Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Spiraaltje (ja alweer...)

+4
Rush
Puggle
Marin
Niekske
8 plaatsers

Ga naar beneden

Spiraaltje (ja alweer...) Empty Spiraaltje (ja alweer...)

Bericht  Niekske zo 5 mei 2013 - 21:59

Ik ben het ding echt he-le-maal zat. En ik weet niet wat ik ermee moet doen...

Afgelopen augustus heb ik em laten plaatsen. Was even hel, maar het plaatsen viel achteraf wel mee. Ik heb wel aardig wat last van krampen en bloedverlies gehad. Het was niet erg, maar het duurde vooral erg lang en dat maakte het wel vervelend. Na een maand of drie ben ik op controle geweest, alles zag er prima uit, dus het was nog even doorbijten zei de gyn toen.

Dat heb ik dus gedaan, maar nu ben ik nog een half jaar verder. Ik word nog steeds ongesteld elke 4-5 weken. Ik weet dat uitblijven van de menstruatie geen garantie is bij een mirena, maar hoewel ik nu minder bloed verlies, heb ik wel meer last van mijn menstruatie. Ik voel em twee dagen vooraf al aankomen en ik heb heel veel last van krampen tijdens mijn menstruatie, terwijl ik met de pil nooit last van mijn menstruatie. Maar de meest irritante bijwerking van het ding is dat de seks pijn doet. Ik heb echt het idee dat mijn vriend er tegenaan stoot tijdens seks en dat doet echt pijn. Ons seksleven is er dus bepaald niet op vooruit gegaan sinds ik dat ding heb.

Ik ben vorige week dus weer bij de gyn geweest op controle, maar wederom zag alles er goed uit, dus ik moet zelf maar weten wat ik ermee wil. 'Mirena is nu eenmaal niet voor iedereen geschikt', was de simpele verklaring van de gyn. Ik vond haar erg ongeinteresseerd, ze wilde op geen enkele manier meedenken. Ik ben vorig jaar gestopt met de pil, omdat ik veel last had van doorbraakbloedingen, ik vertrouwde de pil niet meer. De huisarts wilde me eerst een zwaardere pil voorschrijven, maar ik werd bang van alle bijwerkingen ervan en ik had het toen ook helemaal gehad met al die hormonen. Na een paar maanden heb ik het spiraaltje laten zetten. Maar dat blijkt nu dus ook niet te werken voor mij. Ik weet niet zo goed wat ik nu moet doen. Ik wil eigenlijk niet terug aan de pil. Nuvaring hebben een aantal vriendinnen van me gehad en die hebben er geen goede ervaringen mee. Prikpil of hormoonstaafje vind ik ook weer erg heftig vanwege de hormonen. Daarbij worden deze niet zomaar voorgeschreven heb ik begrepen van mijn huisarts.

Ik voel me een enorme zeur omdat het lijkt alsof ik alle mogelijke opties afwijs. Maar ik voel me er gewoon echt niet fijn bij Spiraaltje (ja alweer...) 1371890812 ik weet echt niet wat nu de beste optie voor me is. Is er hier iemand die met me mee wil denken...?
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spiraaltje (ja alweer...) Empty Re: Spiraaltje (ja alweer...)

Bericht  Marin zo 5 mei 2013 - 22:19

Oh dat vind ik heel vervelend voor je! We hebben het spiraaltje, zoals je weet, ongeveer tegelijkertijd gezet en ik ben wel 1 keer bij de gyn geweest voor controle nadat ik krom stond van de pijn, maar verder heb ik er eigenlijk helemaal geen last meer van. Je hebt 'm nu ook al lang genoeg dat die periode van 'even aankijken' wel voorbij is, vind ik. Als het nu nog steeds niet fijn is, zou ik idd ook gaan twijfelen. Vervelend dat die gyn zo weinig meedacht en weinig interesse toonde.

Volgens mij beschrijf je twee grote klachten bij dat spiraaltje:

1) De hormonen er van werken blijkbaar niet helemaal lekker bij je, gezien je menstruatie en extra pijn.
2) De ligging van dat ding is niet helemaal fijn, gezien je pijn tijdens de seks.

Dat hormoonprobleem kan je niet zo heel makkelijk oplossen met een ander anticonceptiemiddel. Misschien ben je er echt gevoelig voor en zul je bij elk middel last er van houden. Dat tweede probleem kan je natuurlijk wel verhelpen door een ander anticonceptiemiddel.

Misschien kan je toch eens informatie winnen over de prikpil, of dat iets is en of je daar voor in aanmerking zou komen?

Of toch terug aan de pil. Ik weet dat ik ook zou twijfelen daarover en het liever niet zou doen, maar ik denk uiteindelijk toch weer terug aan de pil zou gaan dan.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Spiraaltje (ja alweer...) Empty Re: Spiraaltje (ja alweer...)

Bericht  Puggle zo 5 mei 2013 - 22:34

Misschien de nuvaring? Bevalt mij echt heel erg goed. Hiervoor was ik 8 jaar aan de pil, maar dit bevalt me 10e beter!

Oh lees nu dat je vriendinnen slechte ervaring hadden, Hmm dan vind ik het ook lastig.
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Spiraaltje (ja alweer...) Empty Re: Spiraaltje (ja alweer...)

Bericht  Rush zo 5 mei 2013 - 22:35

Puggle schreef:Misschien de nuvaring? Bevalt mij echt heel erg goed. Hiervoor was ik 8 jaar aan de pil, maar dit bevalt me 10e beter!

Oh lees nu dat je vriendinnen slechte ervaring hadden, Hmm dan vind ik het ook lastig.
Haar vriendinnen hebben er slechte ervaringen mee.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Spiraaltje (ja alweer...) Empty Re: Spiraaltje (ja alweer...)

Bericht  Marin zo 5 mei 2013 - 22:49

Dat vriendinnen er slechte ervaringen mee hebben, hoeft natuurlijk op zich niets te zeggen. Het lijkt mij ook een onding, daar niet van. Maar wie weet heb jij er juist wel baat bij.

Alleen zou ik idd niet steeds van anticonceptiemiddel willen wisselen. Dan moet je lichaam elke keer wennen. Dus liever iets kiezen wat in 1 keer goed is.. Maar ja, hoe ben je daar van gegarandeerd? (niet dus).
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Spiraaltje (ja alweer...) Empty Re: Spiraaltje (ja alweer...)

Bericht  Niekske ma 6 mei 2013 - 2:13

Dankjewel voor je reactie Marin! En de rest ook natuurlijk smile

Ik wil inderdaad niet aan het wisselen blijven. Een vriendin van me zei dat de pil wellicht nu wel weer ok zou kunnen zijn, omdat ik inmiddels ruim een jaar van de pil af ben. Alsof je met een schone lei begint zeg maar. Ik ga contact opnemen met de huisarts en hem eens vragen wat mijn opties zijn. Hopelijk denkt hij meer mee dan de gyn...
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spiraaltje (ja alweer...) Empty Re: Spiraaltje (ja alweer...)

Bericht  Cimic ma 6 mei 2013 - 5:23

Pfff vervelend zeg. Ik zou idd niet voor de prikpil als alternatief gaan. Ik heb deze ook gehad, ik werd weliswaar niet ongesteld maar er zitten zoveel hormonen is dat het lang duurt voordat je hormoonvrij bent wil je stoppen. Ik heb ook een spiraal gehad en ik herken jouw verhaal niet, wel kreeg ik op het laatst wel last van tussentijdse bloedingen, een reden om eruit te halen. Daarna nuvaring gehad en deze beviel mij wel erg. Welke negatieve ervaringen hebben je vriendinnen gehad?

Ik kan je geen tip geven. Als je echt last blijft houden zeker terug gaan. Voel je alsjeblief geen zeur. Als je een goede huisarts of gyn hebt moeten ze je wel serieus nemen.. hug
Cimic
Cimic
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 273
Punten : 282
Registratiedatum : 08-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Spiraaltje (ja alweer...) Empty Re: Spiraaltje (ja alweer...)

Bericht  Star007 za 11 mei 2013 - 7:32

Is de prikpil of een implanon geen optie?
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Spiraaltje (ja alweer...) Empty Re: Spiraaltje (ja alweer...)

Bericht  Sam za 11 mei 2013 - 7:54

Condooms misdchien?
Sam
Sam
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Spiraaltje (ja alweer...) Empty Re: Spiraaltje (ja alweer...)

Bericht  Ayla ma 13 mei 2013 - 4:08

Ik had die pijn bij de sex met mijn eerste spiraaltje, af en toe ging ik echt door de grond. Heb hem er weer uit laten halen en toen weer aan de pil. Daarna gestopt omdat we voor een kindje gingen en nu heb ik weer een spiraaltje. Nu geen pijn bij de sex maar wel vaak buikpijn, zal blij zijn als ie eruit kan. Daarna laat ik me steriliseren. Als we nog een kindje hebben gekregen.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Woonplaats : Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Spiraaltje (ja alweer...) Empty Re: Spiraaltje (ja alweer...)

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum