Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Feestdagen, vind jij die leuk?

+17
M@niek
Elliot
mzcharlotte
Slakje
Lejow
studiebol
nijntje4
Printje
mii_joyce
Lady4
Roza
Toet
Dora
Lenthe
Poubelle
Susan
Marin
21 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Feestdagen, vind jij die leuk? - Pagina 2 Empty Re: Feestdagen, vind jij die leuk?

Bericht  Susan ma 17 dec 2012 - 20:29

Caroline schreef:Ik vind het juist heel gezellig. Natuurlijk is het altijd wel weer even een geregel wanneer we bij wie eten enzo, maar als dat eenmaal vaststaat vind ik het heerlijk.

Ik ben het trouwens eens met Susan, ik vind ook dat mensen juist vaak heel negatief tegenover kerst staan en dat vind ik jammer. Natuurlijk wordt het op foto's in tijdschriften erg romantisch en perfect weergegeven, maar het zou toch ook vrij stom zijn als er hele ongezellige chagerijnige familiefoto's in die bladen staan? Wink

lol!
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Feestdagen, vind jij die leuk? - Pagina 2 Empty Re: Feestdagen, vind jij die leuk?

Bericht  Gast ma 17 dec 2012 - 20:35

Ik geloof dat het me gewoon niet veel uitmaakt. Je kunt er niet echt omheen, maar voor mij zelf zou het niet echt hoeven, tegelijk ben ik voor de mensen voor wie het heel veel betekent blij dat het er is....

Wat ik wel hard vind is dat dit soort dagen ook enorm de nadruk kan leggen op wat je niet hebt, of op hoe eenzaam je bent. Als ik bv hier een beetje rondkijk, dan word ik daar toch wel verdrietig van....

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Feestdagen, vind jij die leuk? - Pagina 2 Empty Re: Feestdagen, vind jij die leuk?

Bericht  M@niek ma 17 dec 2012 - 21:10

I love kerst! Ik vind het echt heerlijk. De muziek, de sfeer, de kadoos! Ja hoor ik kijk er elk jaar altijd weer naar uit..
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Feestdagen, vind jij die leuk? - Pagina 2 Empty Re: Feestdagen, vind jij die leuk?

Bericht  Blond ma 17 dec 2012 - 21:12

Nee. Toen ik nog in een bejaardenhuis werkte, werkte ik altijd met Kerst (dat was altijd gezellig). En Oud&Nieuw heb ik helemaal een hekel aan. Dit jaar ga ik naar de Efteling, ik hoop dat dat een groter succes is.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Feestdagen, vind jij die leuk? - Pagina 2 Empty Re: Feestdagen, vind jij die leuk?

Bericht  Rush ma 17 dec 2012 - 21:14

Lejow schreef:Ja, ik vind het leuk en gezellig.
Gezellige versiering in huis, leuke muziekjes op de radio, lekker eten.
Ja dit kan op 364 andere dagen per jaar ook, maar dat maakt voor mij niet dat ik het met kerst minder gezellig vind.

Ik zie er dan ook helemaal geen verplichtingen in, ik doe het zelf gewoon graag.
Same here! Ik vind het heel leuk en gezellig!
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Feestdagen, vind jij die leuk? - Pagina 2 Empty Re: Feestdagen, vind jij die leuk?

Bericht  Elliot ma 17 dec 2012 - 21:19

PinkCoelho schreef:Ik geloof dat het me gewoon niet veel uitmaakt. Je kunt er niet echt omheen, maar voor mij zelf zou het niet echt hoeven, tegelijk ben ik voor de mensen voor wie het heel veel betekent blij dat het er is....

Wat ik wel hard vind is dat dit soort dagen ook enorm de nadruk kan leggen op wat je niet hebt, of op hoe eenzaam je bent. Als ik bv hier een beetje rondkijk, dan word ik daar toch wel verdrietig van....

Ik denk dat je dit ook wel op twee manieren kunt bekijken. Aan de ene kant is het natuurlijk wel zo dat je met je neus op de feiten wordt gedrukt als je alleen bent, of net een familielid bent verloren of wat dan ook. Maar ik heb het zelf ook van een andere kant meegemaakt. In 1998 is mijn oma vlak voor kerst overleden, in 2001 mijn andere oma en in 2002 mijn opa. In die jaren had kerst natuurlijk wel een vreemde lading, maar ik vond het toen juist extra fijn om bij mijn familie te zijn en samen met hen oma en of opa te herdenken. Juist dat samenzijn bood mij extra troost.
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Feestdagen, vind jij die leuk? - Pagina 2 Empty Re: Feestdagen, vind jij die leuk?

Bericht  Katrien ma 17 dec 2012 - 21:22

Ik kijk vantevoren (is dat 1 woord?) altijd heel erg naar de kerst uit. Maar als het zover is valt het altijd een beetje tegen. We gaan ieder jaar 1 dag naar mijn ouders en dat is altijd heel erg gezellig, maar dat is het eigenlijk altijd als we bij ze zijn. Ieder jaar als de kerst voorbij is heb ik altijd zo'n was dit het nou gevoel. Oud en nieuw heb ik sowieso minder mee.
Katrien
Katrien
Prater
Prater

Aantal berichten : 539
Punten : 542
Registratiedatum : 14-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Feestdagen, vind jij die leuk? - Pagina 2 Empty Re: Feestdagen, vind jij die leuk?

Bericht  Susan ma 17 dec 2012 - 21:22

Het is denk ik vooral moeilijk als je echt niemand hebt om die dagen mee door te brengen, als je geen partner hebt, geen fijne band met je familie, weinig vrienden, of vrienden die het vieren met hun partners en hun familie. Bij ons zou iemand trouwens wel altijd welkom zijn, ook als het geen familie is.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Feestdagen, vind jij die leuk? - Pagina 2 Empty Re: Feestdagen, vind jij die leuk?

Bericht  Gast ma 17 dec 2012 - 21:24

Wij eten regelmatig met familie, dus dat hoeft niet speciaal met kerst. Dat kan elke andere willekeurige dag zijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Feestdagen, vind jij die leuk? - Pagina 2 Empty Re: Feestdagen, vind jij die leuk?

Bericht  Gast ma 17 dec 2012 - 21:26

Susan schreef:Het is denk ik vooral moeilijk als je echt niemand hebt om die dagen mee door te brengen, als je geen partner hebt, geen fijne band met je familie, weinig vrienden, of vrienden die het vieren met hun partners en hun familie. Bij ons zou iemand trouwens wel altijd welkom zijn, ook als het geen familie is.
Dat bedoel ik dus, niet wat Caroline schreef...als je niemand hebt, zijn dit wel lastige dagen....

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Feestdagen, vind jij die leuk? - Pagina 2 Empty Re: Feestdagen, vind jij die leuk?

Bericht  Elliot ma 17 dec 2012 - 21:35

PinkCoelho schreef:
Susan schreef:Het is denk ik vooral moeilijk als je echt niemand hebt om die dagen mee door te brengen, als je geen partner hebt, geen fijne band met je familie, weinig vrienden, of vrienden die het vieren met hun partners en hun familie. Bij ons zou iemand trouwens wel altijd welkom zijn, ook als het geen familie is.
Dat bedoel ik dus, niet wat Caroline schreef...als je niemand hebt, zijn dit wel lastige dagen....

Oh ik begreep het anders. Ja dat is inderdaad wel moeilijk, daar heb je gelijk in.
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Feestdagen, vind jij die leuk? - Pagina 2 Empty Re: Feestdagen, vind jij die leuk?

Bericht  Jezzie ma 17 dec 2012 - 21:36

Normaal vind ik de feestdagen altijd wel gezellig, maar dit jaar moet mijn vriend werken. Beetje jammer eerste kerst met onze dochter en dan is mijn vriend er niet bijFeestdagen, vind jij die leuk? - Pagina 2 1371890812
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Feestdagen, vind jij die leuk? - Pagina 2 Empty Re: Feestdagen, vind jij die leuk?

Bericht  Gast ma 17 dec 2012 - 21:42

Ik heb altijd van kerst al gevonden dat de verwachtingen veel te hoog zijn. Als het dan eenmaal kerst is, vind ik het altijd zo'n anticlimax (dus wellicht heb ik er zelf altijd te hoge verwachtingen van).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Feestdagen, vind jij die leuk? - Pagina 2 Empty Re: Feestdagen, vind jij die leuk?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum