Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Aparte gesprekken op straat

+22
Twellie
Sanne
*Troela*
Slakje
Thunder
Aimee
June
Phileine
SparklingEyes
Lejow
Paper Crown
PapillonRose
mickey
Teddyaapje
Coco
Sophiee
Darius
PiP
Susan
Aagje!
Star007
Tania
26 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Aparte gesprekken op straat Empty Aparte gesprekken op straat

Bericht  Tania zo 12 aug 2012 - 23:27

Ik liep net met M. even naar de winkels toen ik een wat oudere mevrouw tegen kwam. Ze begon een gesprekje:

"Goh wat een lief jongetje"
" Dank u, maar het is een meisje"
"Ja het heeft ook nog geen haar he"
"Nee nog geen lang haar inderdaad" *Ik zal maar niet vertellen dat mijn zoontje lange blonde krullen heeft laughcry *
"Je weet toch wel dat ze zo niet in bed mag slapen he?!?"
"Ze slaapt in bed ook op haar buikje anders wil ze niet slapen."
"Oh dus ze is het wel gewend?"
"Ja ze slaapt als een maand of vier op haar buik"
"Nou ja als ze het gewend is overleefd ze het misschien wel"
lol!

Ik vond het een vrij bijzonder gesprek. Jullie nog aparte verhalen?

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aparte gesprekken op straat Empty Re: Aparte gesprekken op straat

Bericht  Star007 zo 12 aug 2012 - 23:31

Haha, nogal een apart gesprek inderdaad! Ach waarschijnlijk wist ze gewoon niets nuttigs te zeggen .
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Aparte gesprekken op straat Empty Re: Aparte gesprekken op straat

Bericht  Aagje! zo 12 aug 2012 - 23:32

Haha ja best raar gesprek ja!

Het stomste/raarste wat ik ooit heb meegemaakt is dat iemand zei dat D vast en zeker gepest gaat worden met haar rode haren :s
Aagje!
Aagje!
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1539
Punten : 1735
Registratiedatum : 09-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Aparte gesprekken op straat Empty Re: Aparte gesprekken op straat

Bericht  Susan zo 12 aug 2012 - 23:34

*


Laatst aangepast door Susan op za 15 sep 2012 - 11:32; in totaal 1 keer bewerkt
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aparte gesprekken op straat Empty Re: Aparte gesprekken op straat

Bericht  PiP zo 12 aug 2012 - 23:36

Heel vreemd inderdaad!
Wat heb je daar weer op geantwoord dan? Of heb je haar maar gedag gezegd? Aparte gesprekken op straat 561177

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aparte gesprekken op straat Empty Re: Aparte gesprekken op straat

Bericht  Susan zo 12 aug 2012 - 23:38

*


Laatst aangepast door Susan op za 15 sep 2012 - 11:32; in totaal 1 keer bewerkt
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aparte gesprekken op straat Empty Re: Aparte gesprekken op straat

Bericht  Tania zo 12 aug 2012 - 23:38

Ik vond ook vooral de laatste zin erg raar maar volgens mij bedoelde ze het helemaal niet slecht hoor. Ik moest er ook wel om lachen.
Dat ze dacht dat het een jongetje was vind ik niet erg alleen wel een beetje apart want ze had wel echt duidelijke meisjeskleding aan (incl. heel veel roze) maar daar had die vrouw dan waarschijnlijk niet opgelet.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aparte gesprekken op straat Empty Re: Aparte gesprekken op straat

Bericht  Tania zo 12 aug 2012 - 23:39

PiP schreef:Heel vreemd inderdaad!
Wat heb je daar weer op geantwoord dan? Of heb je haar maar gedag gezegd? Aparte gesprekken op straat 561177

Toen zei ze dat ze weer verder moest en liep ze weg dus ik heb maar gewoon gedag gezegd.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aparte gesprekken op straat Empty Re: Aparte gesprekken op straat

Bericht  PiP zo 12 aug 2012 - 23:40

Susan schreef:


De oma van Dion zei ook steevast 'hij' tegen Yrsa (uitgedost in een gebloemd rokje met bijpassend topje) en 'zij' tegen Ezra (die ze nota bene in zijn blootje had gezien toen hij een droge luier kreeg).

Hier heb ik me van de week ook zoooo aan lopen ergeren bij de oma van mijn man.

Eerst noemde ze mij al 2 keer bij een andere naam(oke ze wordt ouder) en later bleef ze tegen S maar "ze" zeggen...
Dan denk ik ze weet dat het een jongen is, daar vergis je je dan toch niet in?

Net als dat ze vaak "het kind" zegt ipv F bij naam te noemen. Bijvoorbeeld: Heb je het kind niet bij je?
Laten we het maar op de ouderdom houdenAparte gesprekken op straat 2474380249

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aparte gesprekken op straat Empty Re: Aparte gesprekken op straat

Bericht  Darius zo 12 aug 2012 - 23:43

Jee, Susan, wat rottig zeg, dat verhaal van die speen. Wat een wijsneus. Bah.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Aparte gesprekken op straat Empty Re: Aparte gesprekken op straat

Bericht  Tania zo 12 aug 2012 - 23:45

Susan die laatste vind ik echt heel onaardig. Maar ja sommige mensen kunnen maar moeilijk begrip opbrengen voor andere mensen helaas.

Toen J. klein was heb ik wel is een preek gehad van de kassadame bij de Blokker. Wat ik wel niet dacht om m'n kleine baby een korte broek en tshirt aan te trekken. Hij had het hartstikke koud, die jonge moedertjes snapte er ook niks van :O

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aparte gesprekken op straat Empty Re: Aparte gesprekken op straat

Bericht  Gast zo 12 aug 2012 - 23:50

Susan schreef:Oh ja, en ook een keer op de peuterspeelzaal, Ezra pakte bij het halen en brengen vaak de speen uit de mond van een kleiner broertje van een andere peuter, niet om te pesten, maar omdat hij dacht dat het zijn eigen speen was, het was exact dezelfde, een blauwe van Avent met sterretjes. Ik probeerde dat wel steeds voor te zijn, maar dat lukte niet altijd en het wilde er bij Ezra echt niet in dat het niet zijn speen was. Toen ik een keer net te laat was met ingrijpen kreeg ik een hele preek van die moeder dat ik hem gewoon moest leren dat nee nee was. We zaten toen al in een hulpverleningstraject, hij had een flinke taalachterstand en er was al een vrij sterk vermoeden van autisme, dus dat had ik allemaal uitgelegd, maar haar enige antwoord was: 'Oh, maar hij hoeft ook niks terug te zeggen. Hij moet gewoon weten dat nee nee is.' Dat vond ik wel heel naar.
Ohja dat had je al een keer verteld, dit verhaal is me ook nog bijgebleven. Raar mens.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Aparte gesprekken op straat Empty Re: Aparte gesprekken op straat

Bericht  Sophiee ma 13 aug 2012 - 0:59

Jee Tania, wat een raar gesprek, en vooral die laatste zin inderdaad!

Susan; wat een naar mens zeg, bah!

Mijn opa's noemen onze dochter ook steevast ''hij'' terwijl we toch duidelijk (hou erg van roze en bloemetjes Wink) een dochter hebben. Mijn vader vertelde dat ze dat vroeger bij mij ook al deden.. Aparte gesprekken op straat 878948377

Toen onze dochter net geboren was, stonden we in de hal van het ziekenhuis te wachten tot de auto voorgereden werd. Kwam een bejaarde vrouw even spieken in de Maxicosi. ''Aah wat een schatje, wat is het?'' Ik moest zooo lachen want in de Maxicosi lag een volledig roze uitgedoste baby te slapen. Tsjah..
Sophiee
Sophiee
Prater
Prater

Aantal berichten : 921
Punten : 927
Registratiedatum : 13-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Aparte gesprekken op straat Empty Re: Aparte gesprekken op straat

Bericht  Coco ma 13 aug 2012 - 1:01

Vooral die laatste zin doet het hem wel. Apart hoor haha. Wat dat jongens/meisjes gebeuren betreft maakt het volgens mij echt geen bal uit wat een kind draagt. De eerste paar maanden kreeg ik veel vragen over de geslachten, ondanks dat I overduidelijk als een jongen gekleed was en N als een meisje werd toch regelmatig gezegd dat N de jongen was en I het meisje, nadat ze hadden gevraagd of het een jongen/meisje tweeling is.


Ik heb best wat vreemde gesprekken gehad, al tijdens de zwangerschap, vooral de laatste 3 maanden was mijn buik zo enorm dat ik continu aansprak had met vragen of het een meerling was, waaronder ik ook een paar keer dingen als "daar ben je dan mooi klaar mee" op een behoorlijk negatieve toon, te horen kreeg. Als ik daar dan op reageerde dat ik het juist geweldig vond was het vaak "wacht maar tot ze er zijn". E na de bevalling natuurlijk tig keer gehoord dat ik dan nu wel klaar was met kinderen krijgen, wat ook nog weleens bizarre gesprekken opleverde. O.a. een vrouw die begon over hoe ik het wel niet dacht te kunnen bekostigen, toen ik antwoorde dat we wel graag 6 kinderen wilden als het ons gegund was, en ik was een egoistische trut etc. Ik weet niet eens meer hoe het gesprek precies ging, maar het was vrij bizar.


Na de bevalling vroeg een wildvreemde man ook na het kijken in de reiswiegjes of ik niet compleet uitgescheurd was tijdens de bevaling, midden in de winkel. Dat vond ik ook vrij bizar, vooral omdat hij nogal een flinke bulderstem had.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Aparte gesprekken op straat Empty Re: Aparte gesprekken op straat

Bericht  Coco ma 13 aug 2012 - 1:05

Darius schreef:Jee, Susan, wat rottig zeg, dat verhaal van die speen. Wat een wijsneus. Bah.

Nou idd zeg!
Tijdens ritje door de c&a kreeg ik trouwens ook eens een hele preek van een vrouw die gewoon de speentjes uit hun mond had getrokken terwijl ze lagen te slapen. Ik verpest hun gebit etc etc. Ze waren toen nog niet eens 2 maand oud Aparte gesprekken op straat 878948377
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Aparte gesprekken op straat Empty Re: Aparte gesprekken op straat

Bericht  Teddyaapje ma 13 aug 2012 - 1:13

Idd een raar gesprek! Kwam ze verder wel normaal over of zou ze aant dementeren zijn oid? Misschien heeft ze zelf ooit een kindje verloren aan de wiegedood oid?



XXAnnieXX schreef:Haha ja best raar gesprek ja!

Het stomste/raarste wat ik ooit heb meegemaakt is dat iemand zei dat D vast en zeker gepest gaat worden met haar rode haren :s

Ik hoor juist heel vaak; tegenwoordig is dat niet meer zo erg he, dat je gepest wordt met rood haar?!



Was gistere op kraamvisite, zij hebben een dochtertje met rode haartjes gekregen. Had iemand tegen haar gezegd 'och, zo erg is dat toch helemaal niet?'

De moeder zelf heeft ook rood haar en ze is juist helemaal happy met haar rode dochtertje, dat heeft ze meteen maar even duidelijk gemaakt!



Mijn zoontje en ik hebben ook rood haar, ik hoor er eigenlijk geen negatieve dingen over, juist alleen positief. Wat ik wel grappig vond is dat een collega van mijn vader over mijn zoontje zei: 'wat een mooie blauwe ogen'. Die had ik nog nooit gehoord, mensen hebben het altijd over zn haar.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aparte gesprekken op straat Empty Re: Aparte gesprekken op straat

Bericht  mickey ma 13 aug 2012 - 1:13

Toen F een maand of zo was, liep ik met hem door het Kruitvat. Ik had een pak luiers dwars op de bak gelegd, die leunde op de randen. F was aan't huilen, want hij vond het nooit zo prettig als ik te lang stil stond. Toen kwam me iemand vertellen dat ik die luiers ervan af moest halen, want die drukten op hem en het deed hem pijn, daarom huilde hij...

Heb ook al eens de vraag gekregen waar zijn speen was, toen hij aan't huilen was. "Die heeft hij niet". "Oh, dan zou ik die maar halen, want dat wilt hij". scratch
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aparte gesprekken op straat Empty Re: Aparte gesprekken op straat

Bericht  Susan ma 13 aug 2012 - 1:15

Nois schreef:
Darius schreef:Jee, Susan, wat rottig zeg, dat verhaal van die speen. Wat een wijsneus. Bah.

Nou idd zeg!
Tijdens ritje door de c&a kreeg ik trouwens ook eens een hele preek van een vrouw die gewoon de speentjes uit hun mond had getrokken terwijl ze lagen te slapen. Ik verpest hun gebit etc etc. Ze waren toen nog niet eens 2 maand oud Aparte gesprekken op straat 878948377

Wat mankeert sommige mensen toch, het zou niet eens in mijn hoofd opkomen om me zelfs maar te bemoeien met de spenen van andermans baby's, laat staan om ze er ook maar uit te trekken. Heb je haar wel de wind van voren gegeven?

Die vrouw die zei dat je een egoïstische trut bent spoort ook niet. Was dat ook een vreemde?
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aparte gesprekken op straat Empty Re: Aparte gesprekken op straat

Bericht  Susan ma 13 aug 2012 - 1:17

*


Laatst aangepast door Susan op za 15 sep 2012 - 11:33; in totaal 1 keer bewerkt
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aparte gesprekken op straat Empty Re: Aparte gesprekken op straat

Bericht  Tania ma 13 aug 2012 - 1:19

Teddyaapje schreef:Idd een raar gesprek! Kwam ze verder wel normaal over of zou ze aant dementeren zijn oid? Misschien heeft ze zelf ooit een kindje verloren aan de wiegedood oid?

Het is een beetje een aparte vrouw, ze woont hier in de buurt ik zie haar wel vaker lopen. Volgens mij is ze niet dement, maar dat weet je natuurlijk nooit zeker.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aparte gesprekken op straat Empty Re: Aparte gesprekken op straat

Bericht  Coco ma 13 aug 2012 - 1:54

Susan schreef:

Wat mankeert sommige mensen toch, het zou niet eens in mijn hoofd opkomen om me zelfs maar te bemoeien met de spenen van andermans baby's, laat staan om ze er ook maar uit te trekken. Heb je haar wel de wind van voren gegeven?

Die vrouw die zei dat je een egoïstische trut bent spoort ook niet. Was dat ook een vreemde?

Ja, sowieso al die bemoeienissen met elkaar. Ik heb geen stennis geschopt, dan voel ik mij zo ordinair, maar heb haar wel vriendelijk gezegd dat ik dat zeker niet op prijs stelde en dat ik haar liever niet nog eens in de buurt van onze kinderwagen zag.

Haha ja die van die egoistische trut was ook een vreemde, ik moest genoegen nemen met 2 kinderen, anderen konden helemaal geen kinderen krijgen. Was echt een heel bijzonder gesprek, vooral omdat we in de rij bij de kassa stonden en dus iedereen kon mee genieten.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Aparte gesprekken op straat Empty Re: Aparte gesprekken op straat

Bericht  Coco ma 13 aug 2012 - 1:57

Ik heb trouwens ook weleens een hele preek gehad van 2 Marokkaanse vrouwen. Kwam erop neer dat onze kinderen bastaardskinderen waren die zonder vader zouden opgroeien, want mijn man zou er toch met een Marokkaanse vandoor gaan uiteindelijk. Of hij zou ze ontvoeren naar Marokko.
Echt, sommige mensen zijn gewoon knettergek en kennen geen enkel gevoel van schaamte.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Aparte gesprekken op straat Empty Re: Aparte gesprekken op straat

Bericht  PapillonRose ma 13 aug 2012 - 2:03

Wat een rare dingen maak je zo af en toe mee hè? Tania, wat een vreemd gesprek! En Susan, wat een ontzettend nare opmerking was dat zeg, kan me voorstellen dat je haar daarna genegeerd hebt!

Hier valt het allemaal wel mee. Wel vooral in het begin regelmatig mensen die vroegen wat het geslacht was. Op zich geen probleem, maar ik vraag me af of een heleboel roze niet een beetje duidelijk maakt dat het een meisje is laughcry

Laatst met een feestje op het kdv kwam er steeds een meisje naar A. toe, die zat te eten. Zegt de moeder van dat meisje wel een aantal keer 'hij zit te eten'.. Inmiddels is het toch wel overduidelijk dat het een meisje is, toen al helemaal (staartjes, roze rokje).

Wat ik nog het vreemdst vond is een keer aangesproken te worden door een caissière in de supermarkt. Ik had A. in de drager. Ze was heel vriendelijk en geïnteresseerd en vroeg wat dingen over het dragen. Best leuk dacht ik. Tot ze zei tegen A: 'Je wordt al wel groot hè, binnenkort wel tijd om hier mee op te houden..' Dat vond ik echt raar!
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Aparte gesprekken op straat Empty Re: Aparte gesprekken op straat

Bericht  Paper Crown ma 13 aug 2012 - 2:06

Nois schreef:Ik heb trouwens ook weleens een hele preek gehad van 2 Marokkaanse vrouwen. Kwam erop neer dat onze kinderen bastaardskinderen waren die zonder vader zouden opgroeien, want mijn man zou er toch met een Marokkaanse vandoor gaan uiteindelijk. Of hij zou ze ontvoeren naar Marokko.
Echt, sommige mensen zijn gewoon knettergek en kennen geen enkel gevoel van schaamte.

Pff, really?! Wat een belachelijke opmerkingen man! Schaamteloos idd, je mag denken wat je wil maar je hoeft toch niet alles uit te spreken?

Opmerkingen als is het een meisje of jongen als ze helemaal in blauw/roze zijn moet ik wel om lachen.. mensen zien 't blijkbaar echt niet, haha!

Ik krijg eigenlijk alleen maar lieve complimentjes! Ik hoor bijna dagelijks dat ik een mooie zwangere ben. En vorige week vroeg een bejaarde vrouw in de tram of ze even mijn buik mocht aanraken haha, ja dat mocht wel, en toen legde ze heel zachtjes dr hand erop en zei ze: Dag kindje, dat je maar een mooi leven mag hebben! Dat vond ik lief! Sowieso staren mensen heel erg als je zwanger bent he?
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Aparte gesprekken op straat Empty Re: Aparte gesprekken op straat

Bericht  Lejow ma 13 aug 2012 - 2:34

Wat lief PC!!

Ik heb het een keer in de c1000 gehad, ik had het mandje op de kinderwagen gezet (op het dekje, dus B had er geen last van). En er zaten wat dingetjes in, waardoor het mandje dus uiteindelijk naar voren helde.
Er verschoven wat dingen, maar niets ernstigs, B werd niet geraakt en sliep lekker door.
Liep er zo'n strakgetrokken muts, in witte rok tot aan de knie en lichtroze/lichtblauw/wit gestreepte polo, en van die bootschoentjes langs, die ineens begon te gillen 'Ohhhhhhhh, wel zielig he?'.
Ik was echt te verbijsterd om er op te reageren, maar ik had haar eigenlijk om der oren moeten slaan met mijn ingevroren pizza...
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Aparte gesprekken op straat Empty Re: Aparte gesprekken op straat

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum