Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Dodenherdenking 2013

+18
Susan
Marsy28
Marin
Lady Starstruck
Willem
Bazinga
Nora
Sorella
Burgemeester Esmee
Elliot
Manderijn
nina
Saga
Middleme
Eris
Arwyn
Nyx
Lejow
22 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Dodenherdenking 2013 Empty Dodenherdenking 2013

Bericht  Lejow za 4 mei 2013 - 7:30

Wat vonden jullie er van? Zo met de koning?

Ik vond Maxima zichtbaar geemotioneerd. Ook later toen ze lachte naar de kinderen die de bloemen kwamen leggen.
Vond Willem Alexander nog een wat 'in de verte starende blik' hebben eigenlijk..
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Dodenherdenking 2013 Empty Re: Dodenherdenking 2013

Bericht  Nyx za 4 mei 2013 - 7:31

Ik vond ze het goed doen. Verder niet echt een mening over gezichtsuitdrukkingen ofzo.
Nyx
Nyx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2438
Punten : 2572
Registratiedatum : 24-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Dodenherdenking 2013 Empty Re: Dodenherdenking 2013

Bericht  Gast za 4 mei 2013 - 7:33

Ik vond Máxima er vandaag eigenlijk slecht uitzien. Of het zichtbare emotie is of een combinatie van emotie en moeheid van de afgelopen dagen, weet ik niet, maar ik schrok een beetje van haar. Ze deden het verder wel heel goed, maargoed, voor Willem-Alexander is het eigenlijk niks nieuws, hij legt de krans nu alleen met zijn vrouw in plaats van met z'n moeder.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dodenherdenking 2013 Empty Re: Dodenherdenking 2013

Bericht  Lejow za 4 mei 2013 - 7:35

Nee, ik niet zo zeer slecht eigenlijk, maar wat jij ook al zegt, echt zichtbaar geemotioneerd vond ik het.

Voorheen had Willem Alexander ook zijn pak aan, met al die spelden en onderscheidingen er op, weet iemand waarom dat nu niet meer is? Mag dat niet als koning?
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Dodenherdenking 2013 Empty Re: Dodenherdenking 2013

Bericht  Gast za 4 mei 2013 - 7:37

Volgens mij geeft dat pak een bepaalde millitaire rangorde aan, die kun je in de functie van Koning dus niet meer dragen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dodenherdenking 2013 Empty Re: Dodenherdenking 2013

Bericht  Arwyn za 4 mei 2013 - 7:37

Als koning mag je niet in actieve militaire dienst zijn, daarom mag hij dat pak nu in principe ook niet meer aan.
Volgens mij zijn er wel uitzonderingen, dat het met bijzondere gelegenheden wel mag, maar dat hij nu zelf de keuze heeft gemaakt om in burger te gaan.
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dodenherdenking 2013 Empty Re: Dodenherdenking 2013

Bericht  Lejow za 4 mei 2013 - 7:38

Ah Idea
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Dodenherdenking 2013 Empty Re: Dodenherdenking 2013

Bericht  Eris za 4 mei 2013 - 7:42

Lejow schreef:Nee, ik niet zo zeer slecht eigenlijk, maar wat jij ook al zegt, echt zichtbaar geemotioneerd vond ik het.

Voorheen had Willem Alexander ook zijn pak aan, met al die spelden en onderscheidingen er op, weet iemand waarom dat nu niet meer is? Mag dat niet als koning?

Ah dat is het wat ik aan hem zag dat anders was dan voorgaande jaren laughcry

Eris
Prater
Prater

Aantal berichten : 1286
Punten : 1351
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dodenherdenking 2013 Empty Re: Dodenherdenking 2013

Bericht  Middleme za 4 mei 2013 - 7:46

Lennox schreef:Volgens mij geeft dat pak een bepaalde millitaire rangorde aan, die kun je in de functie van Koning dus niet meer dragen.

Volgens mij heeft hij zijn militaire functies neergelegd bij zijn kroning (of er net voor), dus het kan/mag niet meer.
Middleme
Middleme
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1837
Punten : 1870
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dodenherdenking 2013 Empty Re: Dodenherdenking 2013

Bericht  Lejow za 4 mei 2013 - 7:48

Middleme schreef:
Lennox schreef:Volgens mij geeft dat pak een bepaalde millitaire rangorde aan, die kun je in de functie van Koning dus niet meer dragen.

Volgens mij heeft hij zijn militaire functies neergelegd bij zijn kroning (of er net voor), dus het kan/mag niet meer.

Ja, dat klopt inderdaad! Hij heeft volgens mij 'ontslag' genomen van alles wat hij was.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Dodenherdenking 2013 Empty Re: Dodenherdenking 2013

Bericht  Gast za 4 mei 2013 - 7:49

Lejow schreef:
Middleme schreef:
Lennox schreef:Volgens mij geeft dat pak een bepaalde millitaire rangorde aan, die kun je in de functie van Koning dus niet meer dragen.

Volgens mij heeft hij zijn militaire functies neergelegd bij zijn kroning (of er net voor), dus het kan/mag niet meer.

Ja, dat klopt inderdaad! Hij heeft volgens mij 'ontslag' genomen van alles wat hij was.

Haha, dat dus inderdaad. Ik wist dat het iets militairs was in elk geval, en het leek me vrij logisch dat je niet én koning kunt zijn én een militaire functie kunt uitoefenen tegelijkertijd.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dodenherdenking 2013 Empty Re: Dodenherdenking 2013

Bericht  Saga za 4 mei 2013 - 8:04

Ze vertelden straks dat het is omdat hij nu de regering "is" en daarom niet in dienst kan zijn van de regering.
Saga
Saga
Prater
Prater

Aantal berichten : 652
Punten : 634
Registratiedatum : 27-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Dodenherdenking 2013 Empty Re: Dodenherdenking 2013

Bericht  nina za 4 mei 2013 - 8:08

misschien flauw, maar de titel moet even aangepast worden. Laughing
nina
nina
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2588
Punten : 2966
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Nederland

Terug naar boven Ga naar beneden

Dodenherdenking 2013 Empty Re: Dodenherdenking 2013

Bericht  Manderijn za 4 mei 2013 - 8:10

Je ziet de fout zo snel niet eens. smile

Ik heb niet gekeken, had de tv pas om half 9 aan. Ik kan me wel voorstellen dat Maxima er even wat slechter uit ziet.

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Dodenherdenking 2013 Empty Re: Dodenherdenking 2013

Bericht  Elliot za 4 mei 2013 - 8:23

Ik heb niet gekeken want ik was bij de plaatselijke dodenherdenking. Ik moest spelen met het orkest waar ik in zit.
Bij ons waren trouwens kinderen van de basisscholen uit de omgeving die gedichten voorlazen, en echt, ik heb me zitten verbazen over wat die kinderen aanhadden. Eén meisje droeg een gebloemde spijkerbroek met een groene jas en knalroze sneakers. Misschien ben ik een zeur hoor, maar ik vond het echt zo'n ongepaste outfit. Als ouders geef je je kind toch mee dat ze in ieder geval enigszins 'passend' gekleed moeten?
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Dodenherdenking 2013 Empty Re: Dodenherdenking 2013

Bericht  Burgemeester Esmee za 4 mei 2013 - 8:26

nina schreef:misschien flauw, maar de titel moet even aangepast worden. Laughing
Heb ik even voor jullie gedaan Wink.

Burgemeester Esmee
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 380
Punten : 379
Registratiedatum : 02-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Dodenherdenking 2013 Empty Re: Dodenherdenking 2013

Bericht  Sorella za 4 mei 2013 - 8:31

Ik ben net op de Dam geweest. Het is elk jaar weer zo indrukwekkend. Hoe vonden jullie de voordracht van dat meisje? Normaal gesproken vind ik daar niet zo veel aan maar ik vond deze erg mooi.
Ik heb helemaal niks van het koningspaar gezien, er stonden allemaal lange mensen voor me.
Sorella
Sorella
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1955
Punten : 2035
Registratiedatum : 02-06-11
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Dodenherdenking 2013 Empty Re: Dodenherdenking 2013

Bericht  Nora za 4 mei 2013 - 8:36

De voordracht van het meisje vond ik erg mooi. Ik kom me er erg in herkennen.
Die man die daarna sprak vond ik ook inspirerend, dat hij zijn vader en zoon is kwijtgeraakt en daar op deze manier over kan vertellen.
Nora
Nora
Prater
Prater

Aantal berichten : 752
Punten : 837
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dodenherdenking 2013 Empty Re: Dodenherdenking 2013

Bericht  Bazinga za 4 mei 2013 - 8:37

Hm ik let totaal niet op gezichtsuitdrukkingen, ik zit elk jaar weer in conflict met mezelf, omdat ik me haast ziek maak met de gedachten aan WO2. Maar goed, overslaan is geen optie en niet kijken, bestaat ook niet. Elke documentaire, elk boek, elk stukje info neem ik in me op en ik blijf 't opzoeken, blijf denken aan de slachtoffers.
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Dodenherdenking 2013 Empty Re: Dodenherdenking 2013

Bericht  Elliot za 4 mei 2013 - 8:40

Bazinga schreef:Hm ik let totaal niet op gezichtsuitdrukkingen, ik zit elk jaar weer in conflict met mezelf, omdat ik me haast ziek maak met de gedachten aan WO2. Maar goed, overslaan is geen optie en niet kijken, bestaat ook niet. Elke documentaire, elk boek, elk stukje info neem ik in me op en ik blijf 't opzoeken, blijf denken aan de slachtoffers.
Seriously, jij zou echt eens met mijn vriend moeten gaan praten. Hij heeft dezelfde obsessie met WO2!
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Dodenherdenking 2013 Empty Re: Dodenherdenking 2013

Bericht  Nyx za 4 mei 2013 - 8:41

De voordracht van het meisje was erg mooi en de voordracht van oud-commandant der strijdkrachten Umh ook.

Ik merkte pas dit jaar, en misschien ligt dat ook aan mezelf, dat de manier van herdenken echt veranderd is. Natuurlijk is de insteek 2e wereldoorlog en iets later de andere oorlogen in de wereld, maar voor mij was het nu ook echt voelbaar. En dat vond ik dit jaar wel erg mooi om te voelen.
Nyx
Nyx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2438
Punten : 2572
Registratiedatum : 24-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Dodenherdenking 2013 Empty Re: Dodenherdenking 2013

Bericht  Willem za 4 mei 2013 - 8:46

Elliot schreef:Ik heb niet gekeken want ik was bij de plaatselijke dodenherdenking. Ik moest spelen met het orkest waar ik in zit.
Bij ons waren trouwens kinderen van de basisscholen uit de omgeving die gedichten voorlazen, en echt, ik heb me zitten verbazen over wat die kinderen aanhadden. Eén meisje droeg een gebloemde spijkerbroek met een groene jas en knalroze sneakers. Misschien ben ik een zeur hoor, maar ik vond het echt zo'n ongepaste outfit. Als ouders geef je je kind toch mee dat ze in ieder geval enigszins 'passend' gekleed moeten?

Ook een vorm van vrijheid om zoiets te dragen. Met een outfit heb ik nog niet zoveel, het gaat me dan meer om het bewust stilstaan bij het moment. Aan het einde van mijn straat staat een basisschool en daar liepen rond acht uur wat jongens van een jaar of twaalf naar elkaar te schreeuwen, met zoiets heb ik dan meer moeite. Als ouder zou ik mijn kind vooral graag meegeven wat vrijheid is en dat het hebben van die vrijheid geen vanzelfsprekendheid is.
Willem
Willem
Prater
Prater

Aantal berichten : 655
Punten : 690
Registratiedatum : 03-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Dodenherdenking 2013 Empty Re: Dodenherdenking 2013

Bericht  Bazinga za 4 mei 2013 - 8:47

Elliot schreef:
Bazinga schreef:Hm ik let totaal niet op gezichtsuitdrukkingen, ik zit elk jaar weer in conflict met mezelf, omdat ik me haast ziek maak met de gedachten aan WO2. Maar goed, overslaan is geen optie en niet kijken, bestaat ook niet. Elke documentaire, elk boek, elk stukje info neem ik in me op en ik blijf 't opzoeken, blijf denken aan de slachtoffers.
Seriously, jij zou echt eens met mijn vriend moeten gaan praten. Hij heeft dezelfde obsessie met WO2!

Dat wordt een gezellige meeting Wink
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Dodenherdenking 2013 Empty Re: Dodenherdenking 2013

Bericht  Elliot za 4 mei 2013 - 8:50

Megara schreef:
Elliot schreef:Ik heb niet gekeken want ik was bij de plaatselijke dodenherdenking. Ik moest spelen met het orkest waar ik in zit.
Bij ons waren trouwens kinderen van de basisscholen uit de omgeving die gedichten voorlazen, en echt, ik heb me zitten verbazen over wat die kinderen aanhadden. Eén meisje droeg een gebloemde spijkerbroek met een groene jas en knalroze sneakers. Misschien ben ik een zeur hoor, maar ik vond het echt zo'n ongepaste outfit. Als ouders geef je je kind toch mee dat ze in ieder geval enigszins 'passend' gekleed moeten?

Ook een vorm van vrijheid om zoiets te dragen. Met een outfit heb ik nog niet zoveel, het gaat me dan meer om het bewust stilstaan bij het moment. Aan het einde van mijn straat staat een basisschool en daar liepen rond acht uur wat jongens van een jaar of twaalf naar elkaar te schreeuwen, met zoiets heb ik dan meer moeite. Als ouder zou ik mijn kind vooral graag meegeven wat vrijheid is en dat het hebben van die vrijheid geen vanzelfsprekendheid is.

Mwah, nee ik vind dit niet echt onder 'vrijheid' vallen. Ik vind het eigenlijk niet erg respectvol tegenover de oudere generatie die de oorlog nog heeft meegemaakt en die nog niet zo ruimdenkend is dat dit allemaal moet kunnen.
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Dodenherdenking 2013 Empty Re: Dodenherdenking 2013

Bericht  Lady Starstruck za 4 mei 2013 - 9:02

Bazinga schreef:
Elliot schreef:
Bazinga schreef:Hm ik let totaal niet op gezichtsuitdrukkingen, ik zit elk jaar weer in conflict met mezelf, omdat ik me haast ziek maak met de gedachten aan WO2. Maar goed, overslaan is geen optie en niet kijken, bestaat ook niet. Elke documentaire, elk boek, elk stukje info neem ik in me op en ik blijf 't opzoeken, blijf denken aan de slachtoffers.
Seriously, jij zou echt eens met mijn vriend moeten gaan praten. Hij heeft dezelfde obsessie met WO2!

Dat wordt een gezellige meeting Wink

Goh Bazinga heel herkenbaar wat je zegt. Ik heb ook al zo'n WOII fascinatie.
Lady Starstruck
Lady Starstruck
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Dodenherdenking 2013 Empty Re: Dodenherdenking 2013

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum