje taart zou krijgen, maar aan de andere kant denk ik ook.. brrrr suiker. Dochter eet hier ook volledig met de pot mee, dus ook zuurdesembrood, fruitshakes, kruiden. Ze vindt het heerlijk en is een goede eter.

Tiara: Waar heb jij je pakket van? Bevalt het?

Zonnetje: Klinkt heerlijk!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Clean, Fit & Healthy topic - Pagina 7 Empty Re: Clean, Fit & Healthy topic

Bericht  Tiara ma 10 jun 2013 - 7:11

Bedankt Robin voor je reactie. Ik denk dat ik hem ook ga bestellen, volgens mij is er geen ebook van. Ik heb nu het pakket van Odin en jij? Bevalt zeker, vind het erg leuk en veel nieuwe groente voor mij. Ook altijd goede hoeveelheid fruit, niet voor de hele week, maar dat geeft niet.
Tiara
Tiara
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1519
Punten : 1643
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Clean, Fit & Healthy topic - Pagina 7 Empty Re: Clean, Fit & Healthy topic

Bericht  Serena ma 10 jun 2013 - 7:51

Leuk Topic!

Ik begin me nu ook meer te interesseren voor gezond eten. We eten al tijden zonder pakjes ed, dat scheelt al. Nu wil ik alleen minderen met snoepjes/koek en toegevoegde dingen/suikers, maar vind het wel lastig. Qua drinken gaat het wel lukken, drink al heel lang groene thee en andere kruidenthee zonder suiker en op mijn werk altijd ook water. Nu alleen de rest nog, en dan dus vooral de tussendoortjes. Was vandaag wel al semi goed bezig, had wel zoals normaal 3 boterhammen mee, maar met kipfilet en 2 nectarines, daar had ik ook wel genoeg aan smile

Wat ik mij afvraag: zijn jullie nu meer kwijt aan boodschappen dan voorheen? Ik vind veel dingen namelijk wel duur. En waar halen jullie al je groenten, fruit en noten vandaan? Gewoon appie of ook andere winkels en toko's ofzo?
Serena
Serena
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1653
Punten : 1694
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Clean, Fit & Healthy topic - Pagina 7 Empty Re: Clean, Fit & Healthy topic

Bericht  Roza ma 10 jun 2013 - 7:59

Ik heb woensdag vrij en heb al een fijn boodschappenlijstje gemaakt. Scheelt dat ik alleen thuis ben de komende dagen; dus ik kan veel proberen en kopen zonder commentaar te krijgen. Heel fijn!

Roza
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2133
Punten : 2532
Registratiedatum : 22-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Clean, Fit & Healthy topic - Pagina 7 Empty Re: Clean, Fit & Healthy topic

Bericht  Blond ma 10 jun 2013 - 8:03

Ik haal mijn meeste groente en fruit bij de Lidl. Ik haal altijd Granny Smith appels, die best duur zijn, maar verder eet ik seizoensfruit en seizoensgroenten. Ik koop dan wat in de aanbieding is. En regelmatig diepvriesgroente, omdat ik maar 1 keer per week boodschappen doe is dat gewoon makkelijk.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Clean, Fit & Healthy topic - Pagina 7 Empty Re: Clean, Fit & Healthy topic

Bericht  Gast ma 10 jun 2013 - 8:08

Ja, wij zijn wel meer kwijt dan voorheen. Eigenlijk is alles wat biologisch is duurder. Aan de andere kant besparen we weer op koekjes, snoepjes, e.d. En daarbij vind ik een goede gezondheid belangrijk en investeer ik daar liever in dan in andere dingen. En hopelijk betaalt zich dat op termijn nog eens uit. Groente en fruit haal ik op de markt en daarbij heb nog een fruitabonnement voor 5 Euro per week. Noten haal ik vooral bij de natuurvoedingswinkel (maar kan ook goed op de markt). Muesli en broodbeleg haal ik daar ook. De rest vooral van de AH.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Clean, Fit & Healthy topic - Pagina 7 Empty Re: Clean, Fit & Healthy topic

Bericht  Melis_je ma 10 jun 2013 - 13:07

Robin_ schreef:Suikervrij opvoeden wil ik ook zo lang mogelijk volhouden, maar merk wel dat het nu al moeilijker wordt. Mensen gaan er al vanuit dat mijn dochter (10 maand) al wel een koekje mag bijvoorbeeld. Op de markt vanochtend kreeg ze dus ook 2x een koekje (heb hem niet aan haar gegeven, ze heeft het gelukkig nog niet door). Ook op een verjaardag de vraag of ze ranja mag (nee dus). Zie om me heen ook genoeg kinderen van haar leeftijd met flessen sap, of koekjes die zogenaamd gezond zijn of ijsjes te happen. Ik voel me zelf dan wel heel erg streng, ondanks het feit dat ik m'n dochter met niks zo blij maak als een flesje water en een rijstwafel. Hoe heb jij dat gedaan met bijv. haar eerste verjaardag? Die zit er hier dus ook aan te komen en ik vind het wel heel leuk als ze een stukje taart zou krijgen, maar aan de andere kant denk ik ook.. brrrr suiker.

Een stukje zelfgemaakte kwarktaart zonder suiker? Daar zijn best veel recepten voor te vinden. Eventueel met wat fruit erop?

Of een groentetaartje met linzen als bodem (gekookte linzen vermengen met broodkruim, ei en groenten/smaakmakers, er een plakje van maken en even bakken. Als je interesse hebt, geef je maar even een gil voor de verhoudingen).
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Clean, Fit & Healthy topic - Pagina 7 Empty Re: Clean, Fit & Healthy topic

Bericht  Minx ma 10 jun 2013 - 20:53

In het nieuwste boek van amber staat een taart zonder suiker. En die is volgens mij ook vrij simpel.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Clean, Fit & Healthy topic - Pagina 7 Empty Re: Clean, Fit & Healthy topic

Bericht  Punk'd ma 10 jun 2013 - 21:13

Zo leuk dat dit topic aanslaat! Ben er helemaal enthousiast over.

Gistren met Poubelle en Toet gegeten. Was iets minder gezond, maar vandaag gewoon weer verder gaan bij waar ik was gebleven. 30 day squat challege gaat lekker. Ben vandaag bij dag 5. Ik heb het nog wat uitdagender gemaakt door elke dag 20 kg in mijn nek te leggen met een halter. Ik denk dat er wel wat minder gewicht aan moet vanavond want vorige keer werd het wat zwaar haha.

Straks weer een lekkere salade eten met zalm (ik ben echt te verslaafd aan zalm, wil het eigenlijk niet vaker dan 3x per week eten maar soms zijn het wel 5 dagen. Dus als dit pakje gerookte zalm op is ga ik aan de tonijn.) Donderdag weer even lekker naar de natuurwinkel. Ik wil ook graag pitabroodjes en wraps in de goede variant.

Kwam er trouwens gisteren achter dat de chilibonen die ik altijd uit automatisme pak helemaal niet goed zijn. Zitten toegevoegde suikers in en nog wat E-nummers. Komt waarschijnlijk door de saus waar ze inliggen. Ik ga dus ook even naar een goede vervanger zoeken, want ik vind bonen voor in Mexicaanse schotels wel echt lekker.

Ook een fijne tip van de bio kikkerewrten van AH. Die neem ik ook mee. Very Happy

Punk'd
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1502
Punten : 1542
Registratiedatum : 11-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Clean, Fit & Healthy topic - Pagina 7 Empty Re: Clean, Fit & Healthy topic

Bericht  Linda ma 10 jun 2013 - 21:42

Ja, AH heeft heel veel bio producten. En de meeste dingen zijn ook goed geprijsd.

En teveel vis eten is ook niet goed hè, maar daar was je zelf ook wel achter, haha.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Clean, Fit & Healthy topic - Pagina 7 Empty Re: Clean, Fit & Healthy topic

Bericht  Minx ma 10 jun 2013 - 21:48

Vis eet ik eigenlijk te weinig. Wel jammer maar ja is niet anders. Moet dat echt nog leren eten. Vlees eet ik ook niet heel veel en mis dat ook niet.

Vanochtend begonnen met een peer/banaan smoothie met rijstemelk. Was niet heel erg lekker Sad maar ja hou ook niet zo van melk en hier was de verhouding een beetje scheef. Moet nog even diepvriesfruit halen. Beetje onhandig trouwens dat ik vandaag vergeten ben tot hoe laat ik moet werken. Dus weet ook niet of ik eten mee moet nemen.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Clean, Fit & Healthy topic - Pagina 7 Empty Re: Clean, Fit & Healthy topic

Bericht  Linda ma 10 jun 2013 - 21:50

Robin, ja dat waren inderdaad de asperges uit de groentetas. Was echt lekker door de pasta! De groene asperges van de vorige keer vond ik ook echt super lekker. Die had ik gekookt en met gerookte zalm ingewikkeld, heerlijk! Dochter lust het ook graag.

We zitten nu aan die appels, lekker appeltje! De gala appeltjes vind ik ook altijd zo lekker, terwijl ik de niet-bio niet lekker vind. We hebben net ook de meloen op, die smaakte ook goed. Dit fruit is echt zoveel beter, je proeft duidelijk verschil.
Ik vind alleen die peren echt niet lekker. Jij wel? Denk dat ik er maar ijsjes van ga maken.

Mijn dochter had tot vlak voor haar tweede een melk, ei en soja allergie. Dus er konden haar niet zomaar dingen toegestopt worden. Elk nadeel heeft z'n voordeel, zullen we maar zeggen.


Laatst aangepast door Linda op ma 10 jun 2013 - 21:55; in totaal 2 keer bewerkt

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Clean, Fit & Healthy topic - Pagina 7 Empty Re: Clean, Fit & Healthy topic

Bericht  Gast ma 10 jun 2013 - 21:51

Punk'd schreef:Zo leuk dat dit topic aanslaat! Ben er helemaal enthousiast over.

Gistren met Poubelle en Toet gegeten. Was iets minder gezond, maar vandaag gewoon weer verder gaan bij waar ik was gebleven. 30 day squat challege gaat lekker. Ben vandaag bij dag 5. Ik heb het nog wat uitdagender gemaakt door elke dag 20 kg in mijn nek te leggen met een halter. Ik denk dat er wel wat minder gewicht aan moet vanavond want vorige keer werd het wat zwaar haha.

Straks weer een lekkere salade eten met zalm (ik ben echt te verslaafd aan zalm, wil het eigenlijk niet vaker dan 3x per week eten maar soms zijn het wel 5 dagen. Dus als dit pakje gerookte zalm op is ga ik aan de tonijn.) Donderdag weer even lekker naar de natuurwinkel. Ik wil ook graag pitabroodjes en wraps in de goede variant.

Kwam er trouwens gisteren achter dat de chilibonen die ik altijd uit automatisme pak helemaal niet goed zijn. Zitten toegevoegde suikers in en nog wat E-nummers. Komt waarschijnlijk door de saus waar ze inliggen. Ik ga dus ook even naar een goede vervanger zoeken, want ik vind bonen voor in Mexicaanse schotels wel echt lekker.

Ook een fijne tip van de bio kikkerewrten van AH. Die neem ik ook mee. Very Happy
Je kunt ook zelf je bonen wellen he! Dan koop je ze gewoon gedroogd, weet je zeker dat er niks aan toegevoegd is!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Clean, Fit & Healthy topic - Pagina 7 Empty Re: Clean, Fit & Healthy topic

Bericht  Linda ma 10 jun 2013 - 21:54

Ik denk dat ik een snelkookpan ga kopen. Ik vind die bonen veel lekkerder dan uit blik/pot. Heel m'n la staat nog vol met gedroogde kikkererwten, kidneybonen, zwarte boontjes. Maar iedere keer vergeet ik ze 's avonds in water te zetten. En koken duurt ook zo lang.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Clean, Fit & Healthy topic - Pagina 7 Empty Re: Clean, Fit & Healthy topic

Bericht  Toet ma 10 jun 2013 - 22:39

Punk'd is een vette faker. Ik zag haar gisteren nog creme brulee eten en wijn drinken!
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Clean, Fit & Healthy topic - Pagina 7 Empty Re: Clean, Fit & Healthy topic

Bericht  Poubelle ma 10 jun 2013 - 22:53

Toet schreef:Punk'd is een vette faker. Ik zag haar gisteren nog creme brulee eten en wijn drinken!

Vergeet de friet niet!
Poubelle
Poubelle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3390
Punten : 3725
Registratiedatum : 27-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Clean, Fit & Healthy topic - Pagina 7 Empty Re: Clean, Fit & Healthy topic

Bericht  Lavendel ma 10 jun 2013 - 23:29

Belachelijk, en dat op een maandag nog wel! 50 squats extra vanavond!
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Clean, Fit & Healthy topic - Pagina 7 Empty Re: Clean, Fit & Healthy topic

Bericht  Gast ma 10 jun 2013 - 23:39

Ik vind het niet normaal!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Clean, Fit & Healthy topic - Pagina 7 Empty Re: Clean, Fit & Healthy topic

Bericht  Charles ma 10 jun 2013 - 23:51

Mag ik nog even een uiterst verantwoorde heerlijkheid toevoegen aan dit topic? Kokoswater! Yes
Charles
Charles
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Clean, Fit & Healthy topic - Pagina 7 Empty Re: Clean, Fit & Healthy topic

Bericht  Gast ma 10 jun 2013 - 23:54

Charles schreef:Mag ik nog even een uiterst verantwoorde heerlijkheid toevoegen aan dit topic? Kokoswater! Yes
Ja is dat echt lekker? Ik had laatst een of ander uiterst verantwoord kokos/ananaswatertje en dat was echt niet te drinken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Clean, Fit & Healthy topic - Pagina 7 Empty Re: Clean, Fit & Healthy topic

Bericht  Charles ma 10 jun 2013 - 23:59

Harrison schreef:
Charles schreef:Mag ik nog even een uiterst verantwoorde heerlijkheid toevoegen aan dit topic? Kokoswater! Yes
Ja is dat echt lekker? Ik had laatst een of ander uiterst verantwoord kokos/ananaswatertje en dat was echt niet te drinken.

Die met ananas erbij is echt te goor! Zeker van Healthy People he?

Nee je moet Vita Coco nemen zonder extra smaakje (alleen sinaasappel erbij gaat nog wel). Staat bij de appie in het koelvak is van die kleine pakjes. Is echt lekker en smaakt heel neutraal. Is goed voor je lichaamshydratatie zegt men.
Charles
Charles
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Clean, Fit & Healthy topic - Pagina 7 Empty Re: Clean, Fit & Healthy topic

Bericht  Marin di 11 jun 2013 - 0:02

Is gewoon water niet gewoon beter?
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Clean, Fit & Healthy topic - Pagina 7 Empty Re: Clean, Fit & Healthy topic

Bericht  Penny Blossom di 11 jun 2013 - 0:08

Vraagje: Welk kookboek raden jullie aan? Gezond genieten of eet jezelf mooi, slank en gelukkig kookboek.
Ik heb het 'gewone' boek al.
Penny Blossom
Penny Blossom
Prater
Prater

Aantal berichten : 864
Punten : 1034
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Clean, Fit & Healthy topic - Pagina 7 Empty Re: Clean, Fit & Healthy topic

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 7 van 27 Vorige  1 ... 6, 7, 8 ... 17 ... 27  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum