Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Spiraaltje plaatsen, pijnlijk?

+19
LaBird
_Lana_
Marin
_Cyn_
Paper Crown
Toet
Aagje!
Thunder
piene1983
Alex
Parisienne
PeperMunt
LDJ
RYW
Muppetje
Muus
Blueschick
pino101
Purpleflower
23 plaatsers

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Spiraaltje plaatsen, pijnlijk? Empty Spiraaltje plaatsen, pijnlijk?

Bericht  Muppetje zo 28 okt 2012 - 20:49

Ik weet niet wat ik precies met dit topic wil hoor.
Heb straks een afspraak om een spiraaltje te laten plaatsen, maar ik vind het best n beetje spannend.

Wie spreekt me moed in, doet het heel erg zeer? Mn knip heeft wat ellende en complicaties opgelverd en is net écht dicht, dus ik ben wel even klaar met alle ellende down under, haha

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spiraaltje plaatsen, pijnlijk? Empty Re: Spiraaltje plaatsen, pijnlijk?

Bericht  Purpleflower zo 28 okt 2012 - 20:52

Mijn huisarts plaatst spiraaltjes niet binnen 10 weken nade bevalling.
Vind het wel snel bij jou..

Sterkte met plaatsen
Purpleflower
Purpleflower
Prater
Prater

Aantal berichten : 744
Punten : 912
Registratiedatum : 29-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Spiraaltje plaatsen, pijnlijk? Empty Re: Spiraaltje plaatsen, pijnlijk?

Bericht  Muppetje zo 28 okt 2012 - 20:54

Minimaal zes staat in de bijsluiter, zal wel kunnen dus denk ik toch?

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spiraaltje plaatsen, pijnlijk? Empty Re: Spiraaltje plaatsen, pijnlijk?

Bericht  pino101 zo 28 okt 2012 - 20:59

Ik ben ook erg benieuwd, ik krijg donderdag een spiraaltje geplaatst dus houdt dit topic even in de gaten. Ben benieuwd naar jouw ervaring!
pino101
pino101
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 33
Punten : 41
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spiraaltje plaatsen, pijnlijk? Empty Re: Spiraaltje plaatsen, pijnlijk?

Bericht  Muus zo 28 okt 2012 - 21:02

Ik heb er een gehad en het plaatsen viel me zo ontzettend mee! Het ging te snel om het vervelend te vinden. Volgens de huisarts kwam dat toen doordat ik al eens bevallen was en het allemaal soepeler ging.
Het vervelende kwam daarna pas, zo'n weeïg gevoel in mijn buik.

Ze raadden toen wel aan pijnstillers van te voren te nemen, heb je dit advies ook gehad?

Muus
Prater
Prater

Aantal berichten : 557
Punten : 619
Registratiedatum : 28-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spiraaltje plaatsen, pijnlijk? Empty Re: Spiraaltje plaatsen, pijnlijk?

Bericht  Blueschick zo 28 okt 2012 - 21:04

Ik heb het nu al 3 keer laten doen en het viel me iedere keer weer mee. Tis even gemeen en daarna menstruatie krampen en bloedverlies. Al zal het bij iedereen verschillen. Ligt ook aan hoe je je voelt op het moment van plaatsen. Neem anders een pijnstiller vantevoren,kan nooit kwaad toch. Ik kreeg altijd verdovingen in de baarmoedermond gespoten,omdat ik geen kids heb gehad en mijn baarmoeder een beetje gekanteld ligt.

Succes,you can do it!
Blueschick
Blueschick
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 263
Punten : 307
Registratiedatum : 20-11-10
Woonplaats : Limburg

Terug naar boven Ga naar beneden

Spiraaltje plaatsen, pijnlijk? Empty Re: Spiraaltje plaatsen, pijnlijk?

Bericht  Muppetje zo 28 okt 2012 - 21:06

Ner
Muus schreef:Ik heb er een gehad en het plaatsen viel me zo ontzettend mee! Het ging te snel om het vervelend te vinden. Volgens de huisarts kwam dat toen doordat ik al eens bevallen was en het allemaal soepeler ging.
Het vervelende kwam daarna pas, zo'n weeïg gevoel in mijn buik.

Ze raadden toen wel aan pijnstillers van te voren te nemen, heb je dit advies ook gehad?

Nee. Moet er 10.10 zijn. Zal ik voor de zekerheid nu twee paracetamol nemen? Iets anders wil ik niet ivm borstvoeding...

Ja, ik doe dat gewoon...

Heb je erna pijn gehad?

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spiraaltje plaatsen, pijnlijk? Empty Re: Spiraaltje plaatsen, pijnlijk?

Bericht  Muus zo 28 okt 2012 - 21:10

Ja ik zou het wel doen, kan geen kwaad inderdaad!

Daarna voelde ik me gewoon wat ongemakkelijk, een beetje krampen maar niets wat niet te houden was. Alsof je flink ongesteld moet worden en er last van hebt.

Muus
Prater
Prater

Aantal berichten : 557
Punten : 619
Registratiedatum : 28-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spiraaltje plaatsen, pijnlijk? Empty Re: Spiraaltje plaatsen, pijnlijk?

Bericht  Muppetje zo 28 okt 2012 - 21:13

Muus schreef:Ja ik zou het wel doen, kan geen kwaad inderdaad!

Daarna voelde ik me gewoon wat ongemakkelijk, een beetje krampen maar niets wat niet te houden was. Alsof je flink ongesteld moet worden en er last van hebt.

Ohhh, das te doen. Naja, ik zie wel.

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spiraaltje plaatsen, pijnlijk? Empty Re: Spiraaltje plaatsen, pijnlijk?

Bericht  Marin zo 28 okt 2012 - 21:14

Ik zal eerlijk zijn en zeggen dat ik het echt héél erg veel pijn vond doen. Ik heb het uitgegild van de pijn en ben bijna flauwgevallen. Die dag heb ik nog veel pijn gehad met veel krampen en de rest van de week steeds iets minder. Maar nu heb ik er echt nooit meer last van, vind het heerlijk om niet aan de pil te hoeven denken. Dus uiteindelijk hoop ik dat je wat aan m'n berichtje hebt en dat, ook al doet het straks misschien pijn (dit verschilt echt zo per persoon en ik heb nog geen kinderen gekregen natuurlijk), je uiteindelijk blij er mee bent.

Ik zou wel lekker rustig vandaag op de bank gaan zitten met de kleine, even niks druks plannen.

En inderdaad van te voren en naderhand pijnstillers nemen.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Spiraaltje plaatsen, pijnlijk? Empty Re: Spiraaltje plaatsen, pijnlijk?

Bericht  Gast zo 28 okt 2012 - 21:14

Ik vond het niet echt pijnlijk eigenlijk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Spiraaltje plaatsen, pijnlijk? Empty Re: Spiraaltje plaatsen, pijnlijk?

Bericht  RYW zo 28 okt 2012 - 21:22

Ik vond het ook niet echt pijnlijk, meer een ongemakkelijk gevoel, zeg maar, als menstruatiepijn, maar niet echt pijnlijk. Ik ben ook 2x bevallen,dat schijnt inderdaad te schelen, maar ik heb geen idee of het 6 weken na de bevalling nog gevoelig is, of zo. Ik vind het verder ook ideaal: nergens last van, nooit aan de pil hoeven denken, minder hormonen in het lijf en ik word nooit meer ongesteld. Heerlijk.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spiraaltje plaatsen, pijnlijk? Empty Re: Spiraaltje plaatsen, pijnlijk?

Bericht  pino101 zo 28 okt 2012 - 21:39

RYW schreef:Ik vond het ook niet echt pijnlijk, meer een ongemakkelijk gevoel, zeg maar, als menstruatiepijn, maar niet echt pijnlijk. Ik ben ook 2x bevallen,dat schijnt inderdaad te schelen, maar ik heb geen idee of het 6 weken na de bevalling nog gevoelig is, of zo. Ik vind het verder ook ideaal: nergens last van, nooit aan de pil hoeven denken, minder hormonen in het lijf en ik word nooit meer ongesteld. Heerlijk.



Als ik dit lees heb ik zoiets van laat het maar snel donderdag zijn, dit wil ik ook!
pino101
pino101
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 33
Punten : 41
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spiraaltje plaatsen, pijnlijk? Empty Re: Spiraaltje plaatsen, pijnlijk?

Bericht  Marin zo 28 okt 2012 - 21:54

pino101 schreef:
RYW schreef:Ik vond het ook niet echt pijnlijk, meer een ongemakkelijk gevoel, zeg maar, als menstruatiepijn, maar niet echt pijnlijk. Ik ben ook 2x bevallen,dat schijnt inderdaad te schelen, maar ik heb geen idee of het 6 weken na de bevalling nog gevoelig is, of zo. Ik vind het verder ook ideaal: nergens last van, nooit aan de pil hoeven denken, minder hormonen in het lijf en ik word nooit meer ongesteld. Heerlijk.



Als ik dit lees heb ik zoiets van laat het maar snel donderdag zijn, dit wil ik ook!


Ik ben gewoon nog wel ongesteld helaas, nog veel sterker dan toen ik aan de pil was. Maar heb 'm pas 3 maanden, wie weet wordt t nog minder.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Spiraaltje plaatsen, pijnlijk? Empty Re: Spiraaltje plaatsen, pijnlijk?

Bericht  Gast zo 28 okt 2012 - 21:57

Ik vond het wel pijnlijk, maar dat kwam ook door een onhandige huisarts. Verder vind ik het ideaal. Ben gewoon door naar mijn werk gegaan achteraf, geen last gehad.
Ik word alleen wel netjes elke maand ongesteld, ook met de mirena. Is bij mij nooit gestopt. Wel minder geworden en wel regelmatig gebleven.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Spiraaltje plaatsen, pijnlijk? Empty Re: Spiraaltje plaatsen, pijnlijk?

Bericht  PeperMunt zo 28 okt 2012 - 21:58

Ik heb de mijne afgelopen maart laten zetten.
Het zetten zelf was even een hele korte en harde AUW! maar daarna dacht ik was dit het?

Totdat ik thuis was haha. Toen begonnen de krampen. Ik heb anderhalve dag hele zware krampen gehad.

En nu is het inderdaad fijn dat je niet meer aan de pil enzo hoeft te denken. Maar ik ben er niet helemaal blij mee.
Want nu heb ik anderhalve week per maand onwijs last van mijn darmen (tijdens de periode dat ik ongesteld had moeten zijn).
Dus ik zit nog te twijfelen of ik het spiraaltje er in laat zitten.

Maar het verschilt inderdaad per persoon en ik ben blij dat het bij heel veel meiden wel gewoon goed zit en dat ze er weinig last van hebben (jammer dat ik er daar niet 1 van ben :P )
PeperMunt
PeperMunt
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 255
Punten : 287
Registratiedatum : 26-10-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Spiraaltje plaatsen, pijnlijk? Empty Re: Spiraaltje plaatsen, pijnlijk?

Bericht  RYW zo 28 okt 2012 - 22:02

Marin schreef:
pino101 schreef:
RYW schreef:Ik vond het ook niet echt pijnlijk, meer een ongemakkelijk gevoel, zeg maar, als menstruatiepijn, maar niet echt pijnlijk. Ik ben ook 2x bevallen,dat schijnt inderdaad te schelen, maar ik heb geen idee of het 6 weken na de bevalling nog gevoelig is, of zo. Ik vind het verder ook ideaal: nergens last van, nooit aan de pil hoeven denken, minder hormonen in het lijf en ik word nooit meer ongesteld. Heerlijk.



Als ik dit lees heb ik zoiets van laat het maar snel donderdag zijn, dit wil ik ook!


Ik ben gewoon nog wel ongesteld helaas, nog veel sterker dan toen ik aan de pil was. Maar heb 'm pas 3 maanden, wie weet wordt t nog minder.

Bij mij is het na een klein half jaar opgehouden, er is dus nog hoop! Maar ik heb inderdaad begrepen dat niet bij iedereen de menstruatie stopt.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spiraaltje plaatsen, pijnlijk? Empty Re: Spiraaltje plaatsen, pijnlijk?

Bericht  Gast zo 28 okt 2012 - 22:05

Die van mij moet er bijna uit, vijf jaar heb ik hem dan. Maar Echt elke 30 dagen ongesteld. In het begin héél onregelmatig. Na een half jaar precies zoals vóór het spiraaltje. Huisarts zei ook nog 'wel fijn dat je niet meer ongesteld wordt' toen ik met haar sprak over vervanging. Zij ging er vanuit dat dat bij iedereen stopte. Niet dus. En hij zit echt goed, nog een echo voor gehad na 2 jaar.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Spiraaltje plaatsen, pijnlijk? Empty Re: Spiraaltje plaatsen, pijnlijk?

Bericht  Gast zo 28 okt 2012 - 22:25

Ik vond het plaatsen zelf ook pijnlijk maar wel echt maar 5 seconde (het vastpakken van de baarmoedermond pale en het erin schuiven van het spiraaltje).. Toen ze met die tang losliet was het ook gelijk weg.

Ik kon direct opstaan, aankleden, wegfietsen.. Helemaal nergens last van gehad Wink

De daarop volgende maanden had ik wel af en toe ineens vanuit het niets een ontzettende kramp. (Ik denk altijd dat het en mildere variant van een wee is.. omdat ik het idee had dat mijn lichaam dat ding wilde uitdrijven haha). Maar na een half jaar was dat ook over. Ik ben niet noemenswaardig ongesteld.. Doe al 3.5 jaar met 1 pakje mini tampons.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Spiraaltje plaatsen, pijnlijk? Empty Re: Spiraaltje plaatsen, pijnlijk?

Bericht  _Cyn_ zo 28 okt 2012 - 22:41

Ik heb het na de eerste keer (+/- 10 jaar geleden) enorm opgeblazen voor mezelf, met als resultaat dat ik bij het opnieuw plaatsen enorm zenuwachtig was. Dit was natuurlijk helemaal niet nodig. Het deed bij mij eigenlijk weinig pijn, ja zoals velen zeggen dat ze je baarmoedermond pakken en openen, dat is vervelend. Maar ik kan niet zeggen dat ik het echt pijnlijk vond. nerd

Ik ben niet meer ongesteld geworden sinds die Mirena erin zit, heerlijk! Maar zie er nu wel tegen op dat dat wel weer het geval is. Ik ga tampons vergeten te kopen denk ik :nopompom:
_Cyn_
_Cyn_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 475
Punten : 524
Registratiedatum : 28-02-12
Woonplaats : Breda

Terug naar boven Ga naar beneden

Spiraaltje plaatsen, pijnlijk? Empty Re: Spiraaltje plaatsen, pijnlijk?

Bericht  Muppetje zo 28 okt 2012 - 23:05

Het is me reuze meegevallen, eigenlijkheb ik het bijna niet gevoeld :cheering:

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spiraaltje plaatsen, pijnlijk? Empty Re: Spiraaltje plaatsen, pijnlijk?

Bericht  LDJ ma 29 okt 2012 - 0:33

Geef jij nu ook nog steeds borstvoeding dan muppetje?
LDJ
LDJ
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2369
Punten : 2673
Registratiedatum : 02-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Spiraaltje plaatsen, pijnlijk? Empty Re: Spiraaltje plaatsen, pijnlijk?

Bericht  PeperMunt ma 29 okt 2012 - 0:36

Muppetje schreef:Het is me reuze meegevallen, eigenlijkheb ik het bijna niet gevoeld :cheering:

Wat fijn dat het meeviel! smile Heb je nu ook geen last?
PeperMunt
PeperMunt
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 255
Punten : 287
Registratiedatum : 26-10-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Spiraaltje plaatsen, pijnlijk? Empty Re: Spiraaltje plaatsen, pijnlijk?

Bericht  Muppetje ma 29 okt 2012 - 1:02

PeperMunt schreef:
Muppetje schreef:Het is me reuze meegevallen, eigenlijkheb ik het bijna niet gevoeld :cheering:

Wat fijn dat het meeviel! smile Heb je nu ook geen last?

Nee, eigenlijk niet. Heel soms een ookin krampje, maar eigenlijk gewoon niets, gelukkig smile

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spiraaltje plaatsen, pijnlijk? Empty Re: Spiraaltje plaatsen, pijnlijk?

Bericht  Muppetje ma 29 okt 2012 - 1:03

LDJ schreef:Geef jij nu ook nog steeds borstvoeding dan muppetje?

Ik geef nog steeds borstvoeding ja. Zou goed samen moeten gaan volgens mijn verloskundige

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spiraaltje plaatsen, pijnlijk? Empty Re: Spiraaltje plaatsen, pijnlijk?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum