Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Stilte dodenherdenking openbare plekken

+20
Vanilla Queen
Toet
Bosjesvrouw
Caroow
Ella
Arwyn
Tinus
_Summer
Darius
Bazinga
Zora
Inge
Blond
Aziraphale
Monte
Rush
Jordana
Poubelle
Lady4
Nora
24 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Stilte dodenherdenking openbare plekken Empty Stilte dodenherdenking openbare plekken

Bericht  Nora di 1 mei 2012 - 22:00

Aanstaande vrijdag wil ik met wat vrienden uit eten gaan. De kans is groot dat we daar ook zijn tijdens de dodenherdenking van 20:00 uur. Hoe gaat dat in restaurants? Doen ze daar wat aan? En zo ja, hoe weten ze dan dat het 20:00 en 20:02 uur is?
Eigenlijk ben ik altijd thuis met dodenherdenking vandaar dat ik echt geen idee heb. Hoe gaat het bv in treinen/snelweg/koopavonden/bibliotheken/theater/bioscopen?
Nora
Nora
Prater
Prater

Aantal berichten : 752
Punten : 837
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stilte dodenherdenking openbare plekken Empty Re: Stilte dodenherdenking openbare plekken

Bericht  Lady4 di 1 mei 2012 - 22:06

Een beetje restaurant schenkt daar inderdaad aandacht aan. Ik heb eens in trein gezeten op dat tijdstip en de trein werd toen twee minuten stilgezet. Dat vond ik heel respectvol. Wij proberen het op ons werk ook te doen, mits we op dat moment niet bezig zijn met een ernstig zieke patiënt.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stilte dodenherdenking openbare plekken Empty Re: Stilte dodenherdenking openbare plekken

Bericht  Poubelle di 1 mei 2012 - 22:06

In het eetcafé waar ik werkte zetten we 2 minuten de muziek uit, en van tevoren lichtten we de gasten ook in zodat zij op de hoogte waren.
Ik ben a.s. vrijdag aan het sporten om 8 uur, ben ook benieuwd hoe ze het daar doen.
Poubelle
Poubelle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3390
Punten : 3725
Registratiedatum : 27-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Stilte dodenherdenking openbare plekken Empty Re: Stilte dodenherdenking openbare plekken

Bericht  Gast di 1 mei 2012 - 22:07

Een beetje restaurant houdt daar rekening mee en zorgt ook voor 2 minuten stilte. Ik zat paar jaar terug in de trein op dat moment, en die werd gewoon 2 minuten stil gezet, en iedereen was ook echt stil in de trein.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stilte dodenherdenking openbare plekken Empty Re: Stilte dodenherdenking openbare plekken

Bericht  Gast di 1 mei 2012 - 22:10

Ik vind het inderdaad ook wel zo netjes om daar aandacht aan te besteden als restaurant zijnde.

Op mijn werk zetten we de telefooncentrale ook altijd even uit om 8 uur, zodat we niet gebeld kunnen worden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stilte dodenherdenking openbare plekken Empty Re: Stilte dodenherdenking openbare plekken

Bericht  Nora di 1 mei 2012 - 22:17

Wat goed dat ze de treinen gewoon stil zetten en jullie de telefooncentrale even uitzetten!
Hoe zou het gaan op snelwegen dan. Auto stilzetten of gewoon stil zijn?
Nora
Nora
Prater
Prater

Aantal berichten : 752
Punten : 837
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stilte dodenherdenking openbare plekken Empty Re: Stilte dodenherdenking openbare plekken

Bericht  Gast di 1 mei 2012 - 22:22

Nora schreef:Wat goed dat ze de treinen gewoon stil zetten en jullie de telefooncentrale even uitzetten!
Hoe zou het gaan op snelwegen dan. Auto stilzetten of gewoon stil zijn?

Het is niet te doen om alle auto's stil te zetten denk ik. Als ik zelf op de snelweg zou zitten zou ik denk ik als het mogelijk is stoppen en anders doorrijden maar wel de radio uitzetten en zelf stil zijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stilte dodenherdenking openbare plekken Empty Re: Stilte dodenherdenking openbare plekken

Bericht  Gast di 1 mei 2012 - 22:25

Ik was een aantal jaren terug toevallig net op station Amstel in Amsterdam op 4 mei om 8 uur. Daar werd omgeroepen dat er 2 minuten stilte in acht werd genomen.

(Een stel asociale jongeren vond het nodig om op dat moment heel veel provocerend kabaal te gaan maken Evil or Very Mad )

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stilte dodenherdenking openbare plekken Empty Re: Stilte dodenherdenking openbare plekken

Bericht  Jordana di 1 mei 2012 - 22:28

Zoey schreef:
Nora schreef:Wat goed dat ze de treinen gewoon stil zetten en jullie de telefooncentrale even uitzetten!
Hoe zou het gaan op snelwegen dan. Auto stilzetten of gewoon stil zijn?

Het is niet te doen om alle auto's stil te zetten denk ik. Als ik zelf op de snelweg zou zitten zou ik denk ik als het mogelijk is stoppen en anders doorrijden maar wel de radio uitzetten en zelf stil zijn.

De laatste jaren "vier" ik zo de herdenking. Radio gaat toch op 2 minuten stilte en ik ben zelf stil en zo rijd ik rustig verder.
Wat me wel opvalt is dat het om dat tijdstip toch al zo stil is op de weg.
Jordana
Jordana
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5250
Punten : 5346
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stilte dodenherdenking openbare plekken Empty Re: Stilte dodenherdenking openbare plekken

Bericht  Rush di 1 mei 2012 - 22:28

Nora schreef:Wat goed dat ze de treinen gewoon stil zetten en jullie de telefooncentrale even uitzetten!
Hoe zou het gaan op snelwegen dan. Auto stilzetten of gewoon stil zijn?
Ik hoop van harte dat niet iedereen zomaar stopt, wat zal dat een hoop ongelukken veroorzaken. Je kan toch ook gewoon voor jezelf stil zijn door de radio uit te zetten.

De radio is natuurlijk ook stil. Idea
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Stilte dodenherdenking openbare plekken Empty Re: Stilte dodenherdenking openbare plekken

Bericht  Nora di 1 mei 2012 - 22:31

Rush schreef:
Nora schreef:Wat goed dat ze de treinen gewoon stil zetten en jullie de telefooncentrale even uitzetten!
Hoe zou het gaan op snelwegen dan. Auto stilzetten of gewoon stil zijn?
Ik hoop van harte dat niet iedereen zomaar stopt, wat zal dat een hoop ongelukken veroorzaken. Je kan toch ook gewoon voor jezelf stil zijn door de radio uit te zetten.

De radio is natuurlijk ook stil. Idea

Haha ik bedoelde ook niet midden op de snelweg stil gaan staan Very Happy Maar parkeerplaats/bezinestation, zo iets.
Nora
Nora
Prater
Prater

Aantal berichten : 752
Punten : 837
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stilte dodenherdenking openbare plekken Empty Re: Stilte dodenherdenking openbare plekken

Bericht  Rush di 1 mei 2012 - 22:32

Nou, het komt dus wel voor dat men op de vluchtstrook gaat staan. Dat is niet slim iig.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Stilte dodenherdenking openbare plekken Empty Re: Stilte dodenherdenking openbare plekken

Bericht  Monte di 1 mei 2012 - 22:57

Het kan wel zomaar stoppen op de weg, dan doen ze in Israël ook. Daar hebben ze een sirene en tijdens die tijd ga je staan en ben je stil(totdat de sirene stopt). Hier een filmpje:
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Stilte dodenherdenking openbare plekken Empty Re: Stilte dodenherdenking openbare plekken

Bericht  Aziraphale di 1 mei 2012 - 23:05

Ik probeer altijd thuis te zijn op 4 mei 20.00 uur, maar vorig jaar waren we het vergeten en waren we in het Center Parcs zwembad... Zaten we daar in het bubbelbad, werd er omgeroepen dat het 20.00 uur was. Iedereen in het bubbelbad was netjes stil maar ik voelde me wel erg opgelaten, eerlijk gezegd. Vooral omdat je in zo'n cirkeltje zit en niet zo goed weet waar je nou heen moet kijken.
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stilte dodenherdenking openbare plekken Empty Re: Stilte dodenherdenking openbare plekken

Bericht  Gast di 1 mei 2012 - 23:15

Break Of Day schreef:Ik was een aantal jaren terug toevallig net op station Amstel in Amsterdam op 4 mei om 8 uur. Daar werd omgeroepen dat er 2 minuten stilte in acht werd genomen.

(Een stel asociale jongeren vond het nodig om op dat moment heel veel provocerend kabaal te gaan maken Evil or Very Mad )
Ik ben ook ooit op 4 mei om 20:00 uur op station Amsterdam Centraal geweest en het was daar op dat moment verre van stil nadat het werd omgeroepen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stilte dodenherdenking openbare plekken Empty Re: Stilte dodenherdenking openbare plekken

Bericht  Blond di 1 mei 2012 - 23:17

Ik zorg ook altijd dat ik thuis ben met 4 mei, om 20.00 uur. Een vriendin van me werkt in een eetcafe in Utrecht, en zei vertelde dat vorig jaar er een hoop mensen die er gewoon lak aan hebben. Zij, en haar collega's zijn achter de bar gaan staan, muziek uit en even stil zijn. En dat er dan (Nederlandse) mensen waren die ineens gaan schreeuwen om meer bier en dergelijke.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stilte dodenherdenking openbare plekken Empty Re: Stilte dodenherdenking openbare plekken

Bericht  Inge di 1 mei 2012 - 23:30

Ik ga ook vrijdag uit eten, met reserveren even gevraagd hoe ze dat doen en om 20uur gaat de muziek uit en daarvoor wordt er gevraagd of ieder even 2 minuten stil wilt zijn
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stilte dodenherdenking openbare plekken Empty Re: Stilte dodenherdenking openbare plekken

Bericht  Zora wo 2 mei 2012 - 1:02

Goh Monte wat apart zeg!
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stilte dodenherdenking openbare plekken Empty Re: Stilte dodenherdenking openbare plekken

Bericht  Bazinga wo 2 mei 2012 - 1:18

Zora schreef:Goh Monte wat apart zeg!

Nou inderdaad! Vind 't wel wat vreemd, dat er door middel van een loeiharde sirene, om stilte wordt gevraagd :P
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Stilte dodenherdenking openbare plekken Empty Re: Stilte dodenherdenking openbare plekken

Bericht  Darius wo 2 mei 2012 - 1:18

Chance schreef:Ik zorg ook altijd dat ik thuis ben met 4 mei, om 20.00 uur. Een vriendin van me werkt in een eetcafe in Utrecht, en zei vertelde dat vorig jaar er een hoop mensen die er gewoon lak aan hebben. Zij, en haar collega's zijn achter de bar gaan staan, muziek uit en even stil zijn. En dat er dan (Nederlandse) mensen waren die ineens gaan schreeuwen om meer bier en dergelijke.

Ik vind dat zo ongelooflijk asociaal, voor mij mag daar een boete van 1000 euro op staan.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Stilte dodenherdenking openbare plekken Empty Re: Stilte dodenherdenking openbare plekken

Bericht  Zora wo 2 mei 2012 - 1:21

Darius schreef:
Chance schreef:Ik zorg ook altijd dat ik thuis ben met 4 mei, om 20.00 uur. Een vriendin van me werkt in een eetcafe in Utrecht, en zei vertelde dat vorig jaar er een hoop mensen die er gewoon lak aan hebben. Zij, en haar collega's zijn achter de bar gaan staan, muziek uit en even stil zijn. En dat er dan (Nederlandse) mensen waren die ineens gaan schreeuwen om meer bier en dergelijke.

Ik vind dat zo ongelooflijk asociaal, voor mij mag daar een boete van 1000 euro op staan.

+1
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stilte dodenherdenking openbare plekken Empty Re: Stilte dodenherdenking openbare plekken

Bericht  _Summer wo 2 mei 2012 - 2:14

Een aantal jaar geleden zat ik in de bus tijdens de dodenherdenking, die ging netjes langs de weg staan.
_Summer
_Summer
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 97
Punten : 105
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stilte dodenherdenking openbare plekken Empty Re: Stilte dodenherdenking openbare plekken

Bericht  Tinus wo 2 mei 2012 - 5:57

Darius schreef:
Chance schreef:Ik zorg ook altijd dat ik thuis ben met 4 mei, om 20.00 uur. Een vriendin van me werkt in een eetcafe in Utrecht, en zei vertelde dat vorig jaar er een hoop mensen die er gewoon lak aan hebben. Zij, en haar collega's zijn achter de bar gaan staan, muziek uit en even stil zijn. En dat er dan (Nederlandse) mensen waren die ineens gaan schreeuwen om meer bier en dergelijke.

Ik vind dat zo ongelooflijk asociaal, voor mij mag daar een boete van 1000 euro op staan.

+1
Ik zou er ook echt wel wat van zeggen als ik daar zou zijn.
Tinus
Tinus
Prater
Prater

Aantal berichten : 1104
Punten : 1188
Registratiedatum : 22-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Stilte dodenherdenking openbare plekken Empty Re: Stilte dodenherdenking openbare plekken

Bericht  Monte wo 2 mei 2012 - 6:06

Jop schreef:
Zora schreef:Goh Monte wat apart zeg!

Nou inderdaad! Vind 't wel wat vreemd, dat er door middel van een loeiharde sirene, om stilte wordt gevraagd :P
haha ja dat is wel apart, maar ook wel heel duidelijk. Als de sirene begint ga je stil staan en ben je stil. Dan kun je het niet missen. Zij doen het op 1 mei om 10 uur in de ochtend en ik was vorig jaar dat tijdstip bij de klaagmuur. Er zijn dan allemaal militairen die daar gaan staan en om 10 uur stopt iedereen. Ik vond het heel apart om te zien dat zelfs mensen die aan het lopen waren opeens stopte met lopen en stil werden. Daarbij is de sirene voor Israël natuurlijk een teken van gevaar en oorlog en misschien past het daarom juist wel goed bij de herdenking.
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Stilte dodenherdenking openbare plekken Empty Re: Stilte dodenherdenking openbare plekken

Bericht  Arwyn wo 2 mei 2012 - 6:33

Ik heb een keer in de bus gezeten op 4 mei om 20.00uur. We reden op de snelweg dus stoppen was niet zo handig, maar iedereen was wel stil.
Heb ook een keer om die tijd in de trein gezeten en die stond ook echt 2 minuten stil.

Ik vind het wel mooi dat er zoveel aandacht aan geschonken wordt en eigenlijk ook niet meer dan normaal.
Mensen hier in de buurt hebben een keer om 20.00 stipt de muziek keihard aangezet om dat om 20.02 weer uit te doen. Zo ongelooflijk asociaal vind ik dat! Snap echt niet waarom je dat zou doen..
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stilte dodenherdenking openbare plekken Empty Re: Stilte dodenherdenking openbare plekken

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum