Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Clean, Fit & Healthy topic

+58
Punk'd
Blixum
minoessepoes
Zora
Flower_L
Robin_
SDL
Davinia
Shopelle
Lady4
xxjojootjexx
Lonely Goatherd
Siem
Siamsa
madam
Pannetoet
patjuhhh
girli
June
Antibes
Lot
Sylvana
SuzieQ
eigenwijs
Charles
Toet
Melis_je
Blond
Roza
Serena
Zonnetje
Tiara
Marin
Reva
woezel
Cheesegirl
Lavendel
Penny Blossom
Kowalski
Sayuri
Nyx
Tiana
Eris
Le Chat Noir
Sea of Trees
Sanne
SoGood
stella.nova
Coccinelle
Tinkebell
Sam
_Lacey_
Reeza
Poubelle
Aziraphale
Minx
Feline
Luce
62 plaatsers

Pagina 6 van 27 Vorige  1 ... 5, 6, 7 ... 16 ... 27  Volgende

Ga naar beneden

Clean, Fit & Healthy topic - Pagina 6 Empty Re: Clean, Fit & Healthy topic

Bericht  woezel ma 10 jun 2013 - 0:45

Ik wil ook wel meeschrijven.
Ik volg sinds jan dit jaar het boek "grip op koolhydraten" Eet dus ook oa geen brood meer, weinig aardappels en geen snoep en chips enz. Sinds ik dat volg voel ik me echt stukke beter. Slaap beter, minder hoofdpijn, fitter, darmen een stuk rustiger. En als ik weer even vh pad ga word ik gelijk gestraft. Zo hadden we donderdag en vrijdag verjaardag, dus taart en chips gehad en daarna buikpijn.
Ik probeer ook voor de kinderen gezondere tussendoortjes enz te maken zoals zelf ontbijtkoek, vandaag een soort bananenbrood gebakken enz.
Het boek de voedselzandloper wil ik ook graag nog eens lezen, helaas hebben ze die hier niet bij de bieb. Wel heb ik daar het boek van Amber besteld, dus ben benieuwd.
Begin mei ben ik begonnen met hardlopen, nu langzaam aan trainen naar de 5 km.

Linda, dat klinkt lekker met zoete aardappel. Hoeveel stuks doe je dan? Heb hier nog nooit zoete aardappel gegeten.

woezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 880
Punten : 1006
Registratiedatum : 31-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Clean, Fit & Healthy topic - Pagina 6 Empty Re: Clean, Fit & Healthy topic

Bericht  Gast ma 10 jun 2013 - 0:46

Klinkt lekker Linda, ga ik ook eens maken!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Clean, Fit & Healthy topic - Pagina 6 Empty Re: Clean, Fit & Healthy topic

Bericht  Linda ma 10 jun 2013 - 0:52

Woezel, ik ben erg slecht in hoeveelheden. Ik gooi altijd gewoon wat bij elkaar, haha.
Ik denk een pondje voor twee personen ongeveer.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Clean, Fit & Healthy topic - Pagina 6 Empty Re: Clean, Fit & Healthy topic

Bericht  Linda ma 10 jun 2013 - 0:56

Cheesegirl schreef:Ik schrijf niet actief in dit topic mee, maar ik had een vraag en ik denk zomaar dat iemand van hier dat vast wel weet.

In hoeverre is hüttenkäse 'gezond'? En dadels, vallen die ook onder de gezonde vruchten?

Hüttenkäse weet ik niet, dat eet ik niet.

Dadels moet je met mate eten, maar zijn best gezond. Overigens moet je dan niet de gekonfijte nemen, die zijn niet gezond.
Maar een lekkere verse medjoul dadel is echt heerlijk!

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Clean, Fit & Healthy topic - Pagina 6 Empty Re: Clean, Fit & Healthy topic

Bericht  minoessepoes ma 10 jun 2013 - 1:07

Lavendel schreef:
Oja en nog een tip probeer is te beginnen bij je drinken. Dat scheelt zo enorm veel, dus thee zonder suiker en water (met citroensap voor het smaakje, of een paar schijfjes komkommer/sinaasappel/aardbei/ander fruit voor het smaakje.

Met warm weer vind ik het ook altijd heel lekker om een kan met water, ijsklontjes en blaadjes munt te maken, heerlijk fris ook!
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Clean, Fit & Healthy topic - Pagina 6 Empty Re: Clean, Fit & Healthy topic

Bericht  woezel ma 10 jun 2013 - 1:10

Linda schreef:Woezel, ik ben erg slecht in hoeveelheden. Ik gooi altijd gewoon wat bij elkaar, haha.
Ik denk een pondje voor twee personen ongeveer.
Ik heb je recept genoteerd en dus neem straks wat mee met boodschappen. Ben benieuwd.

woezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 880
Punten : 1006
Registratiedatum : 31-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Clean, Fit & Healthy topic - Pagina 6 Empty Re: Clean, Fit & Healthy topic

Bericht  SoGood ma 10 jun 2013 - 1:15

Ik ben ook weleens heel low carb gaan eten, nou die bleek ik dus wel hard nodig te hebben dus ik eet ik weer gewoon. (Wel met mate natuurlijk, vooral 's avonds) Ik weet niet eens meer waarom ik ging verminderen maar ik viel er teveel en te snel vanaf en uiteindelijk voelde ik me heel slap.

Linda, klinkt goed!
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Clean, Fit & Healthy topic - Pagina 6 Empty Re: Clean, Fit & Healthy topic

Bericht  Linda ma 10 jun 2013 - 1:23

woezel schreef:
Linda schreef:Woezel, ik ben erg slecht in hoeveelheden. Ik gooi altijd gewoon wat bij elkaar, haha.
Ik denk een pondje voor twee personen ongeveer.
Ik heb je recept genoteerd en dus neem straks wat mee met boodschappen. Ben benieuwd.

Ga je boodschappen doen bij de AH? Ze hebben daar biologische kikkererwten in een potje, die zijn lekker en niet duurder dan die van bonduelle (niet biologisch) uit een blikje.

Ik ben gek op kikkererwten! Wij eten het regelmatig.
Lekker zelfgemaakte humus of falafel (die ik gewoon in de pan bak ipv in de frituur).

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Clean, Fit & Healthy topic - Pagina 6 Empty Re: Clean, Fit & Healthy topic

Bericht  Linda ma 10 jun 2013 - 1:25

minoessepoes schreef:
Lavendel schreef:
Oja en nog een tip probeer is te beginnen bij je drinken. Dat scheelt zo enorm veel, dus thee zonder suiker en water (met citroensap voor het smaakje, of een paar schijfjes komkommer/sinaasappel/aardbei/ander fruit voor het smaakje.

Met warm weer vind ik het ook altijd heel lekker om een kan met water, ijsklontjes en blaadjes munt te maken, heerlijk fris ook!

Dat is ook een goed idee! Ga ik eens maken.

Ik drink nu alleen maar kruidenthee en water.

Ik vind het zonde om calorieën binnen te krijgen die ik beter met voedsel binnen kan krijgen. laughcry

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Clean, Fit & Healthy topic - Pagina 6 Empty Re: Clean, Fit & Healthy topic

Bericht  _Lacey_ ma 10 jun 2013 - 1:25

Pfoe, ik merk wel dat ik minder koolhydraten eet.

Vanmorgen nog wel gewoon mijn twee volkoren boterhammen en rijstwafels gegeten, want daar kan ik echt geen afscheid van nemen. Wel heb ik de helft minder brood mee naar mijn werk (4 ipv 8 sneetjes) en dat is nu dus al op. Mijn tonijnsalade en gekookte ei heb ik ook al achter de kiezen. Moet nog tot half 5 met één appel en wat stukjes komkommer en paprika doen. Mijn maag knort als een gek laughcry

_Lacey_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2441
Punten : 2489
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Clean, Fit & Healthy topic - Pagina 6 Empty Re: Clean, Fit & Healthy topic

Bericht  Blond ma 10 jun 2013 - 1:36

Ik maak trouwens regelmatig zelf groentesoep, waar ik dan een paar dagen van kan eten. Zojuist ook een zelfgemaakte soep op met mais, paprika en tomaat (ik pak gewoon groenten die ik nog in de koelkast heb liggen).
Basis is altijd een ui en knoflook aanfruiten, daarna de groenten in stukjes snijden en erbij in de pan doen, even laten bakken. Vervolgens 1 liter water en 2 boullionblokjes erbij en dat 20-30 minuten laten koken. Dan met de staafmixer erdoorheen en klaar is de soep. Op die manier krijg ik ook een extra portie groenten binnen (ik eet wel minimaal 200 gram groente per dag, maar wat extra kan geen kwaad). Meestal kijk ik even op de Appie app of ze nog wat kruiden adviseren bij een bepaalde groentesoep. Zo had ik bij mijn maissoep cayennepeper, djinten en ketoembar toegevoegd.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Clean, Fit & Healthy topic - Pagina 6 Empty Re: Clean, Fit & Healthy topic

Bericht  woezel ma 10 jun 2013 - 1:37

Linda schreef:
woezel schreef:
Linda schreef:Woezel, ik ben erg slecht in hoeveelheden. Ik gooi altijd gewoon wat bij elkaar, haha.
Ik denk een pondje voor twee personen ongeveer.
Ik heb je recept genoteerd en dus neem straks wat mee met boodschappen. Ben benieuwd.

Ga je boodschappen doen bij de AH? Ze hebben daar biologische kikkererwten in een potje, die zijn lekker en niet duurder dan die van bonduelle (niet biologisch) uit een blikje.

Ik ben gek op kikkererwten! Wij eten het regelmatig.
Lekker zelfgemaakte humus of falafel (die ik gewoon in de pan bak ipv in de frituur).
Nee ik heb hier geen AH in de buurt, is hier lidl of deen.

woezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 880
Punten : 1006
Registratiedatum : 31-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Clean, Fit & Healthy topic - Pagina 6 Empty Re: Clean, Fit & Healthy topic

Bericht  Reva ma 10 jun 2013 - 1:42

Dat doe ik inderdaad ook Blond! Ik vind het verschrikkelijk lekker en ook nog gezond (oké en makkelijk). Alle groenten die ik nog heb gooi ik erin, balletjes van mager rundergehakt, soms een soepbotje, geen vermicelli of iets en geen zakjes/pakjes. Heerlijk. Gelijk voor een week voer :cheering:

Staat hier nu ook soep te pruttelen.

Reva
Prater
Prater

Aantal berichten : 618
Punten : 610
Registratiedatum : 19-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Clean, Fit & Healthy topic - Pagina 6 Empty Re: Clean, Fit & Healthy topic

Bericht  Gast ma 10 jun 2013 - 2:05

Ik maak ook vaak soep inderdaad, super makkelijk en ik vind het zo lekker!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Clean, Fit & Healthy topic - Pagina 6 Empty Re: Clean, Fit & Healthy topic

Bericht  Reva ma 10 jun 2013 - 3:05

Volgens mij heb ik een liter of 5/6 laughcry Help.

Reva
Prater
Prater

Aantal berichten : 618
Punten : 610
Registratiedatum : 19-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Clean, Fit & Healthy topic - Pagina 6 Empty Re: Clean, Fit & Healthy topic

Bericht  Gast ma 10 jun 2013 - 3:25

Reva schreef:Volgens mij heb ik een liter of 5/6 laughcry Help.
Haha, ik kom vanavond bij je eten!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Clean, Fit & Healthy topic - Pagina 6 Empty Re: Clean, Fit & Healthy topic

Bericht  Gast ma 10 jun 2013 - 4:04

Ik wil ook graag mee schrijven met dit topic (wou mee-eten typen Laughing). Wij zijn al een tijdje bewuster en natuurlijker gaan eten. Eigenlijk sinds het moment dat mijn dochter ook ander voedsel kreeg dan alleen melk. Ik heb alle boeken van Amber Albarda en dat zijn ook zo'n beetje de uitgangspunten van ons eten. We eten ook zoveel mogelijk biologisch, in ieder geval eieren, vlees, zuivel, fruit, pasta, brood. Bij m'n dochter let ik er nog meer op. Het enige wat ik niet echt doe is minderen in brood, aardappelen, pasta, enz. Wat dat betreft eten we nog wel veel 'standaard' dingen, maar dan op de natuurlijke manier.

Ik maak de laatste weken regelmatig smoothies. Die maak ik van amandelmelk (Ecomil), kokosmelk of yoghurt. Uiteraard dan met vers- of diepvriesfruit. Doe er ook altijd nog lijnzaad in. Wat ook lekker is is een schepje cacaopoeder toevoegen. Bijv: kokosmelk, banaan, lijnzaad en cacao.

Linda; waar smaken kikkererwten na? Ik wil ze ook wel eens proberen, maar mijn vriend is bang dat het naar doperwten smaakt en daar gruwelt hij van.

Ik lees hier wat over een tonijnsalade. Klinkt lekker, hoe maken jullie die?

En voor de mensen met kinderen, waar letten jullie speciaal op?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Clean, Fit & Healthy topic - Pagina 6 Empty Re: Clean, Fit & Healthy topic

Bericht  Marin ma 10 jun 2013 - 4:07

Wij eten vanavond deze salade:

Salade van lollo rosso, spinazie, avocado, parmaham, cherry tomaatjes en geroosterde amandelen.

Dat zijn alleen maar gezonde ingrediënten toch? Door de amandelen even licht te roosteren, komen er toch goede oliën vrij? Dressing maak ik overigens met olijfolie en citroensap.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Clean, Fit & Healthy topic - Pagina 6 Empty Re: Clean, Fit & Healthy topic

Bericht  Gast ma 10 jun 2013 - 4:12

@ Marin: klinkt heel lekker. Jij hebt altijd van die originele ideetjes. Parmaham is in principe niet super gezond, waarschijnlijk is het gezouten? Volgens mij hoef je amandelen niet persé te roosteren, ze zijn sowieso gezond. Denk dat het voor zo'n salade wel lekker is om het wel te doen. Heb verder geen idee wat lollo rosso is. Gok een soort pasta? Volkoren varianten zijn in dat opzicht het gezondst.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Clean, Fit & Healthy topic - Pagina 6 Empty Re: Clean, Fit & Healthy topic

Bericht  Gast ma 10 jun 2013 - 4:17

Marin schreef:Wij eten vanavond deze salade:

Salade van lollo rosso, spinazie, avocado, parmaham, cherry tomaatjes en geroosterde amandelen.

Dat zijn alleen maar gezonde ingrediënten toch? Door de amandelen even licht te roosteren, komen er toch goede oliën vrij? Dressing maak ik overigens met olijfolie en citroensap.
Lekker, klinkt goed!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Clean, Fit & Healthy topic - Pagina 6 Empty Re: Clean, Fit & Healthy topic

Bericht  Marin ma 10 jun 2013 - 4:20

Robin_ schreef: Heb verder geen idee wat lollo rosso is. Gok een soort pasta? Volkoren varianten zijn in dat opzicht het gezondst.

Lollo rosso is een sla soort, van die rode bladeren:

Clean, Fit & Healthy topic - Pagina 6 ERT0122N01_v1F14F407_groot

M'n vriend kwam vorige week ineens thuis met zes sla soorten, waaronder deze nog met kluit. Ik ga zo dus maar eens sla oogsten en doen alsof het uit m'n eigen tuintje komt :P

Edit: En nee parmaham is niet zo heel gezond, heel zout inderdaad, maar wel zooo lekker. Ik denk dat ik het even krokant bak en dan even met een keukenrolletje afdep, zodat het ergste vet er af is.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Clean, Fit & Healthy topic - Pagina 6 Empty Re: Clean, Fit & Healthy topic

Bericht  Linda ma 10 jun 2013 - 4:28

Robin, tja... Waar smaken kikkererwten naar? Goeie vraag. Moeilijk uit te leggen.
Ik lust ook graag doperwtjes, maar ik vind het niet op elkaar lijken. En als je er humus of falafel van maakt helemaal niet.

Marin, klinkt lekker!

Wij eten volkoren pasta met witte asperges, haricot verts en zalmfilet met speltroom. Gezond toch! smile

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Clean, Fit & Healthy topic - Pagina 6 Empty Re: Clean, Fit & Healthy topic

Bericht  Linda ma 10 jun 2013 - 4:48

Robin_ schreef:

En voor de mensen met kinderen, waar letten jullie speciaal op?

Hier zijn we ook steeds gezonder gaan eten met de komst van de oudste. Ik was sowieso altijd al erg geïnteresseerd in gezonde voeding, maar vanaf toen ben ik er nog beter op gaan letten.

Tot haar tweede jaar kreeg mijn dochter geen producten met toegevoegde suikers, daar was ik vrij strikt in. Inmiddels ben ik wel makkelijker geworden, tegenwoordig eet ze alles mee. Want inmiddels kan je dingen niet meer weigeren als we bijv ergens op visite zijn.

Verder vond ik het belangrijk om haar aan zoveel mogelijk verschillende smaken te laten wennen. Ik gaf haar dus echt van alles. Ze lust meer dan ik. Laughing Zo is ze bijvoorbeeld echt gek op olijven. Evenals allerlei verschillende noten.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Clean, Fit & Healthy topic - Pagina 6 Empty Re: Clean, Fit & Healthy topic

Bericht  Tiara ma 10 jun 2013 - 5:43

Leuk topic! Ik ga ook veel meelezen en ook proberen te schrijven.
Wij eten zoveel mogelijk biologisch, maar ik drink in de weekenden wel cola en ik eet ook wel eens koekje. Wij koken sowieso nooit uit pakjes, zoveel mogelijk vers.
En ik probeer zoveel mogelijk zelf te maken. Sinds ik groente en fruit pakketten krijg zijn we nog gevarieerder gaan eten omdat ik dan een recept zoek vanuit de groente echt superleuk.

Linda dat recept van de zoete aardappelen ga ik zeker proberen!

Die salade van marin lijkt me ook erg lekker!

Leuke tips hier dames!
Tiara
Tiara
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1519
Punten : 1643
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Clean, Fit & Healthy topic - Pagina 6 Empty Re: Clean, Fit & Healthy topic

Bericht  Zonnetje ma 10 jun 2013 - 5:59

Ik heb net boodschappen gedaan en ik heb lekker veel gezonde dingen gekocht: zuurdesemcrackers, veel fruit, komkommer, biologische cherrytomaatjes, biologische paprika, biologische kastanjechampignons, gerookte zalm, groene pesto, biologische yoghurt, dus ik kan weer even vooruit.
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : omgeving Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Clean, Fit & Healthy topic - Pagina 6 Empty Re: Clean, Fit & Healthy topic

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 6 van 27 Vorige  1 ... 5, 6, 7 ... 16 ... 27  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum