Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

wat willen jullie gaan bekostigen?

+36
Floor
studiebol
PiP
Fearie
PapillonRose
Lejow
MamaJ&R
Slakje
Parisienne
Mida4you
Twellie
Highway
SarahKey
Alex
Happydobby
Susan
Roos
Happinaz
Linda
Laced
Sterrin_
Mama Titty
Pussycat
Sophiee
Bloem86
Coco
Snoes
Tania
xxjojootjexx
bolus26
smooch
Liadan
Fiebje
Muppetje
Parel
Flower_L
40 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

wat willen jullie gaan bekostigen? Empty wat willen jullie gaan bekostigen?

Bericht  Flower_L vr 14 dec 2012 - 2:07

Nav het spaartopic.
Wat zijn jullie van plan om tzt te bekostigen? Rijbewijs studie reis uitzet etc..

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

wat willen jullie gaan bekostigen? Empty Re: wat willen jullie gaan bekostigen?

Bericht  Parel vr 14 dec 2012 - 2:09

Ik hoop ons kind iig te helpen met de studie bekostigen. Rijbewijs wil ik ook wel, maar dat moeten we tzt maar eens bekijken.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

wat willen jullie gaan bekostigen? Empty Re: wat willen jullie gaan bekostigen?

Bericht  Muppetje vr 14 dec 2012 - 2:11

Zo veel mogelijk, maar dat ligt natuurlijk ook heel erg aan onze financiën tzt

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wat willen jullie gaan bekostigen? Empty Re: wat willen jullie gaan bekostigen?

Bericht  Fiebje vr 14 dec 2012 - 2:17

Met de studie. En verder moeten we maar zien hoe ons financiele plaatje er dan uitziet.
Wij hebben beide zelf moeten sparen voor ons rijbewijs, verre reizen e.d. Wel sprongen mijn ouders bij toen ik mijn auto totalloss reed en een andere nodig had voor woon-werk verkeer. Wat ik op eigen tempo weer terug kon betalen. Dat was erg fijn, fijner dan wanneer zij bijvoorbeeld mijn rijbewijs hadden betaald. Dus als we back-up voor onze kind(eren) kunnen zijn is dat ook prima.

Fiebje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1476
Punten : 1552
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wat willen jullie gaan bekostigen? Empty Re: wat willen jullie gaan bekostigen?

Bericht  Liadan vr 14 dec 2012 - 2:22

In ieder geval de studie en rijbewijs. Als ze op kamers gaan hoop ik dat we de huur ook voor ze kunnen betalen.
En daarnaast hoop ik dat we nog wel meer voor ze kunnen betalen (zoals vakantie, reizen, deel uitzet huis).

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wat willen jullie gaan bekostigen? Empty Re: wat willen jullie gaan bekostigen?

Bericht  Flower_L vr 14 dec 2012 - 2:24

Zelf stellen wij wel voorwaarden. Wij hebben beide vroeger bijbaantjes gehad en veel gewerkt. Vind dit ook belangrijk voor onze kinderen. Mbt rijbewijs bijvoorbeeld. Eerst zelf deel laten bekostigen en dan zullen we wel wat bijleggen. Maar niet klakkeloos...stuur de rekening maar door'. Ook niet.wanneer we het fin. Goed kunnen tzt.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

wat willen jullie gaan bekostigen? Empty Re: wat willen jullie gaan bekostigen?

Bericht  smooch vr 14 dec 2012 - 2:25

Zoveel mogelijk.
Ik hoop iig de studie of een gedeelte daarvan en rijbewijs.
smooch
smooch
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2385
Punten : 2453
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wat willen jullie gaan bekostigen? Empty Re: wat willen jullie gaan bekostigen?

Bericht  bolus26 vr 14 dec 2012 - 2:28

Liadan schreef:In ieder geval de studie en rijbewijs. Als ze op kamers gaan hoop ik dat we de huur ook voor ze kunnen betalen.
En daarnaast hoop ik dat we nog wel meer voor ze kunnen betalen (zoals vakantie, reizen, deel uitzet huis).

Dit dus,en.later kleedgeld. Zelf heb ik ook veel gekregen ook bijv flink zakgeld als ik.op vakantie ging maar ik kon er nooit op rekenen dus spaarde altijd zelf waardoor het echt extraatjes waren. En ij had bijbaantjes,dit verwacht ik van mijn kind ook!
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wat willen jullie gaan bekostigen? Empty Re: wat willen jullie gaan bekostigen?

Bericht  xxjojootjexx vr 14 dec 2012 - 2:36

Zolang onze kinderen zelf werken voor geld zullen wij hen ook helpen waar wij kunnen. Met alles. Het gaat echt niet zo zijn dat het niet op kan, dus er zijn wel grenzen, maar die zullen niet heel hard zijn. Afhankelijk van de situatie.

Ik zelf had vroeger een bijbaantje op zaterdag, verdiende in guldens 2,81 per uur bruto.. 2,13 netto geloof ik.
Daar hoefde ik echt niet nog mijn kleren van te betalen. Mijn ouders hadden het goed en deelden dat met ons.
Maar zodra wij niet meer werkten, kregen we ook niks meer.

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wat willen jullie gaan bekostigen? Empty Re: wat willen jullie gaan bekostigen?

Bericht  Tania vr 14 dec 2012 - 2:37

In ieder geval hun studie hoop ik (deels) te kunnen betalen. Rijbewijs, een deel van de inrichting van hun eerste huis en dat soort dingen zou ik ook wel willen betalen maar dat ligt aan onze eigen financiele situatie tegen die tijd. Onze ouders zullen daar gok ik ook nog wel wat aan bij willen dragen als wij het geld er niet voor hebben.

Wel verwacht ik inderdaad dat ze gewoon een bijbaantje hebben en niet alleen maar op de bankhangen en ons geld uit geven.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wat willen jullie gaan bekostigen? Empty Re: wat willen jullie gaan bekostigen?

Bericht  Snoes vr 14 dec 2012 - 2:47

Zoveel mogelijk, sowieso zijn studie (inclusief huur van kamers mocht dat nodig zijn) en zijn rijbewijs. Ik heb vroeger ook veel van mijn ouders gekregen en ik wil dat ook aan mijn kinderen kunnen geven. Wel willen we ook dat hij later een bijbaantje zal zoeken, dat had ik vroeger ook en ik vind dat wel belangrijk.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wat willen jullie gaan bekostigen? Empty Re: wat willen jullie gaan bekostigen?

Bericht  Coco vr 14 dec 2012 - 2:54

De hele studie en ik denk dat we dan als ze op kamers willen een apartement zullen kopen waar ze kunnen wonen tijdens hun studie, daar hoeven ze zolang ze studeren (echt studeren en niet lang leve de lol) niet aan mee te betalen. Ook hun levensonderhoud tijdens de studie, zoals boodschappen en kleding. Voor uitgaan etc. mogen ze wel zelf aan hun geld zien te komen als de situatie daarnaar is, niet alles hoeft aan komen te waaien.
Daarnaast krijgen ze hun rijbewijs en een half jaar rondreizen.

Wat betreft het inrichten van een ander huis als het apartement dat wij zullen kopen, zien we tegen die tijd wel. Ik denk dat ze dan inmiddels wel genoeg van ons hebben gehad waardoor ze ook zelf de tijd hebben gehad wat geld opzij te zetten.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

wat willen jullie gaan bekostigen? Empty Re: wat willen jullie gaan bekostigen?

Bericht  Gast vr 14 dec 2012 - 3:02

Ik heb alles zelf betaald, en we zullen ze heus wel steunen en als t kan ook wel bijdragen met dingen maar ik ben niet van plan om alles te betalen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wat willen jullie gaan bekostigen? Empty Re: wat willen jullie gaan bekostigen?

Bericht  Bloem86 vr 14 dec 2012 - 3:09

Muppetje schreef:Zo veel mogelijk, maar dat ligt natuurlijk ook heel erg aan onze financiën tzt

+1
Bloem86
Bloem86
Prater
Prater

Aantal berichten : 735
Punten : 907
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wat willen jullie gaan bekostigen? Empty Re: wat willen jullie gaan bekostigen?

Bericht  Sophiee vr 14 dec 2012 - 3:13

Liadan schreef:In ieder geval de studie en rijbewijs. Als ze op kamers gaan hoop ik dat we de huur ook voor ze kunnen betalen.
En daarnaast hoop ik dat we nog wel meer voor ze kunnen betalen (zoals vakantie, reizen, deel uitzet huis).

+1! Heb dit zelf ook gehad en na mijn studie zo'n relaxte start kunnen maken! Wel heb ik altijd bijbaantjes gehad, om ook mijn eigen geld te verdienen. Dat verwacht ik later van mijn kind(eren) ook.
Sophiee
Sophiee
Prater
Prater

Aantal berichten : 921
Punten : 927
Registratiedatum : 13-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

wat willen jullie gaan bekostigen? Empty Re: wat willen jullie gaan bekostigen?

Bericht  Pussycat vr 14 dec 2012 - 3:17

Sowieso de studie. Dat is gewoon waar wij voor sparen.

Voor de rest zie ik het wel. Ligt ook aan budget op dat moment uiteraard. Maar ik ga ze niet vertellen dat papa en mama wel de rijsbewijs betalen of de huur van een kamer. Als ze dat willen dat moeten ze daar zelf voor werken.
En wie weet betaal ik dan als cadeau wel (een deel) het rijbewijs.
Het ligt ook helemaal aan de instelling van mijn kinderen. Als ze ergens hun best voor doen dan mag dat best beloond worden. Maar als ze niet willen werken dan betaal ik niet zomaar van alles.

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wat willen jullie gaan bekostigen? Empty Re: wat willen jullie gaan bekostigen?

Bericht  Mama Titty vr 14 dec 2012 - 3:20

Hier ook (deels) studie, ik heb bijvoorbeeld lesgeld zelf moeten betalen maar mijn boeken deed mijn moeder betalen. Mijn ma betaalde van mijn 1e kamer de helft van de huur(140 euro per maand) , die is ze blijven betalen totdat ik ging samenwonen. Ook toen ik wat duurdere kamer had bleef die 140 van kracht, was erg prettig,
Rijbewijs heb ik grotendeels zelf betaald , mijn ma heeft 1 examen en iets van 5 lessen betaald omdat ik het bijltje erbij neer wilde gooien toen ik 2x was gezakt.
Manlief en ik denken er wel anders over.
Ik heb zoiets van: grotendeels helpen, ook idd als back up want dat hebben mijn ma en stiefpa hier ook paar keer gedaan(nu met de keuken nog,dat opeens onvoorziene kosten kwamen en we door de reserves heen waren)
maar manlief zou alles willen betalen en dat vind ik niet nodig.
Je zag bij ons op de opleiding goed wie alles van zijn ouders betaald kreeg of die er zelf hard voor moesten werken.
Buiten mijn studie werkte ik nog 16-20 uur.

Mama Titty
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 472
Punten : 517
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wat willen jullie gaan bekostigen? Empty Re: wat willen jullie gaan bekostigen?

Bericht  Sterrin_ vr 14 dec 2012 - 3:21

Geen idee nu nog. Heel erg breed hebben wij het nu niet, we sparen nu een bedragje per maand per kind op hun eigen rekeningen, en dat geld is straks voor henzelf. Rijbewijs enz. zullen ze ws. zelf moeten betalen, hebben wij ook allebei gemoeten.

Ik ben chronisch ziek, en dit zal over een tijdje alleen maar erger worden, qua gezondheid, dus echt meer werken zit er dan ook niet meer in. Dus het is dan roeien met de riemen die we hebben, en ik denk maar zo, alle kleine beetjes helpen, dus wat we kunnen doen we, maar daar kan ik nu echt nog niks over zeggen. Een hele studie zal het iig niet worden. Wink

Sterrin_
Prater
Prater

Aantal berichten : 841
Punten : 863
Registratiedatum : 27-10-12

Terug naar boven Ga naar beneden

wat willen jullie gaan bekostigen? Empty Re: wat willen jullie gaan bekostigen?

Bericht  Laced vr 14 dec 2012 - 3:23

Parel schreef:Ik hoop ons kind iig te helpen met de studie bekostigen. Rijbewijs wil ik ook wel, maar dat moeten we tzt maar eens bekijken.

+1

Laced
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1634
Punten : 1993
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wat willen jullie gaan bekostigen? Empty Re: wat willen jullie gaan bekostigen?

Bericht  Linda vr 14 dec 2012 - 3:57

Ik hoop dat we de studie kunnen betalen. Als ze geen studie doen waar ze echt fulltime mee bezig zijn dan ga ik er wel vanuit dat daarnaast zullen werken. Ik werkte zelf ook al heel jong en dat heb ik als iets positiefs ervaren.
Een kamer ga ik niet betalen, als ze op kamers willen dan regelen ze dat zelf maar. Er zijn genoeg goede scholen in de buurt, een kamer is dus niet noodzakelijk.

Als het financieel goed gaat dan hoop ik ook hun rijbewijs te kunnen betalen, maar ik vind het ook geen ramp als ze dat zelf zouden betalen.

Voor de rest wil ik ze leren om goed met geld om te gaan. Ik kreeg vanaf groep 7 m'n eigen kinderbijslag op mijn rekening. Daar moest ik m'n kleding van betalen. De eerste keer was ik zo blij met al dat geld dat ik gelijk alles in 1 keer verbrast had, toen had ik de rest van de maanden helemaal niks meer, dat was een goede les, haha. Maar ik was wel heel blij met m'n morgan truitjes. Yes

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wat willen jullie gaan bekostigen? Empty Re: wat willen jullie gaan bekostigen?

Bericht  Happinaz vr 14 dec 2012 - 4:02

Net als iedereen hoop ik dat ik tegen die tijd genoeg geld heb kunnen sparen om hun studie te bekostigen. Of in ieder geval dat deel bij te leggen waardoor ze geen schuld hoeven op te bouwen. Daarnaast wil ik een groeirekening wat ze pas krijgen als ze uit huis gaan. Daarbij de voorwaarde dat ze het in hun huis of hypotheek stoppen, dat vind ik belangrijk.
Rijbewijs wil ik best zo nu en dan bijleggen en wat lessen tussendoor kado doen door wat geld toe te stoppen, maar ik ga het niet volledig voor ze betalen. Daarmee wil ik ze leren dat je ook moet werken om te sparen en leuke dingen te kunnen doen!
Happinaz
Happinaz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1776
Punten : 1892
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wat willen jullie gaan bekostigen? Empty Re: wat willen jullie gaan bekostigen?

Bericht  Roos vr 14 dec 2012 - 4:36

Flower_L schreef:Zelf stellen wij wel voorwaarden. Wij hebben beide vroeger bijbaantjes gehad en veel gewerkt. Vind dit ook belangrijk voor onze kinderen. Mbt rijbewijs bijvoorbeeld. Eerst zelf deel laten bekostigen en dan zullen we wel wat bijleggen. Maar niet klakkeloos...stuur de rekening maar door'. Ook niet.wanneer we het fin. Goed kunnen tzt.

Hier eigenlijk hetzelfde.

Roos
Prater
Prater

Aantal berichten : 860
Punten : 931
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wat willen jullie gaan bekostigen? Empty Re: wat willen jullie gaan bekostigen?

Bericht  Susan vr 14 dec 2012 - 4:39

Dat is me echt nog te ver weg, dat ligt er maar net aan hoe de situatie dan is wat betreft studiefinanciering en dergelijke, wat hun plannen zijn en in hoeverre ze in staat zijn om het zelf te bekostigen. Ik kan me bijvoorbeeld voorstellen dat als je kind heel veel tijd kwijt is aan school of de studie, je sneller bijspringt dan als je kind met twee vingers in de neus alle tentamens haalt en dus alle tijd van de wereld heeft voor een bijbaantje. Ik kan me ook voorstellen dat als het nodig is om op kamers te wonen, je sneller de kamer betaalt dan als je kind het gewoon leuk vindt om op kamers te wonen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wat willen jullie gaan bekostigen? Empty Re: wat willen jullie gaan bekostigen?

Bericht  Happydobby vr 14 dec 2012 - 4:40

Flower_L schreef:Zelf stellen wij wel voorwaarden. Wij hebben beide vroeger bijbaantjes gehad en veel gewerkt. Vind dit ook belangrijk voor onze kinderen. Mbt rijbewijs bijvoorbeeld. Eerst zelf deel laten bekostigen en dan zullen we wel wat bijleggen. Maar niet klakkeloos...stuur de rekening maar door'. Ook niet.wanneer we het fin. Goed kunnen tzt.

+1

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wat willen jullie gaan bekostigen? Empty Re: wat willen jullie gaan bekostigen?

Bericht  Alex vr 14 dec 2012 - 4:41

Laced schreef:
Parel schreef:Ik hoop ons kind iig te helpen met de studie bekostigen. Rijbewijs wil ik ook wel, maar dat moeten we tzt maar eens bekijken.

+1

+2. Gelukkig is het nog niet aan de orde.
Alex
Alex
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

wat willen jullie gaan bekostigen? Empty Re: wat willen jullie gaan bekostigen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum