Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Spiraaltje / vervoer

+10
bella
Roxy89
snoezel
TNMN
Pearly_maar
Beachgirl
Fiwen
Thunder
mzcharlotte
Jilke
14 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Spiraaltje / vervoer Empty Spiraaltje / vervoer

Bericht  Jilke zo 28 nov 2010 - 4:07

Over 2 weken moet ik een spiraaltje laten plaatsen, alleen ik begrijp dat je erna zo beroerd kan zijn dat je zelf niet kan rijden. Nu is het probleem dat ik niemand heb die mee kan rijden. Kan ik er de gok op wagen en zelf rijden of wat zouden jullie doen?

Nu ben ik ook nog aan het bedenken om iets rustgevends te slikken vooraf, zodat ik niet zo in de zenuwen zit. Zie er nu namelijk al enorm tegenop. Iemand die iets kan aanraden wat een beetje werkt?
Jilke
Jilke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spiraaltje / vervoer Empty Re: Spiraaltje / vervoer

Bericht  mzcharlotte zo 28 nov 2010 - 4:52

Mirena? Mijn huisarts heeft me aangeraden om vooraf ibuprofen te slikken, zodat je jezelf al een beetje 'verdoofd'. Ik heb achteraf weinig last gehad. Wel krampen, maar niet meer dan bij een voor mij normale ongesteldheid. Ik ben daarna dan ook gewoon gaan werken.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spiraaltje / vervoer Empty Re: Spiraaltje / vervoer

Bericht  Thunder zo 28 nov 2010 - 20:55

Ik heb er geen last van gehad. Het zetten stelde niks voor, de pijn ook niet. (Maar goed, ik heb 2 kinderen gehad, dan schijnt het zetten minder pijnlijk te zijn.) Ik stond met 10 minuten weer buiten. Ik ben dan ook gewoon zelf naar huis gereden. Ik heb vooraf niks ingenomen, maar dat zou je voor de zekerheid wel kunnen doen.

Succes!

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spiraaltje / vervoer Empty Re: Spiraaltje / vervoer

Bericht  Fiwen zo 28 nov 2010 - 23:05

Ik moet vanmiddag... Moet wel zelf rijden en na afloop dochter ophalen bij de oppas, misschien toch maar voor de zekerheid vooraf pijnstillers innemen.
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spiraaltje / vervoer Empty Re: Spiraaltje / vervoer

Bericht  Jilke ma 29 nov 2010 - 7:46

Fiwen schreef:Ik moet vanmiddag... Moet wel zelf rijden en na afloop dochter ophalen bij de oppas, misschien toch maar voor de zekerheid vooraf pijnstillers innemen.

En viel het mee? Hoe ging het? Deed het pijn bij het inbrengen? Veel last ervan naderhand?
Jilke
Jilke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spiraaltje / vervoer Empty Re: Spiraaltje / vervoer

Bericht  Gast ma 29 nov 2010 - 7:51

Heb je kinderen? Dat bepaalt namelijk een hoop. Ik heb 'm laten zetten in augustus en heb zelf nog geen kinderen en daarnaast blijkbaar een mini-baarmoeder. Voor mij kon ook niemand rijden, dus ik ben op de fiets gegaan (heb zelf geen auto). Ik had daarna echter zoveel pijn dat ik met de taxi terug ben gegaan angel. Ik moet er wel eerlijk bij zeggen dat ik ook volledig slap was, doordat ik last heb van paniekaanvallen wanneer ik erge pijn heb of pijn die ik niet ken. Ik zou sowieso vragen of er iemand met je meegaat, ook al kan die persoon niet rijden. Tenzij je al kinderen hebt, dan zal het allemaal wel loslopen.

Ondanks dit heb ik er overigens nog geen seconde spijt van gehad hoor!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Spiraaltje / vervoer Empty Re: Spiraaltje / vervoer

Bericht  Beachgirl ma 29 nov 2010 - 7:51

AmiAmi schreef:
Fiwen schreef:Ik moet vanmiddag... Moet wel zelf rijden en na afloop dochter ophalen bij de oppas, misschien toch maar voor de zekerheid vooraf pijnstillers innemen.

En viel het mee? Hoe ging het? Deed het pijn bij het inbrengen? Veel last ervan naderhand?

Ben ik ook benieuwd naar!
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spiraaltje / vervoer Empty Re: Spiraaltje / vervoer

Bericht  Jilke ma 29 nov 2010 - 19:09

Mimpie schreef:
AmiAmi schreef:
Fiwen schreef:Ik moet vanmiddag... Moet wel zelf rijden en na afloop dochter ophalen bij de oppas, misschien toch maar voor de zekerheid vooraf pijnstillers innemen.

En viel het mee? Hoe ging het? Deed het pijn bij het inbrengen? Veel last ervan naderhand?

Ben ik ook benieuwd naar!

Ik heb geen kinderen. Heb wel naproxen gehad als pijnstilling vooraf, en kreeg de tip om genoeg te eten. Mijn vriend zit in zijn 1e werkweek bij zijn nieuwe baan, die gaat toch proberen vrij te krijgen voor een uurtje, al is het alleen maar om me op te halen desnoods als ik bel dat het niet lukt. In de hoop dat ze daar niet te moeilijk doen bij dat bedrijf. En anders zit er niets anders op dan de taxi/bus idd denk ik dan maar.
Jilke
Jilke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spiraaltje / vervoer Empty Re: Spiraaltje / vervoer

Bericht  Pearly_maar di 30 nov 2010 - 2:27

Ik ben ook wel benieuwd hoe anderen het zetten van een spiraaltje hebben ervaren.

Ik heb iets van 2,5 maand geleden de Gynefix laten zetten, had toen erg veel pijn. Ben ook nog nooit zwanger geweest, en mijn menstruatie was al een paar dagen voorbij (vrouw van kliniek zei dat 't wel kon), dus misschien daarom? Ik lag op die behandeltafel en het zweet brak me uit.
Gelukkig ging een vriendin met me mee, moest daarna echt even zitten voordat ik de kliniek uit kon wandelen. Ik had verder iemand die me ophaalde van het station (was met de bus gegaan). Helaas viel dit spiraaltje er na twee weken weer uit Mad
Nu heb ik 1,5 maand geleden een koperspiraaltje laten zetten, wel toen ik nog in mijn menstruatie zat. Het zetten deed nog steeds zeer, maar wel minder zeer dan het laten zetten van mijn eerste spiraaltje. Ik zou dus wel aanraden om iemand mee te nemen, maar de mate van pijn hangt denk ik gewoon van meerdere factoren af (zwanger geweest of niet, je pijngrens etc)
Pearly_maar
Pearly_maar
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 34
Punten : 42
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spiraaltje / vervoer Empty Re: Spiraaltje / vervoer

Bericht  TNMN di 30 nov 2010 - 2:39

Ik heb een aantal maanden geleden de Mirena laten zetten. Het deed erg pijn bij het zetten, maar ze hebben mijn baarmoeder verdoofd waardoor het wat minder was. Ik ben daarna terug naar huis gelopen, heb gewoon rustig aan gedaan. Verder de hele dag niet veel meer gedaan, had er best veel last van.
TNMN
TNMN
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1679
Punten : 1866
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spiraaltje / vervoer Empty Re: Spiraaltje / vervoer

Bericht  snoezel wo 1 dec 2010 - 4:36

Ik heb m toevallig vorige week laten plaatsen. Een koperhoudend gevaarte.

Ik ben 12weken geleden bevallen, geef borstvoeding en had geen zin in minipil (luisterde ERG stipt met tijdstip inname). Bovendien ben ik niet zo van de medicatie wanneer niet nodig en nadat ik de gebruiksaanwijzing van mijn pil die ik 12 jaar geslikt heb eens goed had gelezen met alle hormoonzooi, besloten daar in ieder geval niet meer aan te gaan en ervoor gekozen dus een spiraal te laten plaatsen.
Ikzelf had weinig last van het zetten van het spiraaltje. Het was even zo'n "auw" en "tanden even op elkaar" momentje. Maar goed, dat is maar een minuut (zetten een tang op je baarmoedermond, daar heb je t meeste last van) en dan zijn ze klaar. Het was een vreemd, maar wel draaglijk gevoel. Ik sprong erna ook gewoon van de tafel af, en ben naar huis gelopen. 's Avonds een vage buikpijn, soort lichte menstruatiepijn.. Maar dat was t.

Maarrr.. ik moet zeggen dat de huisarts tegen de assistente riep die erbij was- So, een bikkel, zo maken we ze niet vaak mee... En toen ik vroeg of het echt zo erg was, riep de assistente- nou, ik heb er echt trauma's van.. Ik neem echt NOOIT een spiraaltje, wat ik hier allemaal zie...
Ook een vriendin van me die een spiraaltje heeft laten zetten wilde eigenlijk met de metro naar huis, maar heeft een familielid gebeld, omdat ze het niet zag zitten...

Wel een maandverbandje meenemen trouwens, want erna verlies je wat bloed (hadden ze mij niet verteld.... Stond ik dan :shock: )

Succes en gewoon niet te druk maken. Wat moet, dat moet... Iedereen is anders, bij iedereen zal het anders gaan. Je kan je er druk om maken, het gaat er niet makkelijker op... Laat je goed voorlichten door de huisarts en ik zou gewoon iemand proberen te charteren je te rijden. Ik had mijn ouders als achterwacht, die op mijn dochtertje paste. Als het niet ging had ik ze kunnen bellen.
snoezel
snoezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 831
Punten : 885
Registratiedatum : 01-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spiraaltje / vervoer Empty Re: Spiraaltje / vervoer

Bericht  Fiwen wo 1 dec 2010 - 7:00

Mimpie schreef:
AmiAmi schreef:
Fiwen schreef:Ik moet vanmiddag... Moet wel zelf rijden en na afloop dochter ophalen bij de oppas, misschien toch maar voor de zekerheid vooraf pijnstillers innemen.

En viel het mee? Hoe ging het? Deed het pijn bij het inbrengen? Veel last ervan naderhand?

Ben ik ook benieuwd naar!

Het is me echt 100% meegevallen, heb van het zetten zelf helemaal niks gevoeld. Vond het vervelender om daar zo te liggen dan dat het zetten op zich vervelend was. Dus niet eens "auw" of "tanden op elkaar" echt werkelijk niks! Stond ook met 10 minuten weer buiten.
Die avond en de volgende dag wel last van mijn rug gehad maar dat is nu ook zo goed als over (vanmiddag na een half uurtje met dochter in draagdoek wel nog gevoelig, was gewoon te veel).

Moet nu alleen na mijn volgende mensturatie een echo laten maken om te controleren of het nog steeds goed zit. En dan zijn we er voor 5 jaar vanaf. Heerlijk, ben heel blij dat ik de stap gezet heb.
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spiraaltje / vervoer Empty Re: Spiraaltje / vervoer

Bericht  mzcharlotte wo 1 dec 2010 - 8:34

Fiwen schreef:Moet nu alleen na mijn volgende mensturatie een echo laten maken om te controleren of het nog steeds goed zit. En dan zijn we er voor 5 jaar vanaf. Heerlijk, ben heel blij dat ik de stap gezet heb.

Dat is standaard procedure. Ik moest echter nog een X Ray, volgens mij kwamen ze er in eerste instantie niet helemaal uit.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spiraaltje / vervoer Empty Re: Spiraaltje / vervoer

Bericht  Roxy89 wo 1 dec 2010 - 8:46

Fiwen schreef:Het is me echt 100% meegevallen, heb van het zetten zelf helemaal niks gevoeld. Vond het vervelender om daar zo te liggen dan dat het zetten op zich vervelend was. Dus niet eens "auw" of "tanden op elkaar" echt werkelijk niks! Stond ook met 10 minuten weer buiten.
Word gewoon bijna jaloers als ik dit lees: zo kan het dus ook... Het opmeten deed alleen al zo veel pijn bij mij... Het is nu 2 weken geleden gebeurd en ben tot op vandaag nog steeds ongesteld, heb er ook gek gevoel over. Soms voel ik de draadjes echt bijna extreem goed en soms helemaal niet?! 22 december moet ik die standaard controle echo laten maken, ben benieuwd! Is de tweede keer dat ik er 1 heb (eerste is 4,5 jaar geleden onder narcose geplaatst). Heb zelf nog geen kinderen gehad, mogelijk dat het daarom zo'n pijn deed? Vorige keer trouwens erna ook helemaal geen last gehad ofzo. Vier en een half jaar genoten van dat ding!
Roxy89
Roxy89
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 167
Punten : 274
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spiraaltje / vervoer Empty Re: Spiraaltje / vervoer

Bericht  Fiwen wo 1 dec 2010 - 9:18

Ik ben 14 weken geleden bevallen dus dat scheelt natuurlijk heel veel. En mijn huisarts vertelde achteraf ook dat ik de ideale patient was voor het plaatsen, heb ook zo goed als geen bloedverlies gehad achteraf.

Waarom is het de eerste keer onder narcose gezet als ik vragen mag?
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spiraaltje / vervoer Empty Re: Spiraaltje / vervoer

Bericht  bella wo 1 dec 2010 - 9:58

Ik heb ook 7 weken een spiraaltje gehad.
Het zetten viel mij ook reuze mee!
Tijdens de standaard echo zat ie alleen niet goed,
er weer uitgehaald dus!
Bij mijn eerste bevalling (keizersnee) werd duidelijk dat mijn baarmoeder scheef is,
nou ja, scheef, erg hartvormig, en dus is een spiraaltje niet voor mij weggelegd.
Erg jammer, want ik ben de pil meer dan zat!
bella
bella
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 190
Punten : 196
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spiraaltje / vervoer Empty Re: Spiraaltje / vervoer

Bericht  Roxy89 wo 1 dec 2010 - 19:26

Fiwen schreef:Waarom is het de eerste keer onder narcose gezet als ik vragen mag?
Ik was toen nog vrij jong voor een Mirena (15 jaar) en er moesten ook direct andere dingen uitgezocht worden, dus toen besloten dat het tegelijk kon.
Roxy89
Roxy89
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 167
Punten : 274
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spiraaltje / vervoer Empty Re: Spiraaltje / vervoer

Bericht  Gast wo 1 dec 2010 - 23:42

zegmaar_ schreef:
Fiwen schreef:Moet nu alleen na mijn volgende mensturatie een echo laten maken om te controleren of het nog steeds goed zit. En dan zijn we er voor 5 jaar vanaf. Heerlijk, ben heel blij dat ik de stap gezet heb.

Dat is standaard procedure. Ik moest echter nog een X Ray, volgens mij kwamen ze er in eerste instantie niet helemaal uit.

Ik heb die controle nooit gehad. En ik heb mijn mirena nu al ruim 1.5 jaar. (Heb hem laten zetten bij de gyn.)

Van te voren had ik 2 alive feminax genomen, en ik heb na plaatsing nergens last van gehad. Ben gewoon naar huis gefietst. Ik vond het moment dat ze iets door je baarmoedermond 'duwde' wel erg onprettig, maar dat was echt 2 seconde.

Het enige was dat ik onbewust steeds mij spieren aanspande, dus die gyn. zei wel welke keer als je zo gespannen bent kan ik niets doen.. Toen ging ik op mijn ademhaling letten en 1 minuut daarna zei zo.. Zo wat een verschil.. Nu ben je rustig.. (haha en ik voelde me ook echt een stuk rustiger!)

Dus bij mij heeft mij heeft het concentreren op mijn ademhaling, me echt geholpen.

(ik heb wel tot 3 maanden na de hand soms ineens erge krampen gehad.. maar dat duurde dan 1 min, dan dan was het over..) Verder daarna nooit meer last gehad. (ben ook maar een aantal keren licht ongesteld geweest)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Spiraaltje / vervoer Empty Re: Spiraaltje / vervoer

Bericht  snoezel do 2 dec 2010 - 9:30

Ik moest zelf voor 6 weken na plaatsing een afspraak maken in het ziekenhuis bij de gyn. voor een controle echo. Die gaat kijken of hij goed zit. Tot die tijd moeten we extra anti-conceptie erbij gebruiken en er niet op vertrouwen dat het spiraaltje goed werkt.
snoezel
snoezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 831
Punten : 885
Registratiedatum : 01-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spiraaltje / vervoer Empty Re: Spiraaltje / vervoer

Bericht  Alias do 2 dec 2010 - 12:13

ik ga morgen ook voor het mirena spiraaltje. Wat ik mij wel afvraag is of je daarna dan wel met regelmaat ongesteld wordt (als je dat al wordt)? Het lijkt me namelijk toch niet zo handig als dat elke keer als een verrassing komt? En heb je echt duidelijk minder bloedverlies dan bij gebruik van de pil?
Alias
Alias
Prater
Prater

Aantal berichten : 636
Punten : 676
Registratiedatum : 02-12-10
Woonplaats : Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Spiraaltje / vervoer Empty Re: Spiraaltje / vervoer

Bericht  Jilke do 2 dec 2010 - 20:09

Echt heel fijn vind ik het om al die verhalen al te lezen. Volgende week vrijdag ben ik aan de beurt, maar zit nu al in de zenuwen als ik er aan denk. Maar hoor hier gelukkig ook positieve dingen, en niet alleen de horrorverhalen smile

Ik heb naproxen gehad om vooraf in te nemen, zouden die net zo goed werken als Aleve feminax?
Welke ademhalingsoefeningen deed je om rustig te worden?
Jilke
Jilke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spiraaltje / vervoer Empty Re: Spiraaltje / vervoer

Bericht  snoezel do 2 dec 2010 - 20:33

@alias: Bij een Mirena bestaat de kans dat je helemaal niet meer ongesteld wordt. Dit in tegenstelling tot een koperspiraaltje, waarbij je gewoon ongesteld blijft worden. Komt door de hormonen in een mirena spiraal. Je hebt bv ook geen eisprong. Dit in tegenstelling tot een koperspiraal. (is mij iig verteld door de arts angel)

Allen succes!
snoezel
snoezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 831
Punten : 885
Registratiedatum : 01-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spiraaltje / vervoer Empty Re: Spiraaltje / vervoer

Bericht  Fiwen do 2 dec 2010 - 22:01

snoezel schreef:@alias: Bij een Mirena bestaat de kans dat je helemaal niet meer ongesteld wordt. Dit in tegenstelling tot een koperspiraaltje, waarbij je gewoon ongesteld blijft worden. Komt door de hormonen in een mirena spiraal. Je hebt bv ook geen eisprong. Dit in tegenstelling tot een koperspiraal. (is mij iig verteld door de arts angel)

Allen succes!

Met een Mirena heb je wel een eisprong maar geen baarmoederslijmvlies opbouw, daarom wordt je naar verloop van tijd (gemiddeld 6 maanden) niet/nauwelijks meer ongesteld. En omdat je cyclus verder niet onderdrukt wordt ben je na het verwijderen ook echt meteen weer vruchtbaar in tegenstelling tot de pil (ze zeggen van wel, maar zie heel vaak dat het behoorlijk wat tijd kost).
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spiraaltje / vervoer Empty Re: Spiraaltje / vervoer

Bericht  Gast do 2 dec 2010 - 23:05

Ik heb ongeveer een half jaar geleden ook een Mirena spiraaltje laten plaatsen. Ook al heb ik al een kind, het was bij mij eigenlijk best pijnlijk. Maar het zal wellicht minder pijn doen als je kort geleden bevallen bent. Er was mij ook niet verteld dat je pijnstilling in moest nemen van te voren. Heb daarna ook wel flink last gehad, maar kon wel zelf naar huis rijden.
Een paar dagen heb ik nog bloed verloren na het plaatsen. En sindsdien maar 2keer ongesteld geweest. Waarvan de eerste keer 3 weken en de laatste keer nog maar 3 dagen een klein beetje. Dus ik heb ook goed hoop dat het nu helemaal weg blijft.
Ik vind het echt een aanrader!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Spiraaltje / vervoer Empty Re: Spiraaltje / vervoer

Bericht  Jilke do 2 dec 2010 - 23:55

Heb gelukkig inmiddels vervoer gevonden, mijn tante wil meerijden. Wil gewoon niet het risico lopen daar te staan en zelf niet meer kunnen rijden. Scheelt al weer iets in de zenuwen misschien smile
Jilke
Jilke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spiraaltje / vervoer Empty Re: Spiraaltje / vervoer

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum