Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Touwtjes van spiraaltje?

5 plaatsers

Ga naar beneden

Touwtjes van spiraaltje? Empty Touwtjes van spiraaltje?

Bericht  Jilke vr 7 jan 2011 - 1:46

Heb vanmorgen het Mirena spiraaltje eindelijk laten plaatsen. Alleen had ik nog wat vragen.

Toen ik net voelde, voelde ik de touwtjes erg goed zitten, ze zijn best lang, kan dat kloppen? Voor mijn gevoel hangen ze er nog net niet uit zeg maar. Is dat normaal? En als ik nou een tampon in doe, kan dat dan geen kwaad met die touwtjes? Dat het ermee uittrekt ofzo?

De gyneacoloog zei ook dat ik beter deze week geen tampons kan gebruiken. Alleen heb ik het probleem dat ik met maandverband altijd meteen doorlek (nu ook al bijna). Wat waren bij jullie de adviezen? Ook geen tampons mogen gebruiken?

En vanaf wanneer is het nou veilig? In de bijsluiter staat meteen als hij in de menstruatie geplaatst is, de gyn zegt pas na 6 weken als blijkt dat hij bij de echo goed zit?

Zoiezo lijkt me dat de gyn weet wat ze zegt, maar ik vroeg me af of jullie dit ook hebben of te horen kregen?
Jilke
Jilke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Touwtjes van spiraaltje? Empty Re: Touwtjes van spiraaltje?

Bericht  Alias vr 7 jan 2011 - 6:14

mijn huisarts raadde me ook aan de eerste tijd geen tampons te gebruiken. Ik heb een paar dagen maandverband gebruikt, daarna werd het bloeden al veel minder dus heb ik nog een week inlegkruisjes gebruikt. Nu inmiddels niks meer omdat het op een dag hooguit een paar druppeltjes zijn.
Het plaatsen en het gevoel daarna vond ik echt heel akelig. Als ik er weer aan terugdenk word ik al misselijk. Ik heb dan ook nog niet durven voelen waar de touwtjes nu zitten, dus heb helaas nog geen idee of ze zo lang zijn.
Mijn huisarts zei overigens wel dat bij de controle de touwtjes eventueel wat korter geknipt mogen worden als je ze te lang vindt. Wat betreft de bescherming tegen zwangerschap, beter even wachten tot na de controle zodat je zeker weet dat ie goed zit.
Alias
Alias
Prater
Prater

Aantal berichten : 636
Punten : 676
Registratiedatum : 02-12-10
Woonplaats : Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Touwtjes van spiraaltje? Empty Re: Touwtjes van spiraaltje?

Bericht  Glitter vr 7 jan 2011 - 7:09

Toen ik mijn spiraal liet zetten mocht ik inderdaad ook een tijdje geen tampons dragen. De touwtjes moeten nog gaan krullen als dat is gebeurt voel je ze verder niet meer. En veiligheid vertelde ze mij ook 6 weken maar hebben wij ons ook niet aangehouden, die 6 weken houden ze meer aan om infectie's te voorkomen.
Glitter
Glitter
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 12
Punten : 15
Registratiedatum : 07-01-11
Woonplaats : Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Touwtjes van spiraaltje? Empty Re: Touwtjes van spiraaltje?

Bericht  Jilke vr 7 jan 2011 - 7:26

Aha fijn om jullie reacties te lezen. Voelde die touwtjes in het begin ook zo lang aan dan bij jou? Ben bang dat ik straks de spiraal er weer uittrek met een tampon haha. Maandverband...weet nu alweer na een dag waarom ik het al 10 jaar lang niet meer gebruikt had Wink Getsie voel me dan altijd een beetje vies haha. Hoelang gebruikte je geen tampons?
Jilke
Jilke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Touwtjes van spiraaltje? Empty Re: Touwtjes van spiraaltje?

Bericht  Poeke vr 7 jan 2011 - 7:41

Ik heb hem ook 3 weken geleden laten plaatsen en heb eigenlijk niet durven voelen, het zetten deed echt erg pijn.
Die 6 weken zeiden ze bij mij ook, maar dat is omdat ze dan pas gaan controleren of hij goed zit en je dus veilig kan vrijen. Wij houden ons er wel echt aan omdat wij echt geen risico's willen nemen.

Wel heb ik nu na 3 weken ineens erg bloedverlies&buikpijn. Was door de pil na al die jaren vergeten hoe erg pijn het kan doen.. pfff. Gebruik ook geen tampons omdat ik bang ben dat het blijft 'haken'
Ik voelde de touwtjes in het begin ook met plassen, hadden jullie dat ook?


Poeke
Poeke
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 191
Punten : 196
Registratiedatum : 28-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Touwtjes van spiraaltje? Empty Re: Touwtjes van spiraaltje?

Bericht  Glitter vr 7 jan 2011 - 8:41

AmiAmi schreef:Aha fijn om jullie reacties te lezen. Voelde die touwtjes in het begin ook zo lang aan dan bij jou? Ben bang dat ik straks de spiraal er weer uittrek met een tampon haha. Maandverband...weet nu alweer na een dag waarom ik het al 10 jaar lang niet meer gebruikt had Wink Getsie voel me dan altijd een beetje vies haha. Hoelang gebruikte je geen tampons?

Bij mij waren die touwtjes idd ook heel goed voelbaar en lang, was in het begin bij de seks ook te merken, mn vriend kwam er dan tegenaan, toen zijn ze eens bijgeknipt en zijn ze goed omgevouwen. Ik heb vrij snel weer tampons gebruikt idd om de zelfde reden Very Happy , ik heb trouwens toen in eerste instantie mini's gebruikt.
Glitter
Glitter
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 12
Punten : 15
Registratiedatum : 07-01-11
Woonplaats : Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Touwtjes van spiraaltje? Empty Re: Touwtjes van spiraaltje?

Bericht  Jilke za 8 jan 2011 - 3:13

Trek je dan de spiraal er niet perongeluk uit als je de tampon eruit trekt?

En ik heb nu ook heel weinig bloedverlies, gisteren om half twaalf laten zetten, vandaag al helemaal niets meer. Terwijl ik normaal tot zondag ongestelt ben. De gyn zei dat ik rekening moest houden met vloeien tussen de 3 en de 6 weken. Hier is het dus al na een dag compleet over. Terwijl ik van iedereen hoor dat ze nog langer vloeien. Is dat wel normaal?
Jilke
Jilke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Touwtjes van spiraaltje? Empty Re: Touwtjes van spiraaltje?

Bericht  Glitter za 8 jan 2011 - 3:19

AmiAmi schreef:Trek je dan de spiraal er niet perongeluk uit als je de tampon eruit trekt?

En ik heb nu ook heel weinig bloedverlies, gisteren om half twaalf laten zetten, vandaag al helemaal niets meer. Terwijl ik normaal tot zondag ongestelt ben. De gyn zei dat ik rekening moest houden met vloeien tussen de 3 en de 6 weken. Hier is het dus al na een dag compleet over. Terwijl ik van iedereen hoor dat ze nog langer vloeien. Is dat wel normaal?

Welnee, die trek je er niet uit, dat zou betekenen dat je nooit meer een tampon kan gebruiken :shock:
Ik heb ook niet heel lang gevloeid, het is meer dat je doorbraakbloedingen enzo kan hebben.. Ik heb in die tijd gewoon elke dag inlegkruisjes gebruikt voor het geval dat.
Glitter
Glitter
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 12
Punten : 15
Registratiedatum : 07-01-11
Woonplaats : Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Touwtjes van spiraaltje? Empty Re: Touwtjes van spiraaltje?

Bericht  Jilke za 8 jan 2011 - 4:21

Oke Wink Thanks! Vind het allemaal nogal onwennig haha.
Jilke
Jilke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Touwtjes van spiraaltje? Empty Re: Touwtjes van spiraaltje?

Bericht  Gast za 22 jan 2011 - 23:00

Ik heb nooit op controle hoeven komen van de gyn. Hij zat perfect bij plaatsing zei ze.. (dat hoop ik dan maar haha).. Verder mocht ik alleen die dag geen tampons dragen, de dagen erop wel weer gewoon. En ze zei dat hij direct veilig was.. Bijna alles omgekeerd dat wat jouw gyn. adviseerde Rolling Eyes ..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Touwtjes van spiraaltje? Empty Re: Touwtjes van spiraaltje?

Bericht  Gast za 22 jan 2011 - 23:01

AmiAmi schreef:Trek je dan de spiraal er niet perongeluk uit als je de tampon eruit trekt?

En ik heb nu ook heel weinig bloedverlies, gisteren om half twaalf laten zetten, vandaag al helemaal niets meer. Terwijl ik normaal tot zondag ongestelt ben. De gyn zei dat ik rekening moest houden met vloeien tussen de 3 en de 6 weken. Hier is het dus al na een dag compleet over. Terwijl ik van iedereen hoor dat ze nog langer vloeien. Is dat wel normaal?

Ik heb na plaatsing echt nog 3 druppels verloren.. Dus het kan gewoon Very Happy (En ik was gewoon normaal ongesteld toen ik hem plaatste)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Touwtjes van spiraaltje? Empty Re: Touwtjes van spiraaltje?

Bericht  stargirl di 25 jan 2011 - 2:19

Punk'd schreef:Ik heb nooit op controle hoeven komen van de gyn. Hij zat perfect bij plaatsing zei ze.. (dat hoop ik dan maar haha).. Verder mocht ik alleen die dag geen tampons dragen, de dagen erop wel weer gewoon. En ze zei dat hij direct veilig was.. Bijna alles omgekeerd dat wat jouw gyn. adviseerde Rolling Eyes ..

Same here... heb 2 keer een spiraaltje gehad en bij beide keren was hij gelijk veilig volgens de gyn. Bij mij hebben ze trouwens direct de touwtjes wat korter geknipt en beide keren was het echt zoeken om hem er weer uit te krijgen na 5 jaar. Verder nooit problemen gehad.

stargirl
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 82
Punten : 84
Registratiedatum : 11-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Touwtjes van spiraaltje? Empty Re: Touwtjes van spiraaltje?

Bericht  Gast di 25 jan 2011 - 7:57

stargirl schreef:
Punk'd schreef:Ik heb nooit op controle hoeven komen van de gyn. Hij zat perfect bij plaatsing zei ze.. (dat hoop ik dan maar haha).. Verder mocht ik alleen die dag geen tampons dragen, de dagen erop wel weer gewoon. En ze zei dat hij direct veilig was.. Bijna alles omgekeerd dat wat jouw gyn. adviseerde Rolling Eyes ..

Same here... heb 2 keer een spiraaltje gehad en bij beide keren was hij gelijk veilig volgens de gyn. Bij mij hebben ze trouwens direct de touwtjes wat korter geknipt en beide keren was het echt zoeken om hem er weer uit te krijgen na 5 jaar. Verder nooit problemen gehad.

Bij mij ook.. Ze zei het er zelfs bij.. Ik heb de touwtjes goed kortgemaakt, dus waarschijnlijk kun je ze niet voelen :P (allemaal prima, dan heeft me vriend er ook geen last van hehe)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Touwtjes van spiraaltje? Empty Re: Touwtjes van spiraaltje?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum