Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

spiraaltje verwijderen

+2
mzcharlotte
Teddyaapje
6 plaatsers

Ga naar beneden

spiraaltje verwijderen Empty spiraaltje verwijderen

Bericht  Teddyaapje zo 1 apr 2012 - 1:14

We willen over een tijdje waarschijnlijk weer voor een kindje gaan maar eerst moet t spiraatje eruit...heb hier een paar vraagjes over:

- Doet t verwijderen pijn?

- Kun je zelf weer terug naar huis rijden?

- Heb je er lang last van gehad? (qua pijn of andere klachten)

- Ik wil t bij de gyn laten verwijderen (ze heeft hem ook geplaatst) moet ik hier een doorverwijzing voor hebben (verzekeringtechnisch)?

- Wat is het handigst qua cyclus, bijv. net voor of na de menstratie?



Thanks voor jullie antwoorden!
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

spiraaltje verwijderen Empty Re: spiraaltje verwijderen

Bericht  mzcharlotte zo 1 apr 2012 - 1:23

- Doet t verwijderen pijn? Nee.

- Kun je zelf weer terug naar huis rijden? Geen probleem.

- Heb je er lang last van gehad? (qua pijn of andere klachten) Nee.

- Ik wil t bij de gyn laten verwijderen (ze heeft hem ook geplaatst) moet ik hier een doorverwijzing voor hebben (verzekeringtechnisch)? Geen idee.

- Wat is het handigst qua cyclus, bijv. net voor of na de menstratie? De dokter zei tijdens, maar ik werd niet meer ongesteld.

Dit zijn mijn ervaringen. Ik had voor de zekerheid wel PCM vooraf ingenomen, maar ik geloof niet dat het echt nodig was.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

spiraaltje verwijderen Empty Re: spiraaltje verwijderen

Bericht  Aagje! zo 1 apr 2012 - 5:44



- Doet t verwijderen pijn? Nee

- Kun je zelf weer terug naar huis rijden? Ja hoor!

- Heb je er lang last van gehad? (qua pijn of andere klachten) helemaal geen

- Ik wil t bij de gyn laten verwijderen (ze heeft hem ook geplaatst) moet ik hier een doorverwijzing voor hebben (verzekeringtechnisch)? Weet ik niet. Ik ging naar de dokter maar die kon de draadjes niet vinden Question Dus toen werd ik doorverwezen naar de gyn!

- Wat is het handigst qua cyclus, bijv. net voor of na ? maakte bij mij met alle keren eruit halen niet uit. Kon gewoon komen wanneer het mij uitkwam
Aagje!
Aagje!
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1539
Punten : 1735
Registratiedatum : 09-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

spiraaltje verwijderen Empty Re: spiraaltje verwijderen

Bericht  Gast zo 1 apr 2012 - 6:10

Volgens mij doen ze verwijderen niet zomaar bij de gyn, omdat het een handeling is van niks. Ik voelde een lichte kramp, pijn kun je het niet noemen, tijdens het verwijderen zelf. Ik ben op de fiets terug naar huis gegaan en heb er helemaal geen last van gehad.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

spiraaltje verwijderen Empty Re: spiraaltje verwijderen

Bericht  Gast zo 1 apr 2012 - 6:11

Ik heb een antwoord op je doorverwijzing.

Als het meer dan een jaar geleden is dat je er geweest bent, heb je en doorverwijzing nodig, want anders kunnen ze geen afspraak voor je maken!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

spiraaltje verwijderen Empty Re: spiraaltje verwijderen

Bericht  chipa zo 1 apr 2012 - 7:40

Vond het verwijderen geheel pijnloos. Was ook zo gebeurd.Nergens last van en gewoon met de auto naar huis gegaan. Had geen cyclus met de spiraal dus gewoon op een willekeurige datum laten verwijderen door de huisarts. Volgens mij hoef je daarvoor echt niet naar de gyn hoor.
chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

spiraaltje verwijderen Empty Re: spiraaltje verwijderen

Bericht  piene1983 zo 1 apr 2012 - 8:32

Mijn moeder liet de spiraal verwijderen toen ze bij de huisarts zat en zich afvroeg of ze in de overgang was. Om dit te kunnen controleren moest de (Mirena) spiraal eruit en dit liet ze direct doen. Toevallig was ik mee, vandaar dat ik het weet. Het was echt een kwestie van liggen, verwijderen en klaar. Geen gedoe, geen pijn. Niet iets om je zorgen om te maken, je moet wel met de billen bloot natuurlijk maar verder...
piene1983
piene1983
Prater
Prater

Aantal berichten : 573
Punten : 651
Registratiedatum : 10-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

spiraaltje verwijderen Empty Re: spiraaltje verwijderen

Bericht  Roodkapje zo 1 apr 2012 - 8:39


- Doet t verwijderen pijn? Nee, ik voelde even een soort druk en toen was het er al uit.

- Kun je zelf weer terug naar huis rijden? Ja geen probleem! Kreeg een maandverbandje van de gyn en kon zo weer weg.

- Heb je er lang last van gehad? (qua pijn of andere klachten) nee paar dagen bloedverlies en klaar. Gelijk die ronde zwanger.

- Ik wil t bij de gyn laten verwijderen (ze heeft hem ook geplaatst) moet ik hier een doorverwijzing voor hebben (verzekeringtechnisch)? Ik ben ook naar de gyn geweest, bij ons ziekenhuis kan je zelf online afspraken maken en ik belde dan de huisarts of zij een verwijzing klaar wilde leggen. Die heb ik opgehaald maar nooit heeft iemand naar de verwijzing gevraagd.

- Wat is het handigst qua cyclus, bijv. net voor of na ? Bij eruit halen maakt het niet uit.Ik werd al tijden niet ongesteld door het spiraaltje en cyclus had ik niet echt meer.

spannend voor jullie! Enig idee wanneer je het wil laten doen?
Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

spiraaltje verwijderen Empty Re: spiraaltje verwijderen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum