Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Trampoline en openbare ruimte

+11
Rush
Elliot
rapa nui
silly-one
Siamsa
Caribbeanlover
Isolt
Harrison
Aimee
Printje
Carmen_
15 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Trampoline en openbare ruimte Empty Trampoline en openbare ruimte

Bericht  Carmen_ wo 21 aug 2013 - 5:41

Ik heb even een vraag waar ik juridisch even niet zo snel uit kom:

Mag de trampoline van iemand uit de buurt (dus niet van de gemeente) op een openbaar veld staan? De buren hebben er nogal last van qua gegil. Ik weet wel dat er toezicht bij moet zijn maar meer kan ik er niet echt over vinden. Een trampoline is overigens een officieel sporttoestel.

Carmen_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 312
Punten : 323
Registratiedatum : 27-10-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Trampoline en openbare ruimte Empty Re: Trampoline en openbare ruimte

Bericht  Printje wo 21 aug 2013 - 8:13

Geen idee, ik vraag me dan eerder dingen of rondom de veiligheid vd kinderen. Het lijkt me eigenlijk niet dat iemand zomaar ergens een trampoline neer mag zetten.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Trampoline en openbare ruimte Empty Re: Trampoline en openbare ruimte

Bericht  Aimee wo 21 aug 2013 - 8:14

Nee, mag niet. Daar is bij mijn schoonouders in de buurt een flinke rel om geweest, en uiteindelijk heeft de gemeente duidelijk laten weten dat de trampoline daar weg moest omdat zij hem anders zouden laten verwijderen.
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Trampoline en openbare ruimte Empty Re: Trampoline en openbare ruimte

Bericht  Carmen_ wo 21 aug 2013 - 8:27

Printje schreef:Geen idee, ik vraag me dan eerder dingen of rondom de veiligheid vd kinderen. Het lijkt me eigenlijk niet dat iemand zomaar ergens een trampoline neer mag zetten.
Er staat een hoog vangnet omheen en het is op het grasveld dus gevaar voor de kinderen zie ik niet zo.

Carmen_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 312
Punten : 323
Registratiedatum : 27-10-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Trampoline en openbare ruimte Empty Re: Trampoline en openbare ruimte

Bericht  Harrison wo 21 aug 2013 - 9:36

Het is denk ik pas een officiëel sporttoestel als het een professionele trampoline is. Ik neem aan dat dit zo'n huis tuin en keuken ding is?
Ik zou eigenlijk niet zo goed weten waarom het juridisch niet zou mogen. Tenzij er een APV over is. Of het ding er altijd blijft staan. Staat hij er soms? Of altijd?
Harrison
Harrison
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 269
Punten : 271
Registratiedatum : 05-08-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Trampoline en openbare ruimte Empty Re: Trampoline en openbare ruimte

Bericht  Isolt wo 21 aug 2013 - 18:54

Hier mocht het niet. Is een paar weken terug ook van alles om te doen geweest. Omdat de gemeente dan verantwoordelijk is voor het speeltoestel. Mocht er iets gebeuren dan zijn zij aansprakelijk.
Isolt
Isolt
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 110
Punten : 114
Registratiedatum : 14-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Trampoline en openbare ruimte Empty Re: Trampoline en openbare ruimte

Bericht  Carmen_ wo 21 aug 2013 - 23:57

Harrison schreef:Het is denk ik pas een officiëel sporttoestel als het een professionele trampoline is. Ik neem aan dat dit zo'n huis tuin en keuken ding is?
Ik zou eigenlijk niet zo goed weten waarom het juridisch niet zou mogen. Tenzij er een APV over is. Of het ding er altijd blijft staan. Staat hij er soms? Of altijd?
Ik kan alleen vinden dat een trampoline een professioneel speelstel is.
Ik heb geen idee of er een APV over is. Ik kan alleen vinden via google dat hij in sommige gemeentes is verboden omdat de gemeente anders aansprakelijk gesteld kan worden. Hij staat er altijd in de zomer maar niet op een vaste plek. Soms achter op het veld en soms voor op het veld. Het is geen speelveld oid.

Carmen_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 312
Punten : 323
Registratiedatum : 27-10-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Trampoline en openbare ruimte Empty Re: Trampoline en openbare ruimte

Bericht  Caribbeanlover do 22 aug 2013 - 0:03

Isolt schreef:Hier mocht het niet. Is een paar weken terug ook van alles om te doen geweest. Omdat de gemeente dan verantwoordelijk is voor het speeltoestel. Mocht er iets gebeuren dan zijn zij aansprakelijk.
Hoezo? Die mensen zetten het toch zelf neer, dan heeft de gemeente toch geebn aanspraak erop. als er iets gebeurd is het die mensen hun schuld lijkt me.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Trampoline en openbare ruimte Empty Re: Trampoline en openbare ruimte

Bericht  Siamsa do 22 aug 2013 - 0:06

Huh, begrijp ik het nou goed dat een van je buren een trampoline op gemeentelijke grond neer hebben gezet? Zo ja, dan ben ik verbaasd dat dat ding nog niet weg is gehaald door de gemeente (of is verzocht weg te halen) confused 
Siamsa
Siamsa
Prater
Prater

Aantal berichten : 748
Punten : 781
Registratiedatum : 11-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Trampoline en openbare ruimte Empty Re: Trampoline en openbare ruimte

Bericht  Carmen_ do 22 aug 2013 - 6:59

Siamsa schreef:Huh, begrijp ik het nou goed dat een van je buren een trampoline op gemeentelijke grond neer hebben gezet? Zo ja, dan ben ik verbaasd dat dat ding nog niet weg is gehaald door de gemeente (of is verzocht weg te halen) confused 
Ik heb de gemeente wel gebeld en ze gaan het uitzoeken. Ik heb ze uiteraard verzocht dat stampding weg te halen (nadat ik van de buren alleen maar een grote bek kreeg).

Carmen_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 312
Punten : 323
Registratiedatum : 27-10-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Trampoline en openbare ruimte Empty Re: Trampoline en openbare ruimte

Bericht  Caribbeanlover do 22 aug 2013 - 9:33

Carmen_ schreef:
Siamsa schreef:Huh, begrijp ik het nou goed dat een van je buren een trampoline op gemeentelijke grond neer hebben gezet? Zo ja, dan ben ik verbaasd dat dat ding nog niet weg is gehaald door de gemeente (of is verzocht weg te halen) confused 
Ik heb de gemeente wel gebeld en ze gaan het uitzoeken. Ik heb ze uiteraard verzocht dat stampding weg te halen (nadat ik van de buren alleen maar een grote bek kreeg).
Het gaat niet om die van jou begrijp ik. Zo ja, waarom maak jij je er zo druk om laat ze het lekker zelf uitzoeken!

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Trampoline en openbare ruimte Empty Re: Trampoline en openbare ruimte

Bericht  silly-one do 22 aug 2013 - 9:39

Caribbeanlover schreef:
Carmen_ schreef:
Siamsa schreef:Huh, begrijp ik het nou goed dat een van je buren een trampoline op gemeentelijke grond neer hebben gezet? Zo ja, dan ben ik verbaasd dat dat ding nog niet weg is gehaald door de gemeente (of is verzocht weg te halen) confused 
Ik heb de gemeente wel gebeld en ze gaan het uitzoeken. Ik heb ze uiteraard verzocht dat stampding weg te halen (nadat ik van de buren alleen maar een grote bek kreeg).
Het gaat niet om die van jou begrijp ik. Zo ja, waarom maak jij je er zo druk om laat ze het lekker zelf uitzoeken!
Zoals ik het begrijp heeft ze er wel last van.

Ik snap eigenlijk niet dat mensen kunnen bedenken dat je een speeltoestel op gemeentelijke grond gaat zetten voor een langere periode. Zonder daar afspraken over te maken met de buurt. 
Ik kan mij best voorstellen als er een straatfeest is o.i.d. dat je de speeltoestellen wat langer laat staan zodat de kinderen de dagen erna ook leuk mee kunnen spelen. Maar dan wel in overleg met elkaar.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : N.ijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Trampoline en openbare ruimte Empty Re: Trampoline en openbare ruimte

Bericht  Caribbeanlover do 22 aug 2013 - 9:48

Ze zei dat de buren er last van hebben en dus niet of zij daar ook bij hoorde.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Trampoline en openbare ruimte Empty Re: Trampoline en openbare ruimte

Bericht  rapa nui do 22 aug 2013 - 9:55

Ben eigenlijk wel benieuwd hoe vaak dat gegil dan is. Ik zou zelf geloof ik niet zo snel gaan klagen als veel buurkinderen er gebruik van maken en er lol in hebben. Ook al staat hij dan op gemeentegrond. Zolang niet meer buren er last van hebben zou ik het plezier van anderen niet willen verstoren. Maar goed, ik werk ook overdag dus zal er niet zo veel overlast van hebben.

Oh ja: ik stel me dan voor dat iemand zelf een trampoline op een veldje zet of op een parkeerplaats die toch altijd leeg staat. Dus niet midden op de stoep of op een plek die anderen echt gebruiken.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Trampoline en openbare ruimte Empty Re: Trampoline en openbare ruimte

Bericht  Carmen_ do 22 aug 2013 - 21:19

Caribbeanlover schreef:
Carmen_ schreef:
Siamsa schreef:Huh, begrijp ik het nou goed dat een van je buren een trampoline op gemeentelijke grond neer hebben gezet? Zo ja, dan ben ik verbaasd dat dat ding nog niet weg is gehaald door de gemeente (of is verzocht weg te halen) confused 
Ik heb de gemeente wel gebeld en ze gaan het uitzoeken. Ik heb ze uiteraard verzocht dat stampding weg te halen (nadat ik van de buren alleen maar een grote bek kreeg).
Het gaat niet om die van jou begrijp ik. Zo ja, waarom maak jij je er zo druk om laat ze het lekker zelf uitzoeken!
Met de buren bedoel ik de omliggende buren dus ook mezelf. En ik maak me er niet druk om ik maak me er laaiend om.

Carmen_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 312
Punten : 323
Registratiedatum : 27-10-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Trampoline en openbare ruimte Empty Re: Trampoline en openbare ruimte

Bericht  Elliot do 22 aug 2013 - 21:20

Carmen_ schreef:
Caribbeanlover schreef:
Carmen_ schreef:
Siamsa schreef:Huh, begrijp ik het nou goed dat een van je buren een trampoline op gemeentelijke grond neer hebben gezet? Zo ja, dan ben ik verbaasd dat dat ding nog niet weg is gehaald door de gemeente (of is verzocht weg te halen) confused 
Ik heb de gemeente wel gebeld en ze gaan het uitzoeken. Ik heb ze uiteraard verzocht dat stampding weg te halen (nadat ik van de buren alleen maar een grote bek kreeg).
Het gaat niet om die van jou begrijp ik. Zo ja, waarom maak jij je er zo druk om laat ze het lekker zelf uitzoeken!
Met de buren bedoel ik de omliggende buren dus ook mezelf. En ik maak me er niet druk om ik maak me er laaiend om.
laughcry
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Trampoline en openbare ruimte Empty Re: Trampoline en openbare ruimte

Bericht  Carmen_ do 22 aug 2013 - 21:23

rapa nui schreef:Ben eigenlijk wel benieuwd hoe vaak dat gegil dan is. Ik zou zelf geloof ik niet zo snel gaan klagen als veel buurkinderen er gebruik van maken en er lol in hebben. Ook al staat hij dan op gemeentegrond. Zolang niet meer buren er last van hebben zou ik het plezier van anderen niet willen verstoren. Maar goed, ik werk ook overdag dus zal er niet zo veel overlast van hebben.

Oh ja: ik stel me dan voor dat iemand zelf een trampoline op een veldje zet of op een parkeerplaats die toch altijd leeg staat. Dus niet midden op de stoep of op een plek die anderen echt gebruiken.
Dat gegil is elke dag na schooltijd tot een uur of 10. Ik ben rond 18.00 uur thuis en dan zit ik nog 4 uur in die herrie. Er zijn best veel buren die er last van hebben maar het overgrote andere deel heeft kinderen dus die hebben er natuurlijk geen last van.

Ik woon in een hofje met in het midden een grasveldje waar inderdaad geen gebruik van wordt gemaakt maar ik vind het nou niet nodig dat er elke dag joelende en springende kinderen op zo'n ding staan. Ik vind dat erg storend.

Carmen_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 312
Punten : 323
Registratiedatum : 27-10-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Trampoline en openbare ruimte Empty Re: Trampoline en openbare ruimte

Bericht  Elliot do 22 aug 2013 - 21:29

Het maakt dan toch ook geen bal uit of die trampoline op een openbaar veld staat of in iemands tuin? Dat gejoel en gegil hoor je toch wel.
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Trampoline en openbare ruimte Empty Re: Trampoline en openbare ruimte

Bericht  Rush do 22 aug 2013 - 21:37

Elliot schreef:Het maakt dan toch ook geen bal uit of die trampoline op een openbaar veld staat of in iemands tuin? Dat gejoel en gegil hoor je toch wel.
In iemands tuin speelt de hele buurt er waarschijnlijk niet op, gok ik.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Trampoline en openbare ruimte Empty Re: Trampoline en openbare ruimte

Bericht  Elliot do 22 aug 2013 - 21:38

Rush schreef:
Elliot schreef:Het maakt dan toch ook geen bal uit of die trampoline op een openbaar veld staat of in iemands tuin? Dat gejoel en gegil hoor je toch wel.
In iemands tuin speelt de hele buurt er waarschijnlijk niet op, gok ik.
Nou, als je in zo'n hofje woont denk ik het wel. Tenminste, bij mijn moeder achter is ook zo'n hofje en die kinderen spelen continu met z'n allen. Niet alleen op de openbare weg, maar ook in iemands tuin.
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Trampoline en openbare ruimte Empty Re: Trampoline en openbare ruimte

Bericht  Rush do 22 aug 2013 - 21:40

Elliot schreef:
Rush schreef:
Elliot schreef:Het maakt dan toch ook geen bal uit of die trampoline op een openbaar veld staat of in iemands tuin? Dat gejoel en gegil hoor je toch wel.
In iemands tuin speelt de hele buurt er waarschijnlijk niet op, gok ik.
Nou, als je in zo'n hofje woont denk ik het wel. Tenminste, bij mijn moeder achter is ook zo'n hofje en die kinderen spelen continu met z'n allen. Niet alleen op de openbare weg, maar ook in iemands tuin.
Ha, ik snap ineens waarom die mensen 'm op het veldje hebben gezet. Je zal maar 15+ kinderen in je tuin hebben. Brrr!
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Trampoline en openbare ruimte Empty Re: Trampoline en openbare ruimte

Bericht  SDL do 22 aug 2013 - 21:46

Meid, maak je er niet druk om. Nu is het een trampoline en als het ding wordt weggehaald en er vervolgens door de gemeente een speeltoestel wordt neergezet, heb je niet alleen overdags last van enthousiaste kinderen maar s'avonds van hangjongeren die daar lekker kunnen zitten.

Er zijn ergere dingen hoor.

En als de kinderen echt lopen te schreeuwen, vraag je toch gewoon of ze iets zachter kunnen doen. Er is een groot verschil tussen geluid van spelende kinderen en kinderen die lawaai maken om het lawaai maken.
SDL
SDL
Prater
Prater

Aantal berichten : 952
Punten : 1030
Registratiedatum : 17-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Trampoline en openbare ruimte Empty Re: Trampoline en openbare ruimte

Bericht  Carmen_ do 22 aug 2013 - 23:25

Elliot schreef:Het maakt dan toch ook geen bal uit of die trampoline op een openbaar veld staat of in iemands tuin? Dat gejoel en gegil hoor je toch wel.
Hoe weet jij dat nou? Toen hij in de tuin stond hadden we er geen last van omdat ze er inderdaad niet mijn zijn 15-en omheen passen maar nu op het veld wel.

Carmen_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 312
Punten : 323
Registratiedatum : 27-10-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Trampoline en openbare ruimte Empty Re: Trampoline en openbare ruimte

Bericht  Carmen_ do 22 aug 2013 - 23:29

SDL schreef:Meid, maak je er niet druk om. Nu is het een trampoline en als het ding wordt weggehaald en er vervolgens door de gemeente een speeltoestel wordt neergezet, heb je niet alleen overdags last van enthousiaste kinderen maar s'avonds van hangjongeren die daar lekker kunnen zitten.

Er zijn ergere dingen hoor.
En als de kinderen echt lopen te schreeuwen, vraag je toch gewoon of ze iets zachter kunnen doen. Er is een groot verschil tussen geluid van spelende kinderen en kinderen die lawaai maken om het lawaai maken.
Geloof mij, dat weet ik maar al dagen geen rust kunnen krijgen omdat er continu kinderen aan het bleren zijn breekt een mens op.

Deze kinderen maken gewoon lawaai om het lawaai maken en op zich begrijp ik dat prima want ze zijn jong en hitsen elkaar op maar ik word er knettergek van. Daarnaast begrijp ik gewoon niet dat die ouders zich niet doodschamen. Maargoed, ik woon ook niet echt in een goede wijk.

Carmen_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 312
Punten : 323
Registratiedatum : 27-10-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Trampoline en openbare ruimte Empty Re: Trampoline en openbare ruimte

Bericht  SDL vr 23 aug 2013 - 7:56

Als ze lawaai maken om het lawaai maken, zeg maar, dan zou ik ze er toch wel op aanspreken. (En als het echt niet stopt en het echt storend is dan zou ik vannacht per ongeluk mijn mes of iets anders wat meewerkt aan een kapotte trampoline op de trampoline laten vallen, ik weet het heel fout laughcry).
SDL
SDL
Prater
Prater

Aantal berichten : 952
Punten : 1030
Registratiedatum : 17-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Trampoline en openbare ruimte Empty Re: Trampoline en openbare ruimte

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum