Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Rijden met groot licht?

+22
Jerry
Lady4
Sweety
Suus
Arwyn
Dennenappel
Blond
Zwerver
Antibes
Rush
Cupcake
Minx
Toet
mzcharlotte
Muurvlindertje
Sorella
PiP
Ibbeltje
Linnie1985
NoName88
TukTuk
Lejow
26 plaatsers

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Rijden met groot licht?  - Pagina 2 Empty Re: Rijden met groot licht?

Bericht  Gast zo 15 jan 2012 - 9:50

Muurvlindertje schreef:Ze is 1.615 en in het afvaltopic is ze opeens 1.64, dus 3 cm gegroeid. En ze houdt van roken en cola light.

Muahahahah. Ik ben hier niet nodig zie ik angel

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rijden met groot licht?  - Pagina 2 Empty Re: Rijden met groot licht?

Bericht  Gast zo 15 jan 2012 - 9:50

June schreef:Het viel me heel heel erg op en ik ben niet de grootste trut om allerlei dingen te gaan zeggen die niet bekend zijn, maar dit is gewoon bekend. Als zoiets me dan opvalt, zeg ik dat gewoon. Ik vind niet dat ik iets fout heb gedaan.

Maar waarom in dit topic?

Dit is gewoon een groot-licht-topic. Geen naam-bekendmaak-topic.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rijden met groot licht?  - Pagina 2 Empty Re: Rijden met groot licht?

Bericht  Gast zo 15 jan 2012 - 9:51

Muurvlindertje schreef:Ontopic: rijden met groot licht is verboden en gevaarlijk, je verblindt er mensen mee.

rijden met groot licht gevaarlijk? Waarom zit groot licht op een auto dan?




ik gebruik groot licht buitenaf (dus zonder verdere verlichting) altijd
als ik geen tegenliggers heb. En dat om de doodsimpele reden dat ik
verder kan kijken met groot licht. In de bebouwde kom gebruik ik geen groot licht.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rijden met groot licht?  - Pagina 2 Empty Re: Rijden met groot licht?

Bericht  Ibbeltje zo 15 jan 2012 - 9:51

Youandi schreef:
June schreef:Het viel me heel heel erg op en ik ben niet de grootste trut om allerlei dingen te gaan zeggen die niet bekend zijn, maar dit is gewoon bekend. Als zoiets me dan opvalt, zeg ik dat gewoon. Ik vind niet dat ik iets fout heb gedaan.

Maar waarom in dit topic?

Dit is gewoon een groot-licht-topic. Geen naam-bekendmaak-topic.

Precies wat ik dacht.
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Rijden met groot licht?  - Pagina 2 Empty Re: Rijden met groot licht?

Bericht  Ibbeltje zo 15 jan 2012 - 9:52

Rejoy. schreef:
Muurvlindertje schreef:Ontopic: rijden met groot licht is verboden en gevaarlijk, je verblindt er mensen mee.

rijden met groot licht gevaarlijk? Waarom zit groot licht op een auto dan?




ik gebruik groot licht buitenaf (dus zonder verdere verlichting) altijd
als ik geen tegenliggers heb. En dat om de doodsimpele reden dat ik
verder kan kijken met groot licht. In de bebouwde kom gebruik ik geen groot licht.


Nee in de bebouwde kom gebruik ik het ook niet idd maar wel er buiten als het daar echt donker is.
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Rijden met groot licht?  - Pagina 2 Empty Re: Rijden met groot licht?

Bericht  Gast zo 15 jan 2012 - 9:54

Sommige lichten staan ook gewoon verkeerd afgesteld. Dan schijnen ze te hoog. Afgelopen zomer bleek dat ik iets stuk had aan mijn koplampen. Niet de lamp op zichzelf. Maar wel "iets" dat er voor zorgt dat de lamp netjes naar voren brandt i.p.v. de verkeerde kant op. Recht in iemands gezicht. Nu ik dat heb gehad, merk ik zo'n defect bij anderen ook vaker. En dat is wel irritant, maar dan kijk ik gewoon weer naar het punt van de weg. Werkt altijd. smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rijden met groot licht?  - Pagina 2 Empty Re: Rijden met groot licht?

Bericht  Gast zo 15 jan 2012 - 9:54

Ik maakte niks bekend, het viel me op in dit topic, niet in een ander topic. Ik zou verder niemand aan schrijfstijl en dergelijke herkennen, maar dit was zo typisch en opvallend, dat ik dat toch graag wilde zeggen ja. Dat het niet uit had gemaakt of het uitgelekt was, want anders was het hierna wel bekend. Hierna houd ik er echt over op, maar ik ga niet vragen negeren. Bovendien vind ik het niet 'gewoon' een topic over groot licht, maar weer een bijzondere met een bijzondere inleiding.

Als mensen graag de discussie verder met me aangaan, vind ik dat prima. Wel graag via PM, want ik heb geen zin om voor relschopper uitgemaakt te worden, dat was niet bedoeling. Ik ben nu niet degene die hierover doorgaat.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rijden met groot licht?  - Pagina 2 Empty Re: Rijden met groot licht?

Bericht  Gast zo 15 jan 2012 - 9:55

Gisele schreef:Sommige lichten staan ook gewoon verkeerd afgesteld. Dan schijnen ze te hoog. Afgelopen zomer bleek dat ik iets stuk had aan mijn koplampen. Niet de lamp op zichzelf. Maar wel "iets" dat er voor zorgt dat de lamp netjes naar voren brandt i.p.v. de verkeerde kant op. Recht in iemands gezicht. Nu ik dat heb gehad, merk ik zo'n defect bij anderen ook vaker. En dat is wel irritant, maar dan kijk ik gewoon weer naar het punt van de weg. Werkt altijd. Rijden met groot licht?  - Pagina 2 561177

Als een auto zwaar beladen is, gebeurt dat vaak. Mensen merken het dan normaal dus niet, maar als ze ineens zware spullen in de kofferbak hebben wel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rijden met groot licht?  - Pagina 2 Empty Re: Rijden met groot licht?

Bericht  Gast zo 15 jan 2012 - 9:57

Ik hoef geen discussie hierover. Het is me 'duidelijk' nu waarom.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rijden met groot licht?  - Pagina 2 Empty Re: Rijden met groot licht?

Bericht  Gast zo 15 jan 2012 - 9:58

June schreef:
Gisele schreef:Sommige lichten staan ook gewoon verkeerd afgesteld. Dan schijnen ze te hoog. Afgelopen zomer bleek dat ik iets stuk had aan mijn koplampen. Niet de lamp op zichzelf. Maar wel "iets" dat er voor zorgt dat de lamp netjes naar voren brandt i.p.v. de verkeerde kant op. Recht in iemands gezicht. Nu ik dat heb gehad, merk ik zo'n defect bij anderen ook vaker. En dat is wel irritant, maar dan kijk ik gewoon weer naar het punt van de weg. Werkt altijd. Rijden met groot licht?  - Pagina 2 561177

Als een auto zwaar beladen is, gebeurt dat vaak. Mensen merken het dan normaal dus niet, maar als ze ineens zware spullen in de kofferbak hebben wel.

Ik wist niet dat, dat ook een reden kon zijn. Bij mij is het defect gelukkig verholpen. Ik kan nu weer rijden zonder een tegenligger in zijn gezicht te schijnen. smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rijden met groot licht?  - Pagina 2 Empty Re: Rijden met groot licht?

Bericht  Gast zo 15 jan 2012 - 9:58

Ik rij er best vaak mee. Ik ben nogal nachtblind. En ja, ik vergeet het vaak uit te zetten als er tegenliggers zijn. Overigens alleen op de snelweg. En nee, ik kan niet met de bus.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rijden met groot licht?  - Pagina 2 Empty Re: Rijden met groot licht?

Bericht  Gast zo 15 jan 2012 - 10:00

Lorna mercedez schreef:Ik rij er best vaak mee. Ik ben nogal nachtblind. En ja, ik vergeet het vaak uit te zetten als er tegenliggers zijn. Overigens alleen op de snelweg. En nee, ik kan niet met de bus.

Dan kan ik het me voorstellen ja. Nachtblindheid lijkt me een zeer irritant probleem!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rijden met groot licht?  - Pagina 2 Empty Re: Rijden met groot licht?

Bericht  Gast zo 15 jan 2012 - 10:00

Lorna mercedez schreef:Ik rij er best vaak mee. Ik ben nogal nachtblind. En ja, ik vergeet het vaak uit te zetten als er tegenliggers zijn. Overigens alleen op de snelweg. En nee, ik kan niet met de bus.

Dat is wel echt héél vervelend. Na zo'n tegenligger ben ik zelf twee minuten nachtblind. Al snap ik dat je het gemakkelijker vergeet als je het vaker aan hebt staan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rijden met groot licht?  - Pagina 2 Empty Re: Rijden met groot licht?

Bericht  Gast zo 15 jan 2012 - 10:04

June schreef:
Lorna mercedez schreef:Ik rij er best vaak mee. Ik ben nogal nachtblind. En ja, ik vergeet het vaak uit te zetten als er tegenliggers zijn. Overigens alleen op de snelweg. En nee, ik kan niet met de bus.

Dat is wel echt héél vervelend. Na zo'n tegenligger ben ik zelf twee minuten nachtblind. Al snap ik dat je het gemakkelijker vergeet als je het vaker aan hebt staan.
Heb je dat op de snelweg ook, dat je er zelf blind van wordt? Er zit toch een vangrail tussen? Ik zet hem wel uit als ze knipperen. En dan rem ik laughcry

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rijden met groot licht?  - Pagina 2 Empty Re: Rijden met groot licht?

Bericht  Toet zo 15 jan 2012 - 10:04

Rijden met groot licht verboden? Sinds wanneer? Hoe kóm je er bij Rolling Eyes

En groot licht bij mist of sneeuw? Dan zie je alleen maar nog slechter.

Ik snap eigenlijk de hele vraag niet, er is niks gevaarlijks aan rijden met groot licht, het is juist veilig. Ik rijd hier in de buurt vrijwel overal met groot licht omdat de wegen slecht verlicht zijn, als er een tegenligger aan komt, zet ik hem direct uit. En zo doet iedereen dat hier.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rijden met groot licht?  - Pagina 2 Empty Re: Rijden met groot licht?

Bericht  Gast zo 15 jan 2012 - 10:07

Lorna mercedez schreef:
June schreef:
Lorna mercedez schreef:Ik rij er best vaak mee. Ik ben nogal nachtblind. En ja, ik vergeet het vaak uit te zetten als er tegenliggers zijn. Overigens alleen op de snelweg. En nee, ik kan niet met de bus.

Dat is wel echt héél vervelend. Na zo'n tegenligger ben ik zelf twee minuten nachtblind. Al snap ik dat je het gemakkelijker vergeet als je het vaker aan hebt staan.
Heb je dat op de snelweg ook, dat je er zelf blind van wordt? Er zit toch een vangrail tussen? Ik zet hem wel uit als ze knipperen. En dan rem ik Rijden met groot licht?  - Pagina 2 394967
Op de snelweg is het me nooit heel erg opgevallen nu je het zegt, maar dat is misschien ook, omdat bijna niemand daar rijdt met groot licht Rijden met groot licht?  - Pagina 2 394967. Maar als mensen gaan knipperen, dan is het in ieder geval wel te zien toch? Wel handig dat je dan gaat remmen inderdaad, goede oplossing :P.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rijden met groot licht?  - Pagina 2 Empty Re: Rijden met groot licht?

Bericht  Gast zo 15 jan 2012 - 10:12

Toet schreef:Rijden met groot licht verboden? Sinds wanneer? Hoe kóm je er bij Rolling Eyes

En groot licht bij mist of sneeuw? Dan zie je alleen maar nog slechter.

Ik snap eigenlijk de hele vraag niet, er is niks gevaarlijks aan rijden met groot licht, het is juist veilig. Ik rijd hier in de buurt vrijwel overal met groot licht omdat de wegen slecht verlicht zijn, als er een tegenligger aan komt, zet ik hem direct uit. En zo doet iedereen dat hier.

Wie zegt dat het verboden is? Wie zegt dat rijden met groot licht bij mist en sneeuw handig is? Ik niet hoor.

Ik rijd niet met groot licht, omdat ik het allemaal goed kan zien. Vroeg me af hoe dat voor een ander was.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rijden met groot licht?  - Pagina 2 Empty Re: Rijden met groot licht?

Bericht  Gast zo 15 jan 2012 - 10:14

Ik wel tenzij iemand voor mij normaal 120 rijdt. Dan volg ik de lichtjes. Ja, dat remmen. Meestal ben ik zo traag dat iedereen me in gaat halen. Overdag knal ik extra hard, dan blijft het gemiddelde behouden :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rijden met groot licht?  - Pagina 2 Empty Re: Rijden met groot licht?

Bericht  Gast zo 15 jan 2012 - 10:15

Lorna mercedez schreef:Ik wel tenzij iemand voor mij normaal 120 rijdt. Dan volg ik de lichtjes. Ja, dat remmen. Meestal ben ik zo traag dat iedereen me in gaat halen. Overdag knal ik extra hard, dan blijft het gemiddelde behouden :P

Oh gelukkig, ik was al bang dat je je gemiddelde niet op peil wist te houden Wink.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rijden met groot licht?  - Pagina 2 Empty Re: Rijden met groot licht?

Bericht  Gast zo 15 jan 2012 - 10:15

Muurvlindertje schreef:Ontopic: rijden met groot licht is verboden en gevaarlijk, je verblindt er mensen mee.

hier staat dat rijden met groot licht verboden zou zijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rijden met groot licht?  - Pagina 2 Empty Re: Rijden met groot licht?

Bericht  Gast zo 15 jan 2012 - 10:18

Als ik op onverlichte wegen rijdt, zonder een auto voor me, rijd ik ook met groot licht. Ik ben ook nachtblind. Wel zet ik.hem altijd uit als er tegenliggers komen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rijden met groot licht?  - Pagina 2 Empty Re: Rijden met groot licht?

Bericht  Gast zo 15 jan 2012 - 10:19

Rejoy. schreef:
Muurvlindertje schreef:Ontopic: rijden met groot licht is verboden en gevaarlijk, je verblindt er mensen mee.

hier staat dat rijden met groot licht verboden zou zijn.

Ik kan kennelijk niet lezen. Rijden met groot licht?  - Pagina 2 394967 Dit had ik trouwens ook gemist.

Groot licht is namelijk niet verboden. Het mag alleen niet in binnen de bebouwde kom worden gevoerd en het mag niet gevoerd worden wanneer er een tegenligger nadert. En daar zijn ook weer stelregels voor.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rijden met groot licht?  - Pagina 2 Empty Re: Rijden met groot licht?

Bericht  Toet zo 15 jan 2012 - 10:20

Groot licht mag ook gewoon binnen de bebouwde kom.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rijden met groot licht?  - Pagina 2 Empty Re: Rijden met groot licht?

Bericht  Gast zo 15 jan 2012 - 10:21

June schreef:
Lorna mercedez schreef:Ik wel tenzij iemand voor mij normaal 120 rijdt. Dan volg ik de lichtjes. Ja, dat remmen. Meestal ben ik zo traag dat iedereen me in gaat halen. Overdag knal ik extra hard, dan blijft het gemiddelde behouden :P

Oh gelukkig, ik was al bang dat je je gemiddelde niet op peil wist te houden Wink.
Ik wilde je even geruststellen;-). En de brillenman gaat kijken of hij een bril voor mij bij nacht kan maken. Ben ik straks niet meer levensgevaarlijk en verbodig bezig Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rijden met groot licht?  - Pagina 2 Empty Re: Rijden met groot licht?

Bericht  Gast zo 15 jan 2012 - 10:22

Toet schreef:Groot licht mag ook gewoon binnen de bebouwde kom.

Is dat weer veranderd? (Het is heel erg lang geleden dat ik examen deed en toen mocht het absoluut niet binnen de bebouwde kom)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rijden met groot licht?  - Pagina 2 Empty Re: Rijden met groot licht?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum