Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Feestdagen, vind jij die leuk?

+17
M@niek
Elliot
mzcharlotte
Slakje
Lejow
studiebol
nijntje4
Printje
mii_joyce
Lady4
Roza
Toet
Dora
Lenthe
Poubelle
Susan
Marin
21 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Feestdagen, vind jij die leuk? Empty Feestdagen, vind jij die leuk?

Bericht  Gast ma 17 dec 2012 - 10:31

Geniet jij echt (extra) van de feestdagen? Ik vind het zo over gewaardeerd allemaal, kerstmis + oud&nieuw. Het is altijd een gedoe met het verdelen van de dagen (is nog steeds niet duidelijk, kan daar slecht tegen)..... Het 'moet' leuk/romantisch/gezellig zijn, dus je bent altijd druk met regelen en doen. En uiteindelijk vind ik het áltijd tegenvallen. Kerstmis is enorm gezellig hoor, met mijn (schoon)familie, maar nooit zo geweldig als ze het op televisie of in tijdschriften doen voorkomen. Ook met oud&nieuw, ik heb er nooit echt zin in, vind het niet bijzonder dan andere avonden met familie/vrienden. Ligt dat aan mij?

Normaal werk ik met zulke dagen deels, en is het daarmee extra gedoe allemaal, ben benieuwd hoe het dit jaar is als ik alle dagen vrij heb smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Feestdagen, vind jij die leuk? Empty Re: Feestdagen, vind jij die leuk?

Bericht  Gast ma 17 dec 2012 - 10:32

Nee, ik werk altijd het liefst met dat soort dagen, zit er helaas dit jaar niet in .

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Feestdagen, vind jij die leuk? Empty Re: Feestdagen, vind jij die leuk?

Bericht  Marin ma 17 dec 2012 - 10:32

Ja ik vind t leuk omdat t ook oprecht gezellig bij ons is en niet opgedrongen.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Feestdagen, vind jij die leuk? Empty Re: Feestdagen, vind jij die leuk?

Bericht  Susan ma 17 dec 2012 - 10:33

Ja, ik vind de feestdagen leuk.

Ik vind de feestdagen trouwens helemaal niet overgewaardeerd, ik vind juist dat er altijd ontzettend op afgegeven wordt.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Feestdagen, vind jij die leuk? Empty Re: Feestdagen, vind jij die leuk?

Bericht  Gast ma 17 dec 2012 - 10:33

Marin schreef:Ja ik vind t leuk omdat t ook oprecht gezellig bij ons is en niet opgedrongen.

Het is bij mij ook oprecht gezellig, maar ik bedoel meer, wat is er echt zo anders aan dan andere momenten met familie? Ik heb wel vaker gezellige etentjes waar we het fijn hebben en waar ik dankbaar ben voor mijn familie.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Feestdagen, vind jij die leuk? Empty Re: Feestdagen, vind jij die leuk?

Bericht  Gast ma 17 dec 2012 - 10:34

Ik waardeer het net zoveel als we met zijn allen samen zijn op een andere dag. Maar ik vind het dus wel heel leuk om met zijn allen gezellig samen te zijn en lekker te eten. En alle gezellige kerstversiering maakt het nog leuker. Oud en nieuw vind ik ook leuk, omdat iedereen zijn best doet om zich nog mooier aan te kleden en in Amsterdam zijn de straten vol met toeristen en lui die elkaar gelukkig nieuwjaar wensen, super leuk!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Feestdagen, vind jij die leuk? Empty Re: Feestdagen, vind jij die leuk?

Bericht  Gast ma 17 dec 2012 - 10:40

Kerst is bij ons altijd legendarisch en ik heb er dan ook ontzettend veel zin in! En dan in het nieuwe jaar nog samen komen om de kerstfilm te kijken Twisted Evil Die van voorgaande jaren kijk ik nog steeds, zijn zo hilarisch nerd

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Feestdagen, vind jij die leuk? Empty Re: Feestdagen, vind jij die leuk?

Bericht  Gast ma 17 dec 2012 - 10:41

Reva schreef:Kerst is bij ons altijd legendarisch en ik heb er dan ook ontzettend veel zin in! En dan in het nieuwe jaar nog samen komen om de kerstfilm te kijken Twisted Evil Die van voorgaande jaren kijk ik nog steeds, zijn zo hilarisch nerd
Wil je mij adopteren met kerst? Please?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Feestdagen, vind jij die leuk? Empty Re: Feestdagen, vind jij die leuk?

Bericht  Poubelle ma 17 dec 2012 - 10:43

Nee ik vind er geen zak aan.
Poubelle
Poubelle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3390
Punten : 3725
Registratiedatum : 27-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Feestdagen, vind jij die leuk? Empty Re: Feestdagen, vind jij die leuk?

Bericht  Marin ma 17 dec 2012 - 10:44

Pippa schreef:
Marin schreef:Ja ik vind t leuk omdat t ook oprecht gezellig bij ons is en niet opgedrongen.

Het is bij mij ook oprecht gezellig, maar ik bedoel meer, wat is er echt zo anders aan dan andere momenten met familie? Ik heb wel vaker gezellige etentjes waar we het fijn hebben en waar ik dankbaar ben voor mijn familie.

Dat is waar, maar daarom vind ik de kerst nog wel gezellig. Maar ik vind Pasen ook gezellig. En dat ene weekend in mei of september ook. Maar dat komt niet zovaak meer voor tegenwoordig.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Feestdagen, vind jij die leuk? Empty Re: Feestdagen, vind jij die leuk?

Bericht  Lenthe ma 17 dec 2012 - 10:47

Nee, ik vind kerst en oud&nieuw niet echt leuk.
Ik woon nog thuis, dus het eten met z'n allen is voor mij niet echt specialer dan anders, hoewel ik het gourmetten wel gezellig vind. Daarnaast ben ik de eeuwige single, dus zit ik bij mijn ouders en hoewel zij echt wel heel leuke mensen zijn, ben ik er na 1,5 dag echt wel klaar mee en ben ik niet te genieten.
Oud&Nieuw is in onze vriendengroep ook niet meer wat het geweest is, aangezien het merendeel graag burgerlijk thuiszit en bijna niemand meer naar het café of een leuk feest wil.
Ik ben wel lekker vrij en sinds ik fulltime werk, ben ik daar echt wel aan toe!
Lenthe
Lenthe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1163
Punten : 1282
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Feestdagen, vind jij die leuk? Empty Re: Feestdagen, vind jij die leuk?

Bericht  Dora ma 17 dec 2012 - 10:48

Normaal wel, maar dit jaar heb ik er niet veel zin in.
Gewoon een hele hoop redenen.
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : In het Brabantse land

Terug naar boven Ga naar beneden

Feestdagen, vind jij die leuk? Empty Re: Feestdagen, vind jij die leuk?

Bericht  Gast ma 17 dec 2012 - 10:54

Ik vind het op zichzelf wel leuk. Maar meer de aanloop naar de kerstdagen toe, dan de kerstdagen zelf. Want het is eigenlijk een moetje. Het moet gezellig zijn, er moet lekker en veel eten en drinken zijn. Daarom ben ik wel blij dat mijn vader het als het ware heeft afgeschaft. Hij is dan ook niet thuis. En ik ga die dagen lekker niets doen. Misschien nog even koffie drinken met een vriend, maar verder? Neuh.

Oud en Nieuw daarentegen vind ik wel heel speciaal. Maar dat is een gevoel dat in mezelf zit. Ik heb elk jaar weer het gevoel dat ik een jaar afsluit en een nieuw jaar, met nieuwe kansen inga.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Feestdagen, vind jij die leuk? Empty Re: Feestdagen, vind jij die leuk?

Bericht  Toet ma 17 dec 2012 - 11:01

Nee, vooral kerst vind ik geen zak aan. Wellicht omdat ik gewoon absoluut geen leuke familie heb en er met zulke dagen juist altijd ruzie is, en omdat ik niet van verplicht/geforceerd gezellig doen hou. Om die reden vind ik veel verjaardag ook saai. Oud&nieuw vind ik wel weer leuk, alleen voldoet het uiteindelijk nooit aan m'n verwachtingen. Je kijkt al weken uit naar dat ene topfeest en achteraf is het gewoon hetzelfde als ieder ander feestje.

Ohja gelukkig kan ik ook kerstavond, 1e en 2e kerstdag werken cheers


Laatst aangepast door Toet op ma 17 dec 2012 - 11:08; in totaal 1 keer bewerkt
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Feestdagen, vind jij die leuk? Empty Re: Feestdagen, vind jij die leuk?

Bericht  Roza ma 17 dec 2012 - 11:02

Dit jaar kijk ik er behoorlijk tegenop. Gelukkig mag ik 2e kerstdag werken.

Roza
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2133
Punten : 2532
Registratiedatum : 22-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Feestdagen, vind jij die leuk? Empty Re: Feestdagen, vind jij die leuk?

Bericht  Lady4 ma 17 dec 2012 - 11:04

Ik vier dit jaar, voor het eerst sinds acht jaar, weer kerst met iemand aan mijn zijde encdat maakt dat ik er dit jaar wel meer naar uit kijk. Feit blijft dat ik beide kerstdagen werk en mijn vriend kerstavond en nieuwjaarsdag, maar dat mag de pret niet drukken. Wink
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Feestdagen, vind jij die leuk? Empty Re: Feestdagen, vind jij die leuk?

Bericht  mii_joyce ma 17 dec 2012 - 11:20

Pippa schreef:Geniet jij echt (extra) van de feestdagen? Ik vind het zo over gewaardeerd allemaal, kerstmis + oud&nieuw. Het is altijd een gedoe met het verdelen van de dagen (is nog steeds niet duidelijk, kan daar slecht tegen)..... Het 'moet' leuk/romantisch/gezellig zijn, dus je bent altijd druk met regelen en doen. En uiteindelijk vind ik het áltijd tegenvallen. Kerstmis is enorm gezellig hoor, met mijn (schoon)familie, maar nooit zo geweldig als ze het op televisie of in tijdschriften doen voorkomen. Ook met oud&nieuw, ik heb er nooit echt zin in, vind het niet bijzonder dan andere avonden met familie/vrienden. Ligt dat aan mij?


Pippa, dit hele stuk, met nadruk op het dik gedrukte had ik kunnen schrijven! kerst en oud&nieuw Mad
Het versieren van de kerstboom/huisje vind ik wel leuk en het krijgen van kerstkaarten, maar daar houdt het op! Ook altijd weer dezelfde kerstliedjes die 100x op dezelfde dag voorbij komen ... silent
mii_joyce
mii_joyce
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 297
Punten : 343
Registratiedatum : 03-01-12
Woonplaats : Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Feestdagen, vind jij die leuk? Empty Re: Feestdagen, vind jij die leuk?

Bericht  Printje ma 17 dec 2012 - 11:45

Ik vind het ook flauwekul, ik eet net zo gezellig bij mijn moeder of wie dan ook op welke dag dan ook. Hoeft voor mij geen kerstlabel aan vast te zitten. Ik vind al dat gemoet op die dagen vreselijk. Je moet naar alle oma's, je moet bij iedereen eten etc etc.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Feestdagen, vind jij die leuk? Empty Re: Feestdagen, vind jij die leuk?

Bericht  nijntje4 ma 17 dec 2012 - 12:25

Ik vind het wel leuk sinds ik zelf wat meer bedenk hoe ik de dagen wil invullen. Vroeger was het altijd bij 1 iemand van de familie en dan elk jaar wisselen. Leuk, maar sinds dat niet meer zo is voelt het minder verplicht. Dus nu lekker op een spontane manier uitgenodigd worden bij familie. En kerstavond zelf lekker koken met een goede vriend, en dan bewust eens iets anders koken. Dat kan natuurlijk ook op andere dagen maar nu vind ik dat wel leuk.

Als ik in een relatie zit dan vind ik het allemaal nog iets leuker maar dat is nu niet. En ik heb met oud en nieuw ook altijd het gevoel dat ik écht iets afsluit. Ik wil ook altijd naar buiten en echt dat vuurwerk even op mij in laten werken.
nijntje4
nijntje4
Prater
Prater

Aantal berichten : 939
Punten : 1065
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Feestdagen, vind jij die leuk? Empty Re: Feestdagen, vind jij die leuk?

Bericht  studiebol ma 17 dec 2012 - 18:52

Ik vind het net zo gezellig om met mijn familie op welke andere dag te eten dan met kerst. Maar wat ik dan aan kerst leuk vind is de versiering in huis, en het feit dat mijn moeder net iets anders dan anders kookt.

Oud&nieuw daar keek ik vroeger echt naar uit, het geweldige feest van het jaar en uiteindelijk was het gewoon een avondje stappen. Nu zie ik oud&nieuw gewoon als een gezellige avond met vrienden met lekker hapjes en vuurwerk Feestdagen, vind jij die leuk? 561177

Wat ik wel heeeel vervelend vind is boodschappen doen in deze periode, het is zo druk en mensen treuzelen en treuzelen dus ik heb al een lijstje gemaakt en probeer al zoveel mogelijk houdbare dingen mee tenemen elke keer dat scheelt op het einde weer.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Feestdagen, vind jij die leuk? Empty Re: Feestdagen, vind jij die leuk?

Bericht  Lejow ma 17 dec 2012 - 19:21

Ja, ik vind het leuk en gezellig.
Gezellige versiering in huis, leuke muziekjes op de radio, lekker eten.
Ja dit kan op 364 andere dagen per jaar ook, maar dat maakt voor mij niet dat ik het met kerst minder gezellig vind.

Ik zie er dan ook helemaal geen verplichtingen in, ik doe het zelf gewoon graag.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Feestdagen, vind jij die leuk? Empty Re: Feestdagen, vind jij die leuk?

Bericht  Slakje ma 17 dec 2012 - 20:04

Ik vind het heerlijk!
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Feestdagen, vind jij die leuk? Empty Re: Feestdagen, vind jij die leuk?

Bericht  mzcharlotte ma 17 dec 2012 - 20:13

Ik vind het steeds leuker en ik kan ook niet wachten om het met mijn eigen gezin te vieren. Momenteel vieren we het met ons tweeen, zonder verdere verplichtingen. We zitten nu ook in een hotel in het Limburgse. Sinds we zelf de leiding hebben genomen over hoe wij het willen vieren, vind ik het alleen maar leuker.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Feestdagen, vind jij die leuk? Empty Re: Feestdagen, vind jij die leuk?

Bericht  Gast ma 17 dec 2012 - 20:18

Ik vind het heerlijk om met familie te eten en bij elkaar te zijn. Bij ons is het wel iets meer dan een gezellig samenzijn, omdat we als gezin (broers/zus/ouders) naar de kerk gaan. Daarna heeft iedereen iets gemaakt voor het kerstdiner. We hebben allemaal net iets meer ons best gedaan dan anders smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Feestdagen, vind jij die leuk? Empty Re: Feestdagen, vind jij die leuk?

Bericht  Elliot ma 17 dec 2012 - 20:19

Ik vind het juist heel gezellig. Natuurlijk is het altijd wel weer even een geregel wanneer we bij wie eten enzo, maar als dat eenmaal vaststaat vind ik het heerlijk.

Ik ben het trouwens eens met Susan, ik vind ook dat mensen juist vaak heel negatief tegenover kerst staan en dat vind ik jammer. Natuurlijk wordt het op foto's in tijdschriften erg romantisch en perfect weergegeven, maar het zou toch ook vrij stom zijn als er hele ongezellige chagerijnige familiefoto's in die bladen staan? Wink
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Feestdagen, vind jij die leuk? Empty Re: Feestdagen, vind jij die leuk?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum