Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Belangrijke tip voor mensen die naar Mexico gaan of willen.

4 plaatsers

Ga naar beneden

Belangrijke tip voor mensen die naar Mexico gaan of willen. Empty Belangrijke tip voor mensen die naar Mexico gaan of willen.

Bericht  Caribbeanlover do 23 feb 2012 - 3:13

Nou ik vind het wel belangrijk en fijn dat ik het weet dus deel ik het hier maar even.

Aangezien Martinair niet meer aan passagiersvluchten doet heeft KLM het overgenomen.

Boek je een reis naar Mexico en je vliegt met KLM, dan heb je een overstap in Parijs van 1,5, maar de ervaring leert dat dat vaak langer is.

Vervolgens vlieg je naar Atlanta waar je weer een tussenstop hebt.

Al met al ben je best lang onderweg wat normaal tussen de 9 a 11 uur duurt.

Met Martinair of Arkefly hadden wij tussenstops in een buurland en dat viel me altijd best mee, het was voorbij voor je het wist en dus was je al gauw op plaats van bestemming.

Vorig jaar zijn we naar Mexico geweest met Martinair en we hadden het geluk dat we heen en terug geen tussenstops hebben gehad.

Ik heb dit alles van waar we vorig jaar geboekt hebben.

Wat betreft andere caribische landen zoals de DR, Jamaica, St. Maarten weet ik het dus niet, maar dat zal voor die landen ook wel zo gelden.

Dus wat mij betreft vlieg ik 10x liever met Arkefly, is vaak goedkoper en iig sneller.


Laatst aangepast door Caribbeanlover op vr 24 feb 2012 - 11:34; in totaal 1 keer bewerkt

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Belangrijke tip voor mensen die naar Mexico gaan of willen. Empty Re: Belangrijke tip voor mensen die naar Mexico gaan of willen.

Bericht  Polly do 23 feb 2012 - 3:17

Ik vlieg met Lufthansa en heb een tussenstop van 24 uur in Canada.

Er zijn dus ook andere opties :-)
Polly
Polly
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Belangrijke tip voor mensen die naar Mexico gaan of willen. Empty Re: Belangrijke tip voor mensen die naar Mexico gaan of willen.

Bericht  Caribbeanlover do 23 feb 2012 - 3:20

Aha. Ga je naar Mexico?

Ach ik bedoel het alleen maar goed en wilde men hier ervan op de hoogte stellen voordat ze gaan boeken. Stel iemand heeft al geboekt naar Mexico en vliegt met KLM en er is haar niks verteld.

Wellicht had zij dat van te voren willen weten zodat ze nog terug kon en ergens anders boeken of iig met een ander vliegen.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Belangrijke tip voor mensen die naar Mexico gaan of willen. Empty Re: Belangrijke tip voor mensen die naar Mexico gaan of willen.

Bericht  Travelgurly do 23 feb 2012 - 3:30

klopt en is ook voor dominicaanse etc.

wij vertellen het onze klanten er altijd bij en leggen beide keuzes voor. dus KLM of Arkefly.
Travelgurly
Travelgurly
Prater
Prater

Aantal berichten : 1086
Punten : 1299
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Belangrijke tip voor mensen die naar Mexico gaan of willen. Empty Re: Belangrijke tip voor mensen die naar Mexico gaan of willen.

Bericht  Caribbeanlover do 23 feb 2012 - 3:37

TG, heel goed van jullie iig.

Waar wij vorig jaar hadden geboekt zeiden ze ook heel eerlijk dat ze er problemen van ondervinden.

Zit nu op de site van Straus te kijken en zie een reis naar Mexico staan en er staat dan ''ALL'' bij. Er staat dus nergens bij met wie het word gevlogen.

Stel ik of iemand boekt dat er is verzekerd dat men niet met KLM vliegt en later blijkt dat het wel zo is. Nou daar ben je mooi klaar mee!

Wil je met Arkefly vliegen,dan dien je bij Holland International of Arke te boeken.

Mijn ervaring is niet zo goed van Arkefly, had altijd liever Martinair.

Maar als dezelfde reis een stuk goedkoper is met Arkefly, dan doe ik dat natuurlijk.

Een keer ging een reis niet door en hadden wij gekozen voor de gehele reissom terug te krijgen.

Hebben elders geboekt, een stuk goedkoper dan dat wij er anders voor hadden betaald maar we vlogen wel met Arkelfy. Ach ff doorzetten en je bent er zo.

Ga echt niet meer betalen omdat ik perse met Martinair wilde, zo ben ik ook weer niet.



Trouwens, TG. het resort was echt super goed, zo goed zelfs dat als het weer in de aanbieding komt wanneer wij gaan dat we weer willen dit jaar.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Belangrijke tip voor mensen die naar Mexico gaan of willen. Empty Re: Belangrijke tip voor mensen die naar Mexico gaan of willen.

Bericht  Gast do 23 feb 2012 - 3:43

Maar als je boekt en je krijgt tussenstops dan meld het reisbureau dit toch gewoon? En wat vind je zo erg aan Arkefly?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Belangrijke tip voor mensen die naar Mexico gaan of willen. Empty Re: Belangrijke tip voor mensen die naar Mexico gaan of willen.

Bericht  Polly do 23 feb 2012 - 3:51

Ik ga inderdaad naar Mexico. En ja, het is goed dat je de mensen waarschuwt, het is inderdaad niet fijn om zoiets niet te weten van tevoren.
Arkefly is niet verschrikkelijk natuurlijk, maar ik hoor er ook niet zo'n goede verhalen over. Je moet voor werkelijk alles bijbetalen en dat soort ongein.
Polly
Polly
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Belangrijke tip voor mensen die naar Mexico gaan of willen. Empty Re: Belangrijke tip voor mensen die naar Mexico gaan of willen.

Bericht  Caribbeanlover do 23 feb 2012 - 8:46

Lily schreef:Maar als je boekt en je krijgt tussenstops dan meld het reisbureau dit toch gewoon? En wat vind je zo erg aan Arkefly?

Heb niet zulke goede ervaringen, da's alles.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Belangrijke tip voor mensen die naar Mexico gaan of willen. Empty Re: Belangrijke tip voor mensen die naar Mexico gaan of willen.

Bericht  Caribbeanlover do 23 feb 2012 - 8:47

Polly schreef:Ik ga inderdaad naar Mexico. En ja, het is goed dat je de mensen waarschuwt, het is inderdaad niet fijn om zoiets niet te weten van tevoren.
Arkefly is niet verschrikkelijk natuurlijk, maar ik hoor er ook niet zo'n goede verhalen over. Je moet voor werkelijk alles bijbetalen en dat soort ongein.



Buiten europa niet, maar bijbetalen moet je bij veel maatschappijen als je binnen europa vliegt.



Waarom vlieg jij zo om daarheen, ik bedoel waarom kies je daarvoor?

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Belangrijke tip voor mensen die naar Mexico gaan of willen. Empty Re: Belangrijke tip voor mensen die naar Mexico gaan of willen.

Bericht  Polly do 23 feb 2012 - 9:06

Caribbeanlover schreef:



Buiten europa niet, maar bijbetalen moet je bij veel maatschappijen als je binnen europa vliegt.



Waarom vlieg jij zo om daarheen, ik bedoel waarom kies je daarvoor?

Op sommige intercontinentale vluchten dus wel, maar goed, ik heb er zelf niet mee gevlogen dus ik weet niet precies voor wat.
Ik heb een losse vlucht geboekt en deze was het goedkoopst, met een fijne luchtvaartmaatschappij en geen vervelende tussenstops. Ik ga die ene dag gewoon op bezoek bij een vriendin in Canada en dan vlieg ik door naar Mexico, en ik vlieg vanaf Colombia terug.
Polly
Polly
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Belangrijke tip voor mensen die naar Mexico gaan of willen. Empty Re: Belangrijke tip voor mensen die naar Mexico gaan of willen.

Bericht  Caribbeanlover vr 24 feb 2012 - 0:25

Travelgurly schreef:klopt en is ook voor dominicaanse etc.

wij vertellen het onze klanten er altijd bij en leggen beide keuzes voor. dus KLM of Arkefly.



Kreeg net een mail van ze en het geldt alleen voor Mexico, voor de DR en Jamaica heb je alleen een overstap in Parijs.

Ook nog op Atlanta geldt op dit moment alleen voor Mexico. Lekker verwarrend, want voor je het weet zijn er ook overstapt op Atlanta bij reizen naar Jamaica en de DR. Nou ik weet het wel, ik gok niet en wil sowieso met Arkefly.



Damn you, Martinair..............waarom moesten jullie nou stoppen?! Grrrrr:evil:

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Belangrijke tip voor mensen die naar Mexico gaan of willen. Empty Re: Belangrijke tip voor mensen die naar Mexico gaan of willen.

Bericht  Travelgurly vr 24 feb 2012 - 1:50

Lily schreef:Maar als je boekt en je krijgt tussenstops dan meld het reisbureau dit toch gewoon? En wat vind je zo erg aan Arkefly?



Indien er een tussenstop/overstap op zit wordt dit SOMS vermeld bij de boekingen. Indien de tijden bekend zijn kan je berekeken of er een tussenstop op zit.

Wel is het zo...boek jij een reis zonder tussenstop/overstap.....er kan ALTIJD, mocht er iets met het toestel /route/vlucht/extra toestel erbij of iets gewijzigt worden, altijd WEL een tussenlanding krijgen. Hier doe je niks aan. de maatschappijen hebben het recht de vlucht altijd te wijzigen. Als dit gebeurd wordt je er ook NIET over geiformeerd.

net zo als je bijvoorbeeeld Arkefle boekt met meer beenruimte/comfort class......en je hebt opeens een andere " geleend " toestel.....vlieg je gewoon econemy class. als je betaald heb voor meer beenruimte krijg je natuurlijk dat bedrag later wel terug.



Inderdaad goed balen dat Martinair er niet meer is.
Travelgurly
Travelgurly
Prater
Prater

Aantal berichten : 1086
Punten : 1299
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Belangrijke tip voor mensen die naar Mexico gaan of willen. Empty Re: Belangrijke tip voor mensen die naar Mexico gaan of willen.

Bericht  Caribbeanlover vr 24 feb 2012 - 10:59

TG, ik moet je niet gelijk geven. Wij hadden een keer een ongeplande tussenstop op de terug weg in Canada ivm bijtanken en dat werd WEL gemeld, vind ook dat de klant daar recht op heeft. Zou ook wel raar zijn als je ineens gaat landen en er word niks gezegd.

Vaak weet de organisatie wel of je een tussenstop hebt en mijn ervaring is dan ook dat ze dat zelf zeggen. Soms weten ze het niet zeker en in die gevallen heb ik het altijd aan boord gevraagd. Ach zo erg is het niet.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Belangrijke tip voor mensen die naar Mexico gaan of willen. Empty Re: Belangrijke tip voor mensen die naar Mexico gaan of willen.

Bericht  Caribbeanlover za 25 feb 2012 - 6:33

Huh heel apart zeg, want heb Straus ook gevraagd hoe het zit om te zien wat zei te zeggen hadden.

Zij zeggen dus dat de vluchten met KLM rechtstreeks zijn of met 1 overstap van 1,5 a 2uur. Die ander zei dat er sowieso 1 overstap is en dat is in Parijs. Ook dat de ervaring leert dat het wel vaak langer is dan de 1,5 uur die ze zeggen.



Bij de KLM word nederlands gesproken en die ander zei dat er engels word gesproken aangezien het personeel frans is.

Maar het Martinair personeel is toch gewoon overgenomen door KLM dus spreekt het personeel toch net als eerst gewoon nederlands?

Ik bedoel heeft al dat personeel geen werk meer?

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Belangrijke tip voor mensen die naar Mexico gaan of willen. Empty Re: Belangrijke tip voor mensen die naar Mexico gaan of willen.

Bericht  Bacio za 25 feb 2012 - 6:47

Ìk heb vorig jaar met ArkeFly naar Mexico gevlogen. Er gingen 2 vluchten op onze vertrekdag. Wij hebben wat de wat duurdere vlucht gekozen, omdat deze op een fijnere tijd vloog. Vlak voor vertrek heeft ArkeFly zowel de heen als terug vlucht tijd aangepast naar 07.00 uur in de ochtend (ipv 15.00 uur smiddags heen en 20.00 uur savonds terug). Dat vond ik heel vervelend.

Daarbij moest je extra bij betalen voor inflight entertainment. Dat vind ik echt slechte service. Verder ben ik niet zo moeilijk, dus ik vond t niet heel erg.

Het martinair personeel is hoogstwaarschijnlijk allemaal ontslagen Carribean lover. Vandaar dat het huidige personeel van AIrfrance/KLM Engels spreekt.

Bacio
Prater
Prater

Aantal berichten : 991
Punten : 1150
Registratiedatum : 27-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Belangrijke tip voor mensen die naar Mexico gaan of willen. Empty Re: Belangrijke tip voor mensen die naar Mexico gaan of willen.

Bericht  Caribbeanlover za 25 feb 2012 - 12:21

Weet niet of je economy vloog, want met comfort class zit het enterainment ding erbij in. Opzich is het huren ervan als je EC vliegt niet heel duur en kan je ervoor kiezen er 1 te huren zodat je samen ernaar kijkt of om en om.

Vervelend dat ze de tijden veranderd hadden, maar helaas ook als wij boeken is het altijd onder voorbehoud. Maar was de heen tijd niet gunstiger ivm de lokale aankomsttijd? Wij zijn al een aantal keren aan het einde van de middag aangekomen en voordat je bij het hotel bent word het al bijna donker. Lekker zwemmen en goed zien hoe alles eruit ziet buiten in daglicht is er niet echt bij dan aangezien je gelijk naar de kamer gaat.

Helaas zijn die tijden al jaren vaste prik dus heb je niet veel keuze.

Jij had losse tickets begrijp ik? Wat bedoel je met duurder? Dacht dat die prijzen hetzelfde waren ongeacht de tijd. Nooit geweten.

Lijkt me zo raar dat ze allemaal ontslagen zijn en volgens mij mag dat helemaal geen eens.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Belangrijke tip voor mensen die naar Mexico gaan of willen. Empty Re: Belangrijke tip voor mensen die naar Mexico gaan of willen.

Bericht  Bacio za 25 feb 2012 - 22:14

Bij een reorganisatie mag je iedereen ontslaan.

Ik had inderdaad losse tickets en ik vind het echt vervelend zo vroeg te vliegen, ongeacht de aankomsttijd. Ik vloog inderdaad gewoon economy. Bij een lange vlucht vind ik een entertainment set er gewoon bij horen. Ik vond dat echt heel gek dat je daarvoor bij moest betalen!
Vervelend dat ze altijd de vluchttijden veranderen daar. Ik zou ook niet snel nog eens met ze vliegen, maar goed je moet natuurlijk ook niet veel verwachten van een low budget airline.

Bacio
Prater
Prater

Aantal berichten : 991
Punten : 1150
Registratiedatum : 27-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Belangrijke tip voor mensen die naar Mexico gaan of willen. Empty Re: Belangrijke tip voor mensen die naar Mexico gaan of willen.

Bericht  Caribbeanlover zo 26 feb 2012 - 2:58

Aha werkt dat zo....................lullig voor ze als het echt zo gegaan is.

Maar als je losse tickets hebt, dan zijn de tijden toch ook altijd hetzelfde?

Ik bedoel je zit dan in het vliegtuig bij mensen die een pakketreis hebben geboekt. Arkelfy vliegt wekelijks op vaste dagen en dus ook tijden net als Martinair dat deed en zoals velen anderen dan ook doen.

Dat vind ik ook dat dat tvtje er eigenlijk gewoon bij hoort te zitten, best raar. Wij vliegen altijd CC dus dan zit het erbij. Hebben ook wel eens EC gevlogen naar de caribbean en toen vond ik het idd ook belachelijk en hebben we er maar 1 gehuurd aangezien we best samen konden doen.

Dat de tijden vaak veranderen is ook met andere maatschappijen zo.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Belangrijke tip voor mensen die naar Mexico gaan of willen. Empty Re: Belangrijke tip voor mensen die naar Mexico gaan of willen.

Bericht  Bacio zo 26 feb 2012 - 3:40

Ik snap je vraag niet helemaal over de tijden van de vluchten. Er gaan 2 vluchten op 1 dag, op twee verschillende tijden. Je zit inderdaad in het vliegtuig met mensen die een pakketreis hebben geboekt.

Bij andere airlines heb ik nog nooit gehad dat ze de tijden veranderen. Misschien heb ik dan gewoon geluk gehad!

Bacio
Prater
Prater

Aantal berichten : 991
Punten : 1150
Registratiedatum : 27-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Belangrijke tip voor mensen die naar Mexico gaan of willen. Empty Re: Belangrijke tip voor mensen die naar Mexico gaan of willen.

Bericht  Caribbeanlover zo 26 feb 2012 - 4:47

Ik heb je verkeerd begrepen. Waarom was jouw vlucht duurder, het komt toch op hetzelfde neer?

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Belangrijke tip voor mensen die naar Mexico gaan of willen. Empty Re: Belangrijke tip voor mensen die naar Mexico gaan of willen.

Bericht  Caribbeanlover ma 27 feb 2012 - 8:56

Heb nu Straus gemaild en gevraagd hoe het zit. Zij hebben weer iets anders. Hoezo verwarrend?!

Zij zeggen dat het niet zo is dat ze met KLM 2 stops maken. KLM vliegt nu als nieuwe bestemmingen op Cancun en Punta Cana. Voor dit seizoen was gepland om Cancun via Parijs te doen. Recentelijk heeft KLM dit gewijzigd en word vanaf 1 mei meer via Parijs gevlogen, maar via Atlanta met hun partner Delta Airlines ipv Air France via Parijs.

Jamaica word sowieso niet aangevlogen met KLM, maar altijd door 1 van de partners en dat is meestal ook via Atlanta of evt. via Parijs, maar daar zijn geen speciale tarieven voor zoals Cancun en Punta Cana.

De vluchten per Arkelfy naar Montego Bay zijn veel voordeliger ( snap de vergelijking niet mer Cancun en Punta Cana...............vaag).

Punta Cana word op dit moment nog wel via Parijs uitgevoerd, maar kan u niet garanderen of dat zo blijft.

Het zijn voor KLM nieuwe bestemmingen en er is in de reiswereld niks zeker betreffende de uitvoering van de routes.

Dit is wat ze zeiden en ik he hun mail ff ingekort.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Belangrijke tip voor mensen die naar Mexico gaan of willen. Empty Re: Belangrijke tip voor mensen die naar Mexico gaan of willen.

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum