Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

"aparte voornamen"

+54
mzcharlotte
JD
Lenthe
Bacio
Shisha
Phileine
Huppekee
Mari
PeperMunt
strawberry
Happinaz
Blond
Cimic
Niekske
Aziraphale
Aimee
Caramba
shadow
ekjir@M
M-G
Minx
Mizz_S
Aggi
Star007
Twellie
piene1983
Mamsie
Monte
Happydobby
Sanne
Pommes
Manderijn
koNijntje
Filoria
SarahKey
smooch
Susan
Fearie
Starla
Thunder
Flower_L
Puggle
ProudMom
slaatje
CCC
Lejow
Bosjesvrouw
Caroow
VeryCherry
Marin
Printje
Ibbeltje
Highway
mauwmauw
58 plaatsers

Pagina 3 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Ga naar beneden

"aparte voornamen" - Pagina 3 Empty Re: "aparte voornamen"

Bericht  Gast do 10 jan 2013 - 12:44

Mistery-Girl schreef:
Minx schreef:
Mistery-Girl schreef:Welmoed, Mare, Krijntje, Hillegonda, Bailey, Godfried , Sepp, Gosse.

Mare is toch niet zo'n hele rare naam. Zou voor mijn toekomstige dochter een serieuze kandidaat zijn.

Ik vind het een aparte naam maar misschien komt dat ook omdat ik direct moet denken aan maar eeuh... Ik zag de naam laatst hier in de krant staan en vind het geen lelijke naam maar wel apart. Ieder zijn eigen smaak toch smile
Ik vind Maren erg mooi voor een meisje.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

"aparte voornamen" - Pagina 3 Empty Re: "aparte voornamen"

Bericht  Caramba do 10 jan 2013 - 13:05

Mistery-Girl schreef:Welmoed, Mare, Krijntje, Hillegonda, Bailey, Godfried , Sepp, Gosse.

Vet gedrukte zijn namen die ik geregeld hoor, vind er niets aparts aan.
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

"aparte voornamen" - Pagina 3 Empty Re: "aparte voornamen"

Bericht  Gast do 10 jan 2013 - 22:05

Lennox schreef:De naam S.iem hoor ik wel vaker.

Ik ben ooit de naam N.iamh (uitspraak: Niev) tegen gekomen, een hele ongebruikelijke naam hier in Nederland, maar ik vind hem nog altijd verschrikkelijk mooi. En ik heb op mijn werk een paar enorm aparte namen gehad die ik nooit eerder heb gehoord, maar die hou ik maar gewoon even stil "aparte voornamen" - Pagina 3 561177

Wat bijzonder, hoe kun je een naam nou zo schrijven en hem totáál anders uit moeten spreken? Lijkt me erg vervelend.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

"aparte voornamen" - Pagina 3 Empty Re: "aparte voornamen"

Bericht  Gast do 10 jan 2013 - 22:09

't Is een Ierse naam, en dat Gaelic is echt een niet-Germaanse taal, dus zó anders qua klanken etc. Ik vind 't niet direct mooi, geloof ik, maar ook niet lelijk.

Overigens vind ik Godfried heel cool. "aparte voornamen" - Pagina 3 2474380249

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

"aparte voornamen" - Pagina 3 Empty Re: "aparte voornamen"

Bericht  Gast do 10 jan 2013 - 22:14

Het is een Ierse naam, er zin meer Ierse namen die anders uitgesproken worden dan de schrijfwijze, denk aan bijvoorbeeld Siobhan. Ik zal Niamh om die reden ook niet kiezen, hoewel ik hem wel dusdanig mooi vind dat hij altijd in m'n hoofd blijft spoken als ik over namen voor een eventuele dochter nadenk smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

"aparte voornamen" - Pagina 3 Empty Re: "aparte voornamen"

Bericht  Gast do 10 jan 2013 - 22:17

Rood schreef:'t Is een Ierse naam, en dat Gaelic is echt een niet-Germaanse taal, dus zó anders qua klanken etc. Ik vind 't niet direct mooi, geloof ik, maar ook niet lelijk.

Overigens vind ik Godfried heel cool. "aparte voornamen" - Pagina 3 2474380249

Een van de mangagers hier heet zo. En een ander heet W.olfgang Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

"aparte voornamen" - Pagina 3 Empty Re: "aparte voornamen"

Bericht  Gast do 10 jan 2013 - 22:17

Lennox schreef:Het is een Ierse naam, er zin meer Ierse namen die anders uitgesproken worden dan de schrijfwijze, denk aan bijvoorbeeld Siobhan. Ik zal Niamh om die reden ook niet kiezen, hoewel ik hem wel dusdanig mooi vind dat hij altijd in m'n hoofd blijft spoken als ik over namen voor een eventuele dochter nadenk "aparte voornamen" - Pagina 3 561177

Ah op die manier. Nou bijzonder hoor Very Happy Wist niet dat dat zo bestond.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

"aparte voornamen" - Pagina 3 Empty Re: "aparte voornamen"

Bericht  Manderijn do 10 jan 2013 - 22:20

Mistery-Girl schreef:Welmoed, Mare, Krijntje, Hillegonda, Bailey, Godfried , Sepp, Gosse.

Die zijn hier dan weer heel gewoon.

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

"aparte voornamen" - Pagina 3 Empty Re: "aparte voornamen"

Bericht  Gast do 10 jan 2013 - 22:20

Ik vind Joaquin/Joaquim trouwens ook leuk, maar de originele uitspraak (Gwaakien/Gwaakiem) dan weer verschrikkelijk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

"aparte voornamen" - Pagina 3 Empty Re: "aparte voornamen"

Bericht  Susan do 10 jan 2013 - 22:37

Ik vind namen met een heel rare vergezochte schrijfwijze/uitspraak heel irritant, dus mensen die Jan opeens schrijven als Yahnn of zoiets.

Of namen die gewoon domweg verkeerd geschreven zijn. Ik herinner me nog dat er heel lang geleden iemand was die haar kind Aimeé had genoemd. Zij beweerde dat ze het zo gewoon mooier vond, maar het is gewoon fout en het staat stom.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

"aparte voornamen" - Pagina 3 Empty Re: "aparte voornamen"

Bericht  Gast do 10 jan 2013 - 22:41

Susan schreef:
Ik herinner me nog dat er heel lang geleden iemand was die haar kind Aimeé had genoemd. Zij beweerde dat ze het zo gewoon mooier vond, maar het is gewoon fout en het staat stom.
en dat sprak ze dan uit als Amy. Was ze héílig van overtuigd dat dat correct was.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

"aparte voornamen" - Pagina 3 Empty Re: "aparte voornamen"

Bericht  SarahKey do 10 jan 2013 - 22:44

Susan schreef:Ik vind namen met een heel rare vergezochte schrijfwijze/uitspraak heel irritant, dus mensen die Jan opeens schrijven als Yahnn of zoiets.

Of namen die gewoon domweg verkeerd geschreven zijn. Ik herinner me nog dat er heel lang geleden iemand was die haar kind Aimeé had genoemd. Zij beweerde dat ze het zo gewoon mooier vond, maar het is gewoon fout en het staat stom.

Vind ik ook vervelend en gewoon best dom van de ouders. Kind blijft zijn of haar naam spellen:roll:
Ik ken een B.rynne. Dus ik zei B.rinne maar nee je spreekt het uit zoals je Lynn uitspreekt. Waarom dat de ne achter de naam?

Of de naam Elin. Kom ik ook vaak tegen in de Aylin variant.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

"aparte voornamen" - Pagina 3 Empty Re: "aparte voornamen"

Bericht  Aimee do 10 jan 2013 - 22:44

Susan schreef:
Of namen die gewoon domweg verkeerd geschreven zijn. Ik herinner me nog dat er heel lang geleden iemand was die haar kind Aimeé had genoemd. Zij beweerde dat ze het zo gewoon mooier vond, maar het is gewoon fout en het staat stom.

Nou zeg, wat onaardig Wink
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

"aparte voornamen" - Pagina 3 Empty Re: "aparte voornamen"

Bericht  Aimee do 10 jan 2013 - 22:47

Ik kan me wel voorstellen dat je bij namen een andere schrijfwijze mooier vind staan. Zoals de Elin of Aylin. Luc of Luuk. Cas of Kas. Nouja, you get my point. Dat kan met die namen ook gewoon, vind ik.

Ik hou zelf niet zo van aparte namen, maar uiteindelijk vind ik de naam vaak wel bij een kindje passen. Zo ken ik bijvoorbeeld een Fewe. Ik vond dat echt een stomme naam, maar dat kindje is nu ook gewoon een Fewe.
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

"aparte voornamen" - Pagina 3 Empty Re: "aparte voornamen"

Bericht  Gast do 10 jan 2013 - 22:48

SarahKey schreef:
Susan schreef:Ik vind namen met een heel rare vergezochte schrijfwijze/uitspraak heel irritant, dus mensen die Jan opeens schrijven als Yahnn of zoiets.

Of namen die gewoon domweg verkeerd geschreven zijn. Ik herinner me nog dat er heel lang geleden iemand was die haar kind Aimeé had genoemd. Zij beweerde dat ze het zo gewoon mooier vond, maar het is gewoon fout en het staat stom.

Vind ik ook vervelend en gewoon best dom van de ouders. Kind blijft zijn of haar naam spellen:roll:
Ik ken een B.rynne. Dus ik zei B.rinne maar nee je spreekt het uit zoals je Lynn uitspreekt. Waarom dat de ne achter de naam?

Of de naam Elin. Kom ik ook vaak tegen in de Aylin variant.

Is Aylin niet gewoon Turks?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

"aparte voornamen" - Pagina 3 Empty Re: "aparte voornamen"

Bericht  Susan do 10 jan 2013 - 22:50

Aimee schreef:Ik kan me wel voorstellen dat je bij namen een andere schrijfwijze mooier vind staan. Zoals de Elin of Aylin. Luc of Luuk. Cas of Kas. Nouja, you get my point. Dat kan met die namen ook gewoon, vind ik.

Ik hou zelf niet zo van aparte namen, maar uiteindelijk vind ik de naam vaak wel bij een kindje passen. Zo ken ik bijvoorbeeld een Fewe. Ik vond dat echt een stomme naam, maar dat kindje is nu ook gewoon een Fewe.

Dat kan ik me ook wel voorstellen, en geen streepje bij Aimee, zoals bij jou, kan ik me ook nog wel voorstellen, maar een streepje op de laatste e is gewoon fout en staat daardoor raar.

Ik ken trouwens meerdere kinderen met aparte namen, maar alles went.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

"aparte voornamen" - Pagina 3 Empty Re: "aparte voornamen"

Bericht  SarahKey do 10 jan 2013 - 22:51

Lennox schreef:
SarahKey schreef:
Susan schreef:Ik vind namen met een heel rare vergezochte schrijfwijze/uitspraak heel irritant, dus mensen die Jan opeens schrijven als Yahnn of zoiets.

Of namen die gewoon domweg verkeerd geschreven zijn. Ik herinner me nog dat er heel lang geleden iemand was die haar kind Aimeé had genoemd. Zij beweerde dat ze het zo gewoon mooier vond, maar het is gewoon fout en het staat stom.

Vind ik ook vervelend en gewoon best dom van de ouders. Kind blijft zijn of haar naam spellen:roll:
Ik ken een B.rynne. Dus ik zei B.rinne maar nee je spreekt het uit zoals je Lynn uitspreekt. Waarom dat de ne achter de naam?

Of de naam Elin. Kom ik ook vaak tegen in de Aylin variant.

Is Aylin niet gewoon Turks?

Geen idee... Dit zijn nederlandse kindjes.
Al zegt dat ook niet zoveel, want ik ken ook 2 blonde jongetjes met turkse namen.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

"aparte voornamen" - Pagina 3 Empty Re: "aparte voornamen"

Bericht  Aziraphale do 10 jan 2013 - 22:51

Happydobby schreef:Ik vind Pebbles echt leuk, ook vlinder, storm, lente sterre dat soort namen vind ik echt leuk.

Minder leuk

Borre
Zwaan

Zo heet mijn kater smile

Ik houd wel van apartere namen, zoals Ierse namen en Scandinavische. Maar ik denk niet dat wij ooit kinderen krijgen. Ik vind het wel leuk om over namen na te denken Wink

Ik vind namen als Vanity, Jedidjah (al is die Hebreeuws), Precious Pearl en Shakira echt vreselijk. Stuk voor stuk in de klas gehad. Ook was er een keer een Denzel op de namenlijst. Ik dacht dat het een van de getinte kinderen zou zijn (ik dacht direct aan Denzel Washington) maar het was een klein, lief, rood kereltje vol sproetjes.
Ik had bijv. een M.ike in de klas en tegelijkertijd nog een M.ai.k. Ik vind die laatste spelling heel vreemd. En een Lins.ey i.p.v. Lin.dsey.


Laatst aangepast door Aziraphale op do 10 jan 2013 - 22:53; in totaal 1 keer bewerkt
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

"aparte voornamen" - Pagina 3 Empty Re: "aparte voornamen"

Bericht  Susan do 10 jan 2013 - 22:51

Precious Pearl? Serieus? En dat was ook echt de roepnaam?
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

"aparte voornamen" - Pagina 3 Empty Re: "aparte voornamen"

Bericht  Susan do 10 jan 2013 - 22:53

Ik zag wel een keer een kindje in een documentaire dat Maylin heette, dat vond ik wel heel leuk. Dat was een Chinees adoptiekindje. Ik had destijds zelf een Chinese vriend, dus als ik met hem kinderen had gekregen zouden ze half Chinees zijn geweest en dan had ik Maylin wel echt een leuke naam gevonden.

In die tijd vond ik ook namen leuk als Lotus.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

"aparte voornamen" - Pagina 3 Empty Re: "aparte voornamen"

Bericht  Aziraphale do 10 jan 2013 - 22:55

Susan schreef:Precious Pearl? Serieus? En dat was ook echt de roepnaam?

Ja...en de jongens uit de klas gingen dan achter haar staan en imiteerden Gollum: 'Myyyyy Preciousssss'. Het was een Indonesisch meisje geloof ik.
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

"aparte voornamen" - Pagina 3 Empty Re: "aparte voornamen"

Bericht  SarahKey do 10 jan 2013 - 22:56

Zo heet ons nichtje Susan, maar dan met dubbel n op het eind. Moest er eerst erg aan wennen want ik vind het ook meer een chinese naam.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

"aparte voornamen" - Pagina 3 Empty Re: "aparte voornamen"

Bericht  Happydobby do 10 jan 2013 - 22:58

Aziraphale schreef:
Susan schreef:Precious Pearl? Serieus? En dat was ook echt de roepnaam?

Ja...en de jongens uit de klas gingen dan achter haar staan en imiteerden Gollum: 'Myyyyy Preciousssss'. Het was een Indonesisch meisje geloof ik.

Laughing Laughing

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

"aparte voornamen" - Pagina 3 Empty Re: "aparte voornamen"

Bericht  Gast do 10 jan 2013 - 23:00

Ik vind namen als Sjakkelien ook heel raar...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

"aparte voornamen" - Pagina 3 Empty Re: "aparte voornamen"

Bericht  Niekske do 10 jan 2013 - 23:02

Ik moet nu denken aan dit nieusartikel: http://www.nu.nl/binnenland/3001327/emma-en-daan-weer-bovenaan-kindernamenlijst.html

Als je doorklikt naar de site van SVB, kun je een overzicht krijgen van alle namen die afgelopen jaar gegeven zijn, op volgrode van populariteit. Check de namen die één keer gegeven zijn, echt niet normaal wat daarbij staat!
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

"aparte voornamen" - Pagina 3 Empty Re: "aparte voornamen"

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum